abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34944916
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
wat voor school zit je dan? Duidelijk niet die van ethiek. Wie gaat er nou een opel verkutten, beter laten ze je daar een bmw verkrachten .
Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.

Hier wat fotootjes:






@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
pi_34950168
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef Impry het volgende:

[..]

Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.

Hier wat fotootjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
Heb je wel gezien wat Youp met zijn auto's doet?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_34950638
Iemand die gespecialiseerd is in rally Astra's kijkt echt niet alleen naar stickertjes en bumpers.
Die weet echt wel hoe zo'n motorblok in elkaar zit en wat de belangrijke punten zijn.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:15:56 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34951991
slopel
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:16:33 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34952010
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34956579
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef Impry het volgende:

[..]

Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.

Hier wat fotootjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
de school heeft ook bewust voor astra's gekozen omdat deze goedkoop zijn... rolkooi is als het goed is niet zo duur enzo.. alles KNAF gekeurd krijgen is met een normaal budget goed te doen en het is een redelijke basis
quote:
@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
moet wel goedkomen we krijgen trouwens ook nog een dag ofzo instructie van een bekende nederlandse rally coureur maar ik zal het in mn achterhoofd houden en eventueel even voorleggen bij mn groepsgenoten dat dat een goede informatiebron kan zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34956717
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Heb je wel gezien wat Youp met zijn auto's doet?
anders ga je even ergens anders onzinnige opmerkingen maken die kant noch wal raken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34975100
TT gewijzigd.

Sterke_Yerke, de speeltuin is de andere kant op.
pi_34982134
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:03 schreef Alexxxxx het volgende:
TT gewijzigd.

Sterke_Yerke, de speeltuin is de andere kant op.
Maar het is waar!

En sinds wanneer ben jij in heb blauw gestoken?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_34982285
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Maar het is waar!

En sinds wanneer ben jij in heb blauw gestoken?
Waar, doch offtopic.

En zoals je in MED hebt kunnen zien sinds 17 januari of zo.
pi_35067481
Update!

de spulletjes:

kooi


Sparco kuipje


Sparco 4punts gordels, raamfolie en nog wat zeut


en nog wat foto's van de concurrent... de rotte GSi 8v





de spatbordranden zijn dus gerepareerd met stukjes hout en plamuur dit is op 1 van de foto's duidelijk te zien omdat het er uit is gebroken... verder is de staat van het ding gewoon waardeloos, de deuren sluiten niet goed, hij loopt niet goed, het interieur is rommelig, er zitten "low tech" imitatie velgen onder etc. etc.
maar! ze hebben wel een DTM uitlaat.... einddemper
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:00:59 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35067571
onvervalste tvp, weet niet veel zinnigs te melden, ben wel nieuwsgierig naar het vervolg van dit project
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:12:44 #63
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35067827
Roestvorming bij een astra

Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35069099
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Roestvorming bij een astra

Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!

gewichtsverlaging noemt men dat
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35069917
Whehehe opel voor de rally

da is net zoiets als een eendagsvlieg die zen dag niet hep
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_35070940
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Roestvorming bij een astra

Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!

Bosch onderdelen!!! !
pi_35108379
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:34 schreef riceboy het volgende:
Whehehe opel voor de rally

da is net zoiets als een eendagsvlieg die zen dag niet hep
een gegeven paard moet je niet in de bek kijken he

deze gegeven astra kijk ik overigens wel grondig onder de motorkap
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:13:20 #68
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35111256
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Bosch onderdelen!!! !
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35111601
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:13 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

pi_35143108
iemand trouwens een idee waar we echte rally velgen uit kunnen halen? op marktplaats staat niet bizar veel en met google vind je ook niet... moet eerst eens een zaak vinden die die dingen nieuw verkoopt....
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:11:41 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35143139
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:09 schreef Youp het volgende:
iemand trouwens een idee waar we echte rally velgen uit kunnen halen? op marktplaats staat niet bizar veel en met google vind je ook niet... moet eerst eens een zaak vinden die die dingen nieuw verkoopt....
je zit toch in R'mond ?

http://www.autoparts-roermond.nl/
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_35143196
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

je zit toch in R'mond ?

http://www.autoparts-roermond.nl/
whehehe dat is al een van onze sponsoren
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:17:42 #73
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35143230
komt goed uit, volgens mij is dat in midden limburg een van de specialisten op dat gebied
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:39:29 #74
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35146702
Hoe snel verwacht je hem kapot te hebben ?
pi_35149632
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:39 schreef Tjabbo het volgende:
Hoe snel verwacht je hem kapot te hebben ?

Relnicht
Opels zijn zeer degelijke auto's!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:24:55 #76
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35153724
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


Relnicht
Opels zijn zeer degelijke auto's!
Met een goede rally gaat er wel eens wat stuk. Ook bij goede auto's Tommy.
pi_35156138
Maar als ik het goed begrijp hebben jullie een gewone 2.0 8v en de andere groep een GSI 2.0 8v of zijn deze 2 hetzelfde?
pi_35156265
De 2.0i GT en de 2.0 GSI 8v zijn volgens mij (en volgens autotrader) hetzelfde.. alleen de bandenmaat verschilt

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?model24=7268&model25=7269&model26=7270&cache=no&ref=atag&submit.x=40&submit.y=11

De 2.0 GSI 16-klepper verschilt wel zeker met bovengenoemde 2.

Verder tof projectje, waar zit je op school?
pi_35156499
Leuk project!
pi_35157086
Bandenmaten kloppen niet helemaal. GSi 8V heeft standaard 195/50/15, 16V standaard 205/50/15
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_35159344
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:34 schreef Sloper het volgende:
Maar als ik het goed begrijp hebben jullie een gewone 2.0 8v en de andere groep een GSI 2.0 8v of zijn deze 2 hetzelfde?
de motorblokken zijn identiek... C20NE = 2.0 8v 116pk
quote:
Op donderdag 16 februari 2006
16:37
schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

De 2.0i GT en de 2.0 GSI 8v zijn volgens mij (en volgens autotrader) hetzelfde.. alleen de bandenmaat verschilt

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?model24=7268&model25=7269&model26=7270&cache=no&ref=atag&submit.x=40&submit.y=11

De 2.0 GSI 16-klepper verschilt wel zeker met bovengenoemde 2.

Verder tof projectje, waar zit je op school?
de GSi 8v heeft ook schijfremmen achter, wij trommels.... (staat echter niet op autotrader... vreeemd....) dat is het enige voordeel dat ze op ons hebben met hun roestketel... maargoed er komt misschien nog wel een andere achteras onder
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35159356
en ik zit in Roermond op de Gilde Opleidingen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35167290
Toch vind ik het gek dat sommige zo roesten. Ik heb 5,5 jaar in zo'n Astra gereden uit '97. Mijn moeder heeft 10 jaar in net zo'n Astra gereden. Bouwjaar '92. En geen van beiden had een spatje roest. Moeders auto in een afgesloten garage. De mijne altijd buiten op straat of achter in de tuin lekker vochtig
pi_35172047
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:55 schreef Youp het volgende:

[..]

de motorblokken zijn identiek... C20NE = 2.0 8v 116pk
[..]

de GSi 8v heeft ook schijfremmen achter, wij trommels.... (staat echter niet op autotrader... vreeemd....) dat is het enige voordeel dat ze op ons hebben met hun roestketel... maargoed er komt misschien nog wel een andere achteras onder
Dat vind ik wel heel vreemd, normaal horen ze schijven te hebben achter.

Iig Vectra, Kadett !!!!!!!!!!!!!!!, Omega, allemaal zelfde blokjes en schijven achter, zelfs de Kadeath!

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit ding schijven achter hoort te hebben, zelfs de gewone 2.0i (dus geen GT of GSi) heeft achter schijven als het goed is(ken iemand die zo een heeft gehad)...

Maarja, de echte Opel fapper kan je het met zekerheid vertellen
pi_35173137
zon achteras met schijven vind je toch wel op de sloop
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:31:40 #86
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35174879
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:09 schreef yup het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel vreemd, normaal horen ze schijven te hebben achter.

Iig Vectra, Kadett !!!!!!!!!!!!!!!, Omega, allemaal zelfde blokjes en schijven achter, zelfs de Kadeath!

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit ding schijven achter hoort te hebben, zelfs de gewone 2.0i (dus geen GT of GSi) heeft achter schijven als het goed is(ken iemand die zo een heeft gehad)...

Maarja, de echte Opel fapper kan je het met zekerheid vertellen
Nee hoor, volgens mij (weet ook niet 100% zeker) zit het grote verschil in het met en zonder ABS.
Een kennis van me heeft een Astra F station C20NE met achter gewoon trommels(geen ABS).

De C20XE en de X20XEV hebben wel standaart schijven achter.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35175124
Blijkbaar is het bij de Vectra A wel zo dat je altijd schijven hebt bij de 2 liter (of het nou GL of GT is), want dat weet ik bijna zeker...

Wel vreemd, ik zag een keer eentje te koop en die had gewoon schijven achter, 2 liter gl... Zonder abs als het goed is...

Maar ja zal effe goed moeten opletten buiten enzo, dan weet je het wel zeker denk ik...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:51:14 #88
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35175295
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Blijkbaar is het bij de Vectra A wel zo dat je altijd schijven hebt bij de 2 liter (of het nou GL of GT is), want dat weet ik bijna zeker...

Wel vreemd, ik zag een keer eentje te koop en die had gewoon schijven achter, 2 liter gl... Zonder abs als het goed is...

Maar ja zal effe goed moeten opletten buiten enzo, dan weet je het wel zeker denk ik...
Vectra's hebben dan wel allemaal schijfremmen achter (NL- auto's)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35175488
Je weet dat ik het over Vectra A heb ? WAnt no way dat een Vectra A 1.6je schijven achter heeft, die heeft gewoon trommeltjes achter. Of een Vectra 1.7 diesel, heeft ook trommels achter, evenals een 90 pk 1.8i.

Verder heeft zelfs de Vectra B trommels achter, dat is bij sommige daisels... De benzinevarianten hebben als het goed is allemaal schijven rondom...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:33:23 #90
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_35179281
leuk project !
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_35179539
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:31 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens mij (weet ook niet 100% zeker) zit het grote verschil in het met en zonder ABS.
Een kennis van me heeft een Astra F station C20NE met achter gewoon trommels(geen ABS).

De C20XE en de X20XEV hebben wel standaart schijven achter.

de GSi van onze tegenstanders heeft wel ABS en schijven achter, echter dit is gewoon een C20NE wij hebben inderdaad geen ABS...

-edit-

maargoed, een achteras met schijven is onderweg
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:02:55 #92
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35179941
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:00 schreef yup het volgende:
Je weet dat ik het over Vectra A heb ? WAnt no way dat een Vectra A 1.6je schijven achter heeft, die heeft gewoon trommeltjes achter. Of een Vectra 1.7 diesel, heeft ook trommels achter, evenals een 90 pk 1.8i.

Verder heeft zelfs de Vectra B trommels achter, dat is bij sommige daisels... De benzinevarianten hebben als het goed is allemaal schijven rondom...
Pfff.... we hadden het toch over de 2.0 en niet over een 1.6..

En dat we het over de A hadden was me al lang duidelijk, de C20NE is nl. nooit in de B geleverd.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35181957
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:02 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Pfff.... we hadden het toch over de 2.0 en niet over een 1.6..

En dat we het over de A hadden was me al lang duidelijk, de C20NE is nl. nooit in de B geleverd.
Oops verkeerd begrepen dus
pi_35183140
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
pi_35183187
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:54 schreef Sloper het volgende:
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
Hangt meer af van de gewichtsverdeling. Als het meer 50-50 verdeling is heb je wel wat aan schijven achter.

Als je auto echt nose heavy is heb je er geen reet aan.
pi_35185038
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:54 schreef Sloper het volgende:
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
trommels worden HEEEEET bij circuit gebruik en dan remt t voor geen meter meer
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35412818
Update!

vandaag aan de slag gegaan met onze nieuwe opdracht... de opdracht van mij en een klasgenoot om de klepmassa te wegen en de klepveersterkte te meten... dus? de kop dr af!

hier 2 klasgenoten die voor ons nog even de kleplichthoogte enzo aan het meten waren... heel aardig dat ze het klepdeksel er alvast vanaf hebben gelaten





en toen waren wij aan de beurt

een fototje toen we al even bezig waren, het uitlaatspruitstuk is er al af an de distributie ligt los, ook is het luchtfilter weg


dat zie je hier liggen...


noudje aan het werk:


nog even later ziet het blok er zo uit:


het inlaatspruitstuk ligt los, het koelwater is afgelaten en de kop is er af!

zie hier, de kop en het klepdeksel:


en de nokkenstok in zn behuizing (bovenste gedeelte van de cilinderkop):


vervolgens hebben we de rest van de kop gedemonteerd, dus alle hydraulische klepstotertjes er uit, alle klepsteelrubbertjes er uit, alle kleppen met klepveren er uit en de kop in de ontvettebak gewassen.

kleppen demonteren:


stotertjes:


kleppen gedemonteerd:


aangezien we na morgen een week carnavalsvakantie hebben hier in limbabwe hebben we de hele zooi (cilinderkop boven en onderste deel + klepdeksel) in een bak met ontvetter gemikt om het daar een week te laten weken.. wanneer de zooi er (schoon) uit komt gaat het (half gemonteerd) in de straalkast om de laatste beetjes rotzooi te verwijderen en het spul klaar te maken voor een kleurtje verf!

en dat was het wel zo'n beetje voor vandaag
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35415048
Leuk topic!

*bookmarked
pi_35770712
vandaag eerste dag school gehad na de vakantie... natuurlijk even gekeken hoe het met onze cilinderkop in de bak met ontvetter ging... nou... die is aardig schoon morgen komt hij er uit dan volgen er weer foto's (als ik het fototoestel niet vergeet ) en deze week kan als alles meezit de boel gezandstraald en eventueel gespoten worden!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 maart 2006 @ 14:09:52 #100
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35773243
Zeg maar tegen noudje dat ie niet kan sleutelen...
Het is 100 keer gemakkelijker en sneller op de kop met spruitstukken en al van de motor af te halen!


Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')