abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34751829
Wat gevoelsmatig....., vanmorgen volgde hij weer iets. Hij keek omhoog richting het raam en volgde \\\\\\\\\\\\\\\'het\\\\\\\\\\\\\\\' tot aan de deur. Dit alles binnen 2 seconden. Knappe muis, die voor het raam in de lucht zweeft en binnen no time bij de deur is Zelfs wanneer hij in de muur zou zitten kon hij nog niet zo snel zijn. Nee, zelfs een muis niet.
O ja, en voor de betweters onder ons: het raam zit dicht.

Overige opmerkingen:
Toen \\\\\\\\\\\\\\\'het\\\\\\\\\\\\\\\' bij hem in de buurt was daarna, trilde zijn oor (trilt ook altijd wanneer je bijv uitademt, maar ik was te ver bij hem vandaan) en even later ook zijn rug. Dat doet hij altijd als hij wordt aangeraakt. En daar hoef ik echt niet de hele katten encyclopedie uit mijn hoofd voor te leren, zoals ik al de hele tijd zeg, ik ken mijn kat.

Tjee, ik moet het nog steeds filmen.....maar het zijn zware tijden voor mij, als zwangere vrouw. Moe, misselijk enz, vergeetachtig

En het stelletje muggenzifterige z**kerds die voor de zoveelste keer zeuren en vragen waarom ik wil overtuigen, kunnen beter bij zichzelf te raden gaan. Ik vertel mijn verhaal, en als je het er niet mee eens bent, dan reageer je maar niet. Natuurlijk mag je je mening geven, maar dan wel op een normale manier graag.
Ik wil niemand per se overtuigen, maar vind het reuze boeiend wat ik meemaak.
Ik herhaal, wat onze geliefde kat en ik meemaken

[ Bericht 6% gewijzigd door Analyzing_Barb op 05-02-2006 14:37:34 ]
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  zondag 5 februari 2006 @ 16:10:27 #77
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34763607
Katten zien 10x beter dan een mens. (een stofje op 5 meter is dus zichtbaar).
Katten kunnen tot 100.000Hz horen. (gefluit van leidingen in de muur is hoorbaar).

Hun zintuigelijk bereik is veel groter dan dat van een mens.
Ik denk dat je daar een verklaring in moet zoeken.

En vogens mij doet bijna elke kat dit. De mijne zie ik ook wel eens in het wilde weg staren en dingen volgen die ik niet zie/hoor. Maar of hij dan een entiteit aan het volgen is? Ik denk het niet.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_34763888
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:10 schreef Knarf het volgende:
Katten kunnen tot 100.000Hz horen. (gefluit van leidingen in de muur is hoorbaar).

En vogens mij doet bijna elke kat dit. De mijne zie ik ook wel eens in het wilde weg staren en dingen volgen die ik niet zie/hoor. Maar of hij dan een entiteit aan het volgen is? Ik denk het niet.
Ik denk niet dat het aan de leidingen ligt, hij zou er dan wel allang aan gewend zijn
En een stofje? Soms volgt hij het heel snel, knap stofdeeltje dat dan heel snel door de lucht zweeft.
En dat trillen met de oortjes en snorharen, en rillen met de rug dan?
Het blijft natuurlijk altijd gissen, maar ik zou het niet gek vinden als deze dieren een enorm sterke binding hebben met de paranormale wereld, buiten hun zintuigelijk bereik (of dat samen uiteraard)
  zondag 5 februari 2006 @ 17:03:17 #79
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34765351
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:18 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het aan de leidingen ligt, hij zou er dan wel allang aan gewend zijn
En een stofje? Soms volgt hij het heel snel, knap stofdeeltje dat dan heel snel door de lucht zweeft.
En dat trillen met de oortjes en snorharen, en rillen met de rug dan?
Het blijft natuurlijk altijd gissen, maar ik zou het niet gek vinden als deze dieren een enorm sterke binding hebben met de paranormale wereld, buiten hun zintuigelijk bereik (of dat samen uiteraard)
Toen jou kat jong was keek hij dus niet 'wezenloos' rond. De mijne is nu bijna 3 jaar oud, en ik zie hem dit bijna dagelijks wel een keer doen. Net als dat het een dagelijks ritueel is dat hij 's avonds laat de kolder in de kop krijgt en mijn andere kat achtervolgt. En dat het daarna weer 'vriendjes' tijd is.
pi_34765790
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:03 schreef Knarf het volgende:

[..]

Toen jou kat jong was keek hij dus niet \\\\\\\'wezenloos\\\\\\\' rond. De mijne is nu bijna 3 jaar oud, en ik zie hem dit bijna dagelijks wel een keer doen. Net als dat het een dagelijks ritueel is dat hij \\\\\\\'s avonds laat de kolder in de kop krijgt en mijn andere kat achtervolgt. En dat het daarna weer \\\\\\\'vriendjes\\\\\\\' tijd is.
ik weet het, ik ken die kuren
Toen hij heel jong was had hij dit niet nee, of ik heb het niet gezien. Hij is nu bijna 8 jaar. Eigenlijk heeft hij het pas sinds we in dit huis wonen, en het beperkt zich tot de slaapkamer. Sinds een paar weken.....eigenlijk, en we wonen hier praktisch negen maanden
  zondag 5 februari 2006 @ 17:21:29 #81
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34766014
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:15 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

ik weet het, ik ken die kuren
Toen hij heel jong was had hij dit niet nee, of ik heb het niet gezien. Hij is nu bijna 8 jaar. Eigenlijk heeft hij het pas sinds we in dit huis wonen, en het beperkt zich tot de slaapkamer. Sinds een paar weken.....eigenlijk, en we wonen hier praktisch negen maanden
Waar grenst jouw slaapkamer aan?
Staan er bomen buiten, welke leidingen zitten er, welke kamers zitten er achter, welk mugje vliegt er rond, staat de tv aan (drie huizen verder), enz.
Dit zijn dus allemaal dingen die je uit moet sluiten voordat je ook maar aan entiteiten zou kunnen gaan denken. Maar aangezien je dit nooit allemaal kunt zien, horen of ruiken wanneer jou poes dit ziet/hoort/ruikt, zul je er wel nooit achter komen.
pi_34766337
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:21 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waar grenst jouw slaapkamer aan?
Staan er bomen buiten, welke leidingen zitten er, welke kamers zitten er achter, welk mugje vliegt er rond, staat de tv aan (drie huizen verder), enz.
Dit zijn dus allemaal dingen die je uit moet sluiten voordat je ook maar aan entiteiten zou kunnen gaan denken. Maar aangezien je dit nooit allemaal kunt zien, horen of ruiken wanneer jou poes dit ziet/hoort/ruikt, zul je er wel nooit achter komen.
De slaapkamer grenst aan de woonkamer (als je binnen komt zit de woonkamer aan je rechterhand) en aan de badkamer. Muggen merk ik meteen op....ik ben namelijk heel gevoelig ervoor, ze prikken me altijd, en zoemen bij mijn oren. Dat ze er nog niet zijn zeg, meestal heb ik in februari allang muggen die me irriteren.
De tv die aan staat, 3 huizen verder? geen idee. Hij volgt gewoon iets met zijn OGEN. Ik ben erachter gekomen dat hij dit op elk moment van de dag doet (ik ga namelijk weleens liggen 's middags ivm zwangerschapsvermoeidheid)
Maar ja we kunnen aan de gang blijven, maar inderdaad slechts gissen. Het is gewoon heel vreemd, dat wel.
Ben benieuwd wat Jan vd Heide erover zegt de 20ste.
pi_34766490

Ik moet toegeven, het is best knap als je zo\'n mooie foto kunt maken terwijl je beide armen gekruist zitten onder een strakke witte jas met sluitingen aan de achterkant.
pi_34766733
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:31 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ben benieuwd wat Jan vd Heide erover zegt de 20ste.
Is dat een medium ofzo?
Wij hadden hier van de week mensen over de vloer die behoorlijk de weg kennen in deze materie, en die bevestigden jouw theorie.
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:43:28 #85
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34766787
Heb je misschien al afgevraagd dat het misschien niet de kat is die zich vreemd gedraagd?
Zyggie.
pi_34766992
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:35 schreef Croupouque het volgende:
[afbeelding]

Ik moet toegeven, het is best knap als je zo\\\\\\\'n mooie foto kunt maken terwijl je beide armen gekruist zitten onder een strakke witte jas met sluitingen aan de achterkant.
Knap hè? En dat ik ook nog onder normale omstandigheden gewoon thuis zit! \'t is niet waar.....

Trouwens, jouw nickname en avatar stralen een soort zelfingenomenheid uit....dat vond ik al een tijdje geleden.
pi_34767029
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:42 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Is dat een medium ofzo?
Wij hadden hier van de week mensen over de vloer die behoorlijk de weg kennen in deze materie, en die bevestigden jouw theorie.
Dat is een paragnost/hypnotherapeut www.jancvanderheide.nl

Maar vertel eens wat meer over die mensen?

Laat trouwens maar, stelletje irritantjes die leuk willen zijn, terwijl je bloedserieus bezig bent
pi_34767174
alle katten die we gehad hebben keken wel eens zo... niks aparts dus.

leeuwen heb ik ook wel eens zo zien kijken. da's volgens mij normaal als ze zich aan het orienteren zijn op eten oid. ach en misschien zien ze wel geesten. fijn voor ze dan
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34767418
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef Aarde het volgende:
alle katten die we gehad hebben keken wel eens zo... niks aparts dus.

leeuwen heb ik ook wel eens zo zien kijken. da\'s volgens mij normaal als ze zich aan het orienteren zijn op eten oid. ach en misschien zien ze wel geesten. fijn voor ze dan
Met de foto bedoelde ik verder niets hoor, ik wilde slechts laten zien hoe hij eruit ziet
  zondag 5 februari 2006 @ 18:05:48 #90
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34767486
Heb je al eens serieus bedacht dat je jezelf een waanidee zit aan te praten?
Zyggie.
pi_34767635
Katten staren gewoon omdat het zulke domme beesten zijn. Doen ze allemaal.
Dat je daar wat paranormaals achter zoekt vind ik heel wat vreemder dan het gedrag van je kat.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_34767661
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef crackhead het volgende:
Dat je daar wat paranormaals achter zoekt vind ik heel wat vreemder dan het gedrag van je kat.
het zal vast een functie hebben - maar welke
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zondag 5 februari 2006 @ 18:12:03 #93
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34767665
quote:
Het lijkt me helemaal prachtig als de TS dit soort gedrag beloont met snoepjes. Goed gedaan poessiwoessie zoek maar weer naar 'entiteiten'.
Zyggie.
pi_34767742
quote:
Domme beesten. Wat een kortzichtig geval ben jij zeg
pi_34767765
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef Zyggie het volgende:
Heb je al eens serieus bedacht dat je jezelf een waanidee zit aan te praten?
misschien wel, misschien niet. Maar gek ben ik niet, en ik heb ook een ratio. Net als Gij :')
pi_34767798
Maar ontopic: ik heb volgens mij ook entiteiten in huis. Voornamelijk op het toilet.
Zou het iets te maken hebben met die portie Thaise curry van gisteren?
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_34776022
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:51 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Laat trouwens maar, stelletje irritantjes die leuk willen zijn, terwijl je bloedserieus bezig bent
Precies, ik ben er huiverig voor. Ik laat een mooie ervaring niet verpesten
  zondag 5 februari 2006 @ 22:26:26 #98
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_34776800
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Domme beesten. Wat een kortzichtig geval ben jij zeg
Slim wil ik ze ook niet noemen. Ze hebben niet echt het wiel uitgevonden
pi_34776940
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Ik ken heel veel katten die sociaal een stuk slimmer zijn dan een hoop mensen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 5 februari 2006 @ 22:40:32 #100
137525 pikki
pok! pok !
pi_34777411
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:29 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik ken heel veel katten die sociaal een stuk slimmer zijn dan een hoop mensen.
De mijne ! Die komt van de katten planeet en is helderziend ....en het is een echte Alien-kat met alien ogen , ....

When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34778371
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:40 schreef pikki het volgende:

[..]

De mijne ! Die komt van de katten planeet en is helderziend ....en het is een echte Alien-kat met alien ogen , ....

[afbeelding]
Valt me nog mee dat ie niet groen is. Tis wel een lekker stuk kater trouwens. Als ik poes was zou ik me zo laten obducten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34785767
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Dit GELOOF je toch gewoon niet
Wat een domme opmerkingen kunnen sommigen toch plaatsen
pi_34787276
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Als hij staar zou hebben, hoe verklaar je dan dat dit alleen maar in de slaapkamer gebeurt?
Het is mijn probleem niet: Het is aan JOU om dingen te verklaren niet aan MIJ.

Het gaat erom dat JIJ alle mogelijke 'aardse' oorzaken na gaat om uit te sluiten dat het daar zijn oorsprong heeft. DAARNA mag je van mijn part zeggen dat de groene blobs van sterrenstelsel hexa-348 in de 7e dimensie je katten lastig aan het vallen zijn. Dan zal ik je meteen geloven zelfs, omdat je BEWEZEN hebt dat het nergens anders aan ligt.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  maandag 6 februari 2006 @ 10:44:05 #104
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34787595
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:03 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dit GELOOF je toch gewoon niet
Wat een domme opmerkingen kunnen sommigen toch plaatsen
ja of wat een domme topics openen sommige mensen.
pi_34787993
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:18 schreef Reintje het volgende:
Onze kat heeft dit ook, maar ik weet het ook van meer katten.
Poes (onze kat) kan heel gefocussed iets (wat ik niet zie) volgen in de kamer.
Van de kat van mijn nichtje ken ik verhalen die waarschijnlijk maar weinig mensen geloven (zeker na meneer van den Broeke), maar die voor mij wel bewijzen dat sommige beesten soms meer zien dan wij.
Ik bedoel maar, als een kat niet met je meeloopt naar de keuken als je koffie gaat zetten, maar wel als je een boterham gaat pakken, zijn ze kennelijk wel een beetje telepatisch...
Nee, dit komt omdat je op een bepaalde tijd eet. Het is een dagelijkse gewoonte. Geen telepatie.
pi_34788063
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:39 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dan zitten er telefoonkabels in de muren en onzichtbaar door het midden van de slaapkamer, en op bed, die hij volgt met zijn ogen! Eureka!
Dan moet hij gewend zijn aan de geluiden. De telefoon gaat toch over het algemeen niet 's-nachts.
Kabels in de muren, waar de kat op zou reageren is uitgesloten.
pi_34788145
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:26 schreef MrWilliams het volgende:
jij kan misschien wel heel goede ogen hebben, maar het gaat om die van je poes.

Bottom line: Je doet aannames.

meestal ga je die aannames toetsen op basis van dingen die je al wel weet. dat gebeurt in dit geval niet. er wordt een aanname gedaan en er wordt gezegd: dit is het.

Dus:
Ga eens met je kat naar de oogarts, misschien heeft hij wel last van staar. Probeer erachter te komen wat hij ziet, hoort, voelt en ruikt. Welke lichaamstaal heeft hij als jij denkt dat hij iets ziet, etc.....

Het gaat erom dat je al het mogelijke hebt geprobeert om erachter te komen wat er is voordat je kan zeggen dat het heel plausibel is dat jouw uitspraak 'waar' is.
Er zijn nog zoveel dingen die je kunt doen voordat jouw uitspraak ook maar enigzins een bodem van waarheid krijgt. Zonder het staven van je bewering, zal het bij hard roepen en discussieren blijven.
Zoals ik al eerder zei: staar of een andere ziekte beperkt zich niet in de slaapkamer.
pi_34788276
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:10 schreef Knarf het volgende:

........................................zucht................................
ik word genegeerd geloof ik.
pi_34788312
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:29 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

Het is mijn probleem niet: Het is aan JOU om dingen te verklaren niet aan MIJ.

Het gaat erom dat JIJ alle mogelijke 'aardse' oorzaken na gaat om uit te sluiten dat het daar zijn oorsprong heeft. DAARNA mag je van mijn part zeggen dat de groene blobs van sterrenstelsel hexa-348 in de 7e dimensie je katten lastig aan het vallen zijn. Dan zal ik je meteen geloven zelfs, omdat je BEWEZEN hebt dat het nergens anders aan ligt.
Welterusten Mr Williams
  maandag 6 februari 2006 @ 11:55:29 #110
140141 ivosnivo
pi_34789599
verkapt "ik wil dat mijn kat speciaal is ook al vind de rest van fok van niet" topic.
pi_34791574
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:11 schreef CarDani het volgende:

[..]

Welterusten Mr Williams
sorry? je beweert iets, doet een aanname, verkondigd deze maar wil niet bewijzen dat het werkelijk zo is.

word maar eens wakker, open je ogen en ga zelf nadenken
  maandag 6 februari 2006 @ 13:39:52 #112
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34792635
Een les gedragsbiologie zou een aantal mensen hier geen kwaad kunnen.
Zyggie.
pi_34792965
Mijn opleiding tot gedragstherapeute voor honden en katten ligt al heel wat jaartjes achter me. Ik houd me, naast mijn overige interesses, al 15 jaar intensief bezig met het gedrag van dieren.
Daarom vind ik dit ook zo'n ontzettend interessant onderwerp.
pi_34793043
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:00 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

sorry? je beweert iets, doet een aanname, verkondigd deze maar wil niet bewijzen dat het werkelijk zo is.

Houd jij je ogen maar dicht. Dat is wellicht makkelijker voor je.
pi_34793627
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:55 schreef ivosnivo het volgende:
verkapt "ik wil dat mijn kat speciaal is ook al vind de rest van fok van niet" topic.
Eh? Je praat blijkbaar voor jezelf? Alsof het daarom gaat
pi_34793682
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:44 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Shoo shoo, wegwezen hier. Ik heb jou niets gevraagd, zelfingenomen......weet je wat, ik hou me in Ik hou liever de eer aan mezelf en aan het forum.
pi_34793895
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:44 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Hoe dom moet jij dan wel niet zijn om een topic die jij dom vindt te lezen?
pi_34793905
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:00 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

Wat nou, WIL niet bewijzen? Hoor jij jezelf? HOE kan ik trachten het te bewijzen dan? Nou? Als jij een idee hebt, mag je het zeggen. Ben ik een wetenschapper?
Ik denk dat het niet te bewijzen valt, ik zeg zelf ook al, ook al ben ik ervan overtuigd dat het een entiteit of zo kan zijn, dat het slechts bij gissen blijft.
De geestenwereld valt (nog) niet te bewijzen, het zou de wereld op zijn kop zetten maar daar is de wereld nog niet klaar voor. Dat denk ik.
Zelfs Discovery Channel is bezig met uitzendingen omtrent waargebeurde verhalen over geesten. Kijk elke woensdag maar eens naar 'A Haunting'. En dan kan een Derren Brown, een Nanninga, een mr Williams of weet ik het wat voor scepticus met (zelfs goede) rationele zaken en verklaringen komen, waarom zouden die verhalen, die zijn nagegaan en weet ik het allemaal nog meer, geen bewijs kunnen zijn? Meetbaar of niet? Waarom?
En er zijn zoveel sceptici hier met een behoorlijke dosis zelfingenomenheid en arrogantie. Ik mag dan zwanger zijn, als ik het niet was moest ik nog kotsen. Bah.
pi_34793919
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:29 schreef CarDani het volgende:

[..]

Hoe dom moet jij dan wel niet zijn om een topic die jij dom vindt te lezen?
Juist. Goede bespiegeling
pi_34794855
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:29 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Wat nou, WIL niet bewijzen? Hoor jij jezelf? HOE kan ik trachten het te bewijzen dan? Nou? Als jij een idee hebt, mag je het zeggen. Ben ik een wetenschapper?
Ik denk dat het niet te bewijzen valt, ik zeg zelf ook al, ook al ben ik ervan overtuigd dat het een entiteit of zo kan zijn, dat het slechts bij gissen blijft.
De geestenwereld valt (nog) niet te bewijzen, het zou de wereld op zijn kop zetten maar daar is de wereld nog niet klaar voor. Dat denk ik.
Zelfs Discovery Channel is bezig met uitzendingen omtrent waargebeurde verhalen over geesten. Kijk elke woensdag maar eens naar 'A Haunting'. En dan kan een Derren Brown, een Nanninga, een mr Williams of weet ik het wat voor scepticus met (zelfs goede) rationele zaken en verklaringen komen, waarom zouden die verhalen, die zijn nagegaan en weet ik het allemaal nog meer, geen bewijs kunnen zijn? Meetbaar of niet? Waarom?
En er zijn zoveel sceptici hier met een behoorlijke dosis zelfingenomenheid en arrogantie. Ik mag dan zwanger zijn, als ik het niet was moest ik nog kotsen. Bah.
Wie zegt dat ik een scepticus ben?
ik heb verschillende vermoedens over het bestaan van dingen die wij nog niet kunnen verklaren, maar die kan ik niet fysiek bewijzen. ik kan ze ook niet ontkrachten, omdat ik voor zover ik weet alles ben nagegaan wat binnen mijn macht ligt om dit te proberen. ik stel me dus wel degelijk open voor dergelijke zaken, maar dan moet er wel een aannemelijke basis zijn.
Discovery is hiervan een mooi voorbeeld: In die televisieprogramma's voeren ze gefundeerd onderzoek naar verschillende fenomenen. Waarom zou jij dat dan niet kunnen?
Een ander programma om eens naar te kijken is die show waar ze twee kinderen op pad sturen om zogenaamde 'vreemde verschijnselen' te onderzoeken. Na onderzoek blijkt het iets verklaarbaar te zijn.

ik vraag je enkel en alleen eens na te gaan of het niet aan andere dingen kan liggen dan dat het 'een entiteit' zou zijn. en dat doe je niet. je sluit je simpelweg af voor die mogelijkheid. Niet echt open-minded van jouw kant.
pi_34794987
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:59 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

ik heb verschillende vermoedens over het bestaan van dingen die wij nog niet kunnen verklaren, maar die kan ik niet fysiek bewijzen. ik kan ze ook niet ontkrachten, omdat ik voor zover ik weet alles ben nagegaan wat binnen mijn macht ligt om dit te proberen. ik stel me dus wel degelijk open voor dergelijke zaken, maar dan moet er wel een aannemelijke basis zijn.
Discovery is hiervan een mooi voorbeeld: In die televisieprogramma's voeren ze gefundeerd onderzoek naar verschillende fenomenen. Waarom zou jij dat dan niet kunnen?
Een ander programma om eens naar te kijken is die show waar ze twee kinderen op pad sturen om zogenaamde 'vreemde verschijnselen' te onderzoeken. Na onderzoek blijkt het iets verklaarbaar te zijn.

ik vraag je enkel en alleen eens na te gaan of het niet aan andere dingen kan liggen dan dat het 'een entiteit' zou zijn. en dat doe je niet. je sluit je simpelweg af voor die mogelijkheid. Niet echt open-minded van jouw kant.
Dan heb je haar berichten niet goed gelezen. En als je niet goed leest, luidt dit vaak tot het maken van verkeerde conclusies.
Lees anders eerst deel 1 van dit topic. Dan weet je meteen wat meer.
pi_34794991
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:59 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

Dat doe ik wel, beste
Het zouden ook muizen kunnen zijn, ik moet alleen uitzoeken hoe ik daarachter kan komen, zonder dat het teveel kost. Daarbij heb ik momenteel een aantal 'handicaps': Problemen thuis in ons gezin, een kleintje van 8 maanden om voor te zorgen en ik ben ook weer in verwachting. Nu kan ik dus niet veel, misschien later. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik zou moeten beginnen...als er iemand zoals jij suggesties heeft, dan graag. Ik ben nu alleen een beetje beperkt in mijn mogelijkheden, wat ik erg jammer vind maar het zij zo........
  maandag 6 februari 2006 @ 15:04:18 #123
140141 ivosnivo
pi_34795053
heb je al is therapy overwogen voor jezelf en je kat?
pi_34795060
Nee, het zijn geen muizen. Dan had hij ze vást van dichterbij willen bekijken.
pi_34795111
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:04 schreef ivosnivo het volgende:
De kat ondervindt geen last van dit fenomeen. Het baasje ook niet. Dus waarom therapie?
pi_34795153
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:04 schreef ivosnivo het volgende:
Deal. Als jij dan in therapie gaat om je sociale vaardigheden wat op te krikken en wellicht daarbij je EQ.
(ik vind het omstreden en zeer kortzichtig om te zeggen dat iemand gek is, of in therapie moet wanneer iemand denkt dat haar kat MOGELIJK geesten ziet. Sorry hoor. Misschien zit je nog steeds diep-in-de-war, en niet ik?)
pi_34795652
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:07 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Deal. Als jij dan in therapie gaat om je sociale vaardigheden wat op te krikken en wellicht daarbij je EQ.
(ik vind het omstreden en zeer kortzichtig om te zeggen dat iemand gek is, of in therapie moet wanneer iemand denkt dat haar kat MOGELIJK geesten ziet. Sorry hoor. Misschien zit je nog steeds diep-in-de-war, en niet ik?)
Rustig.....rustig.......adem in...en....adem uit.........
  maandag 6 februari 2006 @ 15:27:36 #128
140141 ivosnivo
pi_34795765
ja ik zit nog steeds als je dat bedoelt.
pi_34795776
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:23 schreef CarDani het volgende:

[..]

Rustig.....rustig.......adem in...en....adem uit.........
pi_34795819
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:27 schreef ivosnivo het volgende:
ja ik zit nog steeds als je dat bedoelt.
Ach ja, ain't we all sometimes...komt goed zolang je maar sympathiek blijft, komt alles goed en steken we misschien wel wat van elkaar op
  maandag 6 februari 2006 @ 21:28:32 #131
137831 RPD
'Forget about it'
pi_34808752
hoe ver gevorderd in je slaap was je toen je dit waarnam? ( en je kat?) ik heb namelijk eens op tv een docu gezien waarin mensen in hun slaap of een stadium voor je slaap, waarin je half wakker bent en half slaapt dingen ziet of waarneemt... dit is niet wetenschappelijk bewezen oid maar op dat moment ervaar je dingen die eigenlijk niet gebeuren, een deel van een droom vind plaats in je eigen werkelijkheid... dit verschijnsel verklaart veel alien ontvoeringen en dat soort gebeurtenissen... dus mischien was het zon ervaring? voor je kat in dit geval?
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_34811006
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:28 schreef RPD het volgende:
hoe ver gevorderd in je slaap was je toen je dit waarnam? ( en je kat?) ik heb namelijk eens op tv een docu gezien waarin mensen in hun slaap of een stadium voor je slaap, waarin je half wakker bent en half slaapt dingen ziet of waarneemt... dit is niet wetenschappelijk bewezen oid maar op dat moment ervaar je dingen die eigenlijk niet gebeuren, een deel van een droom vind plaats in je eigen werkelijkheid... dit verschijnsel verklaart veel alien ontvoeringen en dat soort gebeurtenissen... dus mischien was het zon ervaring? voor je kat in dit geval?
Nee, we waren beiden elke keer klaarwakker. Maar bedankt voor je originele suggestie
pi_34811036
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:28 schreef RPD het volgende:
Dat overkwam me laatst. Heb ik in het dromentopic beschreven. Dat was heel vreemd zeg. Helemaal niet als een gewone droom.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34811339
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat overkwam me laatst. Heb ik in het dromentopic beschreven. Dat was heel vreemd zeg. Helemaal niet als een gewone droom.
Dus jij was je er bewust van ik ga het even zoeken in het dromentopic......
  maandag 6 februari 2006 @ 23:07:57 #135
137831 RPD
'Forget about it'
pi_34813420
ok dan zit ik nog met een ding... ik zou doodsbenauwd worden... maar je blijft er redelijk koel onder... vaker meegemaakt of hoe zit dat?

edit: ja je bent je op dat moment bewust van wat er gebeurt, je ervaart het alsof het echt gebeurd

maar de gene die naast je ligt merkt niets... vervolgens val je weer in slaap ( min of meer) en je word weer wakker alsof er niets is gebeurd met het idee dat er je ontvoerd bent of bezocht bent door je grootste angst oid,

dan merk ik nog een ding... dit soort fenomen schijnen alleen op te duiken bij mensen die er voor open staan... ik heb namelijk nog nooit iets dergelijks gemerkt of ervaren... nou ben ik vrij nuchter en rustig maar het lijkt me erg vreemde gewaarwording als je zoiets merkt

[ Bericht 33% gewijzigd door RPD op 06-02-2006 23:14:41 ]
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_34814357
ach..... ervoor open staan..... Ik weet niet of dat zo zit.
Voor mij is het zo dat ik het ervaar en dat het dus gewoon is. Dat anderen dat niet ervaren is voor hen ook gewoon. Dus blijkbaar zijn er mensen die dat wel bewust ervaren en mensen die dat niet doen.
Totdat ik het ervaarde dacht ik er niet eens echt over na.

En eng..... ja, maar dat is de doorsnee nachtmerrie ook.
En toch kun je daar ook vaak iets mee omdat het toch wel eens een deel van je onderbewuste kan zijn dat in je droom doordringt. Soms hoef je er ook niks mee. Net hoe je het zelf voelt. Als je er iets mee moet en je doet het niet, komt het vanzelf terug. Keer op keer op keer. Totdat je het doorhebt.

Dat is iig mijn ervaring. En dan met dromen over het algemeen en niet alleen met deze situatie. Dit is in dat opzicht voor mij niets anders.

Alien ontvoeringen... gelukkig nooit mee te maken gehad. Lijkt me helemaal niks. Maar mijn grootste angsten..... is ook niks, begrijp me niet verkeerd. Maar het zijn wel MIJN angsten. Ik ken ze dus. Daar is mee om te gaan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34819828
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:07 schreef RPD het volgende:
ok dan zit ik nog met een ding... ik zou doodsbenauwd worden... maar je blijft er redelijk koel onder... vaker meegemaakt of hoe zit dat?

edit: ja je bent je op dat moment bewust van wat er gebeurt, je ervaart het alsof het echt gebeurd

maar de gene die naast je ligt merkt niets... vervolgens val je weer in slaap ( min of meer) en je word weer wakker alsof er niets is gebeurd met het idee dat er je ontvoerd bent of bezocht bent door je grootste angst oid,

dan merk ik nog een ding... dit soort fenomen schijnen alleen op te duiken bij mensen die er voor open staan... ik heb namelijk nog nooit iets dergelijks gemerkt of ervaren... nou ben ik vrij nuchter en rustig maar het lijkt me erg vreemde gewaarwording als je zoiets merkt
Trouwens, mijn vriend heeft het ook diverse keren gezien, hoe mijn kat reageert op 'iets'
pi_34826760
Oké, jij gaat volgende keer op wacht staan met je camera.
Leg dat ding startklaar.
pi_34828889
Dus je hebt een kat die zonder verklaring gek doet en jij denkt dat het wellicht "entiteiten" kunnen zijn. Volgens mij ben je gek en probeer je je arme kat de schuld te geven van je eigen paranoia. Maargoed, dat wil je niet horen.

Ik denk dat er een ziel in je kamer rond dwaalt die op zoek is naar eeuwige rust. Misschien is het zelfs een zielverwante geest van je kat in een vorig leven. Het kan echter ook een bescherm engel zijn die in de kat een schepsel ziet van de duivel en jou dus niet kan benaderen.

Een echt medium zou nu op je gevoel gaan in praten, je bent zwanger? Dan probeert een engel je kind te beschermen van kwaad en je kat houdt dit tegen! De kat is evil en zal ..

Enfin je kent het standaard geleuter wel.

Je ziet spoken. En niet letterlijk. Ga slapen.
pi_34831107
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:49 schreef Blue-eagle het volgende:
Een echt medium zou nu op je gevoel gaan in praten, je bent zwanger? Dan probeert een engel je kind te beschermen van kwaad en je kat houdt dit tegen! De kat is evil en zal ..
Dus jij denkt dat een kat een engel kan tegenhouden?
pi_34831343
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:49 schreef Blue-eagle het volgende:
Dus je hebt een kat die zonder verklaring gek doet en jij denkt dat het wellicht "entiteiten" kunnen zijn. Volgens mij ben je gek en probeer je je arme kat de schuld te geven van je eigen paranoia. Maargoed, dat wil je niet horen.

Ik denk dat er een ziel in je kamer rond dwaalt die op zoek is naar eeuwige rust. Misschien is het zelfs een zielverwante geest van je kat in een vorig leven. Het kan echter ook een bescherm engel zijn die in de kat een schepsel ziet van de duivel en jou dus niet kan benaderen.

Enfin je kent het standaard geleuter wel.

Je ziet spoken. En niet letterlijk. Ga slapen.
bladiebladiebla. Als je nou eens de moeite nam om het allemaal terug te lezen, voordat je zo binnen komt vallen
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:49:34 #142
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_34836460
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:29 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Haha, Discovery Channel aanhalen als vooruitstrevend wetenschappelijk instituut......
Dat is wetenschap voor dummies.
pi_34837251
Sorry Barb, maar enige arrogantie is jou ook niet vreemd hoor..
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34837374
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:12 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Sorry Barb, maar enige arrogantie is jou ook niet vreemd hoor..
Ik was gewoon geïrriteerd! Wat vind jij arrogant dan
pi_34837408
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:49 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Haha, Discovery Channel aanhalen als vooruitstrevend wetenschappelijk instituut......
Dat is wetenschap voor dummies.
Nou en, ze staan er tenminste wel open voor. Maar ja laaaaaaaat maar
pi_34838205
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34838538
Hm?
pi_34839359
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:17 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Nou en, ze staan er tenminste wel open voor. Maar ja laaaaaaaat maar
Zien ze bij Discovery ook entiteiten?
pi_34850792
Barrrb... je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat Derren Brown met zijn show het bestaan van "alles wat paranormaal is" (om het maar even veel te kort door de bocht samen te vatten), niet kan ontkrachten. Ook na die show gezien te hebben, ben ik van mening dat het zou kunnen bestaan.

(ik ga mezelf niet tegen spreken trouwens )

Nu de onvermijdelijke "maarrrrr".... Het maakt de kans dát "het" bestaat niet bepaald groter. Als hij het kan, kunnen meer mensen het.
Hoe kijk je daar tegen aan?

(Ik typ nu een paar keer woorden tussen aanhalingstekens waarmee ik de hele paranormale wereld ljik te bedoelen...maar nogmaals, da's natuurlijk te kort door de bocht, ik doe het alleen om het een naam te geven, zeg maar...dus daar niet over vallen )
pi_34852506
Het enige wat meneer Derren Brown met zijn (Overigens geweldige) show doet, is aantonen dat er meer manieren zijn om gebeurtenissen te verklaren dan paranormale en dat de mens zeer beïnvloedbaar is in zijn denken.

Dat bij elke 'onverklaarbare' gebeurtenis niet meteen gegrepen moet worden naar het paranormale danwel onzichtbare.

Goede zaak.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')