abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2290953
9. ONDERWIJS: EEN LAPTOP VOOR ELKE SCHOLIER
quote:
Het is een revolutionair plan. Maar het kan niet ontkend worden dat er bij het onderwijs een grote achterstand is ontstaan op het gebied van de moderne communicatie. Menig scholier werkt thuis met eigentijdse apparatuur, terwijl hij op school leert hoe het vroeger was. Voor de toekomst is het enorm belangrijk dat er een forse inhaalslag komt. Het gebruik van computers en Internet wordt volledig in het onderwijs ingepast. Vandaar het revolutionaire idee elke scholier vanaf 12 jaar een gratis laptop ter beschikking te stellen. Omdat een maatregel voor alle scholieren ineens te kostbaar zou worden, kan dit in vijf achtereenvolgende jaren bereikt worden door steeds de 12-jarigen hiervan te voorzien. Dit project heeft hoge prioriteit en de middelen moeten hiervoor dan ook vrijgemaakt worden. Geld kan terugverdiend worden door minder aanschaf van computers en lesmateriaal op de scholen.
Dit is dus punt 9 van het 25 punten pamflet van LEEFBAAR NEDERLAND!!!

hoor ik iemand klagen?........

Yo momma's so ugly when she joined an ugly contest, they said "Sorry, no professionals."
pi_2290963
Slecht voor het milieu. Niet goed dus.
Wittgenstein
pi_2290999
quote:
Geld kan terugverdiend worden door minder aanschaf van computers en lesmateriaal op de scholen
Komop hee, een gemiddelde school heeft 1 computer op 25 leerlingen ofzo. En lesmateriaal? De boeken betalen de leerlingen veelal zelf. Moeten ze dat laptopje ook zelf gaan betalen? Wat de school zelf aan lesmateriaal betaalt zijn vooral kopieerkosten. Nou DAT is veel per leerling! Een gulden of 30 op jaarbasis?

Ik ben dus toch wel benieuwd waar de rest van het geld voor de laptopjes vandaan moet komen volgens LN

pi_2291034
bezuinigen op het asielzoekers beleid en 25% van de ambtenaren ontslaan!!!

nederland heeft net zoveel ambtenaren als engeland, engeland heeft alleen 3 x zoveel inwoners
doen ze hier, verder niks

[Dit bericht is gewijzigd door ThaPimP op 26-11-2001 00:27]

Yo momma's so ugly when she joined an ugly contest, they said "Sorry, no professionals."
pi_2291059
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:24 schreef ThaPimP het volgende:
nederland heeft net zoveel ambtenaren als engeland, engeland heeft alleen 7 x zoveel inwoners
3x nu ineens?

Nou heb ik in Engeland wel eens achterlijk lang in een rij staan wachten omdat er ergens maar 1 loket open was en 20 wachtenden ofzo

Noem jij dat leefbaar?

Maar, serieus, in dat punt 9 van het partijprogramma staat toch alleen maar dat ze het geld willen vrijmaken door te bezuinigen op computers en leermiddelen? Nou dat lijkt me bij lange na niet genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 26-11-2001 00:28]

maandag 26 november 2001 @ 00:27:59 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2291069
Ja lekker.. en dan de hele dag een beetje zitten computeren.. en die dingen worden natuurlijk gesloopt en gejat en zijn na 3 jaar alweer aan vervanging toe.. kortom.. een heel erg duur plan.. ik denk niet dat het haalbaar is.
pi_2291071
En dat zegt iets over het aantal ambtenaren in Engeland?
pi_2291085
Het is idd een duur plan maar als je eens goed kijkt waar allemaal op bezuinigd kan worden... en als dat geld nou eens aan NUTTIGE dingen besteeds wordt!
pi_2291089
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:30 schreef ThaPimP het volgende:
Het is idd een duur plan maar als je eens goed kijkt waar allemaal op bezuinigd kan worden... en als dat geld nou eens aan NUTTIGE dingen besteeds wordt!
Ja maar dat zeg jij, dat zegt LN niet. LN zegt in het door jou gequote stuk alleen maar dat ze het bij computers/leermiddelen vandaan gaan halen
pi_2291107
Eerst eentje voor alle docenten!
fake a dream
pi_2291111
quote:
Maar, serieus, in dat punt 9 van het partijprogramma staat toch alleen maar dat ze het geld willen vrijmaken door te bezuinigen op computers en leermiddelen? Nou dat lijkt me bij lange na niet genoeg.
ze zijn o.a. vergeten en tussen te plaatsen zal ze even mailen

nee even zonder gein het is toch een fantastisch plan en ze hebben er echt wel over nagedacht...

maandag 26 november 2001 @ 00:36:17 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2291122
Op sommige hogescholen is het al zo dat alle leerlingen een eigen laptop hebben alleen moeten ze die wel zelf betalen aan 't begin van hun opleiding (indien opleiding afgerond krijgen ze volgens mij wel een deel terug)..
pi_2291246
Hmmmm, ze willen niet dat de scholieren oude computers gebruiken maar vervolgens geven ze 5 jaar achter elkaar alleen de 12-jarigen een laptop. Die laptops zijn natuurlijk na 5 jaar ook stokoud. Met een zo'n laptop kun je heus niet je hele schoolcarriere doen. Kortom, het lijkt me nogal een stomzinnig voorstel.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_2291252
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:36 schreef Vork het volgende:
Op sommige hogescholen is het al zo dat alle leerlingen een eigen laptop hebben alleen moeten ze die wel zelf betalen aan 't begin van hun opleiding (indien opleiding afgerond krijgen ze volgens mij wel een deel terug)..
De TU in Eindhoven is daar een paar jaar geleden als eerste mee begonnen. Iedere student heeft daar een laptop. Die moeten ze idd zelf betalen, maar dat gaat tegen een bijzonder aantrekkelijke prijs (niet zo gek, als je bedenkt dat de TU dus jaarlijks een paar duizend van die dingen bestelt). Gedurende je studie betaal je volgens mij ieder jaar 500 gulden voor dat ding. Totaal dus 2.500, voor een computer die in de winkel waarschijnlijk meer dan het dubbele kost.
  maandag 26 november 2001 @ 03:35:51 #15
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2291686
Ik hoorde dat ze op de Universiteit Utrecht deze aanbiedingen inderdaad expres niet doen voor technische studenten omdat zo'n laptop na een jaar of vier toch volkomen verouderd is. En zijn computervaardigheden nou echt zo'n essentieel onderdeel van het onderwijs? Lijkt mij dat je de basisvaardigheden toch ook wel bij kunt brengen door een computerlokaal in te richten waar elke leerling een of twee uur les in heeft. Veel kinderen hebben ws. thuis toch al een computer + evt. internetverbinding. Wat is er verder mis met het ouderwetsche pen en papier?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 26 november 2001 @ 04:35:38 #16
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_2291792
Een belachelijk plan. Een laptop heeft alleen zin als de educatie-softyware ook eens serieus genomen gaat worden, wat weer enorm veel onderwijs-reorganisaties gaat kosten. We hebben er net een aantal achter de rug, waar menig politicus niet met een glimlach aan terugdenkt. Bovendien ben ik heel benieuwd hoe LN dit alles gaat financieren zonder de andere punten op hun wc-papiertje met eisen teniet te doen.
  maandag 26 november 2001 @ 09:35:22 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_2292298
m'n broertje heeft nou al een laptop mogen uitkiezen voor op school (tot 4000!!!! gulden) Daar kan je toch wat moois van kopen en bovendien wordt je er aardig blij van.

wel leefbaar wat mij betreft

maandag 26 november 2001 @ 09:40:55 #18
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2292327
Yow, elke nono met een beetje IT kennis weet dat een pc binnen twee jaar technisch afgeschreven is, en een laptop binnen anderhalf jaar.

Volkomen onhaalbaar plan dus. Of LN moet ouwe meuk willen uitdelen, maar dat is volgens hun program ook niet zo.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 26 november 2001 @ 13:06:12 #19
3542 Gia
User under construction
pi_2294031
Slecht plan.

Op de school van mijn zoontjes staan zo'n 50 computers.
15 in het computerhok en in elke klas nog 2 of 3.
Er zitten ongeveer 270 kinderen.
Deze computers komen bijna allemaal uit het bedrijfsleven. De oude computers (486) worden door de school verkocht aan particulieren.
Hiervan wordt weer software aangeschaft voor de lessen.

Het wordt dus voor alle kinderen mogelijk om een pc thuis te hebben. Waarvoor zou je dan een laptop moeten hebben, die na een paar jaar versleten is.

Daarbij, als je kijkt hoe middelbare scholieren met hun tassen gooien, denk ik niet dat zo'n laptop het op en neer sjouwen van huis naar school lang overleeft.

maandag 26 november 2001 @ 13:08:56 #20
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2294055
Een laptop is overgens gemiddeld 2 keer zo duur als een normale computer.. Waar nu een op de meeste scholen per aantal leerlingen een computer beschikbaar is (er is een bepaalde verhouding voor weet alleen niet zo goed welke) wil LN per leerling een eigen bak regelen die nog es twee keer zo duur is ook. Wat denk je welniet wat dat gaat kosten allemaal
pi_2295398
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:24 schreef ThaPimP het volgende:
bezuinigen op het asielzoekers beleid en 25% van de ambtenaren ontslaan!!!

nederland heeft net zoveel ambtenaren als engeland, engeland heeft alleen 3 x zoveel inwoners
doen ze hier, verder niks

Engeland heeft ook de slechtste Public Services van heel Europa, vinden ze zelf en ze gaan er de komende jaren vele miljarden inpompen om 'het Europese gemiddelde' te behalen.

Verder hebben ze een gezondheidszorg om te janken tegen dezelfde kosten als op het continent en zijn de spoorwegen failliet.

maandag 26 november 2001 @ 15:09:06 #22
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2295432
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:17 schreef Koekepan het volgende:
Slecht voor het milieu. Niet goed dus.
NepVVDer
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  maandag 26 november 2001 @ 15:09:46 #23
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2295443
quote:
Op maandag 26 november 2001 00:34 schreef Kimmie het volgende:
Eerst eentje voor alle docenten!
Ben jij docent?
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2311298
Wat een praktische bezwaren ook, als je je nog herinnert hoe het was als 12 jarig ventje met dingen die je _kreeg_.

Er gaan vele laptopts 'verdwijnen', stuk,gejat, vernield worden en dan zit je daar als leerling zonder essentieel studiemateriaal.

Daarnaast moet je ook nog je hele organisatiestructuur op school aanpassen. Nee dank je.

Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_2311794
quote:
Op maandag 26 november 2001 09:40 schreef links234 het volgende:
Yow, elke nono met een beetje IT kennis weet dat een pc binnen twee jaar technisch afgeschreven is, en een laptop binnen anderhalf jaar.

Volkomen onhaalbaar plan dus. Of LN moet ouwe meuk willen uitdelen, maar dat is volgens hun program ook niet zo.

Nou, om verslagen te typen, en documenten op te slaan e.d is een laptop toch echt voldoende hoor, zelfs over 5-10 jaar.
En verslag kun je zelfs op een 486 typen, heb je echt geen rekenmonster voor nodig, en ook al geen gruwelijke goede videokaart en grote harde schijf.
Maar wanneer je spellen gaat spelen of videobewerken dan is het anders, dan is de laptop inderdaad snel veroudert, maar om een opleiding te doorlopen is het een goede oplossing.
(Mits er goede educatieve software is)
  dinsdag 27 november 2001 @ 21:50:45 #26
1121 G.J.J.
hoe ouwer, hoe infantieler
pi_2311806
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Het is een revolutionair plan.
--------------------------------------------------------------------------------

Is dat een revolutie van dezelfde orde als toen ze van de kroontjespen naar de vulpen gingen ?

Leefbaar Nederland, leefbaar my ass. Je moet er toch niet aan denken dat je in een land moet wonen waar iedereen altijd maar tegen je aan zit te schoppen en je continu op je slechte eigenschappen zit te wijzen.

"Jongens we gaan de problemen die Nederland heeft oplossen, we geven iedere scholier vanaf 12 jaar een laptop"

Naja, het zal allemaal wel. Ik ken hun hele program ook niet maar ik ben niet bang voor Pim Fortuyn. Ten eerste kan die man niet samenwerken met anderen, zeker niet als ze het niet te allen tijde roerend met hem eens zijn. Ten tweede heeft Leefbaar Nederland haar ziel en zaligheid verkocht aan de geldschieters van Fortuyn en zich daarmee de spreekbuis van ondernemend Nederland gemaakt. Al met al niet een partij die op deze manier een glorieuze toekomst tegemoet gaat.

Verder vind ik het wel aardig dat er straks een paar schreeuwerds in de 2e kamer zullen komen want dat gezapige paars kan wel een paar flinke schoppen onder de reet gebruiken.

Ik hou op met praten....

"Buck dich, befehl ich dir, wende dein Antlitz ab von mir, dein Gesicht ist mir egal, buck dich, noch einmal"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')