Als alles een heel klein beetje meezit, gebeurt dat ja
![]()
.
Ik zat al een tijdje na te denken over vrijwilligerswerk in het buitenland (na mijn middelbare school afgerond te hebben) en nu komt het er dan ook van. Het is allemaal opeens met sneltreinvaart gegaan, maar het staat al bijna vast
![]()
. Morgen was de sluitingsdatum van het inschrijven voor dit project en morgen krijg ik ook te horen of ik 'het' ben geworden. Aangezien ze nog niemand anders hadden en ik volgens mij wel aan het profiel voldoe, denk ik eigenlijk wel dat ik het wordt. Mijn contactpersoon denk het ook, dus ik zie het positief in!
In dat geval ga ik op 1 juli naar Oostenrijk naar een plaatsje vlakbij Innsbruck. Daar ga ik dan werken in een centrum dat mensen met fysieke en mentale achterstand vermaakt. Dat moet je op alle mogelijke manieren opvatten. Zo zal ik dan workshops organiseren die te maken hebben met natuur, kunst, handwerken, schrijven, etc. maar ook dagtripjes organiseren, etc. Over het algemeen gaat het er gewoon om dat de mensen die daar komen het naar hun plezier hebben. Alles wordt voor mij gefinancierd (door subsidies van de EU) en ik krijg zelfs een vorm van 'zakgeld' (van 175 euro p/m; eten, inwoning, etc. zit hier dus niet bij).
Ik ben laaiend enthousiast en doodzenuwachtig. Maar als ik ga, hou ik wel een weblog bij en post ik ook foto's. Nouja, sorry dat ik jullie hier mee lastigval, maar ik ben gewoon even erg blij
![]()
.