Dat bedoel ik!quote:Op zondag 19 februari 2006 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
Aan de andere kant, ik ben veel geld kwijt geweest aan mijn audioset, en het is idd zonde om daar niet ten volle gebruik van te maken (mbt xbox dan).
Dat is wel waar. Ik heb ook bij mijn audioset niet bespaard op de kabels, en ik moet zeggen dat ik echt een prachtig setje heb (nou ja, das mijn mening iig danquote:Op zondag 19 februari 2006 13:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat bedoel ik!Als je goed geluid wilt (of beeld wat dat betreft), dan moet je niet besparen op de kabels.
Helemaal mee eens... vooral het laatste.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:38 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zat te denken, ik kan natuurlijk een cinch-kabel kopen, en dan hem zeg maar 'stereo' aansluiten, en dan surround geluid laten simuleren, dan ben ik voor 5 euro klaar met zon kabeltje wat ik dan nodig heb, en dat zal vast een beter geluid geven dan mijn tv, maar aan de andere kant, ik heb een gewoon een goeie versterker staan, dus het is zonde om daar geen gebruik van te maken op de meest optimale manier
Voor alle perfectionisten onder ons.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:35 schreef H.Flick het volgende:
Het uitbreiden van deze reeks naar een HD en Audio topic lijkt mij ook een goed idee! Allebei belangrijk voor de meest optimale game-experience.
Dat mag ook wel na 2 jaar.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:56 schreef H.Flick het volgende:
Werkt nog perfect!
Klopt... maar soms wil ik toch nu al weer nieuwe. Maar dat is meer omdat ik gewoon koopverslaafd ben op dat gebied.quote:
Over een tijdje komen de eerste receivers met "Dolby True-HD", "Dolby Digital Plus" en "DTS-HD" en met HDMI ingangen en uitgang om het beeld door te lussen naar je tv en deze nieuwe multichannel geluidsformaten uit het HDMI signaal te halen.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:58 schreef H.Flick het volgende:
Klopt... maar soms wil ik toch nu al weer nieuwe. Maar dat is meer omdat ik gewoon koopverslaafd ben op dat gebied.
Maar ik hou me in.
Ik heb nog een vraagje. Zo'n optische kabel...zijn daar meer...soorten van? Een vriend van me belde me met de melding dat hij zo'n kabeltje wel had, hoefde ik iig geen 19 euro voor neer te tellen, maar hij wist niet zeker of het het kabeltje was dat ik moest hebben. Hij zei dat er aan 1 kant een soort van 4kant blokje zat waar dan 2 hoekjes uitwaren.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Over een tijdje komen de eerste receivers met "Dolby True-HD", "Dolby Digital Plus" en "DTS-HD" en met HDMI ingangen en uitgang om het beeld door te lussen naar je tv en deze nieuwe multichannel geluidsformaten uit het HDMI signaal te halen.
Da's een goed moment om een nieuwe receiver aan te schaffen.
Er is maar 1 type optische SPDIF kabel (ookwel "Toslink" genoemd). Er zijn echter wel twee soorten aansluitingen.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nog een vraagje. Zo'n optische kabel...zijn daar meer...soorten van?
Bedankt voor de uitleg. Alleen...je plaatjes doen t niet, ik zie rode kruisjes, en zoals je weet...een plaatje zegt meer dan 1000 woordenquote:Op maandag 20 februari 2006 14:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er is maar 1 type optische SPDIF kabel (ookwel "Toslink" genoemd). Er zijn echter wel twee soorten aansluitingen.
De "vierkante" aansluiting:
[afbeelding]
Een een optisch oog verwerkt in een mini-jackplug, zoals bij deze adapterkabel:
[afbeelding]
De "vierkante" plug vind je terug op versterkers, receivers, dvd-spelers, minidisc decks, cd-spelers, pc's, console, enz. En dat is degene die je moet hebben.
Die mini-jackplug vind je meestal op portable apparatuur met een optische digitale aansluiting, maar die moet je dus negeren.
Inderdaad...quote:Op maandag 20 februari 2006 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
Alleen...je plaatjes doen t niet, ik zie rode kruisjes, en zoals je weet...een plaatje zegt meer dan 1000 woordenMaar het lijkt er iig op dat die maat van me dus wel de kabel heeft die ik nodig heb...
Enige wat ik wil veranderen is van de Magnat Motion reeks naar de Monitor Audio Bronze of hoger. Puur kwa geluid dus. Verder een mooie Philips HD-TV... Maar dat kan nog wel even duren allemaal...quote:Op maandag 20 februari 2006 13:58 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Klopt... maar soms wil ik toch nu al weer nieuwe. Maar dat is meer omdat ik gewoon koopverslaafd ben op dat gebied.
Maar ik hou me in.
Die zijn zéker niet verkeerd!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Monitor Audio Bronze of hoger. Puur kwa geluid dus.
Dat geeft allemaal niks. Goeie investeringen kosten tijd, maar gaan dan ook erg lang mee.quote:Verder een mooie Philips HD-TV... Maar dat kan nog wel even duren allemaal...
Uh... nee. Je moet een kabeltje hebben met aan allebei de kanten een "klein blokje waar aan de bovenkant 2 schuine hoekjes af zijn".quote:Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef CoolGuy het volgende:
Okay, ik ben net na mijn training even langs mn maat gegaan en dat kabeltje opgehaald. Als het DAT kabeltje is dan is 19 euro fucking afzetterij! Het is superkort, superdun. Even kijken, aan de ene kant is het dus een heel klein blokje waar aan de bovenkant 2 schuine hoekjes af zijn.
Uit dat blokje komt dan weer een uh....ja...pennetje of zo.
Aan de andere kant zit een uh...langere dunne pen. Dat kabeltje zat bij zijn Playstation 2. Als ie dat kabeltje (Het blokje) in de PS2 duwt en die aanzet, gaat aan de andere kant van dat kabeltje IN het lange dunne pennetje een rood lichtje branden.
Is dit het kabeltje wat ik moet hebben?
Hmm,...toch maar es in de winkel gaan kijken van t weekend danquote:Op maandag 20 februari 2006 21:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uh... nee. Je moet een kabeltje hebben met aan allebei de kanten een "klein blokje waar aan de bovenkant 2 schuine hoekjes af zijn".Dat "lange pennetje" is de mini-jackplug die gebruikt wordt bij portable apparaten, maar die moet je niet hebben dus.
Ik heb idd 2 aansluitingen. Erboven staat gewoon 1 en 2. Ik weet niet wat je met instellingen bedoeld. In het menu van de versterker zit wel 'INPUT'. Hier moet ik echter eerst een bron kiezen (cd, tv, tape etc) en vervolgens kan ik dan kiezen voor D1/2/3/4 - DIG.1/2/3/4 - ANA (analoog). Maar ik weet niet eens welke bron ik moet kiezen, laat staan dat ik weet waar ik em op moet instellen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:12 schreef Skull-splitter het volgende:
bij je aansluiting staat een nummer. Als het goed is heb je 2 optische ingangen en 1 coaxiale, de rest is uitgang. (ik heb de voorganger van je receiver).
Kijk naar het nummertje wat daar bij staat, ga naar je instellingen, stel hem in op de poort zoals de tekst erboven vermeldde en sla de boel op. Zet alles eerst tot Stand By uit, en daarna helemaal. Wacht een paar tellen voor de zekerheid, en schakel het hele systeem weer in. Ik weet nog dat ik er ook een tijd mee heb zitten stoeien, maar als je gewoon stapje voor stapje je manual volgt zonder de arrogantie dat je het allemaal wel kent, dan ben je zo klaar...
Oke, ik ben nu wel wat verder. Ik heb alles afgelopen, en ineens had ik bij 'TV' geluid. Ik heb getest met het spel 'BLACK', maar ik heb maar 2 kanten waar het geluid vanaf komt, dwz links en rechts (staat op het display). Ik wil echter 5.1 geluid hebben, en als het spel geen 5.1 aanbied, dan wil ik het eignelijk laten simuleren, maar DAT kan dan weer niet, want zodra ik em dus op tv zet krijgt ie geluid binnen via die optische kabel, en dat kan ik dus niet overriden met een andere surround instelling, tenminste, zo lijkt het.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb idd 2 aansluitingen. Erboven staat gewoon 1 en 2. Ik weet niet wat je met instellingen bedoeld. In het menu van de versterker zit wel 'INPUT'. Hier moet ik echter eerst een bron kiezen (cd, tv, tape etc) en vervolgens kan ik dan kiezen voor D1/2/3/4 - DIG.1/2/3/4 - ANA (analoog). Maar ik weet niet eens welke bron ik moet kiezen, laat staan dat ik weet waar ik em op moet instellen.
Ik heb geen Xbox, dus ik weet het niet zeker, maar moet je ook niet in het menu van de Xbox zèlf instellen dat je dolby digital output wilt?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:31 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, ik ben nu wel wat verder. Ik heb alles afgelopen, en ineens had ik bij 'TV' geluid. Ik heb getest met het spel 'BLACK', maar ik heb maar 2 kanten waar het geluid vanaf komt, dwz links en rechts (staat op het display). Ik wil echter 5.1 geluid hebben, en als het spel geen 5.1 aanbied, dan wil ik het eignelijk laten simuleren, maar DAT kan dan weer niet, want zodra ik em dus op tv zet krijgt ie geluid binnen via die optische kabel, en dat kan ik dus niet overriden met een andere surround instelling, tenminste, zo lijkt het.
Is hier wat aan te doen of kan dat niet? Niet dat het nu niet goed klinkt, want het verschil tussen de explosies bij dat spel uit mn tv of uit mn subwoofer is euh....mja...lekkerrrrrr![]()
maar het is GEEN 5.1 geluid (ook niet gesimuleerd...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |