ik ook niet.. Maar ik hou wel van een beetje zwarte/sarcastische humor... Iets wat ook niet iedereen op prijs stelt in sommige situatiesquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ahja, als ik heel zwartgallig zou zijn en nog meer, dan zou ik me dus wel schamen
Maar ik ben geen zwart-kijker dus ik schaam me niet
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:17 schreef vamperotica het volgende:
[..]
ik ook niet.. Maar ik hou wel van een beetje zwarte/sarcastische humor... Iets wat ook niet iedereen op prijs stelt in sommige situaties
quote:
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
We gaan elkaar erdoor heen slepen
Grappig is wel dat je hiermee gelijk een probleem aankaartquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind het altijd wel knap dat mensen zo over hun problemen kunnen praten. ik zelf kan dat helemaal niet en ben wel een gezellige kletskop maar mijn problemen zeg ik tegen niemand. ik weet niet hoe dat komt. problemen zijn een soort zwaktes en die wil ik niet aan de buitenwereld laten zien. netzoals lichamelijke pijn klachten e.d. ik ben van de zomer in tsjechie tijdens een wandeling half een afgrond ingestort waar ik me vast heb gegrepen aan een tak, waardoor mijn arm uit de kom ging. dan ben ik echt een figuur van niet lullen maar ff kiezen op elkaar en doorgaan. achteraf gezien is dat nooit zo goed voor me maarja soms weet je niet beter
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd jullie mogen me altijd bellen/mailen/msnen/op-mijn-schouder-uithuilen
![]()
Of gewoon hierquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
idd jullie mogen me altijd bellen/mailen/msnen/op-mijn-schouder-uithuilen
![]()
quote:
t is niet een echt het niet kunnen vertrouwen. ik vind dat mijn probleempjes toch altijd maar klein en onbelangrijk zijnquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]..... ben jij dus een van die mensen die het wel altijd voor een ander wil doen maar die zelf dat vertrouwen in een ander niet kan stellen?
Mind explorer slaat inderdaad op een innerlijke zoektocht, wat is de geest, wat is je ziel, wat doet het, wat is het. Wat kan ik ermee ed.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:03 schreef Dromenvanger het volgende:
De beste therapie vind je online
In mijn geval dus wel
Sowieso het probleem tot uitdrukking brengen, commentaar of advies krijgen, terug antwoorden erop. Zaken meenemen naar achteren. En een conclusie trekken.
De tijd nemen om erover na te denken ook. En zo verder gaan.
Zoals Metro2005 heeft staan : "Mind explorer" Zo zie ik het ook, een zoektocht in de mind en soul, en daar correcties aanbrengen zodat het een compleet iets wordt als het ware. Jezelf helen. Heling ook wel genoemd.
Heling gaat verder dan genezing hoorde ik ooit?
1 stap tegelijkquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Doordat ik weer in de herhaling val, word ik moe van mezelf
Maar ik wil dus dynamiek hebben. Ik wil ook kleuren beter zien, en ik zie beter met een leeg hoofd.
En ik wil teveel herhalen. Ik wil mezelf opvoeren
Ik wil de omgeving beter kunnen inschatten en beter leren anticiperen op alles. Beter kunnen reageren omdat ik helder ben en precies weet hoe het moment in elkaar zit. Het moment zit altijd op een bepaalde manier in elkaar. Ieder moment is een soort van logica. De inhoud en de gebeurtenissen van momenten in het verleden kunnen zelfs logisch van aard zijn.
Ik hou dus van een logisch leven, er mag best een mysterie zijn maar dat is het nog altijd, zelfs al heb je iedere situatie onder controle
Thanksquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:32 schreef Metro2005 het volgende:
Natuurlijk is de geest door jezelf gezonder te maken.
Ik ben natuurlijk geen psycholoog maar je hebt in elk geval al een hele goede eerste stap gemaakt: ontspanning, ontspan, accepteer jezelf, accepteer je leven. Vind de positieve dingen in het leven, laat de negatieve dingen voor wat ze zijn of reken ermee af. Bouw langzaam je leven op. als de balans hier op aarde (om het zo maar te zeggen) niet goed is zal je spiritueel gezien ook een onbalans hebben. Zorg dat je leventje op orde is.
En natuurlijk gaat het goedkomen met jou Dromenvanger, daar ben ik van overtuigd. Als ik jouw posts lees, jouw verhalen zie en de voortgang die je maakt (bijvoorbeeld ook dat het je niet meer boeit wat anderen van jou denken hier op Fok) dan zie ik dat langzaam maar zeker die balans aan het herstellen is. En als die in orde is kan je je weer meer gaan richten op je niet-aardse zaken om daar precies hetzelfde te gaan doen: zorgen voor balans en rust.
Die post was snel gedaan en er zitten fouten in bij mij in die post.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1 stap tegelijk![]()
De rest volgt vanzelf.
Wat jij wil is dus het doel van je leven weten.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:40 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die post was snel gedaan en er zitten fouten in bij mij in die post.
Gebeurtenissen in de toekomst kunnen dus logisch van aard zijn, dat je in de toekomst het idee krijgt dat je al van te voren weet hoe de gebeurtenis zich gaat voltrekken. In ieder geval dat je in het 'nu" weet wat je moet doen, dat je gewoon weet waar je voor staat als het ware. Dat het leven geen moeilijke opdracht meer is, maar een uitdaging. En dat je door te weten hoe het zich volstrekt nog verder kunt gaan. Door in het nu zaken duidelijk te hebben en op orde, dan wordt de toekomst ook logisch op orde. Misschien raakt de toekomst logisch op orde als het heden logisch op orde is gezet door mij. En dat ik mijn eigen verleden ook logisch op orde moet zetten misschien. Dat het dan gewoon wederom , 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 is. En dat zelfs de decimalen moeten kloppen tussen de cijfers. Een stroming die gewoon recht is. Rechtlijnig ook wel. Zonder afwijkingen.
En ook een foutje over herhalen had ik gemaaktIk wil dus niet teveel in de herhaling vallen, ik wil vooruit gaan. Maar ik ben op dit moment zover gekomen, dat ik erg goed moet zoeken om vooruit te gaan in het ontplooien en zoeken.
Ik moet meer deuren maken voor mezelf, misschien kan ik zelf meer deuren maken zodat er meer opties komen. En dat kan al door meer te gaan leven, maar in het denken kan dat ook door gewoon meer onderwerpen te pakken.
En nu ga ik ff roken.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef nokwanda het volgende:
Wat een ander ook voor je kan doen, het is nooit meer dan een duwtje in de rug. Uiteindelijk moet je het ook zelf doen. Maar dat is vaak wel makkelijker als je supporters langs de lijn staan
En ik vraag me echt af of in heel veel gevallen de therapeut niet de plaats inneemt van die supporters.
Maar ja.... ik zeg het maar weer es... ik ben dan ook wel heel erg verwend met mijn vriend(inn)en.
Echt.... als iedereen die had werden de therapeuten overbodig.
Mooie vergelijkingquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:59 schreef nokwanda het volgende:
nou ja....... als kind woonde ik op een woonboot en we zwommen altijd in de rivier. Van jongsafaan leerde ik dat als je in een draaikolk terrecht komt, je eerst helemaal naar de bodem moet meedraaien om je vanaf daar flink af te zetten naar boven. Als je te hard vecht tegen de stroom heb je geen energie meer voor de nodige afzet die je uiteindelijk moet redden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |