abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34647239
Tijd voor een Gilmour topic! De man die ooit faam verwierf als Pink Floyd-gitarist is tenslotte weer helemaal 'back'.

Nieuw album
6 Maart a.s. komt zijn nieuwe plaat "On an Island" uit, zijn eerste soloplaat sinds 1984.

Concert in Nederland
19 en 20 Maart staat Dave in de Heineken Music Hall. Onlangs maakte hij bekend wie hij meeneemt op tour. En wat blijkt? Richard Wright speelt gewoon in de band!!
Half Pink Floyd op een podium dus
quote:
The musicians in David Gilmour’s band are:
Phil Manzanera - Roxy Music guitarist and co-producer of ‘On An Island’
Richard Wright - Pink Floyd’s keyboard player
Guy Pratt - bass player with Pink Floyd and Roxy Music
Jon Carin - keyboards and longtime player with Pink Floyd
Steve DiStanislao - drums, recently played with Crosby & Nash
bron: David Gilmour's website
Iedereen z'n kaarten al binnen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:46:24 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34647699
Het was al uitverkocht toen ik een kaartje wilde halen.

Mjah, ik weet ook niet of z'n solowerk nou echt zo boeiend is, maar evengoed toch jammer.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_34647979
Ik ben David Gilmour een beetje uit het oog verloren na zijn Pink Floyd periode.
Het enige solo album wat ik van hem heb is "About Face", uit de Floyd tijd dus.
Ik vond het latere Pink Floyd werk daar altijd wel een beetje op lijken....
pi_34648069
Heb hier de dvd van het Meltdown concert, geweldig concert
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 17:06:33 #5
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34651994
Speelt ie nog Floyd stukken of zijn eigen (bijzonder slaapverwekkend) solo werk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:25:28 #6
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_34652565
Ik vind die vorige twee solo-cd's van hem ook best wel goed te pruimen eigenlijk.

Jammer dat ik ook geen kaartjes heb, maar ik heb z'n vorige solo-concert in Nederland dan weer gezien (Vredenburg '84).
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_34675733
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Speelt ie nog Floyd stukken of zijn eigen (bijzonder slaapverwekkend) solo werk.
Tuurlijk speelt 'ie Floyd. Durf ik m'n klauw wel voor in 't vuur te steken.
Dat heeft 'ie altijd al gedaan.
Daarbij: hij sleept Richard Wright ook niet voor z'n lol mee
pi_34675965
Ik heb een kaartje voor de 4e rij! Ook al ken ik z'n solo werk niet bijzonder goed en ga ik voornamelijk voor de floyd nummers, ben ik toch wel benieuwd naar zijn nieuwe album. Wat ik ervan hoorde op een BBC programma klonk aangenaam in de oren.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_34701791
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Volgens mij ben je nu in de war met het slaapverwekkende solowerk van Roger Waters.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_34724339
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:21 schreef Relayer het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu in de war met het slaapverwekkende solowerk van Roger Waters.
Persoonlijk vind ik Waters' solowerk vele malen interessanter dan dat van Gilmour.
Op 'Ca Ira' na overigens
pi_36066387
gilmour en band spelen echoes tijdens de komende tour. ik zag ook een nummer van obscured by clouds op de lijst staan. kicke.
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:13:16 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_36080550
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:02 schreef rheingold het volgende:
gilmour en band spelen echoes tijdens de komende tour. ik zag ook een nummer van obscured by clouds op de lijst staan. kicke.
Ben niet zo'n fan van OBC, Echoes daarentegen bevat alle grote nummers van PinkFloyd verzameld op 1 cd. Dus dat zit wel goed. Hoop dat ze Keep Talking ook doen, die is zoooooow mooi
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:08:45 #13
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_36087146
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:13 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ben niet zo'n fan van OBC, Echoes daarentegen bevat alle grote nummers van PinkFloyd verzameld op 1 cd. Dus dat zit wel goed. Hoop dat ze Keep Talking ook doen, die is zoooooow mooi
Hij speelt het nummer Echoes live. Niet de verzamelcd van Pink Floyd (overigens een dubbelaar).
Van Obscured By Clouds speelt ie Wot's . . . Uh The Deal.

