abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34648893
De eerste reacties die je op het woord 'Tandarts' krijgt, zijn altijd negatief.

De laatste ook, ben ik bang...

Naar de tandarts gaan doet niemand met plezier.
"Stel je voor dat er wat mis is..." "Wat gaat hij bij me doen?" "Doet het pijn?"

Uren vantevoren zit je te zenuwen en vaak moet je in de wachtkamer ook nog langer wachten dan jouw bedoeling was. Ooit opgevallen dat je dan achter élk geluid, waar vandaan dan ook, iets gaat denken? Het liefst zou je dan gaan spijbelen, maar dan komt het later toch terug en hierbij is 'uitstel leidt tot afstel' niet van toepassing! Want eens zul je er toch aan moeten geloven...

Lijkt het maar zo of is het zo dat tandartsen fluitend werken? Zouden zij werkelijk plezier hebben in wat ze doen? Of denken ze aan het geld dat binnenstroomt? Als je eens wist wat daarin om ging, dan ging je al helemaal niet meer!

Maar... het is voor je eigen bestwil!
Want heb je enig idee wat voor een opluchting het geeft als hij tevreden is? Ken je dat gevoel dat je dan weer de wereld aan kunt? (Nouja.. het eerste half jaar dan) En jaja, voor het eerst in je leven voel je je als in die reclame; een grote tandpasta smile verschijnt er op je gezicht!

Als er wel wat aan de hand is; er is iets ontstoken, je hebt een gaatje, er is iets afgebroken,er doet iets pijn... dan mag je gezellig nog eens terugkomen om een paar weken later hetzelfde ritueel door te gaan. En dan doet het wel even pijn, neemt het even wat meer tijd in en moet je even volhouden..

Maar ook daar zijn tips voor:

* Verzin een liedje waardoor je vergeet waar je bent
* Knijp zo hard in je eigen hand dat je de pijn verplaatst
* Doe je ogen dicht, zodat je niet in die van hem ligt te staren
* Ga niet proberen te praten, lachen of niezen, dat leidt hem af, maakt het alleen maar erger.

Je begrijpt: Er is geen oplossing tegen tandartsbezoeken. Als jij ervoor zorgt dat jij er bent, zorgt de tandarts er voor dat jij hoe dan ook, daar met een opgelucht gevoel weer naar buiten loopt: Dat is weer achter de rug!
He who feels he is too small to make a difference, has never been bitten by a mosquito.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:27:16 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34648927
Ik heb nooit wat aan mijn gebit, één keer een gaatje in mijn verstandskies en die werd zonder verdoving behandeld, ik had nergens last van
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34648977
Ik ben altijd meer bang voor de rekening . Verder hou ik totaal niet van de gewroet in me bakkes .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:40:45 #4
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_34649358
mijn tandarts heeft net 'una voca particolare' gewonnen.. heb n leuke tandarts
*snucks*
pi_34649431
Mijn vader is tandarts Hoef ik niet bang voor te zijn
pi_34649507
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:43 schreef Lidia het volgende:
Mijn vader is tandarts Hoef ik niet bang voor te zijn
Ghehe.. dan ben je blij!
He who feels he is too small to make a difference, has never been bitten by a mosquito.
pi_34649553
Ik moet donderdag een holle kies laten vullen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:53:14 #8
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_34649730
De rekening doet altijd het meeste pijn!
pi_34649811
Laatst heb ik mijn verstandskies laten trekken blijkt mijn tandarts overgestapt te zijn op van die kruiden zooi. Resultaat geen pijnstillers en een rekening waar je van gaat huilen omdat homeopathie niet vergoed wordt....
pi_34649910
Ik heb nog nooit wat gehad, geen gaatje niks!
pi_34651784
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:59 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_34653090
Tandartsen zijn eng..
ik heb echt al 10 gaatjes ofzo gehad. En ben elke x weer bang als ik controle heb, heb nu al heel lang niks meer gehad dus. Ik kan dus echt 3 nachten vantevoren al niet meer slapen.
En verstandskiezen laten trekken is nog erger, daarna ben je nog een week ziek..
pi_34653153
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:59 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:15:15 #14
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_34653955
ik heb nog noooit n gaatje gehad

wel al mn verstand eruit getrokken....
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 18:17:33 #15
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_34654014
ik vind het altijd lachen,
pi_34654086
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:43 schreef Mieks het volgende:
Tandartsen zijn eng..
ik heb echt al 10 gaatjes ofzo gehad. En ben elke x weer bang als ik controle heb, heb nu al heel lang niks meer gehad dus. Ik kan dus echt 3 nachten vantevoren al niet meer slapen.
En verstandskiezen laten trekken is nog erger, daarna ben je nog een week ziek..
Stel je niet aan en poets gewoon je smoelwerk, dan is er niets aan de hand .
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 18:21:13 #17
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_34654114
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:20 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Stel je niet aan en poets gewoon je smoelwerk, dan is er niets aan de hand .
jawel, je moet nog naar controle
pi_34654171
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:21 schreef Sebasser het volgende:

[..]

jawel, je moet nog naar controle
Maar dat is niet erg als je je tanden goed hebt gepoetst .
pi_34656947
ik ben altijd na 20 seconden weer weg.
pi_34657098
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:36 schreef HPoi het volgende:
Haha, ik dus ook. De laatste keer kwam ik uit de tandarts lopen en zag ik de vrouw die (minstens een half uur lang) voor me aan de beurt was nog opstarten . En zij zo kijken van ' '.

.
pi_34657605
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:36 schreef HPoi het volgende:
Dan kan de tandarts ook denken: 'Hopeloos geval, ik begin er niet aan'.
Een goede tandarts zit minstens 3 minuten te kijken in je muil, hij kan echt niet binnen een minuut al je kiezen en tanden goed gecontroleerd hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skazminko op 31-01-2006 20:50:40 ]
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:57:54 #22
137815 mriekz
Praatgraag.
pi_34657676
En ik maar denken dat met deze post iedereen een hart onder de riem werd geschoven...
Nogmaals: ook al is het verschrikkelijk... je overleeft het heus wel!!!!

En ja.. het is wel leuk om hier al je angsten en woede eruit te gooien! Ghehe..
pi_34657779
Ik vond de orthodontist vroeger kutter. Met dat aandraaien enzo, en 100 tangen in me bek douwen. Kut plaatjesbeugel.

Tandarts vrees ik niet
JOHNNY HEITINGA
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:30:16 #24
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_34659012
quote:
Uren vantevoren zit je te zenuwen en vaak moet je in de wachtkamer ook nog langer wachten dan jouw bedoeling was.
When all else fails, you always have delusion.
pi_34659221
ik heb nooit wat bij de tandarts...
en daarbij heb ik een te gekke tandarts en ook nog een lekker ding..
maar ben na zo'n 6 min alweer richting huis
enige de wachttijden zijn minder ook al ben je op afspraak
Salsa Española
pi_34664052
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:26 schreef mriekz het volgende:

* Verzin een liedje waardoor je vergeet waar je bent
OMG, als dat echt werkt ben je wel heel simpel
De status 'bagger-user' voorbij
pi_34667543
Ik was vandaag slachtoffer... Moest twee gaatjes gevuld (waar ik nog geen last van had) nu zit ik te creperen van de pijn (gaatjes zijn linksboven gevuld, heb nu links onder gigantische pijn) kan morgen dus waarschijnlijk weer terug.
Ik was net zo trots/blij dat ik vandaag zo goed doorstaan had
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:27:19 #28
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_34667772
Tandartsen zijn voor mij banger dan ik voor hun
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 00:28:02 #29
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_34667794
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:20 schreef morgaine21 het volgende:
Ik was vandaag slachtoffer... Moest twee gaatjes gevuld (waar ik nog geen last van had) nu zit ik te creperen van de pijn (gaatjes zijn linksboven gevuld, heb nu links onder gigantische pijn) kan morgen dus waarschijnlijk weer terug.
Ik was net zo trots/blij dat ik vandaag zo goed doorstaan had
hehe,
ik had laatst controle,
daarbij een gaatje ontdekt bleek,
en een andere weer terug voor dat gaatje (waarom in 2 afspraken )
was dat mens alleen omdat haar collega iets had of zo aan haar been,
fout in het systeem,
en toen moest ze ermaar weer achter komen wat ik had,
gaatje heeft ze niet kunnen vinden
pi_34672185
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:41 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

OMG, als dat echt werkt ben je wel heel simpel
Ghehe.. ik niet... ik ging uit van mijn publiek
pi_34672200
De tandarts heb ik geen problemen mee. Ik heb eerder problemen met haar rekeningen.
pi_34672861
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:26 schreef mriekz het volgende:
De eerste reacties die je op het woord 'Tandarts' krijgt, zijn altijd negatief.

De laatste ook, ben ik bang...

Naar de tandarts gaan doet niemand met plezier.
"Stel je voor dat er wat mis is..." "Wat gaat hij bij me doen?" "Doet het pijn?"
De hoofdvraag is echter: is de tandarts bekwaam?
Heb een vulling waar op 10/2 de 3e tandarts aan gaat beginnen om ze goed te zetten...
En dan die rekeningen, weet niet hoe dat in Nederland zit, maar 53 euro voor controle, 2 foto's en een klein spuitje...
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:57:12 #33
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_34675245
Ik heb vrijdag weer een afspraak bij de tandarts. Die tandarts van mij is echt een goeie gozer, maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet veel aan m'n gebitje heb mankeert. In totaal in 3x 5 of zes gaatjes geboord maar dat is al weer jaren geleden. Mijn tandarts sluit bij mij tegenwoordig altijd af met zinnen als: ‘aan jou kan ik ook niks verdienen’ of ‘volgende keer doen we het over de telefoon’.
pi_34675319
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:
De rekening doet altijd het meeste pijn!
Daar ben je toch voor verzekerd of wat?
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:07:40 #35
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34675567
Ik kom er net vandaan
Geen gaatjes

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:55:09 #36
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_34686790
quote:
‘volgende keer doen we het over de telefoon'
geil manG
When all else fails, you always have delusion.
pi_34689222
Getver, heb gister 3 gaatjes laten vullen. Meestal hoef ik geen verdoving, maar deze keer wilde ik dat toch wel. Moet zeggen dat ik meer last had van de verdoving (de gaatjes zaten in 3 verschillende kwadranten (?) van m'n mond,dus er moest op 3 plekken verdoving in)...die werd er om 9 uur ingespoten en om 2 uur 's middags was het pas over (m'n halve neus was ook meegegaan...).
Volgende keer (moet er nog 1 gedaan worden, maar da's pas begin maart) maar weer zonder verdoving.
En ja, ik poets m'n tanden goed...heb gewoon een zwak gebit, denk ik.

Verder is naar de tandarts gaan niet echt m'n grootste hobby, maar ik ben ook niet echt bang. Vind het alleen een beetje vervelend Als kind was ik al dagen zenuwachtig
pi_34691460
ik durf het bijna niet posten, maarreh, geen verdoving?? Niks?
Of lachgas?
pi_34691690
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:11 schreef Iksje het volgende:
ik durf het bijna niet posten, maarreh, geen verdoving?? Niks?
Of lachgas?
Voor een gaatje vullen is echt geen verdoving nodig hoor. De verdoving heb je meer last van dan het boren.
pi_34692011
Vind ik eigenlijk ook. Dus als er maar 1 gaatje gevuld hoeft te worden, doe ik het wel zonder....
Het is wel lekker dat je niks voelt, maar ik vind het zo lastig daarna, vooral als je daarna meteen naar je werk moet.
pi_34692269
Sinds dat mijn tandarts me niet geloofde dat de verdoving echt niet werkte tijdens een wortelkanaalbehandeling totdat ik jankend z'n hand uit m'n mond sloeg, ben ik wat angstig ja
pi_34692316
bij mijn tandarts hangt er elke maand een ander schilderij aan het plafond om naar te kijken, dus het is elke keer spannend wat er nu weer hangt.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_34692366
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:35 schreef Miracle_Drug het volgende:
Sinds dat mijn tandarts me niet geloofde dat de verdoving echt niet werkte tijdens een wortelkanaalbehandeling totdat ik jankend z'n hand uit m'n mond sloeg, ben ik wat angstig ja
Helemaal werken tijdens een wortelkanaalbehandeling doet het idd niet is mijn ervaring.. Maar die pijn is van voorbijgaande aard. Een wortelkanaalbehandling hoeft ook niet lang te duren, wanneer een wortelkanaal niet groter is dan vermoed, de boel niet gaat bloeden, er geen veiltjes afbreken, en de instrumenten niet stuk gaan (Die combinatie heb ik dus een keer gehad tijdens een wortelkanaalbehandeling. Toen duurde het wel meer dan anderhalf uur ).
pi_34692486
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Helemaal werken tijdens een wortelkanaalbehandeling doet het idd niet is mijn ervaring.. Maar die pijn is van voorbijgaande aard. Een wortelkanaalbehandling hoeft ook niet lang te duren, wanneer een wortelkanaal niet groter is dan vermoed, de boel niet gaat bloeden, er geen veiltjes afbreken, en de instrumenten niet stuk gaan (Die combinatie heb ik dus een keer gehad tijdens een wortelkanaalbehandeling. Toen duurde het wel meer dan anderhalf uur ).
Het kanaal zat wat 'dieper' dan dat hij van te voren dacht en hij gaf toe dat de verdoving verkeerd gegeven was. Hij belde me later zelfs nog op om te vragen hoe het ging want ik ging echt over de rooie van de pijn en bood z'n excuses aan. Ik zit nog steeds bij dezelfde tandarts maar het vertrouwen is echt wel weg.

Had hij geen reserve instrumenten dan? Daar moet je ook niet aan denken zeg
pi_34692525
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:41 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Het kanaal zat wat 'dieper' dan dat hij van te voren dacht en hij gaf toe dat de verdoving verkeerd gegeven was. Hij belde me later zelfs nog op om te vragen hoe het ging want ik ging echt over de rooie van de pijn en bood z'n excuses aan. Ik zit nog steeds bij dezelfde tandarts maar het vertrouwen is echt wel weg.
Wel vreemd dat hij niet bijverdoofde. Bij de kaakchirurg heb ik wel gehad dat toen ik aangaf iets te voelen er meteen weer een verdovingsspuit in ging..
quote:
Had hij geen reserve instrumenten dan? Daar moet je ook niet aan denken zeg
Jahoor, ze heeft 2 behandelkamers, dus ik moest naar de andere behandelkamer lopen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:50:47 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34692901
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Verdoving werkt prima bij een wortelkanaalbehandeling. Alleen als je al erg veel pijn hebt voordat de tandarts begint of een dikke wang (oedeem) hebt is het verdoven moelijker/moeizaam.
4 spuiten erin en 15 minuten in de wachtkamer werkt echter vrijwel 100% gegarandeerd.

Wat bedoel je met bloeden, uit het wortelkanaal? Dan kom je dus al met dikke pijn binnen en klopt je verdovingsverhaal dus wel.

Vijlen die afbreken en defecte app. tegelijkertijd lijken mij te wijzen richting onzorgvuldige tandarts.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34693049
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verdoving werkt prima bij een wortelkanaalbehandeling. Alleen als je al erg veel pijn hebt voordat de tandarts begint of een dikke wang (oedeem) hebt is het verdoven moelijker/moeizaam.
4 spuiten erin en 15 minuten in de wachtkamer werkt echter vrijwel 100% gegarandeerd.

Wat bedoel je met bloeden, uit het wortelkanaal? Dan kom je dus a met dikke opijn binnen en klopt je verdovingsverhaal dus wel.
Ik weet niet, ik ving alleen maar op dat "die kies ook al zo erg bloedt". Ik kwam overigens niet met pijn binnen. Ook was de pijn die ik voelde alleen wanneer ze tot de uiterste diepte het wortelkanaal in ging.
quote:
Vijlen die afbreken en defecte app. tegelijkertijd lijken mij te wijzen richting onzorgvuldige tandarts.
ik heb zelf de indruk dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Betreffende apparatuur werkte aan begin van de behandeling wel, en nadat we net verkast waren had de assistent het weer aan de praat.
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:58:13 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34693275
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

ik heb zelf de indruk dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Betreffende apparatuur werkte aan begin van de behandeling wel, en nadat we net verkast waren had de assistent het weer aan de praat.
Soms zit het tegen, en soms zit het mee!
Een wortelkanaalbehandeling is dan natuurlijk al niet zo'n goed begin.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34693357
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Soms zit het tegen, en soms zit het mee!
Een wortelkanaalbehandeling is dan natuurlijk al niet zo'n goed begin.
Nee, het is sowieso niet prettig. Maar ik heb alles overleefd.
pi_34693920
Ik heb zes tandartsen Overigens ga ik alleen op zondag, lekker rustig
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34693974
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:11 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb zes tandartsen Overigens ga ik alleen op zondag, lekker rustig
Je broertjes en zusjes zijn allemaal tandarts ofzo?
pi_34694136
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je broertjes en zusjes zijn allemaal tandarts ofzo?
De gehele family staat bij een behandeling commentaar te leveren
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34694228
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:15 schreef Thisbe het volgende:

[..]

De gehele family staat bij een behandeling commentaar te leveren
pi_34696996
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voor een gaatje vullen is echt geen verdoving nodig hoor. De verdoving heb je meer last van dan het boren.
Vind het gewoon raar, in België verdoven ze alles...
Maar ze vullen alleen als het gaatje dieper dan het glazuur zit... dus in het gevoelige stuk van de tand.
En ze verdoven ook bij tandsteenbehandeling...
Maar leuk is zo'n scheef gezicht niet achteraf
pi_34698722
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:55 schreef Sandr het volgende:
Laatst heb ik mijn verstandskies laten trekken blijkt mijn tandarts overgestapt te zijn op van die kruiden zooi. Resultaat geen pijnstillers en een rekening waar je van gaat huilen omdat homeopathie niet vergoed wordt....
dat je uberhaupt naar zon vent gaat

mijn tandarts is raar.. vond mn vorige veel beter maarja, zo lang dr toch niks mis is kan ik ook wel bij deze gaan
pi_34702238
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:36 schreef ioor het volgende:
bij mijn tandarts hangt er elke maand een ander schilderij aan het plafond om naar te kijken, dus het is elke keer spannend wat er nu weer hangt.
Mijn tandarts heeft een tv

met TMF
pi_34702397
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:37 schreef PDOA het volgende:

[..]

Mijn tandarts heeft een tv

met TMF
wat een sukkel
mijne een aquarium, met echte vissen natuurlijk boven je kop, een hele leuke steur.
allesbeter als zijn oude hippie kop te zien, en zijn vragen , hoe t gaat als je met je bek wijdopen zit.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')