wij kregen het ook nog bij aardrijkskundequote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:13 schreef fallrite het volgende:
Ohja, ANW, het vak waarbij we voor de zoveelste keer het broeikaseffect kregen... hadden we nog niet gehad bij biologie, natuurkunde, scheikunde en weet ik veel wat voor vakken nog meer
Dat wou ik dus zeggenquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:05 schreef MisterTata het volgende:
Kijkt met veel plezier terug op CKV, terwijl het toen zo hard zoog![]()
Wacht maar tot je op je vervolgopleiding zit dan verlang je weer terug naar die geweldige tijd![]()
Niet te snel dingen verwachten van de regering hoor...quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:42 schreef gias het volgende:
ligt wel beetje aan je vervolgopleiding
ik doe dus echt helemaal niks met CKV, waste of time.
ik vind ook dat ze ANW voor mensen met exacte vakken eruit moeten knikkeren. maar helaas hebben ze in die paar jaar dat ik er weg ben nog steeds niks geleerd.
zo waarquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:05 schreef MisterTata het volgende:
Kijkt met veel plezier terug op CKV, terwijl het toen zo hard zoog![]()
Wacht maar tot je op je vervolgopleiding zit dan verlang je weer terug naar die geweldige tijd![]()
Algemene (natuur)wetenschappelijke kennis ofzo. Voor mensen die nooit een kijk-abbo hebben gehad en nooit de krant lezen, en nooit klokhuis keken enzo dus.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:59 schreef Dirktator het volgende:
Ik zou inderdaad graag willen weten wat de toegevoegde waarde is voor een vak als ANW. Anyone?
Truequote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:43 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Samen met CKV het meest nutteloze vak in de 2e fase
paar lessen terug gingen we met CKV een bouwplaat in elkaar plakken met pritstiftquote:Op woensdag 1 februari 2006 01:58 schreef Roolio het volgende:
ANW en CKV zijn inderdaad wel heel zielige vormen van bezigheidstherapie.
Dan is het dus propaganda voor milieuterrorisme, aangezien het broeikaseffect als geheel nog nooit is bewezen. Het is slechts een theorie van langharige hippies om de autorijdende mensch op dequote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:13 schreef fallrite het volgende:
Ohja, ANW, het vak waarbij we voor de zoveelste keer het broeikaseffect kregen... hadden we nog niet gehad bij biologie, natuurkunde, scheikunde en weet ik veel wat voor vakken nog meer
Klopt en in mijn geval was leren niet nodig. Toch met een 7 afgerond.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:55 schreef Skv het volgende:
Gast, ANW is wel het makkelijkste vak ooit.
Mooi verwoordquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:32 schreef vbmot het volgende:
[..]
Dan is het dus propaganda voor milieuterrorisme, aangezien het broeikaseffect als geheel nog nooit is bewezen. Het is slechts een theorie van langharige hippies om de autorijdende mensch op defiets
te krijgen.
Het is propaganda voor onbewezen uitingen van voornamelijk (groen)linkse politici.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:55 schreef Skv het volgende:
Basiskennis.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:59 schreef Dirktator het volgende:
Ik zou inderdaad graag willen weten wat de toegevoegde waarde is voor een vak als ANW. Anyone?
Zelfde hier. Nooit ene reet gedaan. We moesten wel een presentatie houdenquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:57 schreef Revelation het volgende:
[..]
Klopt en in mijn geval was leren niet nodig. Toch met een 7 afgerond.
En waar heb je dat idee gekregen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:01 schreef Molluck het volgende:
[..]
Basiskennis.
Zeker wel nuttig maar niet voor mensen met een Natuur-profiel inderdaad.
Maar aangezien de Maatschappij-profielen toch al zo weinig uren hebben vind ik het geen slecht idee als ze dat er gewoon in het pakket houden.
Idd, 1 keer doorlezen = 8,2quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:55 schreef Skv het volgende:
CKV is leuk, heb 3 CKV'squote:
En jij wil later gesubsidieerd knutselen en vingerverven?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
CKV is leuk, heb 3 CKV's
CKV1: onzin over vanalles, bouwstijlen enzo
CKV2: Kunstgeschiedenis
CKV3: Muziek
![]()
TS heeft wel gelijk over ANW...saai en stom![]()
Nee, die hoe-naai-ik-een-rokje studie van je is wel ergens goed voor.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:53 schreef Eland het volgende:
Ik vond het een aardig acceptabel vak. Ik deed zelf Cultuur en Maatschappij met Frans en Duits, dus aan natuurkundige en biologische kennis ontbrak het bij mij een beetje. Met ANW kreeg ik tenminste nog een klein beetje wat van dat spul mee, maar gelukkig niet teveel, want dat is nergens goed voor
Nee, ik wil gewoon geen of zo weinig mogelijk exacte vakken, daarom C&Mquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:29 schreef Skv het volgende:
[..]
En jij wil later gesubsidieerd knutselen en vingerverven? :')
Die hebben wij ook :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:27 schreef Drifter__ het volgende:
Solar :\')
Waar leer je dat dan? Niet bij natuurkunde, niet bij scheikunde, niet bij biologie... Dus.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:10 schreef Game_Error het volgende:
Wat is dat ANW een goedkoop saai kutvak zegik moet nu voor morgen 100 pagina's leren aan hoofdstukken over de aarde en sterren, wat heeft zon vak voor een nut ik doe NT met bio erbij? dan leer ik dat vanzelf toch wel? ik vind dit vak iig de grootste tijdverspilling
![]()
Zul je net zien dat dat precies is als ik klaar benquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:51 schreef Mainport het volgende:
Niet voor niets wordt het binnen een paar jaar voor HAVO of VWO (ik weet niet meer welke van de twee) afgeschaft.
Ik snap het niet hoor. De stof bij ANW krijg je nergens anders, het is niet simpel maar wel nuttig, je haalt er makkelijk hoge cijfers door: wat is het probleem?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:51 schreef Mainport het volgende:
He TC03 houd je mond eens. Het is een simpel tijdvulvak, met onzinthema\'s en waardeloze b-leraren.
en solar behandelt eigenlijk geen aardrijkskundequote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:06 schreef jpzegthallo het volgende:
NT\\\'ers hebben geen Aardrijkskunde. Dat missen jullie nu
En dat is maar goed ook. Aardrijkskundequote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:06 schreef jpzegthallo het volgende:
NT\'ers hebben geen Aardrijkskunde. Dat missen jullie nu
Leuke woordspelingquote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:17 schreef Timmehhh het volgende:
Anw valt nog mee, CKV was helemaal een drama.
*Knipperdeknip*
AK is leukquote:Op zondag 5 februari 2006 14:48 schreef Devolution het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook. Aardrijkskunde
Alsof je nooit van die werkstukjes hoefde te maken.. Je hebt er misschien nooit voor geleerd, maar je hebt er echt wel tijd aan besteed..quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Zelfde hier. Nooit ene reet gedaan. We moesten wel een presentatie houden :')
Maar toen had ik niks en kreeg een 2.
Alsnog een 7. Pussy-vak.
Ik als HAVO leerling, ben toch erg blij met de vakken die jij noemt.. Opzich weet ik ook niet véél van politiek..maar genoeg om het journaal te volgen bijvoorbeeld..quote:Op zondag 5 februari 2006 17:57 schreef Casparovvv het volgende:
Wat mij betreft stoppen ze die onzinnige uren ANW en CKV in maatschappijleer, dat wordt tegenwoordig vaak slechts 1 jaar gegeven op het VWO. Politiek bewustzijn is tegenwoordig ver te zoeken bij de doorsnee scholier. Laat staan of ze het verschil tussen links en rechts, conservatief of liberaal weten..
Wordt alleen gegeven in de 5de toch?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:10 schreef Game_Error het volgende:
Wat is dat ANW een goedkoop saai kutvak zegik moet nu voor morgen 100 pagina's leren aan hoofdstukken over de aarde en sterren, wat heeft zon vak voor een nut ik doe NT met bio erbij? dan leer ik dat vanzelf toch wel? ik vind dit vak iig de grootste tijdverspilling
![]()
Ckv vind ik inderdaad een onzinnig vak. Heb het net afgesloten. Maar of ik er nu echt wat van geleerd heb?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik als HAVO leerling, ben toch erg blij met de vakken die jij noemt.. Opzich weet ik ook niet véél van politiek..maar genoeg om het journaal te volgen bijvoorbeeld..
Mijn punt: hou je vooroordelen voor je![]()
Ik heb het in de 4e gehad, en dit jaar (5e) 2 periode's ofzo.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:30 schreef tijnzz het volgende:
[..]
Wordt alleen gegeven in de 5de toch?![]()
--Edit: niet boeiend--quote:Op zondag 5 februari 2006 19:00 schreef Woutey het volgende:
Het heeft ook geen nut om mensen die zich niet in de natuurwetenschappen interesseren makkelijke stampstof mee te geven, die ze na het tentamen toch allemaal weer vergeten.
Laat een C&M\\\\\\\'er eens uitleggen wie Darwin was of zo, een bèta weet dit al voor zn middelbare school.
CKV is leuk en aardig voor de kunstzinnigen onder ons, maar in feite wordt er hier een vak gemaakt van iets dat men als een hobby of interesse ziet. Ik ga met plezier naar theater, maar om dit verplicht te stellen onder het mom van algemene ontwikkeling vind ik te ver gaan. Laat de mensen die dat leuk vinden naar een cultuurfilm gaan, laat de mensen die dat leuk vinden architectuur bekijken, maar stel het alsjeblieft niet verplicht. Maatschappijleer zullen leerlingen misschien niet zo leuk vinden, maar het is in mijn ogen vele malen nuttiger. Je helpt leerlingen hun weg te vinden in het Nederlandse politieke- en rechtssysteem, iets wat ze de rest van hun leven als stemgerechtige burger nodig zullen hebben. Dit is nog maar een klein deel van het vak maatschappijleer, ik ben een voorstander van excursies naar de 2e kamer, de rechtbank en wellicht een penetentiaire inrichting.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik als HAVO leerling, ben toch erg blij met de vakken die jij noemt.. Opzich weet ik ook niet véél van politiek..maar genoeg om het journaal te volgen bijvoorbeeld..
Mijn punt: hou je vooroordelen voor je![]()
Ik vind \'t soms leuk om naar \'t theater te gaan...bioscoop, musea...op dat gebied schijn ik nogal anders te zijn dan m;n klasgenoten...die al beginnen te kreunen bij alleen \'t WOORD \"museum\" of \"theater\"...quote:Op zondag 5 februari 2006 19:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
CKV is leuk en aardig voor de kunstzinnigen onder ons, maar in feite wordt er hier een vak gemaakt van iets dat men als een hobby of interesse ziet. Ik ga met plezier naar theater, maar om dit verplicht te stellen onder het mom van algemene ontwikkeling vind ik te ver gaan. Laat de mensen die dat leuk vinden naar een cultuurfilm gaan, laat de mensen die dat leuk vinden architectuur bekijken, maar stel het alsjeblieft niet verplicht. Maatschappijleer zullen leerlingen misschien niet zo leuk vinden, maar het is in mijn ogen vele malen nuttiger. Je helpt leerlingen hun weg te vinden in het Nederlandse politieke- en rechtssysteem, iets wat ze de rest van hun leven als stemgerechtige burger nodig zullen hebben. Dit is nog maar een klein deel van het vak maatschappijleer, ik ben een voorstander van excursies naar de 2e kamer, de rechtbank en wellicht een penetentiaire inrichting.
Dan lijken onze meningen en interesses aardig overeen te komen. De reden die jij voor het vak CKV noemt lijkt mij ook de enige reden, of het moet zijn dat ze kunstacedemici niet aan het werk kunnen krijgen...quote:Op zondag 5 februari 2006 19:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik vind \'t soms leuk om naar \'t theater te gaan...bioscoop, musea...op dat gebied schijn ik nogal anders te zijn dan m;n klasgenoten...die al beginnen te kreunen bij alleen \'t WOORD \"museum\" of \"theater\"...
Overigens ben ik het wel met je eens dat het stom is het verplicht te stellen voor school...enige wat ik me erbij voor kan stellen is dat men dan \"verborgen\" interesses kan ontdekken...
Maatschappijleer vind ik donders interessant.. ik vind het mooi te snappen hoe mensen met elkaar overweg gaan, en hoe niet. Ik vind het interessant hoe het rechtssysteem in elkaar zit.. waar anderen bijna in slaap vallen.
![]()
Maar da\'s natuurlijk alleen maar een mening![]()
Ook ANW vind ik soms wel leuk...al heeft dat héél veel met m'n stemming te maken... en waar 't over gaat... ken je dat ook?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:22 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dan lijken onze meningen en interesses aardig overeen te komen. De reden die jij voor het vak CKV noemt lijkt mij ook de enige reden, of het moet zijn dat ze kunstacedemici niet aan het werk kunnen krijgen...
ANW vind ik echt volkomen nutteloos. Alle informatie die ik daar gehoord heb zag ik als dingen die algemeen bekend waren, al was het maar door dagelijks de krant te lezen, of een tijdschrift in de wachtkamer door te bladeren. Het enige dat ik bij dat vak gedaan heb is verstelt staan van de hoeveelheid onwetendheid bij mijn klasgenoten over de meest oppervlakkige onderwerpen. (draait de aarde nou om de zon of andersom?)quote:Op zondag 5 februari 2006 19:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ook ANW vind ik soms wel leuk...al heeft dat héél veel met m\'n stemming te maken... en waar \'t over gaat... ken je dat ook?![]()
Ik als C&M leerling heb toch nog wel een dun laagje beta basis meegekregen in dat jaarquote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:51 schreef Mainport het volgende:
He TC03 houd je mond eens. Het is een simpel tijdvulvak, met onzinthema\'s en waardeloze b-leraren.
Hm... ik als CM'er heb er ook niet veel moeite mee, al komt dat door m'n "nieuwsverslaving"quote:Op zondag 5 februari 2006 19:28 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
ANW vind ik echt volkomen nutteloos. Alle informatie die ik daar gehoord heb zag ik als dingen die algemeen bekend waren, al was het maar door dagelijks de krant te lezen, of een tijdschrift in de wachtkamer door te bladeren. Het enige dat ik bij dat vak gedaan heb is verstelt staan van de hoeveelheid onwetendheid bij mijn klasgenoten over de meest oppervlakkige onderwerpen. (draait de aarde nou om de zon of andersom?)
Ach, maar je hebt het meeste toch al gehad bij allerlei andere vakken dus het grootste deel van de tijd hoor je dezelfde dingen nog een keerquote:Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef RedDevil085 het volgende:
Beetje kennis over de planeet waar je op woont en de planeten/zonnen die om ons heen hangen lijkt me toch niet echt nutteloos is het wel? En mensen die 1 dag voor hun tentamens nog 100 pagina\'s moeten leren moeten hun kop al helemaal dicht houden.
je vergeet aardrijkskundequote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:13 schreef fallrite het volgende:
En dan zeker ook nog een leraar voor in de klas die het niet intreseert of je afkijkt?quote:Op maandag 6 februari 2006 10:30 schreef Originele_Naam het volgende:
lol bij onze anw moet je maar 3o pagina's leren en dan allemaal multiple choice vragen
Welke dingen leer je dan precies bij andere vakken?quote:Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef fallrite het volgende:
[..]
Ach, maar je hebt het meeste toch al gehad bij allerlei andere vakken dus het grootste deel van de tijd hoor je dezelfde dingen nog een keer
Wij dus wel meer, maar ook alleen maar multiple choice.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:30 schreef Originele_Naam het volgende:
lol bij onze anw moet je maar 3o pagina's leren en dan allemaal multiple choice vragen
"en als je dat niet doet, zullen 2 weken strafkamp je goed doen"quote:Op maandag 6 februari 2006 16:30 schreef LKEN het volgende:
[..]
Wij dus wel meer, maar ook alleen maar multiple choice.![]()
Onze Aa-En-Wee leraar lijkt trouwens op Dr. Phil
[afbeelding]
Zo van: "Ik wil nu dat je gaat werken!"![]()
Dat is het enige wat dubbelop is.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:33 schreef Jajong het volgende:
Jonge, het is toch vet handig dat je weet hoe DNA werkt enzo.. Ik bedoel dat krijg je toch niet bij een ander vak... Oh wacht.
Precies, de meeste dingen wist ik alquote:Op maandag 6 februari 2006 16:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen die ook maar een béétje van Discovery oid houden...dat zij ANW wel snappen
Dierlijk instict, menselijk zenuwstelsel en celopbouw van alle organismen bij Biologie.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Welke dingen leer je dan precies bij andere vakken?![]()
Dan heb jij een andere ANW gehad dan ik. Het enige wat ik van jouw lijstje bij ANW heb gehad is het heelal. Voor de rest ging het over de geschiedenis van bijv. de riolering, toepassingen van forensische technieken, de geschiedenis van antiobiotica. Dat soort dingen. Dat krijg je echt niet bij biologie, natuurkunde of scheikunde. Het heelal wordt ook voor 0% behandeld bij natuurkunde.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dierlijk instict, menselijk zenuwstelsel en celopbouw van alle organismen bij Biologie.
Stoffen en reacties bij Scheikunde
Natuurkunde voor het heelal, natuurwetten (zwaartekracht etc.)
Dit krijg je in de onderbouw allemaal bij deze vakken, en hier ga je in de bovenbouw al dan niet op door.
Discovery channel voor al uw ANW kennisquote:Op maandag 6 februari 2006 17:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere ANW gehad dan ik. Het enige wat ik van jouw lijstje bij ANW heb gehad is het heelal. Voor de rest ging het over de geschiedenis van bijv. de riolering, toepassingen van forensische technieken, de geschiedenis van antiobiotica. Dat soort dingen. Dat krijg je echt niet bij biologie, natuurkunde of scheikunde. Het heelal wordt ook voor 0% behandeld bij natuurkunde.
Ik denk dat het per school erg verschilt wat er behandeld wordt. De geschiedenis van de riolering vraag ik me al helemaal van af wat dat doet bij een vak genaamd Algemene Natuur Wetenschappen.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere ANW gehad dan ik. Het enige wat ik van jouw lijstje bij ANW heb gehad is het heelal. Voor de rest ging het over de geschiedenis van bijv. de riolering, toepassingen van forensische technieken, de geschiedenis van antiobiotica. Dat soort dingen. Dat krijg je echt niet bij biologie, natuurkunde of scheikunde. Het heelal wordt ook voor 0% behandeld bij natuurkunde.
Dat zei ik net dusquote:Op maandag 6 februari 2006 18:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Discovery channel voor al uw ANW kennis![]()
Ik herken het meteen: Solarquote:Op maandag 6 februari 2006 17:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Helemaal niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Game_Error het volgende:
ANW voor NG en NT is compleet zinloos, je leert alles al bij andere vakken...
Ik vind dat elke havo en vwo leerling maatschappijleer minstens 2 jaar moet hebben.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:40 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik herken het meteen: Solar
Ik ben er voor om CKV (eventueel met maatschappijleer) als verplicht vak in te stellen voor de C&M, maatschappijleer voor E&M en dan eventueel ANW voor N&G en N&T..
Op welke wijze valt deze kennis dan in harde euro's om te zetten?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik vind dat elke havo en vwo leerling maatschappijleer minstens 2 jaar moet hebben.
Hebben ze dat niet danquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik vind dat elke havo en vwo leerling maatschappijleer minstens 2 jaar moet hebben.
Ik heb het alleen dit jaar, havo 5. anw had ik alleen in de 4e.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:34 schreef truStie het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet dan?
Ik heb dit jaar Maatschappijleer 1 en volgend jaar 2. Kutvak maarja
Jij ziet de middelbare school puur als een instituut om de tiener tot een geld-producerende unit te maken? Wat bekrompen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:31 schreef vbmot het volgende:
[..]
Op welke wijze valt deze kennis dan in harde euro's om te zetten?
rekening houdend met het niveau van je kleine neefje/nichtje kan je een antwoord geven in de trant van:quote:
Ach, zolang nonsense vakken als maatschappijleer worden gebruikt voor linkse propaganda mogen ze van mij worden geschrapt. Verder geven veel universiteiten al aan dat het niveau van instromende studenten ontzettend laag is. Zorg dus eerst maar dat er genoeg tijd wordt gestoken in de echte vakken (exacte vakken en talen).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:36 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Jij ziet de middelbare school puur als een instituut om de tiener tot een geld-producerende unit te maken? Wat bekrompen.
Ik zie de middelbare school ook als een stukje algemene ontwikkeling, zowel lichamelijk (gym) als geestelijk (levensbeschouwing). Hier hoort ook het vak maatschappijleer bij omdat je met de onderwerpen die hier aan bod komen later (in de maatschappij) veel te maken krijgt. Bovendien ziet men aan de hand van deze kennismaking hoe Nederland in elkaar steekt.
Spreekt de ervaringsdeskundige.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:07 schreef vbmot het volgende:
[..]
Ach, zolang nonsense vakken als maatschappijleer worden gebruikt voor linkse propaganda mogen ze van mij worden geschrapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |