abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games zaterdag 25 maart 2006 @ 18:11:30 #276
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_36359713
Dan moet ik helaas wel mijn Advanced scart kabel weg doen.
Ik zal er over denken, bedankt voor de info.
.....Kennedy
pi_36359841
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:11 schreef Wessiej het volgende:
Dan moet ik helaas wel mijn Advanced scart kabel weg doen.
Ik zal er over denken, bedankt voor de info.
Met een advanced scartkabel wordt het wel een lastiger verhaal ja. Die biedt alleen een optische audio-uitgang en de Logitech Z4 heeft helaas geen optisch ingang. En om het scherpere beeld van de scartkabel op te offeren is ook weer zonde.

Er is vast wel een oplossing te bedenken met andere adapters en convertors... ik zal nog wel even kijken naar een fatsoenlijke oplossing.

Wat voor TV heb je eigenlijk? Misschien kun je gewoon je huidige "oplossing" gebruiken en hoef je enkel wat te veranderen aan de instellingen van je TV.

[ Bericht 7% gewijzigd door P-Style op 25-03-2006 18:25:25 ]
  Redactie Games zaterdag 25 maart 2006 @ 18:24:35 #278
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_36360014
Ja een oude philips die ik heb gekregen dus zonder gebruiks info.
Dit is het serienummer als je daar iets aan hebt: Philips 28PT4655/00

//Wat moet ik dan veranderen ongeveer?
Ergens bij de audio, dan van speakers oid?
.....Kennedy
pi_36360348
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:24 schreef Wessiej het volgende:
Ja een oude philips die ik heb gekregen dus zonder gebruiks info.
Dit is het serienummer als je daar iets aan hebt: Philips 28PT4655/00

//Wat moet ik dan veranderen ongeveer?
Ergens bij de audio, dan van speakers oid?
Er is misschien een optie om in te stellen welk signaal de tv naar de scart-uitgang (2e scart-aansluiting) moet sturen. Ik ben effe die handleiding van je tv aan het doorbladeren, maar daar staat niet zoveel in.

Wat je óók nog kunt proberen is het groene jackplugje van je Logitech Z4 in de koptelefoon-uitgang van je TV te stoppen.
  Redactie Games zaterdag 25 maart 2006 @ 18:36:46 #280
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_36360386
Dat zei iemand anders ook al, maar er zit in mijn tv helemaal geen koptelefoon uitgang .

//Hij zat verscholen .

En nu doet die het, wel een beetje zach maar dat boeit niet .

[ Bericht 25% gewijzigd door Wessiej op 25-03-2006 18:43:15 ]
.....Kennedy
pi_36360400
ik zit nu 3 meter van mijn 32inch CRT tv af hij is ongeveer 50 cm diep.

maar ik denk er aan om of een HD ready 32inch tv te kopen of een HDready beamer wat zouden jullie doen ?
pi_36360708
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:36 schreef Wessiej het volgende:
Dat zei iemand anders ook al, maar er zit in mijn tv helemaal geen koptelefoon uitgang .

//Hij zat verscholen .

En nu doet die het, wel een beetje zach maar dat boeit niet .
Hehe... mooi! Ik denk dat je het tv-volume ook nog even moet aanpassen.
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:37 schreef Hellrazor het volgende:
ik zit nu 3 meter van mijn 32inch CRT tv af hij is ongeveer 50 cm diep.

maar ik denk er aan om of een HD ready 32inch tv te kopen of een HDready beamer wat zouden jullie doen ?
Beamers zijn cool, maar hebben wel een aantal nadelen. De lampen in de beamers hebben een beperkte levensduur (en vervanging is behoorlijk prijzig) en voor echt goed beeld moet je toch altijd wel je kamer verduisteren. Persoonlijk zou ik voor een tv gaan. Je kunt natuurlijk altijd nog een groter formaat kiezen dan 32" (mist je portomonee dat toelaat )
pi_36361325
quote:
Beamers zijn cool, maar hebben wel een aantal nadelen. De lampen in de beamers hebben een beperkte levensduur (en vervanging is behoorlijk prijzig)
ik las ongeveer 3000 uur en ik ben alleen van plan erop te gamen en films te kijken
als ik elke dag 2uur game/film(wat ik niet doe) kijk dan zou hij iets meer dan 4 jaar moeten meegaan
dat lijkt me redelijk tog ?
quote:
en voor echt goed beeld moet je toch altijd wel je kamer verduisteren. Persoonlijk zou ik voor een tv gaan. Je kunt natuurlijk altijd nog een groter formaat kiezen dan 32" (mist je portomonee dat toelaat )
kamer verduisteren moet lukken , groter formaat tv kan maar dan zien de gewone tv uitzendingen er niet meer uit maar als ik voor een beamer zou gaan dan kan mijn (pas 1jaar oude)tv blijfen staan.

moeilijke keuzen
pi_36430611
Heeft er iemand ervaring met de Grundig LXW 82 7505?

Die is nu bij de MediaMarkt te koop voor 880 euro en dat is toch wel een erg aantrekkelijke prijs. Maar eerst zou ik natuurlijk graag wat meer informatie en ervaringen willen.

Dus kom maar op!

Hij heeft trouwens de volgende specificaties (die mij niks zeggen):

82 cm LCD-tv
Resolutie WXGA 1366 x 768
Helderheid 450cd/m2
Contrastratio 600:1
Kijkhoek 170 graden
Teletekst 800 pagina's
OSD
PIP
PAP
3x scart
incl. VGA kabel, voet en afstandsbediening

Uhm... ja, is dat goed zeg maar?
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 14:20:40 #285
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_36433418
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:39 schreef devv05 het volgende:

Die is nu bij de MediaMarkt te koop voor 880 euro en dat is toch wel een erg aantrekkelijke prijs. Maar eerst zou ik natuurlijk graag wat meer informatie en ervaringen willen.

Dus kom maar op!

82 cm LCD-tv
Helderheid 450cd/m2
Kijkhoek 170 graden
Teletekst 800 pagina's
OSD
PIP
PAP
3x scart

Ik ben niet zo thuis in die resoluties en zo, maar die resolutie was volgens mij te laag voor een HD ready tv of zo? Is het een hd ready tv? Hij heeft dan weer wel PAP, maar is dat 1 of 2 tuner PAP? Ik denk nl zelf 1 tuner PAP, want ik heb ook PAP, mijn tv kostte 4 maanden geleden 1300 euro, en die heeft ook geen 2 tuner PAP dus voor 880 (met alle respect) denk ik niet dat je dat wel krijgt.

Daarnaast, die tv kost maar 880 euro en is 82cm...ergens lever je op in denk ik dan...maar waarop weet ik niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_36434285
MediaMarkt is altijd scherp qua prijs he. Ik heb elders op internet gekeken daar stond ie overal voor 1100-1200 euro. Dat PAP enzo zou ik echt niet weten. Hij is wel HD-Ready staat er duidelijk bij.
pi_36435399
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:47 schreef devv05 het volgende:
MediaMarkt is altijd scherp qua prijs he. Ik heb elders op internet gekeken daar stond ie overal voor 1100-1200 euro. Dat PAP enzo zou ik echt niet weten. Hij is wel HD-Ready staat er duidelijk bij.
Let je er wel op dat er geen component-ingang en geen hdmi op zit? Dat staat er nl. niet bij. En dat je dus eigenlijk alleen via vga kan genieten van de hoge resolutie.
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 15:46:00 #288
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_36436158
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:23 schreef GokuSFE het volgende:

[..]

Let je er wel op dat er geen component-ingang en geen hdmi op zit? Dat staat er nl. niet bij. En dat je dus eigenlijk alleen via vga kan genieten van de hoge resolutie.
Ik heb idd die ingang wel en ook een hdmi aansluiting. Ik heb mijn dvdspeler via die component-ingang aangesloten.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:02:22 #289
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_36436712
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:39 schreef devv05 het volgende:

Dus kom maar op!

82 cm LCD-tv
Helderheid 450cd/m2
Kijkhoek 170 graden
Teletekst 800 pagina's
OSD
PIP
PAP
3x scart

Even los van de eventuele aansluitingen is het grootste probleem met deze televisie de contrastratio. 600:1 is erg laag. Dit ga je terugzien in je zwartkleuren. Zwart is meer grijs en het verschil tussen de diverse zwart tinten is erg slecht waarneembaar.

Even ter vergelijking de duurdere 32 inch tv's hebben waarden van 5000:1
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_36438171
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:02 schreef Merkowitz het volgende:

[..]

Even los van de eventuele aansluitingen is het grootste probleem met deze televisie de contrastratio. 600:1 is erg laag. Dit ga je terugzien in je zwartkleuren. Zwart is meer grijs en het verschil tussen de diverse zwart tinten is erg slecht waarneembaar.

alleen is het jammer dat oa samsung en philips adverteren met dynamisch contras waar 5000:1 in werkelijkheid eigenlijlk 1000:1 is.
pi_36438189
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:23 schreef GokuSFE het volgende:
Als een tv het (officiële) HD-ready logo draagt, dan heeft 'ie altijd een component en een HDMI/DVI ingang.
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:02 schreef Merkowitz het volgende:

Houd er rekening mee dat die contrast-ratio's vooral een marketingtrucje zijn. Natuurlijk is een zo hoog mogelijke contrast-ratio te prefereren, maar de getallen moet je altijd met een korreltje zout nemen (zoals Hellrazor zegt). De verschillende fabrakanten gebruiken afwijkende meet-methoden voor contrast-ratio's, meestal op zo'n manier dat er voor hun het meest gunstige getal uitkomt (een beetje zoals wattages bij versterkers). Een contrast-ratio zegt bijvoorbeeld wezenlijk niks over de kwaliteit van de backlight. Zo kan je tv wel een hoge contrast-ratio hebben, maar als de backlight van een waardeloze kwaliteit is, dan heb je er nog weinig aan.

