Klopt. Ik heb m'n grenzen dan ook al gesteld. Native 1080p en HDMI en dan tussen de 32" en 40" da's eigenlijk alles wat ik wil. Als het kàn dan ook nog LCD met LED-backlighting. Ik wacht gewoon op zo'n exemplaar voor een redelijke prijs. Ik kan inderdaad nog langer wachten op nóg betere technieken, maar ik weet in ieder geval al wat ik wil.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:56 schreef MrX1982 het volgende:
In de toekomst zijn de technieken altijd mooier. Op die manier kan je wachten totdat je een ons weegt.
Betaalbare 1080p scherm is wel een mooi criterium om op te wachten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:00 schreef P-Style het volgende:
Klopt. Ik heb m'n grenzen dan ook al gesteld. Native 1080p en HDMI en dan tussen de 32" en 40" da's eigenlijk alles wat ik wil. Als het kàn dan ook nog LCD met LED-backlighting. Ik wacht gewoon op zo'n exemplaar voor een redelijke prijs. Ik kan inderdaad nog langer wachten op nóg betere technieken, maar ik weet in ieder geval al wat ik wil.
Dit jaar misschien niet eens, nee. Vind ik opzich niet zo'n ramp. Ik kan wel wachten tot 2007 of nog ietsje langer zelfs. Geeft me alleen maar meer tijd om te sparen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:06 schreef MrX1982 het volgende:
Betaalbare 1080p scherm is wel een mooi criterium om op te wachten.
Maar dan vraag ik me af gaat dat dit jaar nog komen in Europa en Nederland in het bijzonder? Misschien met het WK voetbal of lancering van de PS3.
Qua geld sparen is een langere tijd voordat die schermen betaalbaar zijn wel makkelijk maar dat wachten, je moet er maar tegen kunnenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
Dit jaar misschien niet eens, nee. Vind ik opzich niet zo'n ramp. Ik kan wel wachten tot 2007 of nog ietsje langer zelfs. Geeft me alleen maar meer tijd om te sparen.
Ik heb nu toch nog geen bron-apparaat/materiaal om een HD(ready)tv nuttig te maken, dus dat maakt het wachten ook wat makkelijker.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:18 schreef MrX1982 het volgende:
Qua geld sparen is een langere tijd voordat die schermen betaalbaar zijn wel makkelijk maar dat wachten, je moet er maar tegen kunnen.
Uiteraard.quote:Ik ben persoonlijk nog steeds erg blij met mijn hd-ready lcd tv. Uiteindelijk is het toch een persoonlijke afweging.
Bij de MM moet je zowiezo 20% van de prijs afdingen als je iets kooptquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:01 schreef H.Flick het volgende:
Ik zie net op de TV dat er binnenkort een actie bij de MediaMarkt is waarbij je 19% korting krijgt op alle LCD en Plasma TV's. Misschien handig voor mensen die toch al een HD-Ready TV wilden kopen.
Nou ja uh... de Samsung is goedkoper èn een stukkie groter.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:14 schreef Merkowitz het volgende:
In het kader van de actie van MM heb ik besloten vandaag mijn nieuwe tv te gaan kopen. Blijft de vraag welke wordt het. Ik zit te twijfelen over deze 2 schermen. Kan iemand mij 1 van de 2 aanraden, of maakt het niet zoveel uit.
Philips 37 inch lcd tv
of
Samsung 40 inch lcd tv
Maar als het doel voornamelijk TV/DVD kijken is, dan hoef je weer niet voor zo'n dure tv te gaan. HD-tv-uitzendingen zijn er voorlopig niet. En DVD's zijn ook niet in high definition. TV uitzendingen en DVD zien er toch al niet echt vreselijk mooi uit op een (duur) scherm van zo'n groot formaat, omdat die het ouderwetse PAL-formaat nog handhaven.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:14 schreef Merkowitz het volgende:
Het doel van de TV is voornamelijk gewoon TV/DVD kijken en daarnaast een klein beetje xbox360 gamen.
Waarschijnlijk omdat er nog niets bestaat dat op dit moment 1080p door geeft aan je TV.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja uh... de Samsung is goedkoper èn een stukkie groter.Máár de Philips heeft een paneel met 1920x1080 pixels en de Samsung heeft er een met 1366x768 pixels. Dus als ik zou moeten kiezen tussen deze twee, zou ik toch voor de Philips gaan.
Alleen is 1 ding me nog niet helemaal duidelijk bij deze Philips. Op de site van Philips staat namelijk dat 'ie "True HD LCD-weergave, 1920x1080p" heeft. Maar bij specificaties staat bij de videoformaten dat 'ie tot hooguit 1080i gaat.
Waarschijnlijk wel ja. Hoewel er inmiddels genoeg PC-videokaarten zijn die 1080p gewoon kunnen doorgeven via DVI of VGA.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:44 schreef BMH het volgende:
Waarschijnlijk omdat er nog niets bestaat dat op dit moment 1080p door geeft aan je TV.
Nou je maakt het er niet makkelijker op nee, maar mijn situatie is als volgt: Ik heb een plat scherm nodig vanwege de layout van mijn appartement. Ruimtetechnisch komt dat het beste uit.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:22 schreef P-Style het volgende:
Ik weet niet of ik het makkelijker voor je gemaakt heb.Uiteindelijk moet je de keuze zelf maken, maar als je het voornamelijk voor TV/DVD doet dan zou ik ze allebei niet nemen eerlijk gezegd.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja. Hoewel er inmiddels genoeg PC-videokaarten zijn die 1080p gewoon kunnen doorgeven via DVI of VGA.
Het is waarschijnlijk een beperking van de interface op de tv en dat is... jammer.
quote:IGN: One concern related to that television is that when you say 1080p, what kind of connection supports that bandwidth on the television? A lot of people are using HDMI, and they want to know if that will be supported with 1080p.
Jeff Cove: Currently, there is no 1080p HDMI output. However, we believe that there will be one by the end of this year.
IGN: Okay, so what does the TV display now?
Jeff Cove: 1080i. What happens is that you are able to get the benefit of the resolution, on a 1080i feed, since that's the best resolution, but because you don't have progressive, you miss some of the motion capability.
Hij raad je af een HD tv te kopen. Omdat jij signalen gebruikt die niet HD zijn (TV, DVD) krijg je minder mooi beeld op een HDTV dan op een tv met de zelfde resolutie als je signaal.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:48 schreef Merkowitz het volgende:
[..]
Nou je maakt het er niet makkelijker op nee, maar mijn situatie is als volgt: Ik heb een plat scherm nodig vanwege de layout van mijn appartement. Ruimtetechnisch komt dat het beste uit.
Binnen de lcd en plasma schermen zit redelijk veel variatie, dus zit zelf een beetje af te tasten welke voor mij het beste is.
Maar als jouw mening zo hoor, raadt je mij af om uberhaupt een lcd of plasma te kopen, of gewoon deze 2 modellen niet?
Heb je suggesties voor toestellen die beter aan mijn eisen voldoen? Ik wil gewoon graag scherp beeld. Het moet niet zo zijn dat alleen tijdens mijn xbox sessies dat ik lekker beeld heb. Prioriteit gaat uit naar tv/dvd.
Nou, mijn punt is, dat dit twee toch wel dure tv's zijn. Ik weet niet hoe ver je bij je tv vandaan gaat zitten, maar als ik jou was zou ik ook wat kleinere tv's (26" of 32") overwegen. Die zijn nog altijd een stùk goedkoper.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:48 schreef Merkowitz het volgende:
Nou je maakt het er niet makkelijker op nee, maar mijn situatie is als volgt: Ik heb een plat scherm nodig vanwege de layout van mijn appartement. Ruimtetechnisch komt dat het beste uit.
Binnen de lcd en plasma schermen zit redelijk veel variatie, dus zit zelf een beetje af te tasten welke voor mij het beste is.
Maar als jouw mening zo hoor, raadt je mij af om uberhaupt een lcd of plasma te kopen, of gewoon deze 2 modellen niet?
Heb je suggesties voor toestellen die beter aan mijn eisen voldoen? Ik wil gewoon graag scherp beeld. Het moet niet zo zijn dat alleen tijdens mijn xbox sessies dat ik lekker beeld heb. Prioriteit gaat uit naar tv/dvd.
Nee, dat doe ik dus niet. Hij gaat 'm immers ook voor z'n 360 gebruiken. Zie boven.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:53 schreef BMH het volgende:
Hij raad je af een HD tv te kopen.
Ik heb een progressive DVD speler & een Progressive tv van 37". Trust me, het is extreem scherp.. En ik ben een mierenneuker op dat gebied.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, mijn punt is, dat dit twee toch wel dure tv's zijn. Ik weet niet hoe ver je bij je tv vandaan gaat zitten, maar als ik jou was zou ik ook wat kleinere tv's (26" of 32") overwegen. Die zijn nog altijd een stùk goedkoper.
Wat het scherpe beeld betreft, kun je ook beter voor een kleinere tv gaan. TV en DVD hebben nou eenmaal een beperkte resolutie (720x576) en zijn ook nog eens interlaced. Nou kun je nòg zoveel beeldbewerkings-elektronica en software in je platte TV hebben zitten, ècht scherp krijg je het niet. En dat wordt alleen maar nóg duidelijker op een scherm van 40" (wat echt wel héél groot is). Je xbox 360 is voorlopig je enige High Definition apparaat en dus eigenlijk de enige bron die echt scherp beeld kan leveren.
Mijn tip, kijkend naar jouw prioriteiten is dus eigenlijk: Koop een kleinere tv.
solly.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik dus niet. Hij gaat 'm immers ook voor z'n 360 gebruiken. Zie boven.
Die Marantz heeft zeker weten wèl optische inputs. Twee om precies te zijn. Dus gewoon een optische kabel gebruiken. Dan kun je gewoon van discreet 5.1 geluid profiteren, in plaats van gesimuleerd (Dolby Pro Logic IIx bedoel je zeker.)quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een vraag in navolging op mijn vraag van gisteren over de kabel voor de xbox. Ik heb een Marantz SR4600 7.1 receiver staan. Volgens mij heeft deze versterker geen optische ingang (maar zeker weet ik t niet). De kabel voor de xbox waarbij ook een vertakking aanwezig voor naar een versterker is wel optisch, zo heb ik begrepen. Met andere woorden, die kabel zou ik dus niet kunnen gebruiken.
Is er een andere kabel waarbij ik dus een beter beeldsignaal naar mijn hd ready lcd tv kan sturen, EN waarmee ik ook direct het geluid via mijn versterker kan laten lopen? De versterker heeft de mogelijkheid om surround geluid te simuleren wanneer hij geen echt meerkanaals signaal binnenkrijgt en dat doet ie ook nog goed ook (Vind ik dan).
Weet iemand of er een kabel bestaat waar ik iets mee zou kunnen. Zo ja, waar kan ik die kopen en wat moet ie ongeveer kosten?
Maar je begrijpt wat ik bedoel. En je begrijpt hopelijk ook wel dat jouw 480 beeldlijnen voor je DVD-playback niet te vergelijken is met de 1080 beeldlijnen die BD-video straks gaat bieden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:00 schreef BMH het volgende:
Ik heb een progressive DVD speler & een Progressive tv van 37". Trust me, het is extreem scherp.. En ik ben een mierenneuker op dat gebied.
Tuurlijk snap ik dat. Maar ik kijk naar het nu.. En als je naar Blue Ray kijkt moet je nu geen HD-ready tv kopen. Als je echt Blue ray wil moet je w88 op goede 1080P tv's.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar je begrijpt wat ik bedoel. En je begrijpt hopelijk ook wel dat jouw 480 beeldlijnen voor je DVD-playback niet te vergelijken is met de 1080 beeldlijnen die BD-video straks gaat bieden.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:10 schreef BMH het volgende:
Tuurlijk snap ik dat. Maar ik kijk naar het nu.. En als je naar Blue Ray kijkt moet je nu geen HD-ready tv kopen. Als je echt Blue ray wil moet je w88 op goede 1080P tv's.
Oke. Das mooi. Stom dat ik dat niet wistquote:Op donderdag 16 februari 2006 10:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die Marantz heeft zeker weten wèl optische inputs. Twee om precies te zijn. Dus gewoon een optische kabel gebruiken. Dan kun je gewoon van discreet 5.1 geluid profiteren, in plaats van gesimuleerd (Dolby Pro Logic IIx bedoel je zeker.)
Heb je het nu over de optische kabel? Die kun je in iedere willekeurige electronica/audio-zaak krijgen. Prijzen lopen uiteen, maar volgens mij kun je voor ¤5,- al een optische kabel kopen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
Anyway, nu dat dus wel gaat, welke kabel zou ik dan moeten hebben, waar kan ik die kopen (gewone winkel het liefste, geen i-net winkel) en wat kost ie ?
Ok ik had me al een beetje verlekkert op die grote schermen, maar veel geld uitgeven en er niet tevreden mee zijn is ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, mijn punt is, dat dit twee toch wel dure tv's zijn. Ik weet niet hoe ver je bij je tv vandaan gaat zitten, maar als ik jou was zou ik ook wat kleinere tv's (26" of 32") overwegen. Die zijn nog altijd een stùk goedkoper.
Wat het scherpe beeld betreft, kun je ook beter voor een kleinere tv gaan. TV en DVD hebben nou eenmaal een beperkte resolutie (720x576) en zijn ook nog eens interlaced. Nou kun je nòg zoveel beeldbewerkings-elektronica en software in je platte TV hebben zitten, ècht scherp krijg je het niet. En dat wordt alleen maar nóg duidelijker op een scherm van 40" (wat echt wel héél groot is). Je xbox 360 is voorlopig je enige High Definition apparaat en dus eigenlijk de enige bron die echt scherp beeld kan leveren.
Mijn tip, kijkend naar jouw prioriteiten is dus eigenlijk: Koop een kleinere tv.
Ja maar wacht even, de xbox heeft maar 1 aansluiting. Daar zit nu een kabel in die dus aan de andere kant 3 tulpstekkers heeft, met een scartblokje dr bij, dus die zit op de scart aansluiting aangesloten. Wat ik dus wil is een kabel die aan de ene kant in de xbox gaat, en aan de andere kant EN een scart aansluiting heeft EN een optische aansluiting voor naar mijn versterker.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je het nu over de optische kabel? Die kun je in iedere willekeurige electronica/audio-zaak krijgen. Prijzen lopen uiteen, maar volgens mij kun je voor ¤5,- al een optische kabel kopen.
Nee ik heb het over een Xbox Classic.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:55 schreef H.Flick het volgende:
De kant die in de Xbox360 gaat heeft de optische uitgang, niet de kant die in je TV gaat. Je moet gewoon een optische kabel kopen en die vervolgens in uitgang stoppen die op dat stekkertje zit dat in je Xbox360 moet. Het andere uiteinde van de optische kabel gaat in je versterker. Andere opties zijn er niet.
Welnee, ik weet wel dat de Xbox Classic geen HD content ondersteund, maar daar heb ik de tv ook niet voor gekocht. Ik was gewoon toe aan een nieuwe tv en deze is t gewordenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:03 schreef H.Flick het volgende:
Oh, dan moet je een Advanced SCART cable kopen (wel de Xbox versie en niet de 360 versie, natuurlijk), daar zit een blokje aan met een optische uitgang en daar kan je dan weer een optische kabel in stoppen. Krijg je als bonus nog betere beeldkwaliteit ook.
Overigens heb je niet zo heel veel aan een HDTV met een oude Xbox.
SED heeft net als de normale CRT buizen last van burn-in effecten omdat het gebruik maakt van dezelfde gassen die in een CRT zitten...quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:41 schreef BMH het volgende:
[..]
And both of them will be crushed when this is released:
[afbeelding]
Bedankt voor de info. Ik zal van het weekend eens gaan kijkenquote:Op donderdag 16 februari 2006 13:17 schreef H.Flick het volgende:
Ok. Je moet een Advanced SCART Cable kopen voor de Xbox. Die ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
Deze kost ongeveer 25 euro en is te krijgen bij iedere winkel die Xbox-accesoires verkoopt, denk aan Dixons, MediaMarkt, Free Record Shop of een Gameshop. Op dat blokje dat in het midden van de kabel zit zit ook een optische uitgang. Vervolgens koop je een optische digitale kabel.
[afbeelding]
Deze kabel kan je kopen bij bijna iedere willekeurige electronica zaak. Deze kabel stop je vervolgens in je versterker en in dat blokje dat in het midden van de advanced SCART kabel zit.
Daarna zet je alles aan en kan je genieten van DD5.1 geluid bij Xbox games.
Wat mij betreft is dit inderdaad een betere keuze voor jou.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:55 schreef Merkowitz het volgende:
Ok ik had me al een beetje verlekkert op die grote schermen, maar veel geld uitgeven en er niet tevreden mee zijn is ook niet helemaal de bedoeling.
Misschien dat de Philips 32pf9830 toch beter zou zijn voor mij dan. Kleiner beeld, maar nog steeds groot genoeg en dus waarschijnlijk scherper dan de grote broer. Deze komt zonder btw net onder de 2000 uit, dus dat scheelt ook weer mooi 800 pleuro.
Dus volgens jullie zou ik hier achteraf blijer mee zijn?
SED en CRT's werken niet met gassen, maar met fosforstrips of -puntjes. Plasma tv's werken met gas. Maar het burn-in effect van CRT's is al járen lang geen issue meer.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
SED heeft net als de normale CRT buizen last van burn-in effecten omdat het gebruik maakt van dezelfde gassen die in een CRT zitten...
Zolang ze dat niet opgelost hebben geen SED voor moi...
Ow ja, de bron.
http://www.hdblog.net/category/hdtv-displays/sedned/
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=SED+burn-in+problems&btnG=Zoeken&meta=
Ok Mister, dank je voor de feedback. Ik denk dat ik dan voor deze ga.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dit inderdaad een betere keuze voor jou.
5000:1quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef masterdave het volgende:
Nou, ik heb dus een Samsung LE32M61B LCD-TV, met een resolutie van 1366x768 (720p), met een contrast waarde van 6000:1, ik kan je zeggen, dit ziet er echt wel uberstrak uit, ook HDTV films ziet er glashelder uit. En tegen die tijd dat hier 1080p wordt uitgezonden zijn we nog wel een paar jaar verder, en koop ik wel een nieuwe tv weer. En voor xboxen is ie perfect, aangezien die gewoon 720p weergeeft, op een enkel spel na, maar ook dat verschil zie ik niet. Want met pgr3 barst het nog steeds van de "kartelranden" met een 1080p scherm.
LCD-backlights gaan inmiddels wel langer mee dan 20.000 branduren. Ik geloof dat ze tegenwoordig al zo'n 50.000 uur meegaan. Bij sommige tv's is de backlighting te vervangen (maar lang niet bij allemaal).quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:41 schreef Merkowitz het volgende:
Nou we het toch over lcdtjes hebben, klopt het dat lcd's ongeveer 20.000 branduren hebben en dan kaduk gaan? Of is dit nog veel lager, of is dit een fabel? Hoorde laatst iemand in mijn omgeving zoiets roepen, maar jullie weten dat vast wel.
Ik neem aan dat je die Scart-kabel voor de Xbox bedoelt? Ik woon niet in (de buurt van) Venlo dus ik kan je niet helpen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze'm nergens hebben.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:33 schreef CoolGuy het volgende:
Kan iemand me in Godsnaam helpen aan een winkel waar ze zo'n kabel verkopen in de buurt van Venlo? Ik heb alles al afgebeld: Dixon's, Vicomputer, Dynabyte, Intertoys, Handyman, Baur Electronics, en ze hebben em nergens. Ik weet dat er een gamesshop was/is in Roermond, maar ik weet niet hoe die heet.
Kan IEMAND me aan een adres helpen in de buurt van Venlo? Ik kan em wel online bestellen, maar ik wil em NU kunnen halen.
Mja laat maar, het hele feest gaat niet door. Die kabel kost 30 euro, maar een optische kabel kost ook nog eens even 19 euro. Ik ga geen 49 euro uitgeven alleen voor een beetje geluidquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die Scart-kabel voor de Xbox bedoelt? Ik woon niet in (de buurt van) Venlo dus ik kan je niet helpen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze'm nergens hebben.Doorgaans worden dat soort concole accessoires verkocht in dezelfde winkels als waar ze consoles en games verkopen.
Maar anders kun je'm altijd nog hier of hier bestellen.
Maar vind je het niet zonde dat als je een Marantz / Mordaunt Short-set hebt je niet profiteert van de 5.1 mogelijkheden die je xbox biedt? En die optische kabel is sowieso geen slechte investering want die kun je nog voor allerlei apparaten gebruiken als je straks bijv. niet meer op je xbox speelt. Een ¤25,- voor die scartkabel is toch ook niet zo veel?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:05 schreef CoolGuy het volgende:
Mja laat maar, het hele feest gaat niet door. Die kabel kost 30 euro, maar een optische kabel kost ook nog eens even 19 euro. Ik ga geen 49 euro uitgeven alleen voor een beetje geluid
Dat vind ik op zich wel zonde, maar ik vind 30 euro voor die xbox kabel gewoon afzetterij. Net als die dvdkit voor de xbox, vind ik ook afzetterij. Die prijs voor die optische kabel is ook redelijk hoor, maar daar hb ik minder moeite mee dan die kabel van de xbox. Het is echter het totaalprijsje dat me nu tegenhoudt, want dat is toch 50 euro in totaal.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:12 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar vind je het niet zonde dat als je een Marantz / Mordaunt Short-set hebt je niet profiteert van de 5.1 mogelijkheden die je xbox biedt? En die optische kabel is sowieso geen slechte investering want die kun je nog voor allerlei apparaten gebruiken als je straks bijv. niet meer op je xbox speelt. Een ¤25,- voor die scartkabel is toch ook niet zo veel?
Nou ja... je moet het zelf weten natuurlijk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |