invriezen??quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:24 schreef Sloper het volgende:
kikkers kan je ook invriezen, waarna ze weer verder kwaken
Dat is het inderdaad, slotje.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef Shivo het volgende:
Dat is niet zo gek; door de kou in de koelkast en ook buiten staan veel lichaamsfuncties van de vis op een laag pitje. Daardoor heeft ie niet zoveel zuurstof nodig. En ook een vis kan wel enige zuurstof uit de lucht halen (voornamelijk waneer het door zijn kieuwen stroomt).
Hoe weet je eigenlijk dat die vis 4 uur op de stenen heeft gelegen?quote:Een reiger heeft vanochtend een vis uit de vijver gejat....die vis heeft ongeveer 4 uur op de stenen gelegen
omdat ik m om 12 uur ongeveer zag liggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:25 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk dat die vis 4 uur op de stenen heeft gelegen?
jubs zo eenvoudig is hetquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef Shivo het volgende:
Dat is niet zo gek; door de kou in de koelkast en ook buiten staan veel lichaamsfuncties van de vis op een laag pitje. Daardoor heeft ie niet zoveel zuurstof nodig. En ook een vis kan wel enige zuurstof uit de lucht halen (voornamelijk waneer het door zijn kieuwen stroomt).
hee, beetje respect voor m'n vis, jaquote:
Je zag een vis op de stenen en die heb je vervolgens 4 uur laten liggen?quote:omdat ik m om 12 uur ongeveer zag liggen
dikke bullshit. ingevroren zijn kikkers doodquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:24 schreef Sloper het volgende:
Nope, sommige soorten kunnen worden bevroren...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dikke bullshit. ingevroren zijn kikkers dood
Je ziet een vis op de stenen liggen en die laat je vervolgens 4 uur liggen voordat je die een keer weer in het water gooit?quote:ik dacht dat ie al lang dood was...m'n hond heeft er zelfs nog aan gelikt
in je hersenen zit..... vocht... wat doet water als eht bevriest? zet uit (zet met -10 maar eens een glazen fles vol met water buiten en kijk wat er met die fles gebeurt.... dat gebeurt ook met die hersenenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:31 schreef Sloper het volgende:
[..]
Nope, sommige soorten kunnen worden ingevroren...
misschien hebben ze antivries in hun koppie...sommige planten hebben dat ookquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
in je hersenen zit..... vocht... wat doet water als eht bevriest? zet uit (zet met -10 maar eens een glazen fles vol met water buiten en kijk wat er met die fles gebeurt.... dat gebeurt ook met die hersenen
hersenen zijn niet van glas.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
in je hersenen zit..... vocht... wat doet water als eht bevriest? zet uit (zet met -10 maar eens een glazen fles vol met water buiten en kijk wat er met die fles gebeurt.... dat gebeurt ook met die hersenen
vriezer is -18 he...... kijk 3 a 5 graden onder 0 oke... maar -18.... echt nietquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:36 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
misschien hebben ze antivries in hun koppie...sommige planten hebben dat ook
is -18 de standaard?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
vriezer is -18 he...... kijk 3 a 5 graden onder 0 oke... maar -18.... echt niet
Jij gaat door voor de koelkast. Bepaalde kikkersoorten hebben een stofje in hun hersenen dat als een soort antivries werkt en dat pas bij -5 bevriest (kan een graadje meer of midner zijn)quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:36 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
misschien hebben ze antivries in hun koppie...sommige planten hebben dat ook
ik heb t niet gezien...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:39 schreef Prst_ het volgende:
Sorry, maar ik vind het een vaag verhaal.
Je ziet een reiger een vis uit de vijver halen en vervolgens op de stenen gooien (wat op zich al een vage actie is van die reiger; waarom eet ie em niet op?) en vervolgens laat je die vis daar 4 uur liggen?
gemiddelde diepvriezen staan op -18 afgesteld...kun je wel zien als een ongeveer standaard lijkt me..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef Sloper het volgende:
nee, geen -18Maar je kan dingen ook met minder kou bevriezen
Hoe weet je dan hoe lang die vis daar lag als je het die reiger niet hebt zien doen?quote:ik heb t niet gezien...
ik weet dat t een reiger is omdat ik dat beest vaker in de tuin gezien heb
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:43 schreef cyberbull het volgende:
[..]
gemiddelde diepvriezen staan op -18 afgesteld...kun je wel zien als een ongeveer standaard lijkt me..
de rest snapt het verhaal wel....quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:46 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Hoe weet je dan hoe lang die vis daar lag als je het die reiger niet hebt zien doen?
Nu kan het dus ook de kat van de buren zijn geweest, 5 minuten voordat jij de vis zag liggen.
ik zag m om 12 uur liggenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:49 schreef Prst_ het volgende:
Ik lees dat jij beweert dat die vis 4 uur op de stenen heeft gelegen.
Dat is leuk en aardig maar hoe weet je dat dat 4 uur was? Dat blijkt niet uit je verhaal.
4 uur of 5 minuten maakt nogal wat uit.
ach, ze hebben eigenlijk groot gelijkquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:52 schreef Kornovichvb het volgende:
Dat mensen hier gaan twijfelen aan de waarheid, komop zeg.. wie gaat hier nou om liegen
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:55 schreef RickySway het volgende:
volgens deze site zijn kikkers toch echt in staat om in de winter bevroren te worden en in de lente weer de ontdooien.
Dus uhm..... kikkers hebben "cryogenics" van natura
interesting....
idd sloperquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:24 schreef Sloper het volgende:
beetje jammer dat je je tekst nu veranderdquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:01 schreef Sloper het volgende:
Invriezen is wat anders dan BEvriezen
wedden dat een kikker met -5 binnen een week aan het rotten isquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:04 schreef Sloper het volgende:
[..]
met -5 conserveer je een kikker ook...
Lijkt me stug want reigers hebben nogal de neiging vissen op te eten. Bovendien gaat het vangen er niet heel subtiel aan toe dus de meeste vissen zijn al dood voordat ie er aan begint. Zelfde geldt voor de kat van de buren. Die vis zal wel op de kant zijn gesprongen, doen vissen wel vaker.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:43 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ik heb t niet gezien...
ik weet dat t een reiger is omdat ik dat beest vaker in de tuin gezien heb
nou, ik denk het niet...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Lijkt me stug want reigers hebben nogal de neiging vissen op te eten. Bovendien gaat het vangen er niet heel subtiel aan toe dus de meeste vissen zijn al dood voordat ie er aan begint. Zelfde geldt voor de kat van de buren. Die vis zal wel op de kant zijn gesprongen, doen vissen wel vaker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |