abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34681451
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:12 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

En dan Jesper Grønkjær halen als linksbuiten?

Heb liever Dwight Tiendalli dan Mario Melchiot, aangezien hij meer toekomst heeft en beter past in het Ajax-systeem zónder opkomende vleugelverdedigers. Andy v/d Meyde zou inderdaad een goede optie zijn om met Mauro Rosales de concurrentie aan te gaan, Julian Jenner blijft een gok en 3 miljoen Euro is nog veel geld.
Als Blind weer terug wilt naar het systeem waarin de vleugelverdedigers naar binnen trekken en de centrale verdedigers dus de mogelijkheid hebben naar voren te gaan, kan je je ook afvragen waarom we Juanfran dan moeten houden. Tenzij je hem als een versterking ziet voor het middenveld. In dat geval moet hij voor volgend seizoen rekening houden met een reserverol - als Sneijder op 10 gaat, Perez als linksbuiten en Urby op linkshalf gaat, that is. Anders gaat Sneijder wel op linkshalf.

Twee opstellingen die logischer zijn dan Juanfran op linkshalf, vind ik.
pi_34681544
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:14 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als je heel reëel kijkt, denk ik dat zelfs die fuckin' play-offs geen uitkomst bieden voor Ajax.

Je moet dan ook afrekenen met AZ, Feyenoord en (wellicht) FC Utrecht, dat wordt érg zwaar.
Ach, ik zeg het nog maar eens: als we volgend jaar geen CL spelen, winnen we de UEFA Cup.

Maar in dat geval is het niet spelen van CL inderdaad wel een goede reden voor enkele ervaren buitenlandse spelers om vooral niet naar Ajax te komen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:19:57 #278
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34681577
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:16 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Als Blind weer terug wilt naar het systeem waarin de vleugelverdedigers naar binnen trekken en de centrale verdedigers dus de mogelijkheid hebben naar voren te gaan, kan je je ook afvragen waarom we Juanfran dan moeten houden. Tenzij je hem als een versterking ziet voor het middenveld. In dat geval moet hij voor volgend seizoen rekening houden met een reserverol - als Sneijder op 10 gaat, Perez als linksbuiten en Urby op linkshalf gaat, that is. Anders gaat Sneijder wel op linkshalf.

Twee opstellingen die logischer zijn dan Juanfran op linkshalf, vind ik.
Wanneer DB (als we er vanuit gaan dat hij er volgend seizoen nog zit) het klassieke Ajax-systeem weer wil gaan hanteren, is Juanfran overbodig. Maar wie weet wat DB wilt? Volgens mij weet hij het zelf niet eens.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34681632
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:09 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Jazeker, maar tevens onhaalbaar. Verdient een vermogen in België en gaat volgend seizoen CL spelen.
Dan moet alles wel meezitten. Het zou voor de balans wel een goeie zijn.
That's all folks!
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:22:30 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34681656
Wij spelen toch ook gewoon CL volgend jaar? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_34681662
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:19 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wanneer DB (als we er vanuit gaan dat hij er volgend seizoen nog zit) het klassieke Ajax-systeem weer wil gaan hanteren, is Juanfran overbodig. Maar wie weet wat DB wilt? Volgens mij weet hij het zelf niet eens.
Tsja. Ik ging overigens ook alleen in op jouw wens om Dwight Tiendalli te kopen, waarbij ik de mogelijke gevolgen daarvan onder de loep wilde nemen.

Volgens mij heeft DB al wel aangegeven het liefst met een nummer 4 te gaan spelen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:22:51 #282
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34681667
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:18 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Ach, ik zeg het nog maar eens: als we volgend jaar geen CL spelen, winnen we de UEFA Cup.

Maar in dat geval is het niet spelen van CL inderdaad wel een goede reden voor enkele ervaren buitenlandse spelers om vooral niet naar Ajax te komen.
Het zou kunnen dat spelers wel naar Ajax willen, als zij zien dat de club verder ook investeert. Stel Ajax schaft na Jaap Stam en Kenneth Perez ook Joris Mathijsen en Denny Landzaat aan (omdat het koste wat het kost snel weer wilt terugkeren aan de top), dan denk ik dat veel anderen ook wel toekomst zien in Ajax. Een seizoen zonder CL nemen ze dan wel voor lief.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34681702
Ik denk dat een jaartje Uefa Cup niet slecht zou zijn voor Ajax, volgend jaar. Zeker financieel is het lucratiever, en dat kan van pas komen want er zal flink geinvesteerd gaan worden komende zomer.
pi_34681729
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat spelers wel naar Ajax willen, als zij zien dat de club verder ook investeert. Stel Ajax schaft na Jaap Stam en Kenneth Perez ook Joris Mathijsen en Denny Landzaat aan (omdat het koste wat het kost snel weer wilt terugkeren aan de top), dan denk ik dat veel anderen ook wel toekomst zien in Ajax. Een seizoen zonder CL nemen ze dan wel voor lief.
Ja, dat stelde ik inderdaad ook al. Als enkele grote namen naar Ajax komen, kan dat ook een zeer positief effect hebben op andere mogelijke aankopen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:25:28 #285
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34681750
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:22 schreef HeatWave het volgende:
Wij spelen toch ook gewoon CL volgend jaar? .
Dat ligt aan de UEFA. Liverpool mocht als CL-winnaar deelnemen aan de voorronde, ook al was het in eigen land vijfde geworden. Weet niet of de winnaar van de CL van dit seizoen automatisch weer geplaatst is voor de voorronde of dat dit een éénmalige uitzondering was.
pi_34681755
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:23 schreef Radegast het volgende:
Ik denk dat een jaartje Uefa Cup niet slecht zou zijn voor Ajax, volgend jaar. Zeker financieel is het lucratiever, en dat kan van pas komen want er zal flink geinvesteerd gaan worden komende zomer.
Is dat serieus lucratiever? Wil iemand daar wat cijfers bij noemen, want ik ben dan wel benieuwd hoeveel geld extra je er dan bij kan krijgen.
pi_34681800
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:25 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat ligt aan de UEFA. Liverpool mocht als CL-winnaar deelnemen aan de voorronde, ook al was het in eigen land vijfde geworden. Weet niet of de winnaar van de CL van dit seizoen automatisch weer geplaatst is voor de voorronde of dat dit een éénmalige uitzondering was.
Jij gaat er dus van uit dat Ajax dit jaar CL winnaar wordt.

M0NTANA, want ben je toch een heerlijke optimist. Daar hou ik van.
pi_34681817
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:25 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Is dat serieus lucratiever? Wil iemand daar wat cijfers bij noemen, want ik ben dan wel benieuwd hoeveel geld extra je er dan bij kan krijgen.
Moet je maar aan Guus Hiddink vragen. Heeft er mee te maken dat je dan als club zelf de uitzendrechten van de thuiswedstrijd kan verkopen voor de hoogste prijs, geloof ik.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:27:59 #289
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34681844
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:22 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Tsja. Ik ging overigens ook alleen in op jouw wens om Dwight Tiendalli te kopen, waarbij ik de mogelijke gevolgen daarvan onder de loep wilde nemen.

Volgens mij heeft DB al wel aangegeven het liefst met een nummer 4 te gaan spelen.
Maar weet DB wat het inhoudt? Nu hij Markus Rosenberg opstelt als linksbuiten, zie ik hem Juanfran nog wel opstellen als vier en of we daar blij mee moeten zijn? Ajax heeft gewoon geblunderd door DB aan te stellen als trainer/coach, die gast had/heeft helemaal nul ervaring.
pi_34681900
Ajax.nl
quote:
Sneijder haalt Heerenveen

Amsterdam, 1 februari 2006

In de kwartfinale van het toernooi om de Gatorade Cup kan Ajax morgen weer beschikken over Wesley Sneijder. De middenvelder lijkt voldoende hersteld van de hamstringblessure die hij anderhalve week geleden opliep in het competitieduel met FC Twente. ,,Al kun je dat altijd pas achteraf vaststellen. Je weet niet hoe Wesley reageert op negentig minuten onder alle weerstanden die je maar kunt bedenken'', zei trainer Danny Blind tijdens zijn gebruikelijke gesprek met de media.

Als Sneijder in Heerenveen terugkeert in de opstelling, is het aannemelijk dat Klaas Jan Huntelaar als diepste spits aan de wedstrijd begint. De tussentijdse aankoop van Ajax gaat dan uitgerekend tegen zijn vorige werkgever op jacht naar zijn eerste doelpunt in Amsterdamse dienst. Dat impliceert dat Angelos Charisteas zijn plekje in het elftal kwijtraakt. ,,Angelos kent de verhoudingen'', aldus Blind, die pas morgen de opstelling prijsgeeft. ,,We hebben dat heel concreet met hem besproken rond de transfer van Klaas Jan en Angelos kan daar goed mee omgaan. Ik ben tevreden over hoe hij inviel tegen Twente en ook over hoe hij afgelopen zondag speelde.''

De pikorde onder de potentiële linksbacks is minder evident. Urby Emanuelson is na een periode van vermoeidheid en klein blessureleed weer volledig fit en concurreert met Juanfrán, die zondag een ongelukkige wedstrijd speelde tegen FC Utrecht. Blind staat wat dat betreft voor een lastige afweging, zo gaf hij toe. ,,Urby is niet op basis van zijn kwaliteiten buiten de ploeg geraakt. Hij is nu weer volledig fit en zondag stond ik voor het eerst echt voor de keuze. Als mens had ik er moeite mee om tegen Urby te zeggen dat hij niet zou starten, maar als trainer niet.''

Dat Ajax drie dagen voor de zware confrontatie met Feyenoord nog een wedstrijd speelt, vindt Blind niet erg. ,,Qua belasting geeft het pas problemen als er kleine blessures zijn. Die krijgen niet de tijd om te herstellen. Maar als voetballer is het heerlijk om snel weer een wedstrijd te kunnen spelen. Ik denk dat ik namens vele trainers spreek als ik zeg dat de belasting door de vele wedstrijden geen probleem is. Het gaat om de herstelperiode die ertussen ligt.''

Blind benadrukte nog eens het belang van het bekerduel met Heerenveen. ,,Dit is de kortste weg naar een prijs. Die weg is nergens zo kort als in Nederland.'' De winnaar van de krachtmeting in het Abe Lenstra stadion plaatst zich morgen voor de halve finale. Vanwege hun Europese verplichtingen hebben beide ploegen tot dusver pas één ronde moeten overleven, in Ajax’ geval middels een ruime overwinning (6-1) op FC Eindhoven. De enige tegenstander van de Friezen was tot op heden VVV Venlo, dat met 2-0 werd bedwongen, onder andere door een benutte strafschop van Huntelaar.
Het winnen van de nationale beker zou voor Ajax de pijn verzachten van een moeizaam seizoen in de Eredivisie. Het kampioenschap is inmiddels definitief buiten bereik, stelde Blind ten overvloede. ,,Door de titel moet een streep heen en daar is ook een streep door. Dan moet je verder kijken. Ik heb wel eens eerder gekscherend gezegd: ’lang leve de play-offs’. Door dat systeem kunnen we ons alsnog plaatsen voor de Champions League. Zo bezien is er dus niets veranderd in wat we nog kunnen halen. We moeten er alleen niet te makkelijk over gaan denken.''
Als Sneijder zichzelf maar niet overbelast.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:30:09 #291
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34681910
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:26 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Jij gaat er dus van uit dat Ajax dit jaar CL winnaar wordt.

M0NTANA, want ben je toch een heerlijke optimist. Daar hou ik van.
Ik ben een optimist, dat klopt. Maar op het moment ben ik helemaal niet zo optimistisch over de situatie bij Ajax en de door jou gequote opmerking was dan ook ironisch/sarcastisch bedoeld.

Maar dat had jij natuurlijk ook al begrepen.
pi_34681979
v-bal
quote:
Ajax zou opnieuw zijn pijlen op de Zweed Christian Wilhelmsson hebben gezet. In november praatte de manager van de Zweed al met Van Geel, na de interland Zweden - IJsland, maar toen was Anderlecht de enigste partij die niet akkoord ging.
Christian WIlhelmsson wil (nog) niet reageren op een transfer naar Ajax, hij liet wel verstaan deze zomer RSCA te veruilen voor een andere club. 'Ajax is een prachtige club, en een perfecte tussenstap om later naar een topclub te kunnen,' aldus de Zweed.
Hoeveel Ajax op tafel moet leggen voor de rechtsbuiten is nog onduidelijk, maar Ajax maakt wel een grotere kans dan Fiorentina. De kans bestaat dat Wilhelmsson zondag naar Rotterdam afreist om de wedstrijd feyenoord-Ajax te bekijken.
Ook de naam van Daniel De Ridder wordt opnieuw in de ArenA gefluisterd, maar dit schijnen momenteel enkel geruchten te zijn.
zou mooi zijn
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_34681992
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ik ben een optimist, dat klopt. Maar op het moment ben ik helemaal niet zo optimistisch over de situatie bij Ajax en de door jou gequote opmerking was dan ook ironisch/sarcastisch bedoeld.

Maar dat had jij natuurlijk ook al begrepen.
Potver-de-potver, dat is de derde keer dat iemand (ik) je sarcastische opmerking niet begrijpt . Stap toch maar eens op smilies over, M0NTANA.
pi_34682000
quote:
Het blad Sportweek weet te melden dat Edwin van der Sar bij een teleurstellend WK 2006 in Duitsland zich niet meer beschikbaar wil stellen voor het Nederlands elftal. De 35-jarige doelman speelde al 106 wedstrijden voor Oranje, en kan deze zomer recordinternational Frank de Boer met zijn 112 duels inhalen.

“Het zal grotendeels afhangen van onze verrichtingen in Duitsland. Als we er in de eerste ronde uitvliegen, vind ik het wel mooi geweest,” aldus de 35-jarige doelman in dienst bij Manchester United.

“Maar als het goed gaat en ik zie voldoende perspectief richting het EK, dan is de situatie weer anders. Na het WK ga ik het eerst met mijn familie bespreken, daarna met enkele naaste betrokkenen uit de voetballerij en vervolgens neem ik een beslissing.”
Misschien dan een echte kans voor Steek om bij de top te komen?
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:32:58 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34682007
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
v-bal
[..]

zou mooi zijn
Daniel de Ridder terug .

Zijn voetstappen zijn net weg op het veld .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_34682024
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Misschien nog een jaartje afbouwen bij Ajax?
Tuurlijk niet man. Hij zit net een jaartje in Manchester.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34682044
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Misschien dan een echte kans voor Steek om bij de top te komen?
Hij zit net bij Manchester United. Volgens mij wil hij na het WK echt niet meteen afbouwen hoor.
pi_34682048
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:33 schreef zjroentje het volgende:

[..]

zie edit
pi_34682049
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:33 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Lol, dat dus.
pi_34682092
Wanneer gaat Van Geel koffie drinken met Wilhelmsson?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')