Klopt het dat jij regelmatig traint in een Jefferson Farfán-shirtje?Bassie Aldus, Houten, 9 jaarBijna goed Bassie! Jefferson traint inderdaad net als ik in het stoere rood-witte shirt van PSV. Echter speelt Jefferson met rugnummer 17 en draag ik meestal een PSV-shirt van mijn grote voorbeeld Dennis Rommedahl met rugnummer 19. 2 cijfertjes verschil dus!
In Spanje was er een speler die na een goal een Spiderman-masker voor deed. Heb jij dat ook overwogen?Dave van Collem, Amstelveen, 13 jaarHaha, orginele vraag! Nee ik heb dat nog niet overwogen. Wel deed ik na het scoren van een doelpunt (zoals je vast wel weet) altijd mijn shirt uit, zodat iedereen de spinnen-tattoo op mijn rug kon zien. Na de belachelijke invoering van het krijgen van een gele kaart bij uittrekken van je shirt na een doelpunt zal ik dat alleen niet meer zo snel doen.
Hoe ben jij gescout?Frederik Erkelens, Gouda, 10 jaarDoor Bos81, mijn huidige trainer en oud-jeugdtrainer! Toen ik een jaar of 14 was zat ik nog op atletiek en deed ik veel aan sprint. Op sportpark Hondsheuvels bij PSV atletiek liep ik net een 100 meter in 11.3 seconden toen heel toevallig Bos81 als toeschouwer op de tribune zat. Voor ik het wist stond hij voor m'n neus en vroeg me hoe ik er over zou denken om bij Jong Fok! te spelen. Die kans heb ik natuurlijk niet voorbij laten gaan!
Op welke posities speel je graag?Hannes Griebels, Assen, 9 jaarEr zijn twee dingen die ik heel goed kan en dat is hard rennen en een goede voorzet geven met rechts. Daarom speel ik eigenlijk het liefst alleen maar op de rechterflank als aanvaller. (Maar ik train natuurlijk hard om mijn andere
skills te verbeteren).
Wie is de beste voetballer waar je ooit mee hebt gevoetbald?Jacco van Ilpendam, Purmerend, 11 jaarJe zou het niet verwachten, omdat ik hem wel eens eerder in de VI heb omschreven als "mazzelpik", maar dat is VoreG. Ik heb toch een soort van haat-liefde verhouding met hem, omdat hij op de training altijd de kantjes er vanaf loopt, maar op het veld altijd het verschil kan maken. Hij heeft een geweldig afstandsschot waar ik af en toe best jaloers op ben!
Wat is je favoriete straattrucje?Lahcen Kerami, Spijkenisse, 10 jaarAh, een echte voetbalvraag! Mijn favoriete trucje voer ik wel eens uit bij het geven van een voorzet, ik maak dan een schaarbeweging over de bal en geef de voorzet met mijn andere been achter het standbeen langs. Heerlijk als het lukt!
Vind jij techniek of snelheid belangrijker?Nanne Moerenhout, Oosterhout, 13 jaarNou Nanne, ik denk dat je wel weet wat ik het belangrijkst vindt: namelijk snelheid! In voetbal draait alles om timing, om op de juiste plaats op het juiste moment zijn. Doordat ik heel erg snel kan rennen kan ik een groter gebied bestrijken en andere spelers te snel af zijn.
Heb je een vriendinnetje?Pauline Oomens, Deventer (MM!
), 14 jaarPauline, jij bent toch mijn grote vriendin?
![]()
(nog bedankt voor je valentijnskaartje!)
Wat heb je allemaal al geleerd van Bos81?Renato Quarezza, Dokkum, 12 jaarHeel, heel veel. Aangezien ik van mijn 15e tot nu alleen maar Bos als coach heb gehad, kent hij me heel goed en kan hij heel erg goed aangeven wat ik moet doen om beter te worden. Dankzij hem ben ik een completere voetballer geworden die het naast snel lopen ook een aardig balletje kan meetrappen.
Wat voor auto heb je?Tanja Stevens, Weert, 13 jaarEentje die past bij mijn speelstijl en karakter, de pijlsnelle Lamborghini Gallardo Spider! (op internet kun je
hier een foto van de Spider bekijken!)
Wie zijn jouw grootste fans?Victor Uffink, Kloetinge, 10 jaarDat zijn Nol en Hendrik, twee opa's uit Kerkrade die voor elke training en elke wedstrijd naar AC FOK! komen om mij aan te moedigen. Ook moet ik zeggen dat ik het zeer waardeer dat er zoveel kids mij aanmoedigen tijdens trainingen. Nu ik er zo over nadenk Victor, ben jij niet dat ene rooie dikke ventje dat altijd langs het hek
Spidey is OK, olé olé staat te blèren?
Heb je wel eens bij de dopingcontrole moeten zitten?Xavier Winnekes, Muntendam, 11 jaarNee. Zoveel officiële wedstrijden heb ik nog niet in het eerste van ACFU gespeeld, dus ik heb nog nooit op moeten hoefen draven. Dont do drugs he!
Wil jij een contract voor het leven bij ACFU?Zacharias Yelekovich, Amersfoort, 13 jaarPoeh wat een lastige vraag zeg! Om eerlijk te zijn denk ik dat dat niet slim zou zijn. Ik ben nu heel erg gelukkig met mijn eerste echte contract die ik kreeg nadat ik uit de jeugd werd gehaald, maar misschien denk ik daar over 4 jaar heel erg anders over. Wie weet wat de toekomst brengt!
Spideyman.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer