abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34684685
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:37 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Een bloederige culturele revolutie vergelijken met geheel vrijblijvend en anoniem wat op internet kloten dat slaat echt nergens op, maar goed das mijn mening..
HAP HAP HAP
Ik reageerde met gepaste overdrijving op de dramatische schildering die die user in zijn post verwerkt had.
Dus nee, dat sloeg idd nergens op.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:56:02 #77
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34684806
wedden dat er nu een stortvloed aan echt grove prenten, tekeningen en photoshop komt over mohammed, allah en moslims

gaan ze alle westerse landen nu boycotten
De wereld is op hol geslagen
pi_34685005
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

HAP HAP HAP
Ik reageerde met gepaste overdrijving op de dramatische schildering die die user in zijn post verwerkt had.
Dus nee, dat sloeg idd nergens op.
effe googlen: http://www.terrace.qld.edu.au/academic/lote/french/icomaria.htm

sjonge jonge, symboliek begrijpen valt blijkbaar niet mee, laat staan een beetje historische kennis.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:19:54 #79
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_34685629
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:01 schreef Godslasteraar het volgende:
effe googlen: http://www.terrace.qld.edu.au/academic/lote/french/icomaria.htm

sjonge jonge, symboliek begrijpen valt blijkbaar niet mee, laat staan een beetje historische kennis.
Dat duizenden nerds ongeorganiseerd en vrijblijvend het internet bevuilen met hun mening, dat is inderdaad een bepaalde culturele ontwikkeling..

En ik snap de symboliek van de Franse Culturele revolutie wel. Weg met onderdrukking en aristocratie, vrijheid en gelijkheid, het volk aan de macht (iets wat destijds overigens vrij snel gevolgd werd door de tirannie van Napoleon, maar dat terzijde). Zoiets belangrijks vergelijken met zoiets onbeduidends als de vrijheid van webloggers en photoshoppers nee, dat slaat de plank compleet mis
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_34685666
quote:
Ook Syrië roept ambassadeur uit Denemarken terug

Syrië heeft zijn ambassadeur in Denemarken voor overleg teruggeroepen "om te weten te komen welke maatregelen de Deense regering heeft getroffen" na de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed. Dat maakte het officiële agentschap Sana woensdag bekend.

"De minister van Buitenlandse zaken heeft de Syrische ambassadeur in Denemarken voor overleg teruggeroepen om te weten te komen welke maatregelen de Deense regering heeft genomen in verband met het gedrag van bepaalde Deense kranten ten aanzien van de profeet Mohammed", aldus Sana. "Dat gedrag is een schending van de heilige principes van honderden miljoenen Arabieren en moslims", klinkt het nog.

Persvrijheid
Verscheidene Europese kranten publiceerden woensdag intussen eveneens de bewuste spotprenten en verdedigden in hun editoriaal de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting. In Frankrijk drukte totnogtoe enkel de krant France Soir de twaalf spotprenten af onder de titel "ja we hebben het recht om God te karikatureren". De krant verduidelijkt dat er "in deze veroordeelde tekeningen geen racisme schuilt of een wil om een gemeenschap op zich te kleineren".

Volgens de Spaanse krant El Periodico is het "logisch dat bepaalde moslims zich ergeren aan deze karikaturen. Maar het is niet logisch dat men nu ook al buitenlandse kritiek probeert te elimineren, in naam van een letterlijke en onmenselijke lezing van de Koran, of dat satiristen worden bedreigd".

De Italiaanse krant Corriere della Sera drukte maandag al enkele tekeneningen af en een islamitische redacteur schreef er een commentaar bij. Hij noemt de prenten "zeker betwistbaar", maar verdedigt ook de vrijheid van meningsuiting.

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34686144
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Kan ik ook allemaal niet bereiken. Geen idee wat er aan het handje is.Al heb ik wel geenstijl weer terug, zij het heel traag. Mischien dat er wat verbindingen geblokkeerd worden.
De FP doet het inderdaad net, en geert ligt ook weer plat..

Als dit nou "cyberterrorisme" is weet ik in ieder geval dat ik daar niet bang voor hoef te zijn..
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34686823
En nu we langzaam ons gal gespuwd hebben, dooft alles weer langzaam uit, draaien de meningen om, en zijn we weer op het startpunt. Is er wezenlijk wat veranderd na alle commotie vandaag?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_34687292
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:19 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Dat duizenden nerds ongeorganiseerd en vrijblijvend het internet bevuilen met hun mening, dat is inderdaad een bepaalde culturele ontwikkeling..

En ik snap de symboliek van de Franse Culturele revolutie wel. Weg met onderdrukking en aristocratie, vrijheid en gelijkheid, het volk aan de macht (iets wat destijds overigens vrij snel gevolgd werd door de tirannie van Napoleon, maar dat terzijde). Zoiets belangrijks vergelijken met zoiets onbeduidends als de vrijheid van webloggers en photoshoppers nee, dat slaat de plank compleet mis
Het aardige van deze affaire is dat wij verwende Europeanen nu eens een kijkje krijgen in de cultuur van het Midden Oosten. Door en door intolerant, en geen enkel idee wat vrijheid van meningsuiting en geweten betekent. Als een paar van die cartoons in een scandinavisch land al zoveel opwinding veroorzaken, moet je je eens voorstellen hoe het er in die landen aan toe gaat!
Wat dat betreft worden die cartoons nog eens dubbel en dwars bevestigd door de reakties vanuit het MO en een x-aantal moslims in Europa.

En nogmaals, deze cartoons waren al in SEPTEMBER 2005 gepubliceerd. Vervolgens werd het in Oktober nog een klein relletje, en toen was het weer over.
En opeens, eind JANUARI 2006 wordt het een grote rel in landen waar de media volledig door de overheid gecontroleerd wordt, en net nadat Hamas een grote overwinnig boekt. Wat een toeval.
  Moderator woensdag 1 februari 2006 @ 18:24:29 #84
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_34687663
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:56 schreef _Qmars_ het volgende:
En nu we langzaam ons gal gespuwd hebben, dooft alles weer langzaam uit, draaien de meningen om, en zijn we weer op het startpunt. Is er wezenlijk wat veranderd na alle commotie vandaag?
Ja, in de hoofden van mensen. De islam is weer eens te kijk gezet als een agressieve, onhebbelijke cultuur. Dat laat zijn sporen na.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:25:28 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34687697
Jaja. 2006 wordt het jaar van Mohammed. Hij zal nog vele malen zijn gezicht laten zien, gemaskerd of niet.

(Belachelijk natuurlijk, deze ophef, ware het niet dat ze zulke ernstige proporties aanneemt. )

Ik pleit voor Mohammed in Madame Tussaud.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:31:16 #86
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34689881
Binnenkort wordt Nederland ook geboycot let op mijn woorden!

edit; oh het was al gezegd;
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:53 schreef Godslasteraar het volgende:
En Retecool begint een Photoshop wedstrijdje:
overheen gelezen...

[ Bericht 60% gewijzigd door ThE_ED op 01-02-2006 19:36:40 ]
[KNE]-Mod
pi_34689985
Geert Wilders is toch ook echt wel een sneu baasje zeg.

"Ik wil het voor die tekenaars opnemen"
pi_34690071
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:11 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En nogmaals, deze cartoons waren al in SEPTEMBER 2005 gepubliceerd. Vervolgens werd het in Oktober nog een klein relletje, en toen was het weer over.
En opeens, eind JANUARI 2006 wordt het een grote rel in landen waar de media volledig door de overheid gecontroleerd wordt, en net nadat Hamas een grote overwinnig boekt. Wat een toeval.
Is dat niet het doel van de extremisten?
Dat de normale moslim gaat segreren?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_34690549
Is het ook niet zo dat het Deense imans zijn geweest die het vuur flink hebben aangewakkerd in de moslimlanden. Het zou verstandig zijn als Denemarken, voorzover mogelijk, eens kritisch gaat kijken naar de verblijfsdocumenten van deze imans.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:57:04 #90
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_34690858
Wat een spotcartoon allemaal niet kan uitrichten. Enorm achterlijk dat de moslimlanden massaal afgeven op Denemarken vanwege een lullig prentje. Volgens mij weten sommige moslims het verschil niet tussen satire (spotten red.) en belediging (Godslastering red.).

En als het andersom zou gebeuren dat een Arabische krant een spotprent maakt over God, dan zijn de reacties hier sterk milder.
pi_34691850
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:11 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Behalve Arabische en islamitische regeringen, zit een Noors tijdschrift ook in het complot? "When a conservative Norwegian magazine reprinted the cartoons early last month, though, the issue took on new life. Anger suddenly reverberated across the Middle East, with condemnation of Denmark and Norway coming from the Arab League, the Organization of the Islamic Conference and Arab governments."
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:07:57 #92
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34693710
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Is dat niet het doel van de extremisten?
Dat de normale moslim gaat segreren?
Ja inderdaad, een kleine minderheid van extremisten heeft Hamas de meerderheid in het parlement bezorgt.
pi_34697227
wat een kankerlijer is die geert wilders

Europa is verkeerd bezig en lokt het alleen uit
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34697348
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:26 schreef Meki het volgende:
wat een kankerlijer is die geert wilders

Europa is verkeerd bezig en lokt het alleen uit
Walgelijk al die uitlokkingen idd!
pi_34697359
quote:
Boycot kost Deens zuivelbedrijf 1,3 miljoen euro omzet per dag

KAIRO - De Deense zuivelproducent Arla verliest per dag zowat 1,3 miljoen euro aan inkomsten als gevolg van de handels- en klantenboycot van Deense producten in het Midden-Oosten. De boycot is het gevolg van de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten in september vorig jaar.

Arla zegt dat de bestellingen vanuit het Midden-Oosten volledig stilgevallen zijn. Sinds wanneer de verliezen zich tot 1,3 miljoen euro per dag opstapelen, is niet bekend, maar volgens Arla neemt het tempo waarop de boycot zich laat voelen aanzienlijk toe.

De voor moslims aanstootgevende spotprenten van de profeet Mohammed dateren van september, maar een Noors magazine herpubliceerde de tekeningen eerder deze maand. Moslimorganisaties veroordeelden de publicaties en ook heel wat Arabische parlementsleden lieten hun afkeer blijken.

De producten van Arla zijn de voorbije dagen uit alle Saoedische supermarkten gehaald. Een van de verdelers van de zuivelproducent zou in Mekka zelfs fysiek bedreigd zijn. In een andere Saoedische stad werden voertuigen van Arla met stenen bekogeld. Ook in Qatar, Bahrein en Koeweit worden de Deense zuivelproducten geweerd. In de Verenigde Arabische Emiraten dreigt een boycot.

Arla besliste woensdag evenwel om zijn 1.200 bedienden in het Midden-Oosten niet op non-actief te zetten, dit om de markt onmiddellijk te kunnen bespelen als de boycot wordt beëindigd
pi_34697443
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:29 schreef Roi het volgende:

[..]

Walgelijk al die uitlokkingen idd!
en maar raar kijken dat Moslims radicaliseren het komt allemaal hierdoor
pi_34697606
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, hier zullen mensen voor boeten!
pi_34697654
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:34 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, hier zullen mensen voor boeten!
ik zeg niet dat ze moeten boeten maar dat de eens moeten nadenken wat de gevolgen hiervan zijn
pi_34698256
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:43 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

kikker
nix mis met kikkers
Jaja...
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:51:41 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34698387
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:31 schreef Meki het volgende:
Fijn hč, zo'n slachtoffer-rol?

Net als die ene gast die die jongen had doodgeschopt, omdat-ie een lange neus naar 'm had gemaakt.
"Ik kan er nu eenmaal niet tegen als mensen raar tegen me doen."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')