abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34654666
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:25 schreef Monidique het volgende:
Dit is toch te gek voor woorden. Als ambassadeurs van islamitische landen in Europa of Denemarken bijeen moeten komen om te bespreken wat te doen na deze publicatie, dan lijkt het mij simpel. Sluit die ambassades en laat die consuls terugkeren. Zo'n officiële ophef door islamieten om afbeeldingen van hun profeet in vrije media is te gek voor woorden, zeker gezien de oorverdovende stilte betreffende zaken gedaan in naam van de Islam of door islamitische regimes of in islamitische landen, zulke achterlijke onzin ben ik liever kwijt.

Ik zou willen dat alle Europese media een dag wat afbeeldingen tonen van Mohammed. Niet om een anti-islamitische toon te slaan, nee, uit protest tegen islamitische leiders die geen weet hebben van onze democratische systemen en geen respect hebben voor vrijheid van meningsuiting of de meningsuiting van ongelovigen en als protest tegen Europese leiders die de afbeeldingen betreuren en blij zijn dat sommige media hun excuses hebben aangeboden. Niet anti-Islam, maar pro-vrijheid.
ik quote hem nog maar eens, zo'n mooie rake post!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34654710
En monidique heeft inderdaad gelijk, en is een mooie aanvulling van een van mijn eerdere post met betrekking tot de bemoeienissen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34654799
http://bibelen.blogspot.c(...)dophile-mohamed.html

Wat is dit dan? Ik mag toch hopen dat dit niet waar is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34654874
Monidique heeft gelijk behalve dan dat dat rare statement dat hij wil maken. Gooi vooral nog eens op olie op het vuur
pi_34654875
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat heb ik nu aan m'n klomp hangen? Zowaar geen oneliner van jouw zijde.
Mijn zoveelste "geen oneliner" in een reeks van "geen oneliners".
pi_34654897
Wil dat gespam met die plaatjes ff ophouden? En weer lekker ontopic, dit heeft namelijk niets met PC's, Algebra, AMD's of kamelen te maken. Iedereen weer diep ademhalen en rustig verder over de boycot.

[ Bericht 63% gewijzigd door Mutant01 op 31-01-2006 18:58:37 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_34655640
Lekker boeiend wie het wiel heeft uitgevonden jongens en meisjes

Gaat het daar eigenlijk om? Wie er de grootste piemel heeft?

Het gaat er toch om dat je met elkaar te maken hebt en dat zal altijd zo blijven dus zorg er voor dat er niet teveel ellende ontstaat.

Ik denk persoonlijk dat het erg meevalt met de tolerantiegraad en het gevoel voor humor van de gemiddelde moslim maar dat het in dit soort gevallen een soort domino-effect heeft. Bovendien maakt het een groot verschil dat deze prenten uit het westen komen. Dat is een beetje te vergelijken met dat jezelf lelijke dingen over je moeder mag zeggen maar wee degene die een negatieve opmerking over haar maakt.
pi_34655871
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:25 schreef Monidique het volgende:
Dit is toch te gek voor woorden. Als ambassadeurs van islamitische landen in Europa of Denemarken bijeen moeten komen om te bespreken wat te doen na deze publicatie, dan lijkt het mij simpel. Sluit die ambassades en laat die consuls terugkeren. Zo'n officiële ophef door islamieten om afbeeldingen van hun profeet in vrije media is te gek voor woorden, zeker gezien de oorverdovende stilte betreffende zaken gedaan in naam van de Islam of door islamitische regimes of in islamitische landen, zulke achterlijke onzin ben ik liever kwijt.

Ik zou willen dat alle Europese media een dag wat afbeeldingen tonen van Mohammed. Niet om een anti-islamitische toon te slaan, nee, uit protest tegen islamitische leiders die geen weet hebben van onze democratische systemen en geen respect hebben voor vrijheid van meningsuiting of de meningsuiting van ongelovigen en als protest tegen Europese leiders die de afbeeldingen betreuren en blij zijn dat sommige media hun excuses hebben aangeboden. Niet anti-Islam, maar pro-vrijheid.
Helemaal mee eens, alleen vrees ik dat Balkje al druk bezig is op Donner z'n tong te oefenen. de instinctieve reactie van andere Europese ''leiders'' zal niet erg verschillend zijn. Ik krijg oook een beetje de indruk dat deze hele affaire, die eigenlijk al enkele maanden oud is te maken heeft met de overwinning van Hamas. Dit gaat toch helemaal nergens over, dit is van voor na achter geregisseerd door de Arabische overheden.
pi_34656104
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:33 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

Ja, ayaan_ha@hirsiali.nl
Als besnijdenis bij vrouwen geen islamitisch onderdeel is, waarom gebeurd dit dan nog zo vaak?
Tot het eind van de jaren '50 werd het ook in de VS toegepast, voornamelijk om masturbatie tegen te gaan. Tegenwoordig komt het vooral voor in Afrika, onder zowel de Moslims als de Christenen, Joden en Animisten.
Amnesty International geeft een overzicht van het voorkomen per land in Afrika, hieronder een lijst van de landen waar minstens 50% van de vrouwen besneden is.

Tussen haakjes heb ik de verschillende religies met bijhorend percentage gezet (bron CIA factbook)
maw er wordt aangegeven hoeveel % van de bevolking een bepaald geloof aanhangt, dit zegt op zich niets over het percentage besnijdenissen bij elke religie.

Benin: 50% ( indigenous beliefs 50%, Christian 30%, Muslim 20%)
Burkina Faso: 70% ( indigenous beliefs 40%, Muslim 50%, Christian (mainly Roman Catholic) 10%)
Central African Republic: 50% ( indigenous beliefs 35%, Protestant 25%, Roman Catholic 25%, Muslim 15% )
Chad: 60% ( Muslim 51%, Christian 35%, animist 7%, other 7%)
Côte d'Ivoire: 60% ( Christian 20-30%, Muslim 35-40%, indigenous 25-40% (2001) )
Djibouti: 90-98% ( Muslim 94%, Christian 6%)
Egypt: 97% ( Muslim (mostly Sunni) 94%, Coptic Christian and other 6%)
Eritrea: 90% (?)
Ethiopia: 90% ( Muslim 45%-50%, Ethiopian Orthodox 35%-40%, animist 12%, other 3%-8%)
Gambia : 60-90% average; almost 100% the Fula and Sarahuli women ( Muslim 90%, Christian 9%, indigenous beliefs 1%)
Guinea 70-90% ( Muslim 85%, Christian 8%, indigenous beliefs 7%)
Guinea-Bissau 50% average; 70-80% in areas inhabited by the Fula and Mandinka; 20-30% in urban areas (indigenous beliefs 50%, Muslim 45%, Christian 5%)
Kenya 50% ( Protestant 45%, Roman Catholic 33%, indigenous beliefs 10%, Muslim 10%, other 2% )
Liberia 50-60% ( indigenous beliefs 40%, Christian 40%, Muslim 20%)
Mali: 90-94% ( Muslim 90%, indigenous beliefs 9%, Christian 1%)
Mauritania: 25% average; 95% among the Soninke and Halpulaar, 30% among Moor women ( Muslim 100%)
Nigeria 50% ( Muslim 50%, Christian 40%, indigenous beliefs 10%)
Sierra Leone 80-90% ( Muslim 60%, indigenous beliefs 30%, Christian 10%)
Somalia 98% ( Sunni Muslim)
Sudan: 89% of northern Sudanese women ( Sunni Muslim 70% (in north), indigenous beliefs 25%, Christian 5% (mostly in south and Khartoum))

Landen met een hoog percentage Moslims tonen meestal een hoger percentage besnijdenissen maar het gebruik is zeker niet beperkt tot de moslimbevolking. In de meeste landen ligt het % besnijdenissen hoger dan het percentage moslims. Als contrast heb ik er Mauritanie bij gezet waar de volledige bevolking moslim is.

In het midden-oosten zou het vooral in het noorden van Saudi-Arabie, het zuiden van Jordanie en Irak voorkomen (en Egypte natuurlijk)

Dit topic gaat wel snel trouwens ...
pi_34656127
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:03 schreef SCH het volgende:
Lekker boeiend wie het wiel heeft uitgevonden jongens en meisjes

Gaat het daar eigenlijk om? Wie er de grootste piemel heeft?
quote:
Het gaat er toch om dat je met elkaar te maken hebt en dat zal altijd zo blijven dus zorg er voor dat er niet teveel ellende ontstaat.

Ik denk persoonlijk dat het erg meevalt met de tolerantiegraad en het gevoel voor humor van de gemiddelde moslim maar dat het in dit soort gevallen een soort domino-effect heeft. Bovendien maakt het een groot verschil dat deze prenten uit het westen komen. Dat is een beetje te vergelijken met dat jezelf lelijke dingen over je moeder mag zeggen maar wee degene die een negatieve opmerking over haar maakt.
Die prenten zijn al maanden oud. Maar mischien kan een creatieveling een leuke impressie maken van Mo's mama. dan wordt het pas echt gezellig!
Maar waar het om gaat is dat al die fanatiekelingen in het MO dit willen zien
pi_34656292
Het is inderdaad wel een erg late reactie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34656415
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het is inderdaad wel een erg late reactie.
Er was toen ook al protest hoor, dit speelt al tijden.
pi_34656663
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

En nu speelt het opeens op. En dan in eerste instantie in landen waar de media volledig gecontroleerd wordt door de overheid. Überhaupt worden al die protesten die je ziet in het MO, ook in Iran, strak geregisseerd. En ongewenste protesten worden snel de kop ingedrukt en halen zeker de media niet. Nee, dit is geen toeval.
pi_34656704
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom dan nu opeens die boycot?

En dit stond net op nieuwnieuws.nl:
quote:
De redactie van de Deense krant Jyllands-Posten in Arhus is ontruimd na een bommelding. Dit heeft de politie bekendgemaakt. De bommelding was telefonisch binnengekomen. De krant ligt in de islamitische wereld onder vuur na de publicatie afgelopen september van spotprenten over Mohammed. Dit zorgde voor nogal wat onrust in het Midden Oosten.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34656725
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En nu speelt het opeens op. En dan in eerste instantie in landen waar de media volledig gecontroleerd wordt door de overheid. Überhaupt worden al die protesten die je ziet in het MO, ook in Iran, strak geregisseerd. En ongewenste protesten worden snel de kop ingedrukt en halen zeker de media niet. Nee, dit is geen toeval.
Oogsttijd.
pi_34656756
Is het niet zo dat een Noorse krant het recent opnieuw gepubliceerd heeft?
pi_34656797
Maar goed voor Nederlandse bedrijven dat islamitische leiders de ,overigens walgelijke en verwerpelijke, afbeeldingen van Gregorius Nekschot nog niet hebben gezien!
pi_34656928
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:32 schreef Monidique het volgende:
Maar goed voor Nederlandse bedrijven dat islamitische leiders de ,overigens walgelijke en verwerpelijke, afbeeldingen van Gregorius Nekschot nog niet hebben gezien!
Inderdaad! Ik zat vanmiddag nog te dubben om één van Gregorius verwerpelijke plaatjes op een Egyptische blog te posten Maar dan moet ik eerst even een progje installeren om via een proxy server te posten, ik heb geen zin om strak het FNV aan m'n broek te hebben.
pi_34657380
En voor die kleine beschaafde minderheid hier op Fok! die de prachtige Duitse taal wel machtig zijn:
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,398418,00.html
Der Spiegel strekt de rug
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:59:14 #170
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34657738
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:50 schreef Godslasteraar het volgende:
En voor die kleine beschaafde minderheid hier op Fok! die de prachtige Duitse taal wel machtig zijn:
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,398418,00.html
Der Spiegel strekt de rug
Gelijk hebben ze !
Het is ook zo treurig dat die lui (moslims) absoluut gespeend zijn van elk gevoel voor humor......

Daar moet je idd niet aan toegeven dat gaat uiteindelijk ten koste van je eigen vrijheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door deedeetee op 31-01-2006 20:33:44 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_34657849
Ben het eens met Monidique. Sta hier echt van te kijken.

- Cartoonist maakt tekeningen.
Moslims wereldwijd: "Waaahhhh!! waaaaaaaahh!!!"
pi_34658991
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Inderdaad! Ik zat vanmiddag nog te dubben om één van Gregorius verwerpelijke plaatjes op een Egyptische blog te posten Maar dan moet ik eerst even een progje installeren om via een proxy server te posten, ik heb geen zin om strak het FNV aan m'n broek te hebben.
VNO-NCW zul je bedoelen, het Deense zakenleven heeft aangedrongen op excuses.
pi_34659293
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:43 schreef SCH het volgende:
Monidique heeft gelijk behalve dan dat dat rare statement dat hij wil maken. Gooi vooral nog eens op olie op het vuur
Welke rare statement? Ik wil nooit olie op het vuur gooien, ik denk niet dat confrontatie en polarisatie werkt, als het middel het doel is althans, och misschien soms ook wel. En ja, ik vind cabaret leuk om te kijken, soms. Maar dat is niet zo relevant.

Het gaat er mij om dat je niet kan blijven proberen anderen niet voor het hoofd te stoten. Zodra fundamentele waarden worden geschonden, dan moet je een streep trekken. Wanneer Deense tekenaars Mohammed willen afbeelden, dan mogen zij dat, dat is vrijheid van meningsuiting. Wanneer vrije media zo'n afbeelding plaatsen, dan mogen zij dat, dat is vrijheid van pers. Wanneer moslims om excuses vragen, dan mogen ook zij dat, maar zodra ambassadeurs van islamitische landen Europese regeringen excuses eisen voor de afbeeldingen, dan schenden ze zowel de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van pers. Ik hou daar niet van.
pi_34659526
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_34659574
Ik vind dat de EU gezamelijk achter Denemarken moet gaan staan in deze zaak, maar het is wel weer erg stil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')