Maandag heen. Erg veel zin in.

Echoes live! Wow! Zo'n mooi nummer...
pi_36087443
Vandaag interview in de oor!
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:36:00 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_36087891
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:08 schreef Mr.Shankly het volgende:

[..]

Hij speelt het nummer Echoes live. Niet de verzamelcd van Pink Floyd (overigens een dubbelaar).
Van Obscured By Clouds speelt ie Wot's . . . Uh The Deal.

Maandag heen. Erg veel zin in.

Echoes live! Wow! Zo'n mooi nummer...
Ohw ik dacht idd van de CD, die inderdaad een dubbel cd is.
Maar Echoes nummer is ook mooi
pi_36091414
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:13 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

geen fan van obscured by clouds?? joh, dat vind ik de meest ondergewaardeerde pf plaat. die plaat is een blauwdruk voor darkside of the moon en wish you were here. essentieel wat mij betreft.
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:37:56 #17
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36091541
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:33 schreef rheingold het volgende:

[..]

geen fan van obscured by clouds?? joh, dat vind ik de meest ondergewaardeerde pf plaat. die plaat is een blauwdruk voor darkside of the moon en wish you were here. essentieel wat mij betreft.
kan ik alleen maar mee instemmen!
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_36118988
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:33 schreef rheingold het volgende:

[..]

geen fan van obscured by clouds?? joh, dat vind ik de meest ondergewaardeerde pf plaat.
dacht dat dat The final cut was...

vond de cd van Gilmour gewoon slecht, heb hem ook niet gekocht. Klonk erg als een truckje die die aan het uitvoeren was ipv emotie
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:40:00 #19
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36119319
Ik vond het ook een vreselijk saaie cd, eerlijk gezegd. Achteraf misschien toch maar beter dat ik geen kaarten heb, anders had ik door het hele deel voor de pauze gewoon heen kunnen slapen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:14:41 #20
42397 Mr.Shankly
pi_36120499
Ik had de eerste paar luisterbeurten ook wat moeite met de nieuwe cd. Inmiddels is de plaat toch gaan groeien bij me. Een beetje een zondagochtend plaatje naar mijn idee (net als The Division Bell), erg ontspannen.

Voor zover ik al heb kunnen beoordelen aan de bootlegjes die reeds de ronde doen, klinkt het live wel ietsje spannender. En de tweede set is gewoon een heel erg fijne greatest hits show.
pi_36121289
Ik heb net die nieuwste CD (On An Island) geluisterd en ik vind het eigenlijk iets te soft en dromerig.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:09:58 #22
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36122122
heb zojuist de bootleg gedowned van zn optreden tijdens zijn verjaardagsfeestje.
Goeie kwaliteit...heb het idee dat iemand van de techniek een DAT recorder heeft gebruikt.
Jammergenoeg hebben ze niet de hele bootleg online gezet...maar wie weet komt dat nog wel
Ik weet nog steeds niet wat ik van On a Island moet vinden.
Opzich zit het wel goed in elkaar maar toch vind ik hem te zzzoft.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_36122164
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:09 schreef ummagumma het volgende:

Ik weet nog steeds niet wat ik van On a Island moet vinden.
Opzich zit het wel goed in elkaar maar toch vind ik hem te zzzoft.
Inderdaad, ik heb precies het zelfde. Het is allemaal wel mooi en goed gecomponeerd en dergelijke, maar wat ik juist het mooiste aan PF vind zijn die overgangen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:24:27 #24
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36122498
toen bekend werd dat Gilmoure bezig was om nieuwe nummers te schrijven bleef hij geheimzinnog doen of het nu voor zn solowerk bedoeld is of toch voor Pink Floyd. Dit was een jaar of wat geleden en lang voordat Floyd de rollators uit het vet gehaald had om in London te spelen.

Eigenlijk ging toen weer voor de zoveelste keer de geruchtencarousel draaien of er een comback kwam van Pink Floyd. Gilmour zei dat hij die optie mogelijk zou zijn maar hij had er toch wel een beetje gehad met het touren enzo... En jawel hij zag ook een optie om samen met Roger Waters op het podium te gaan staan.
Ik meen dit gelezen te hebben in Mojo of Aloha
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:55:37 #25
122115 Oellie
aaaaargggghhhhhhh
pi_36133073
Ik heb ook kaarten voor a.s. maandag. Ben benieuwd wat het nou uiteindelijk precies gaat worden want zoals hierboven ook wel vermeld...On an Island is inderdaad wel een tikkie te soft.

Maarja hij wordt ook een dagje ouder he.
pi_36136503
wat een klachten over de nieuwe gilmour cd. ik draai hem regelmatig en ik moet zeggen dat ik on an island een prima plaat vind. ja het is erg dromerig en zweverig enzo maar dat kan je verwachten bij gilmour. hij heeft altijd al dat dromerige gehad. het doet mij allemaal erg denken aan de sfeer van fat old sun. dat is ook geen hard edge rock. en dat verwacht ik ook helemaal niet van gilmour. het klinkt ook niet als een poging om flink te rocken en dat siert de nummers. het is zeker niet de beste plaat die ik in mijn kast heb staan maar toch een bijzonder sfeervol dingetje waar ik met plezier naar luister en vermoedelijk vaker naar zal luisteren dan de twee andere gilmour solo platen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:39:56 #27
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36137252
Ik vind het ook best een mooie cd

Ik vind hem ook zeker niet te soft , een man van 60 mag best klinken als een man van 60 vind ik.
pi_36137367
Had een tijdje terug die dvd gekocht van hem In Concert en echt helemaal grijsgedraaid. Die gozer is gewoon nog steeds even goed als bij Pink Floyd!
Was helaas te laat met kaarten
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 maart 2006 @ 13:07:47 #29
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36163667
Nog een paar uurtjes en dan is 't zover
pi_36166613
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:51 schreef webfreak het volgende:
Nog een paar uurtjes en dan is 't zover
oh ja das waar, vanavond is er ook een show.
pi_36186761
Hoppa, metro en weer thuis.

Zo dat was echt héél goed. Diegene die morgen gaan, krijgen echt een super concert.

Echoes rocks!
"oh u cut your hair??"
"yea..it was gettin in the way of my drinking"
pi_36186896
"I just had a senior moment!"
"oh u cut your hair??"
pi_36187209
Nu hopen dat hij wel Echoes speelt morgen.
Kan je wat meer vertellen? Hoe was Rick?
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_36188873
Rick had even niet in de gaten dat ze Dominoes gingen doen, hij liep een paar maten achter .

Voor de rest was het concert in twee delen van beide ruim een uur. Voor de pauze 'nieuw'spul en na de pauze alleen good old Pink Floyd nummers.
Publiek was ook perfect, iedereen lekker stil tijdens de nummers en alleen maar genieten.
"oh u cut your hair??"
  maandag 20 maart 2006 @ 13:11:22 #36
143868 thepb83
Ouwe knalpijp!
pi_36197617
Was idd een mooi concert, lichtshow was weer op floyd-niveau.

En echoes was gewoon botergeil

Edit: Overigens was Take a breath van het nieuwe album toch ook wel erg goed..in tegenstelling tot wat andere nieuwe nummers die beetje te soft zijn..
pi_36202048
ik ben benieuwd.
pi_36205252
Zééér gave show.
Met name de 2e helft (met het Floyd-materiaal dus) was meesterlijk.

Hoogtepunten:
Echoes (met stip)
Shine on you crazy diamond
Comfortably Numb
  maandag 20 maart 2006 @ 18:07:31 #39
121217 Soli
Still I am...
pi_36206402
ik vind Gilmours nieuwe album niet zo goed

gaat er trouwens iemand naar Roger Waters & friends op het Arrow classic rock festival?
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_36216320
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:07 schreef Soli het volgende:
gaat er trouwens iemand naar Roger Waters & friends op het Arrow classic rock festival?
zit er aan te denken aan een dagkaart, vind Waters solo werk ook wel gaaf en de Pink Floyd platen waar zijn stempel op staat ook de beste dus denk niet dat het een slecht optreden voor mij zal zijn
pi_36219991
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:29 schreef webfreak het volgende:
Zééér gave show.
Met name de 2e helft (met het Floyd-materiaal dus) was meesterlijk.

Hoogtepunten:
Echoes (met stip)
Shine on you crazy diamond
Comfortably Numb
echoes idd met stip, wat een sfeer. ik vond ook fat old sun te gek. voor de pauze vond ik het wat matjes, maar er zat wel een opbouw in de avond. dat vond ik ook wel weer prettig. on an island en take breath vond ik voor de pauze wel de leukere nummers. blij dat ik gegaan ben, want echoes live dat was wel een van de dingen die ik nooit meer had gedacht ooit mee te kunnen pikken.

arrow staat ook op het programma.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:40:38 #42
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36222568
Op de BBC website kun je een concert van Gilmour zien :
http://www.bbc.co.uk/radio2/events/davidgilmour/index.shtml

Tracklisting:

Castellorizon
On An Island
The Blue
Take A Breath
Smile
Shine On You Crazy Diamond
Wearing The Inside Out
Comfortably Numb

Musicians performing: David Gilmour: guitar & vocals, Rick Wright; Keyboards, Guy Pratt: Bass, Phil Manzanera: Guitar, Dick Parry: Saxophone, Jon Carlin: Keyboards and Steve DiStanislao: Drums.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:45:16 #43
42397 Mr.Shankly
pi_36224996
Gisteravond ook geweest. Was erg goed. De eerste set bevatte dan misschien wel een aantal nummers die ie live beter niet kan spelen (terwijl de opener weer briljant is), maar de tweede set maakte dat ruimschoots goed.

Absoluut hoogtepunt was inderdaad Echoes. Wow!
Eerder op de tour speelde hij Wearing The Inside Out, gisteren Coming Back to Life. Betere keuze naar mijn idee.
pi_36228528
Ik wist niet dat David Gilmour kwam. Liep giserenavond naar de Pepsi-Stage voor Heather Nova en op mijn iPod speelde 'Pulse', de laatste maten van 'Run like Hell'. Vroeg mij af waar al die oudere jongeren voor kwamen, keek omhog naar het spandoek op de HMH en zag dat David Gilmour speelde, wat een enorm toeval zeg....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_36231502
dat kan geen toeval zijn.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:14:18 #46
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36333701
Recentie van OOR :
quote:
WEINIG FRANJE VOOR DROMERIGE DAVID GILMOUR (CONCERTVERSLAG) :: 21-3-2006

Wat werd aangekondigd als een soloconcert van DAVID GILMOUR bleek in werkelijkheid een avondje Pink Floyd ‘light’: naast de zanger/gitarist zelf is ook toetsenist Richard Wright van de partij, evenals bassist Guy Pratt, saxofonist Dick Parry en duizendpoot Jon Carin uit de vaste touring band van de Floyd.

Het visuele spektakel dat we van deze muzikanten gewend zijn, blijft in de uitverkochte Heineken Music Hall echter uit. Niet dat de 5.500 aanwezigen vooraf in de illusie verkeerden een stadionact met alle toeters en bellen aan het werk te gaan zien, maar de aankleding en presentatie van de show is ronduit sober en summier.
Geen opblaasbare varkens, lasereffecten, achtergrondprojecties of andere fratsen, gewoon een aantal gerespecteerde muzikanten op leeftijd op een podium. Op zich geen enkel probleem, maar door de opbouw van de voorstelling wordt het een buitengewoon lange zit. Gilmour is in Amsterdam om zijn nieuwe soloplaat On An Island te promoten en dat neemt hij wel heel letterlijk: de hele eerste helft van het concert speelt hij louter materiaal van dit album.

Nu is On An Island een heerlijke plaat om thuis of in de auto lekker bij weg te mijmeren, maar de ingetogen, dromerige sound en het uitgesponnen karakter van de songs laten zich moeilijk vertalen naar een sfeerloze hal als de HMH. De publieksreactie is het eerste uur dan ook ronduit tam; slechts een mager applausje kan er na elk nummer vanaf. Je wordt haast ongemakkelijk van de lange stiltes tussen de bedrijven door, zeker omdat het hier een toch vrij uniek optreden van de doorgaans zeer teruggetrokken Gilmour betreft. Pas bij het stevige Take A Breath, met eindelijk een vage hint van een lichtshow, zitten de aanwezigen weer rechtop – iets dat Gilmour niet ontgaat, getuige zijn commentaar ‘hope that woke you up’. Maar na deze korte opleving vervalt de band weer in de soundscapes en gitaarsolo van On An Island.

Op muzikaal-technisch vlak valt er weinig te klagen, al moet Gilmour duidelijk een paar solo’s warm lopen en blijft zijn stem de hele avond op het randje van schor. Naast bovengenoemde Floyd-veteranen krijgt hij steun van Roxy Music’s Phil Manzanera en drummer Steve DiStanislao uit de band van Crosby & Nash. Het gebrek aan ambiance plus het feit dat het gros van de aanwezigen simpelweg nog niet bekend is met het nieuwe materiaal, maken het gedeelte voor de pauze echter tot een misser.

Gelukkig wordt de revanche direct na de pauze ingezet: Shine On You Crazy Diamond staat in haar licht aangepaste arrangement als een huis, Wot’s Uhh... The Deal van de soundtrack Obscured By Clouds maakt een goedkeurend applaus los, het door Wright gezongen Wearing The Inside Out van The Division Bell kan ook op enige herkenning rekenen, maar bij het intro van Breathe lijken de bezoekers eindelijk pas echt blij om er bij te zijn. Time klinkt daarna ouderwets fel, om vervolgens als vertrouwd naadloos over te lopen in de reprise van Breathe.

De Syd Barrett-cover Dominoes zwabbert een beetje, omdat Wright vijfendertig jaar na dato alsnog van de wijs wordt gebracht door de bizarre timing van het nummer. High Hopes, opnieuw van The Division Bell, is nauwelijks van de Pulse-versie te onderscheiden en dan is het tijd voor het echte hoogtepunt: Echoes, het sleutelstuk van Meddle, in haar volle, twintig minuten durende glorie. De samenzang van Gilmour en Wright, beiden gevangen in een gespiegelde spotlight, blijkt ondanks het verstrijken der jaren nog steeds sporen van de oude magie te vertonen en vooral Gilmour leeft zich uit in gierende solo’s en ronkende power chords – alsof hij definitief wil afrekenen met het gekabbel van voor de pauze.

De toegiften Wish You Were Here en Comfortably Numb zetten de Heineken Music Hall, na een lange zit, eindelijk in beweging; met stramme botten, een stijve nek en pijnlijk zitvlak stormen enkele honderden, vooral oudere, mannen richting podium, waar Gilmour er de laatste soli van de avond uit perst. Dezelfde man die zijn gitaar geselde in de brandende zon van Pompeii, hemelse klanken zong bovenop The Wall en bij de laatste Floyd-concerten in ons land niet meer was dan een stipje in de verte staat ineens drie meter voor je neus, in een eenvoudig zwart t-shirt, beleefd te zwaaien naar zijn fans. Hij kan na tweeënhalf uur eindelijk even gaan zitten. Wij zijn blij dat we eindelijk weer kunnen staan... WILLEM BEMBOOM

Gezien: HEINEKEN MUSIC HALL, AMSTERDAM (19 MAART 2006)
pi_36357964
Nou ik ben maandag 20 maart geweest en ik vond het in een word geweldig, zowel voor als na de break. Wat een geweldige gitarist, paar jaar geleden naar concert van Roger Waters geweest en dan mis je toch wel David gilmour voor het gitaar werk. Snowy White is ook niet slecht maar ja het is natuurlijk geen David.

Nou ze zijn weer lekker ouderwets positief bij Oor, blij dat ik geen lid meer ben.
Money, get away.
Get a good job with good pay and you're okay.
Money, it's a gas.
Grab that cash with both hands and make a stash.
pi_36430078
tja, lekker laten zeuren daar bij de oor. alles wat ik leuk vind door de jaren heen word in de oor altijd afgekraakt. en als ik de oor moet geloven dan moet ik al die hype bandjes leuk vinden die niemand een jaar later nog kent.

btw er circuleren opnames van de heineken music hall op internet.....slsk.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 maart 2006 @ 12:27:01 #49
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36430294
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:19 schreef rheingold het volgende:
tja, lekker laten zeuren daar bij de oor. alles wat ik leuk vind door de jaren heen word in de oor altijd afgekraakt. en als ik de oor moet geloven dan moet ik al die hype bandjes leuk vinden die niemand een jaar later nog kent.

btw er circuleren opnames van de heineken music hall op internet.....slsk.

heb jij ze?

anders neem je even contact met me op slsk,je kunt me altijd vinden in de
psychadelic/acid rock room
dan post ik ze op m'n blog,zo dat niemand lang in de wachtrij hoeft te staan
pi_36431119
nee heb opname van de hmh nog niet binnen, er zijn meerdere gegadigden voor me. als ik hem binnen heb zoek ik je wel even op in slsk.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 maart 2006 @ 14:04:00 #51
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36432904
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:00 schreef rheingold het volgende:
nee heb opname van de hmh nog niet binnen, er zijn meerdere gegadigden voor me. als ik hem binnen heb zoek ik je wel even op in slsk.
DS is m'n username

gaat het om audio bestanden of om video?
pi_36452232
audio
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 maart 2006 @ 14:01:04 #53
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36491385
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 00:48 schreef rheingold het volgende:
audio
thank,ik zal deze week niet meer op slsk zitten
mn moederbord is dood
pi_36494603
ben die opnames ook maar een keer tegengekomen. maar ik ben staande bij.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 april 2006 @ 23:22:15 #55
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36877101
ik heb er drie voor je. eentje van de hmh, zijn .flac files. twee zijn duitse shows, hamburg en frankfurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 april 2006 @ 12:04:02 #57
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36882636
quote:
Op woensdag 12 april 2006 03:03 schreef rheingold het volgende:
ik heb er drie voor je. eentje van de hmh, zijn .flac files. twee zijn duitse shows, hamburg en frankfurt.
hoe groot zijn die?
pi_36911445
standaard
pi_36913755
ik heb je een pm gestuurd via slsk.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 april 2006 @ 11:01:57 #60
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36914706
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:27 schreef rheingold het volgende:
ik heb je een pm gestuurd via slsk.
die heb ik niet ontvangen

username is nu DS2 (ben het wachtwoord kwijt van m'n vorige username,na een windows herinstalatie)
pi_36940808
nieuwe pm verzonden via slsk
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 april 2006 @ 00:20:50 #62
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37000246
best redelijk opname he
  Licht Ontvlambaar zondag 16 april 2006 @ 11:36:11 #64
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:45:15 #65
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_37155866
geen echt nieuws, maar toch leuk om het officieel bevestigd te zien
DAVID GILMOUR TOUR DVD CONFIRMED!

...
Putting months of speculation to rest, DavidGilmour.com yesterday announced that a live DVD is to be released from the current tour, which is showcasing Pink Floyd classics alongside David's great new album, "On An Island".

They advise that the cameras will be in action on the first two nights at London's Royal Albert Hall - May 29th and 30th - to record the show as it comes to its conclusion after travelling across Europe and North America. The final night - May 31st - is not scheduled to be filmed.

They also note that "it is possible that some guests may be added to the bill", recalling the guest appearances made by Sam Brown (l'Olympia, in Paris), and Crosby & Nash (Radio City Music Hall, in New York City). However, they are making no promises or giving any clues!

The director of the recording will be David Mallet, who has worked with David over the years, most noticeably on the "In Concert DVD" and Pink Floyd's "PULSE" DVD (which will be released soon).

We anticipate that the DVD will be readied in time for release before Christmas, although there is no official word on dates yet. Rest assured, as soon as we hear anything definite we'll let you know.

[www.brain-damage.co.uk]
pi_37173174
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:36 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
inderdaad die hamburg heeft een goede kwaliteit
heb er al meerdere malen met plezier naar zitten luisteren.
pi_61439634
Even oud topic kicken, maar David Gilmour komt op 23 september uit met een nieuwe cd/dvd live album:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51rXtKMVXfL._SS500_.jpg

Op z'n site kun je al weer wat aardig informatie vinden: http://davidgilmour.com

Er komen liefst 5 versies uit van het album: 2CD, 2CD/1DVD, 2CD/2DVD, 3CD/2DVD en de 5LP
Zie http://blog.davidgilmour.com/2008/06/live-in-gdask-f.html

Ik heb hem al besteld (uteraard de 5disc set)
pi_61439646
quote:
Op zondag 7 september 2008 00:16 schreef vicz het volgende:
Even oud topic kicken, maar David Gilmour komt op 23 september uit met een nieuwe cd/dvd live album:

Op z'n site kun je al weer wat aardig informatie vinden: http://davidgilmour.com

Er komen liefst 5 versies uit van het album: 2CD, 2CD/1DVD, 2CD/2DVD, 3CD/2DVD en de 5LP
Zie http://blog.davidgilmour.com/2008/06/live-in-gdask-f.html

Ik heb hem al besteld (uteraard de 5disc set)
  zondag 7 september 2008 @ 01:30:16 #69
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_61440801
komt 'ie ook gewoon in de winkel?
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_61440839
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:30 schreef Relayer het volgende:
komt 'ie ook gewoon in de winkel?
Ik neem aan van wel.
pi_61441455
Vorige DVD van Gilmour was in één woord BRILJANT.
Waters is goed in show, maar muzikaal kan hij niet tegen Gilmour op. Ook qua sfeer is Dave de man.
Het is serieus de beste Pink Floyd-DVD die ik heb (en ik heb ze... allemaal ).

De Gdank-DVD ga ik dan ook meteen kopen. Heb zeer hoge verwachtingen.
pi_61441786
quote:
Op zondag 7 september 2008 03:08 schreef webfreak het volgende:
Vorige DVD van Gilmour was in één woord BRILJANT.
Waters is goed in show, maar muzikaal kan hij niet tegen Gilmour op. Ook qua sfeer is Dave de man.
Het is serieus de beste Pink Floyd-DVD die ik heb (en ik heb ze... allemaal ).

De Gdank-DVD ga ik dan ook meteen kopen. Heb zeer hoge verwachtingen.
Yup. Al vond ik de "Live in Concert" toch ietsjes beter (beter geluid en beeld). Je hebt echt het idee dat je er vlak bij zit.
  zondag 7 september 2008 @ 11:55:40 #73
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_61444642
Nee, RTN was in zowel beeld en geluid (en imo vooral qua show) vele malen beter dan In Concert.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hankster op 07-09-2008 12:06:03 ]
pi_61445014
quote:
Op zondag 7 september 2008 03:54 schreef vicz het volgende:

[..]

Yup. Al vond ik de "Live in Concert" toch ietsjes beter (beter geluid en beeld). Je hebt echt het idee dat je er vlak bij zit.
Het Meltdown concert bedoel je?
Die vind ik wel aardig (qua opzet), maar ben helemaal niet kapot van de band en de manier waarop de liedjes vertolkt worden. Maar dat is smaak
Beeld en geluid zijn ook kwalitief beter op RTN. Heb 't idee dat er veel meer aandacht aan de techniek is besteed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')