Kortom! Je moet de tv gewoon eens met je eigen ogen beoordelen en vergelijken met andere tv's, want net als bij consoles zeggen ook hier specs lang niet alles!
pi_36438662
Ik ga binnenkort wel ff langs, maar met die contrastratio in het achterhoofd ben ik toch een stuk terughoudener geworden. Wat betreft die aansluitingen dat zal wel goed zitten. Staat het officiele HD ready logo bij. Maar sluit je m niet gewoon aan via Scart trouwens?
pi_36438861
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:59 schreef devv05 het volgende:
Maar sluit je m niet gewoon aan via Scart trouwens?
De scart-interface is niet geschikt voor HD-signalen. Ik zou zeggen, lees de OP maar eventjes en dan met name het stukje:

High Definition Interfaces & Bijbehorende Kabels

pi_36439114
Oke, sorry Maar omdat er stond dat ie 3 scartaansluitingen heeft.... Ik heb geen idee hoe ik anders mn Xbox 360 en DVD-set aansluit maar dat komt nog wel mocht ik besluiten om 'm aan te schaffen.

Heb net ff reclamefolder gekeken, en daar viel me op dat zelfs de duurste HD tv die erin stond (een Sony van ruim 1900 euro) nog aspectratio 1:800 had... Dus is dat echt wel zo veelzeggend?

Denk dat ik binnenkort toch maar ff zelf ga kijken.
pi_36439388
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:15 schreef devv05 het volgende:
Oke, sorry Maar omdat er stond dat ie 3 scartaansluitingen heeft.... Ik heb geen idee hoe ik anders mn Xbox 360 en DVD-set aansluit maar dat komt nog wel mocht ik besluiten om 'm aan te schaffen.

Heb net ff reclamefolder gekeken, en daar viel me op dat zelfs de duurste HD tv die erin stond (een Sony van ruim 1900 euro) nog aspectratio 1:800 had... Dus is dat echt wel zo veelzeggend?

Denk dat ik binnenkort toch maar ff zelf ga kijken.
de wat duurdere lcd tv's hebben gemidden ongeveereen contrasratio van 1000:1
pi_36447642
P-Style, jij weet nog wel eens wat.

Voor scart heb je scart-blokken, zoals dit
Maar voor component kan ik ze niet vinden, bestaan die eig wel?
Scheren is voor schapen!
pi_36450988
Om de Xbox met de optische kabel te verbinden heb je de losverkrijgbare "advanced scart cable" nodig. Bij deze kabel zit een kastje met optische uitgang, waar je de optische kabel in kunt steken. Bij de Xbox 360 kun je de optische kabel aansluiten op de connector van de componentkabel of scartkabel die in de console steekt.

klopt ook niet echt, bij de standaard premium pakket kabel, kun je ook gewoon een optische kabel aansluiten :/
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_36452453
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:00 schreef paarse_paashaas het volgende:
P-Style, jij weet nog wel eens wat.

Voor scart heb je scart-blokken, zoals dit
Maar voor component kan ik ze niet vinden, bestaan die eig wel?
Ik denk dat component schakelblokken zo zeldzaam zijn, omdat zo'n beetje alle betere AV-receivers de al optie bieden om meedere component-bronnen door te lussen naar het scherm. Veel AV-receivers zijn dus als het ware al compontent schakelblokken.
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
Om de Xbox met de optische kabel te verbinden heb je de losverkrijgbare "advanced scart cable" nodig. Bij deze kabel zit een kastje met optische uitgang, waar je de optische kabel in kunt steken. Bij de Xbox 360 kun je de optische kabel aansluiten op de connector van de componentkabel of scartkabel die in de console steekt.

klopt ook niet echt, bij de standaard premium pakket kabel, kun je ook gewoon een optische kabel aansluiten :/
De "standaard premium pakket kabel" is de compontent kabel! Niks mis met dat stukje tekst hoor.
pi_36453050
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:04 schreef P-Style het volgende:

De "standaard premium pakket kabel" is de compontent kabel! Niks mis met dat stukje tekst hoor.
lol dacht dat alleen om de xbox360 ging, 1ste stukje verkeerd gelezen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:06:02 #300
46727 masterdave
Topic Killer
pi_36455963
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:25 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

de wat duurdere lcd tv's hebben gemidden ongeveereen contrasratio van 1000:1
Ik vind dat ook een vreemd aspect altijd, die contrast ratio's, maar kijk maar naar bepaalde reviews, de Samsung LE40M61B met aspect ratio van 5000:1 en de Philips ambilight van 6000:1 ratio, toch echt als beste getest worden, dus het scheelt wel degelijk.

De Samsung LE40M61B is de Best Buy, De Philips 40" (type weet ik niet, maar is rond de 3000 euro) is de beste LCD TV van het moment. Ik heb zelf de LE32M61B voor 1450 eurotjes gekocht, en moet echt zeggen dat het een heel mooi scherm is. Maar de Philips is gewoon beter, vooral door de 6ms responsetijd, die bij samsung op 8ms staat.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')