abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34714122
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ahja, als ik heel zwartgallig zou zijn en nog meer, dan zou ik me dus wel schamen

Maar ik ben geen zwart-kijker dus ik schaam me niet
ik ook niet.. Maar ik hou wel van een beetje zwarte/sarcastische humor... Iets wat ook niet iedereen op prijs stelt in sommige situaties
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:22:15 #182
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34714272
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:17 schreef vamperotica het volgende:

[..]

ik ook niet.. Maar ik hou wel van een beetje zwarte/sarcastische humor... Iets wat ook niet iedereen op prijs stelt in sommige situaties

Hou ik ook van hoor, ik hou ook ervan om mijn eigen leven in een bepaald perspectief te plaatsen als het ware. Dat ik altijd de humor blijf inzien ook. Misschien ook zwarte humor, dat weet ik niet. Hou wel van zwarte humor op tv, grove humor mag ook.

Ik neem het leven steeds minder serieus soms. Ik wil ook niet te serieus zijn. Luchtig kijken naar jezelf en het leven kan een verademing zijn volgens mij

Problemen ook niet te zwaar proberen op te vatten misschien Altijd blijven lachen

Nee, maar het probleem anders bekijken kan al veel helpen. Hoe zwaar je naar het probleem kijkt, zorgt al ervoor hoe zwaar het probleem aanvoelt volgens mij. En hoe komen problemen tot uitdrukking? Door gebeurtenissen en nog meer, in het erge geval door geldzorgen.

Geldzorgen zijn denk ik toch een van de zwaardere problemen, omdat je dan afhankelijk bent van externe zaken. Dan kun je de oplossing niet helemaal bij jezelf zoeken. ( afhankelijk van banken en deurwaarders en ga zo door) Denk dat het bij geldzorgen sowieso moeilijk is om de humor van het hele gebeuren in te zien.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34714685
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Jullie toch?!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:49:32 #184
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34715255
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:34 schreef nokwanda het volgende:

[..]

We gaan elkaar erdoor heen slepen
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:50:24 #185
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34715291
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:49 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

We gaan elkaar erdoor heen slepen
idd jullie mogen me altijd bellen/mailen/msnen/op-mijn-schouder-uithuilen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34715298
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind het altijd wel knap dat mensen zo over hun problemen kunnen praten. ik zelf kan dat helemaal niet en ben wel een gezellige kletskop maar mijn problemen zeg ik tegen niemand. ik weet niet hoe dat komt. problemen zijn een soort zwaktes en die wil ik niet aan de buitenwereld laten zien. netzoals lichamelijke pijn klachten e.d. ik ben van de zomer in tsjechie tijdens een wandeling half een afgrond ingestort waar ik me vast heb gegrepen aan een tak, waardoor mijn arm uit de kom ging. dan ben ik echt een figuur van niet lullen maar ff kiezen op elkaar en doorgaan. achteraf gezien is dat nooit zo goed voor me maarja soms weet je niet beter
Grappig is wel dat je hiermee gelijk een probleem aankaart
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34715394
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

..... ben jij dus een van die mensen die het wel altijd voor een ander wil doen maar die zelf dat vertrouwen in een ander niet kan stellen?

Het is ook wel lekker als je bij iemand uit kunt huilen en zo. Maar ook als je ziet dat iemand zich prettig genoeg bij je voelt om dat ook bij jou te doen.

Niet dat jij nou bij mij moet komen huilen hoor.
Maar meer mijn ervaring in het algemeen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:53:06 #188
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34715400
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Of gewoon hier

Dat we hier pep-talk gaan voeren. Dat we ons gaan verenigen tot de pep-talk host. En dan openen we praktijken in heel Nederland en komt zelfs JP Balkenende bij ons als klant zodat hij beter kracht-taal kan voeren inplaats van dat zwakke geblaat

Maar om pep-talk te voeren moet je eerst alle problemen kennen. Alles oppeppen dat niet goed in elkaar zit als het ware. Het probleem weg-peppen. Daarom maak ik voor mezelf de problemen zichtbaar, zodat ik ze kan wegpeppen

Pep pep pep. Maar of het pep is

Pep is toch coke? Maar ik gebruik geen coke, ik heb pure coke in mijn aderen. Wie gebruikt er nu coke? Wat is dat voor onzin? Op Fok! denken een aantal dat ik drugs gebruik Misschien is dat zelfs een compliment, dat ik gewoon natuurlijke drugs aanmaak hier. Wat wil je nog meer? Puur natuur zonder dat je als onzeker mens een lijntje moet snuiven om je sterk te voelen of wat dan ook. Ik heb ook geen LSD nodig, ik trip vanzelf wel als het moet.

Puur natuur is het niet, ik gebruik medicatie nog steeds, maar ook dat is getest al 50 jaar lang en ook dat is verleden tijd ooit. Medicatie gemaakt door een miljoenen bedrijf in labaratoria......alsof ik wonder-pilletjes krijg ook. Maar ik ga ooit helemaal ermee stoppen misschien Maar we boeit het ook. Ik zit in positieve flow

Drugs

De echte positieve drugs zit in het menselijke denken

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-02-2006 16:00:11 ]
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:01:43 #189
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34715721
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Jullie toch?!
tuurlijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:03:47 #190
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34715804
De beste therapie vind je online

In mijn geval dus wel

Sowieso het probleem tot uitdrukking brengen, commentaar of advies krijgen, terug antwoorden erop. Zaken meenemen naar achteren. En een conclusie trekken.

De tijd nemen om erover na te denken ook. En zo verder gaan.

Zoals Metro2005 heeft staan : "Mind explorer" Zo zie ik het ook, een zoektocht in de mind en soul, en daar correcties aanbrengen zodat het een compleet iets wordt als het ware. Jezelf helen. Heling ook wel genoemd.

Heling gaat verder dan genezing hoorde ik ooit?
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:09:24 #191
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34715995
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

..... ben jij dus een van die mensen die het wel altijd voor een ander wil doen maar die zelf dat vertrouwen in een ander niet kan stellen?
t is niet een echt het niet kunnen vertrouwen. ik vind dat mijn probleempjes toch altijd maar klein en onbelangrijk zijn en dat ik er minder mee zit dan de ander
stay frosty
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:14:29 #192
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34716184
Ieder probleem doet terzake denk ik. Het kleinste probleem kan zorgen voor onbalans. Maar je hoeft het dan niet op internet te pleuren, zolang je maar wat ermee doet denk ik. Maar ook dat hoeft niet. Dan kan ik weer dat uurwerk posten, het mechanisme en de scharnieren maar dat doe ik niet Als je blijft rondlopen met problemen, zul je nooit helemaal vrij zijn ervan. Vrij zijn is probleemloos zijn.

Ik wil ieder probleem oplossen en dat gaat wederom gezegd goed. Iedere mis-communicatie moet weg uit mijn persoonljike leven.

Daft Punk staat weer op

Lekker op de beat nu Ik ga op de beat verder. En zo ga ik mezelf programmeren van binnen weer. En dan val ik weer in de herhaling

Ik pleur veel op internet, omdat het me niet boeit. En tevens omdat ik positief ben nogmaals, ik schaam me niet voor positiviteit en kom ik een probleem tegen dan komt dat naar voren en benader ik dat ook met positiviteit.

Ik post dus nu ook bewust hier dingen, vroeger postte ik zonder te denken maar toen was ik zwart-gallig en had ik alleen maar negativiteit en toen kon ik me nogmaals wel schamen. Ik had toen niet de ballen om aan mezelf te werken, ik liet alleen mijn ongenoegen zien.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:22:21 #193
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34716464
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:03 schreef Dromenvanger het volgende:
De beste therapie vind je online

In mijn geval dus wel

Sowieso het probleem tot uitdrukking brengen, commentaar of advies krijgen, terug antwoorden erop. Zaken meenemen naar achteren. En een conclusie trekken.

De tijd nemen om erover na te denken ook. En zo verder gaan.

Zoals Metro2005 heeft staan : "Mind explorer" Zo zie ik het ook, een zoektocht in de mind en soul, en daar correcties aanbrengen zodat het een compleet iets wordt als het ware. Jezelf helen. Heling ook wel genoemd.

Heling gaat verder dan genezing hoorde ik ooit?
Mind explorer slaat inderdaad op een innerlijke zoektocht, wat is de geest, wat is je ziel, wat doet het, wat is het. Wat kan ik ermee ed.

Beste vorm van therapie is jezelf een spiegel voorhouden of een ander die jou een spiegel voorhoudt. Iemand die goed analyseert wat je denkt, wat je voelt. Niet iemand die alleen maar aanneemt wat jij zegt. Heel veel mensen zeggen heel wat anders dan dat ze denken, voor zulk soort mensen zal therapie dan ook niet helpen. Afleiden aan lichaamstaal, aanvoelen van emoties, dat zijn dingen die een goede psycholoog of hulpverlener moet kunnen.

En dat kan iemand alleen als diegene weet hoe hij zelf in elkaar steekt, wat er gebeurt met hem bij bepaalde emoties, reacties in situaties, dat soort dingen. Alleen mensen die zichzelf heel goed kennen en 'ontdekt' hebben kunnen goede hulpverleners zijn.

Misschien een stom voorbeeld, maar Dr Phil bijvoorbeeld kan het heel erg goed. Je hoort die mensen dingen zeggen en hij prikt er dwars doorheen, hij kijkt naar lichaamstaal, emoties en niet puur naar woorden. Hij voelt situaties aan. Aan dat soort mensen heb je wat.

Als je het gevoel hebt dat je bij praatsessies niet goed onder woorden kunt brengen wat je bedoelt en als de hulpverlener je niet aanvoelt moet je op zoek gaan naar iemand anders.

Zelfs op internet zijn er genoeg mensen die tussen de regels doorlezen, snappen wat iemand bedoelt met tekst, de dieper liggende betekenis erachter en zelfs met welke gedachte iemand wat opgeschreven heeft. Ook hier geldt: dat kan iemand alleen als hij zelf in die situatie geweest is of zich 100% kan inleven in iemand anders.

Vamp en dromenvanger, heel veel sterkte in elk geval.

En wat Barra zegt heb ik zelf ook wel, ik vind mijn problemen of niet belangrijk genoeg of ik probeer het zelf op een rijtje te zetten. Ik ben zelf ook altijd wel erg analyserend en pscyhologie boeit me ook enorm dus ik ga dan altijd voor mezelf alles op een rijtje zetten en de boel op orde krijgen voor mezelf. Dat kan een ander niet voor mij doen al is een heel klein duwtje in de rug van iemand die mij goed kent wel eens fijn.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:28:22 #194
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34716674
Thank you Metro2005

Ik wil ook een beeld vormen over hoe de geest, ziel en hersens werken. In principe wil ik het helemaal duidelijk hebben.

Lichaamstaal inderdaad, maar dat ligt ook aan de ander, als de ander bepaalde lichaamstaal uitvoert, dan ga ik daarop reageren vaak. Maar meesten wil ik lekker achterover hangen tijdens serieuze gesprekken Niet dat het achterover hangen staat voor disinteresse, maar het is wel makkelijker om zo alles naar boven te laten komen. Zit ik op een a-relaxte stoel dan lukt het al niet. En verder, het gaat me ook om de tuning nogmaals, mezelf tunen zoals je dat met auto's ook doet. Zodat het een stevig geheel wordt ook. Maar ik val zo vaak in de herhaling, toch spijker ik mezelf op deze manier vast aan mijn motto. Ik wil mezelf vastspijkeren soms op waar ik voor sta in het leven.

Ik hou van ontspanning en middels ontspanning toch praten over de spanning. Spanning en ontspanning. Ik hou ervan om de spanning op te voeren en te laten zaken.

Hele lange tijd heb ik getranspireerd door de spanning, handen en oksels dus. Maar dat is helemaal verleden tijd nu

Omdat de spanning eraf was. Heb van alles geprobeerd toen om die transpiratie tegen te gaan. Maar het waren de spanningen waar ik wat mee moest doen. Ik voelde me zelden tot nooit prettig in welke situatie dan ook. Omdat ik de omgeving niet onder controle had. Ook zoals Vamperotica zegt, geen controle hebben erop een beetje.

Misschien ben ik een laat-bloeier wat dat betreft maar zo zie ik het niet. Ik heb gewoon heel erg last gehad van warrige gedachtes die me gek maakten.

Maar ik word wel beter Misschien is het beter om te zeggen dat ik heel wordt, dat alle elementen goed in elkaar komten te zitten

Ik maak mezelf beter dus. Ik wil mijn eigen ziel helemaal bekijken als het ware en de geest, ik ga het
Ik wil een gezonde geest, een hele geest. En dan vraag ik me wel af, hoe ziet de geest eruit en hoe krijg je hem gezond. En dan denk ik vanzelf, dan moet de mind goed zijn. En de ziel ook.

Maar hoe werkt de geest mee? Is die door jezelf gezonder te maken?
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:32:59 #195
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34716834
Natuurlijk is de geest door jezelf gezonder te maken.
Ik ben natuurlijk geen psycholoog maar je hebt in elk geval al een hele goede eerste stap gemaakt: ontspanning, ontspan, accepteer jezelf, accepteer je leven. Vind de positieve dingen in het leven, laat de negatieve dingen voor wat ze zijn of reken ermee af. Bouw langzaam je leven op. als de balans hier op aarde (om het zo maar te zeggen) niet goed is zal je spiritueel gezien ook een onbalans hebben. Zorg dat je leventje op orde is.

En natuurlijk gaat het goedkomen met jou Dromenvanger, daar ben ik van overtuigd. Als ik jouw posts lees, jouw verhalen zie en de voortgang die je maakt (bijvoorbeeld ook dat het je niet meer boeit wat anderen van jou denken hier op Fok) dan zie ik dat langzaam maar zeker die balans aan het herstellen is. En als die in orde is kan je je weer meer gaan richten op je niet-aardse zaken om daar precies hetzelfde te gaan doen: zorgen voor balans en rust.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:33:21 #196
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34716849
Doordat ik weer in de herhaling val, word ik moe van mezelf

Maar ik wil dus dynamiek hebben. Ik wil ook kleuren beter zien, en ik zie beter met een leeg hoofd.

En ik wil teveel herhalen. Ik wil mezelf opvoeren

Ik wil de omgeving beter kunnen inschatten en beter leren anticiperen op alles. Beter kunnen reageren omdat ik helder ben en precies weet hoe het moment in elkaar zit. Het moment zit altijd op een bepaalde manier in elkaar. Ieder moment is een soort van logica. De inhoud en de gebeurtenissen van momenten in het verleden kunnen zelfs logisch van aard zijn.

Ik hou dus van een logisch leven, er mag best een mysterie zijn maar dat is het nog altijd, zelfs al heb je iedere situatie onder controle
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:36:02 #197
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34716952
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Doordat ik weer in de herhaling val, word ik moe van mezelf

Maar ik wil dus dynamiek hebben. Ik wil ook kleuren beter zien, en ik zie beter met een leeg hoofd.

En ik wil teveel herhalen. Ik wil mezelf opvoeren

Ik wil de omgeving beter kunnen inschatten en beter leren anticiperen op alles. Beter kunnen reageren omdat ik helder ben en precies weet hoe het moment in elkaar zit. Het moment zit altijd op een bepaalde manier in elkaar. Ieder moment is een soort van logica. De inhoud en de gebeurtenissen van momenten in het verleden kunnen zelfs logisch van aard zijn.

Ik hou dus van een logisch leven, er mag best een mysterie zijn maar dat is het nog altijd, zelfs al heb je iedere situatie onder controle
1 stap tegelijk
De rest volgt vanzelf.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:37:30 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34717002
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:32 schreef Metro2005 het volgende:
Natuurlijk is de geest door jezelf gezonder te maken.
Ik ben natuurlijk geen psycholoog maar je hebt in elk geval al een hele goede eerste stap gemaakt: ontspanning, ontspan, accepteer jezelf, accepteer je leven. Vind de positieve dingen in het leven, laat de negatieve dingen voor wat ze zijn of reken ermee af. Bouw langzaam je leven op. als de balans hier op aarde (om het zo maar te zeggen) niet goed is zal je spiritueel gezien ook een onbalans hebben. Zorg dat je leventje op orde is.

En natuurlijk gaat het goedkomen met jou Dromenvanger, daar ben ik van overtuigd. Als ik jouw posts lees, jouw verhalen zie en de voortgang die je maakt (bijvoorbeeld ook dat het je niet meer boeit wat anderen van jou denken hier op Fok) dan zie ik dat langzaam maar zeker die balans aan het herstellen is. En als die in orde is kan je je weer meer gaan richten op je niet-aardse zaken om daar precies hetzelfde te gaan doen: zorgen voor balans en rust.
Thanks

Ik accepteer mezelf bijna helemaal nu. Maar dat komt ook omdat ik de slechte zaken niet meer zo sterk ervaar. En heb ik het idee dat ik meer mezelf ben met de goede kanten van het leven en denken, dan is het vanzelf makkelijker te accepteren wie je bent.

En dan is het ook niet zo dat ik me inhou hier, en ik zal dan ook niet in feedback gaan vragen om de posts te laten verwijderen. Al kan iedereen lezen hoe ik in elkaar steek, dat boeit me niet. Ik wil niet zeggen dat ik trots ben op hoe ik me voel, ik ben gewoon blij dat ik vooruit gegaan ben.

Tijden gehad dat ik het zo zwaar zag zitten dat ik echt dacht van..."Het komt nooit meer goed".

En als ik dan deze periode vergelijk met de periode van toen, dan is het zo'n verschil, dat ik best een vreugdedansje zou kunnen maken.

Wat anderen van mij vinden, dat zou sowieso minder belangrijk moeten zijn. Ik weet niet helemaal goed uit te drukken hoe ik daar over denk. Over oordelen en vooroordelen en mensen die je in een hokje stoppen. Maar daar wil ik in de toekomst ook nog over nadenken. Omdat het ook bij het "probleem" hoort.

Het probleem is pas opgelost als ik helemaal vrij sta en vrij voel en vrij ben. Als ik het gevoel heb dat ik een vogel ben misschien Zo vrij als een vogel ook wel. En dat heeft dan ook te maken met het denken, voelen, ervaren, mind en body en soul en waarschijnlijk nog meer zaken die ik nu niet weet.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:40:25 #199
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34717130
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1 stap tegelijk
De rest volgt vanzelf.
Die post was snel gedaan en er zitten fouten in bij mij in die post.

Gebeurtenissen in de toekomst kunnen dus logisch van aard zijn, dat je in de toekomst het idee krijgt dat je al van te voren weet hoe de gebeurtenis zich gaat voltrekken. In ieder geval dat je in het 'nu" weet wat je moet doen, dat je gewoon weet waar je voor staat als het ware. Dat het leven geen moeilijke opdracht meer is, maar een uitdaging. En dat je door te weten hoe het zich volstrekt nog verder kunt gaan. Door in het nu zaken duidelijk te hebben en op orde, dan wordt de toekomst ook logisch op orde. Misschien raakt de toekomst logisch op orde als het heden logisch op orde is gezet door mij. En dat ik mijn eigen verleden ook logisch op orde moet zetten misschien. Dat het dan gewoon wederom , 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 is. En dat zelfs de decimalen moeten kloppen tussen de cijfers. Een stroming die gewoon recht is. Rechtlijnig ook wel. Zonder afwijkingen.

En ook een foutje over herhalen had ik gemaakt Ik wil dus niet teveel in de herhaling vallen, ik wil vooruit gaan. Maar ik ben op dit moment zover gekomen, dat ik erg goed moet zoeken om vooruit te gaan in het ontplooien en zoeken.

Ik moet meer deuren maken voor mezelf, misschien kan ik zelf meer deuren maken zodat er meer opties komen. En dat kan al door meer te gaan leven, maar in het denken kan dat ook door gewoon meer onderwerpen te pakken.

En nu ga ik ff roken.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:41:09 #200
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34717162
(voor)oordelen van anderen hou je sowieso altijd, evenals tegenslagen, Daar zul je mee moeten leren leven. Zonder het negatieve geen positieve moet je maar denken, wederom: balans is the key.

Je zou jezelf kunnen afvragen waarom je deze periode mee moest maken, wat heeft dat voor een reden gehad. Heb je het gevoel dat je er sterker uitgekomen bent? Heb je er iets van geleerd?
Als je dat voor jezelf kan achterhalen heb je straks ook niet iets positiefs overgehouden aan de wat mindere periode en kan je het afsluiten voor jezelf, als een soort slotwoord zeg maar.

Misschien is het een idee om al je posts uit te printen om nog eens door te lezen, dan zie je ook dat je erg veranderd in vrij korte tijd en daar mag je best trots op zijn.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:44:03 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34717255
Ik had ze niet op een rijtje

Dat was het probleem. Ik had het niet op een rijtje. Zo was het niet altijd, ik heb ze altijd wel redelijk op een rijtje gehad, maar door omstandigheden niet meer. En zeker heeft alles gezorgd voor een beter iets.

Ook wanneer iets totaal niet binnen het rijtje past, of wanneer iets op de foute plek staat totaal. Door dat mee te maken kun je daarna de juiste plek nog beter aanmerken misschien?

Niet om te zeggen dat je ze allemaal moet verliezen in dat rijtje, maar zaken worden duidelijker als je eens gaat wisselen binnen het rijtje. Dan kun je meer goochelen met het rijtje ook.

Leren van de chaos ook wel, betere inzichten krijgen in chaos. En beter leren omgaan met chaos. Maar goed, ik ga nu roken. En biertje pakken
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:45:38 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34717319
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:40 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Die post was snel gedaan en er zitten fouten in bij mij in die post.

Gebeurtenissen in de toekomst kunnen dus logisch van aard zijn, dat je in de toekomst het idee krijgt dat je al van te voren weet hoe de gebeurtenis zich gaat voltrekken. In ieder geval dat je in het 'nu" weet wat je moet doen, dat je gewoon weet waar je voor staat als het ware. Dat het leven geen moeilijke opdracht meer is, maar een uitdaging. En dat je door te weten hoe het zich volstrekt nog verder kunt gaan. Door in het nu zaken duidelijk te hebben en op orde, dan wordt de toekomst ook logisch op orde. Misschien raakt de toekomst logisch op orde als het heden logisch op orde is gezet door mij. En dat ik mijn eigen verleden ook logisch op orde moet zetten misschien. Dat het dan gewoon wederom , 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 is. En dat zelfs de decimalen moeten kloppen tussen de cijfers. Een stroming die gewoon recht is. Rechtlijnig ook wel. Zonder afwijkingen.

En ook een foutje over herhalen had ik gemaakt Ik wil dus niet teveel in de herhaling vallen, ik wil vooruit gaan. Maar ik ben op dit moment zover gekomen, dat ik erg goed moet zoeken om vooruit te gaan in het ontplooien en zoeken.

Ik moet meer deuren maken voor mezelf, misschien kan ik zelf meer deuren maken zodat er meer opties komen. En dat kan al door meer te gaan leven, maar in het denken kan dat ook door gewoon meer onderwerpen te pakken.

En nu ga ik ff roken.
Wat jij wil is dus het doel van je leven weten.
Voor iedereen is een bepaald doel, daar ben ik van overtuigd. En als je eenmaal jouw pad weet dan kan je dat pad volgen, eventueel kun je zijwegen nemen of shortcuts maar het uiteindelijke doel weet je dus kun je daaraan werken. Maar ook zonder dat doel te weten kun je het leven als een uitdaging zien, je moet je niet blind staren op een doel wat je moet hebben, dat komt vanzelf op je pad. Niet dralen en uit alle macht proberen een doel te vinden. Laat het leven over je heen komen, accepteer het leven en geniet ervan. En als je genoeg zelfkennis hebt of krijgt dan vogel je vanzelf het doel van je leven wel uit

Ik weet mijn doel ook niet helemaal, maar het wordt wel stukje bij beetje duidelijker. Als een soort wegenkaart die stukje voor stukje duidelijk zichtbaar wordt maar niet in zijn geheel te zien is nog.

Rook ze
pi_34717456
Wat een ander ook voor je kan doen, het is nooit meer dan een duwtje in de rug. Uiteindelijk moet je het ook zelf doen. Maar dat is vaak wel makkelijker als je supporters langs de lijn staan

En ik vraag me echt af of in heel veel gevallen de therapeut niet de plaats inneemt van die supporters.

Maar ja.... ik zeg het maar weer es... ik ben dan ook wel heel erg verwend met mijn vriend(inn)en.

Echt.... als iedereen die had werden de therapeuten overbodig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:51:15 #204
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34717489
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef nokwanda het volgende:
Wat een ander ook voor je kan doen, het is nooit meer dan een duwtje in de rug. Uiteindelijk moet je het ook zelf doen. Maar dat is vaak wel makkelijker als je supporters langs de lijn staan

En ik vraag me echt af of in heel veel gevallen de therapeut niet de plaats inneemt van die supporters.

Maar ja.... ik zeg het maar weer es... ik ben dan ook wel heel erg verwend met mijn vriend(inn)en.

Echt.... als iedereen die had werden de therapeuten overbodig.

Dat denk ik ook ja
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:56:07 #205
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34717649
Hulpverleners werken met serie-massa productie, en ze kijken een beetje naar de situatie en daar blijft het bij. Heb je niet veel aan.

Maar ik ben al ver op weg, ik wil helemaal volop in het leven staan nog, maar die duw in de rug geef ik mezelf wel als het nodig is. Ik weet dat je toch op jezelf moet bouwen. En in mijn geval had het geen zin dat mensen me gingen pushen, als ik ergens geen zin in hebt, dan lukt het niet dat mensen me gaan pushen. Want dan ontstaat tegenzin.

Zelf het licht zien wat je moet doen is dan prettig.
pi_34717778
nou ja....... als kind woonde ik op een woonboot en we zwommen altijd in de rivier. Van jongsafaan leerde ik dat als je in een draaikolk terrecht komt, je eerst helemaal naar de bodem moet meedraaien om je vanaf daar flink af te zetten naar boven. Als je te hard vecht tegen de stroom heb je geen energie meer voor de nodige afzet die je uiteindelijk moet redden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:00:25 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34717817
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:59 schreef nokwanda het volgende:
nou ja....... als kind woonde ik op een woonboot en we zwommen altijd in de rivier. Van jongsafaan leerde ik dat als je in een draaikolk terrecht komt, je eerst helemaal naar de bodem moet meedraaien om je vanaf daar flink af te zetten naar boven. Als je te hard vecht tegen de stroom heb je geen energie meer voor de nodige afzet die je uiteindelijk moet redden.
Mooie vergelijking
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:01:51 #208
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34717859
Ik ga nu naar huis doeii
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:03:13 #209
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34717908
ik zit hier nog tot 21:00
stay frosty
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:06:32 #210
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34718005
Ik zit hier ook nog.....maar ik blijf niet lang meer. Straks rusten en relaxen.

Voorjaarsmoeheid begint al te komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')