Haha nee idd, zooitje daar.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:09 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
UPC ! Daar heb ik anderhalf jaar vast gezeten in Nijmegen. Kan wel begrijpen dat je als je daar gezeten hebt geen zin meer hebt in helpdesk
En vaak afgewezen worden kan inderdaad ook demotiverend werken lijkt mij. Maar als de nood hoog zou zijn zou je dan niet gewoon gaan 'help-desken' ?
Misschien was je mijn opvolger ?! Ik ben per mei 2003 begonnen en gestopt per 1 jan. 2005. Toen ben ik begonnen met mijn opleiding. Damn.. achteraf gezien: hoe heb ik het volgehouden !quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:57 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Haha nee idd, zooitje daar.
Ja misschien moet ik maar weer gaan helpdesken, dan heb ik iig weer een vast inkomen.
In welke periode heb jij er gezeten dan?
Ik vanaf februari 2005 t/m juli 2005.
Hier baal ik best wel van, want het baantje betaalde zeer verdienstelijk. Ik ben niet eens uitgenodigd voor een gesprek.quote:Geachte mijnheer ..,
Dank voor de reactie op de vacature bibliotheekmedewerker (JB) 16 uur. Helaas moeten wij u mededelen dat wij u niet uitnodigen voor een gesprek.
Gezien de grote hoeveelheid reacties zijn wij in staat om slechts een klein deel van de geïnteresseerden uit te nodigen voor een gesprek.
Wij houden uw gegevens graag in portefeuille, voor vacatures die wellicht in de nabije toekomst ontstaan. Indien u hiertegen bezwaar heeft, laat ons dat weten.
Veel succes met uw verdere loopbaan / studie.
Best knap, zo lang bij UPC werken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:07 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Misschien was je mijn opvolger ?! Ik ben per mei 2003 begonnen en gestopt per 1 jan. 2005. Toen ben ik begonnen met mijn opleiding. Damn.. achteraf gezien: hoe heb ik het volgehouden !
Maar je zou kunnen gaan helpdesken en in de tussentijd actief op zoek gaan naar een baan die je beter ligt ? Dan heb je in ieder geval iets achter de hand. Bedrijven kijken ook naar 'gaten' in je CV en vragen meestal toch wat je in die lege periodes tussen banen hebt gedaan. Heb je veel gaten, en een andere kandidaad heeft dat minder gaat deze vaak voor jou (werd me verteld door een supervisor bij UPC, hij nam solliciatiegesprekken af voor de CC).
Haha ja bibliotheek verdient echt belachelijk goed, toen ik 18 was (4 jaar terug) verdiende ik daar al fl 17,85, en ik had dan ook nog eens de koningsfunctie van biebhopper, beetje boeken/cd's/dvd's rondbrengen en ophalen bij oudjes.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:35 schreef VeX- het volgende:
Kk, afgewezen.
[..]
Hier baal ik best wel van, want het baantje betaalde zeer verdienstelijk. Ik ben niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Het bedrijf neemt contact op met wervingsbureau en zij nemen contact op met mij.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:24 schreef MaLo het volgende:
Dank je Koningin. Heb jij al een idee wanneer je meer hoort van je sollicitatie? Of hebben ze dat niet gezegd?
Ja, maar dat houd ik liever voor mezelf. Ze hadden voor een gedeelte wel gelijk in hun argumenten (maar niet allemaal).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:35 schreef Berkery het volgende:
Da's jammer Koningin. Zeiden ze ook waarom?
Ik werk als webmaster en ik zou het liefst webdeveloper worden (daar ben ik voor aan 't leren). Op zich is het werk wat ik nu doe wel leuk, maar de organisatie (een marketing-bedrijf) ligt me niet zo.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:17 schreef Koningin het volgende:
Berkery, wat doe je voor werk? En wat zoek je dan?
Ah ja, dat heb je me volgens mij al eens verteld. Veel succes ermee.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:28 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik werk als webmaster en ik zou het liefst webdeveloper worden (daar ben ik voor aan 't leren). Op zich is het werk wat ik nu doe wel leuk, maar de organisatie (een marketing-bedrijf) ligt me niet zo.
Ik heb ook jaren gewebmastert bij de overheid en dat beviel me toen ook prima, maar ben daar wegbezuinigd.
Het is erg geloofwaardig, ik zou je gelijk aannemen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:09 schreef EvilBastard het volgende:
Toen ik 20 was werd ik al teamleider op een call center, om de reden dat ik boven alle andere uitsprong (ik werkte daar pas 2 maanden). Sindsdien ben ik altijd werkzaam geweest in leiding gevende functies. Wanneer ik nu een sollicitatie gesprek heb vinden ze mij allemaal jong en heb ik het idee dat ze twijfelen aan de geloofwaardigheid van mijn CV. Terwijl er gewoon een referentie bij staat. Je zou toch denken dat ze blij zijn met zon jonge kerel met al zo veel ervaring (ben nu 27, dus al 7 jaar leidingevende ervaring waarvan 1 jaar in het buitenland). Maar nee. Persoonlijk wordt ik liever per brief of email afgewezen dan na een gesprek. Immers betekend een gesprek dat je CV er goed uit ziet maar als je dan niet wordt aangenomen wordt je afgewezen op je persoon. (Of gewoon iemand die beter is). Zonde van je tijd en niet goed voor je ego.
Ff een vraagje tussendoor, wat was je cijfer op school voor taal? Je schrijft dat je ook wel eens overgekwalificeerd (1 woord) was. Vroegen ze kleuterschool ofzo?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:36 schreef EvilBastard het volgende:
Ik sluit mij ook hierbij aan, al alles gehoord over gekwalificeerd, onder gekwalificeerd, ideale kandidaat maar andere kandidaat had een lagere loon eis. Wordt er een beetje wanhopig van.
Dat is redelijk algemeen bekend. Als je eenmaal bij de overheid of agrarische sector hebt gewerkt, dan kom je er meestal moeilijk uit. Als je zo zeker bent van je kwaliteiten, dan kun je het best ergens laag beginnen, en in de komende jaren jezelf omhoog werken. Een functie op gelijkwaardig niveau blijft lastig.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:59 schreef thaleia het volgende:
Bij mij hebben anderen altijd meer werkervaring in de gewenste richting. Dat krijg je als je zelf zes jaar in het onderwijs hebt gewerkt en nu het onderwijs uit wilt. Ik doe altijd wel hard mijn best om te laten zien dat onderwijservaring betekent organisatorische ervaring, communicatieve vaardigheden, niet bang om te spreken voor groepen, flexibel zijn qua werktijden, goed in multitasken en noem het allemaal maar op, maar dan nog willen ze in een academische boekhandel liever iemand die al in een boekhandel heeft gewerkt en voor een redacteursfunctie liever iemand die nu ook al werkzaam is als redacteur.
Ik blijf uiteraard proberen, maar hou er rekening mee dat ik in het onderwijs gevangen blijf totdat er krapte ontstaat op de arbeidsmarkt.
Denk alleen niet dat iedereen achter een computer gaat werken,quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gezien het grote aantal spelfouten is het niet zo raar dat sommige mensen moeite hebben met het vinden van een baan.
weet niet hoe het met jou zit. maar ik denk niet dat de meeste mensen werk aannemen waar ze met tegenzin heen gaan. ik niet iig (let the flames begin)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:30 schreef DaMook het volgende:
Vinden jullie het echt zo lastig om werk te vinden ? Zoek eens op magazijnmedewerker of iets in die richting en je hebt zo iets. Dat je dan een HBO .......... opleiding hebt maakt niet uit, maar dan werk je iig voor je werk
en terwijl je werkt kun je op je gemak zoeken naar werk waar je wel voor opgeleid bent / wat je wel leuk vind.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar een sollicitatiebrief vol spelfouten maakt doorgaans weinig indruk...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:14 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Denk alleen niet dat iedereen achter een computer gaat werken,
flikker heen man. ze kijken meer naar je prestaties dan hoe je de taal beheerst.
iig wel in werk wat ik doe
werk wat ik doe is gewoon van. Kom 'n x langs. laat zien wat je kunt, doe je het goed dan heb je het.
zou ook weer aan het werk zijn geweest als ik niet 128~ km van a'dam woonde
vaag trouwens. als je wil werken mag je niet. en als je niet wil werken dan moet je
---
en ja ik heb idd een kut dag gehad door dit solliciteer gebeuren.
word er een beetje stront ziek van,
kheb nog een sollicitatie lopen sinds vandaag.
maar tot zo ver is mijn droom aardig aan het vervagen.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 04:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar een sollicitatiebrief vol spelfouten maakt doorgaans weinig indruk...
daarom bel ik ook meestalquote:Op zaterdag 4 maart 2006 04:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar een sollicitatiebrief vol spelfouten maakt doorgaans weinig indruk...
Hoi, ik ben magazijnmedewerker, en die banen liggen hier (Fryslân) absoluut niet voor het oprapen. Maar 17 maart heb ik een sollicitatiegesprke, ik ben door naar de derde rondequote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:30 schreef DaMook het volgende:
Vinden jullie het echt zo lastig om werk te vinden ? Zoek eens op magazijnmedewerker of iets in die richting en je hebt zo iets. Dat je dan een HBO .......... opleiding hebt maakt niet uit, maar dan werk je iig voor je werk
en terwijl je werkt kun je op je gemak zoeken naar werk waar je wel voor opgeleid bent / wat je wel leuk vind.
Jij bent zeker man, lang en gespierd, en hebt heftruckervaring?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:30 schreef DaMook het volgende:
Vinden jullie het echt zo lastig om werk te vinden ? Zoek eens op magazijnmedewerker of iets in die richting en je hebt zo iets.
In wat voor sector zoek je wat dan? En ben je niet gewoon te veeleisendquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:15 schreef komrad het volgende:
ik heb een heel ander probleem. Ik kan genoeg werk vinden in mijn sector maar bijna allemaal niet wat ik wil en onder mijn opleidingsniveau. Lastig dus
Man ja de rest neequote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:59 schreef thaleia het volgende:
[..]
Jij bent zeker man, lang en gespierd, en hebt heftruckervaring?
Onder je opleidingsniveau is onzin, neem dat dan gewoon tot je iets hebt wat wel je niveau heeft of werk je op zegquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:15 schreef komrad het volgende:
ik heb een heel ander probleem. Ik kan genoeg werk vinden in mijn sector maar bijna allemaal niet wat ik wil en onder mijn opleidingsniveau. Lastig dus
hij heeft werk zegt ie. dus dan kan ie gewoon doorzoeken om werk wat WEL op zijn niveau isquote:Op zondag 5 maart 2006 00:47 schreef DaMook het volgende:
[..]
Onder je opleidingsniveau is onzin, neem dat dan gewoon tot je iets hebt wat wel je niveau heeft of werk je op zeg.
juist en dat doe ik nu dus ookquote:Op zondag 5 maart 2006 00:56 schreef Devilnl het volgende:
[..]
hij heeft werk zegt ie. dus dan kan ie gewoon doorzoeken om werk wat WEL op zijn niveau is
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:46 schreef Devilnl het volgende:
Weet niet hoe het met jou zit. maar ik denk niet dat de meeste mensen werk aannemen waar ze met tegenzin heen gaan. ik niet iig (let the flames begin)
ga ergens een paar ruiten invegen/iemand beroven. halfjaar tv kijken in de cel, en je krijgt er een opleiding + baan voor terug, zo gaat dat hier nou eenmaal
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring. En ik was ook bereid om alles aan te nemen.Kutbanen geven ze liever aan mensen die die kutbaan de baan van hun leven vinden.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:52 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring.
Dat was in Oss. Net afgestudeerd lang 7 uitzendbureau's gegaan, en overal afgewezen vanwege "te hoog opgeleid, liever iemand die niet net na een dure inwerkperiode naar een betere baan vertrekt".quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:27 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.
Als ik elke dag met de trein zou moeten wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Vragen jullie altijd om een vergoeding?, ik doe dat zelf namelijk nooit.
Die paar keer dat ik tot nu toe op gesprek ben geweest begonnen ze er altijd zelf over.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Enkel twee gesprekken gehad in Engeland en toen kreeg ik alles wel vergoed, inclusief Hilton. Maar goed, in Nederland alleen twee w&s gesprekken gehad en dat was zonder vergoeding natuurlijk. Voor een sollicitatie zal het per bedrijf verschillend zijn?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik vind de nationalevacaturebank wel een goeie site. Werk.nl is inderdaad vaak poep.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:23 schreef verademing het volgende:
Wat ik me nu afvraag, hoe vinden jullie nu nog geschikte advertenties?
Ik zoek op werk.nl en via alle vacaturesites, maar 9 van de 10 keer moet je dan via een arbeidsbureau of w&s bureau. Ik ben daar wel ingeschreven, maar dat levert te weinig op naar mijn zin.
Nou, dit is misschien wel een goede tip, bedankt koningin!quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:14 schreef Koningin het volgende:
Ik vind www.limburgvac.nl en www.brabantvac.nl wel goede, maar dat ligt natuurlijk aan je woonplaats.
Ik ben het niet geworden, waarschijnlijk omdat ik niet per direct beschikbaar benquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:31 schreef Berkery het volgende:
Ik ben voorgesteld via een of ander detacheringsbureau, maar toch voor een baan waar ik een bijna 100% match heb qua CV, de salarisindicatie is flink wat tientjes meer dan dat ik nu heb. Ik heb begrepen dat het bedrijf wel interesse had.
Ik ben benieuwd...
Dank je.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:50 schreef Koningin het volgende:
Bijsmaak gefeliciteerd
Simtek F1 eigenlijk ook al gefeliciteerd (wel naar andere bedrijf gaan!!!)
Berkery, jammer.
Succes/Hoe ging het?quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:37 schreef martinlutherking het volgende:
Ik heb morgen twee sollicitatiegsprekken!
Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed.quote:
Heb je wel een fiscaal achtergrond? Hadden ze dan toch niet kunnen verwachten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:12 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed.En nu net terug van een gesprek bij Nuon. Ging wel aardig. Ik heb geen idee wat ze van me dachten, ze hadden een keigoede pokerface. Ik hoor het morgen.
Randstad in Apeldoorn toevallig??quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:12 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed.En nu net terug van een gesprek bij Nuon. Ging wel aardig. Ik heb geen idee wat ze van me dachten, ze hadden een keigoede pokerface. Ik hoor het morgen.
Zo te horen halen ze bij Centric bruto en netto door elkaar. Vind die ¤1400 bruto wel erg weinig. Heb je HBO gestudeerd? De startsalarissen voor HBO'ers ligt denk ik zo rond de ¤1700. Bij de grotere bedrijven (zoals Centric?) zelfs rond de ¤1800. Om wat voor functie gaat het hier eigenlijk?quote:En ik kreeg een tegenvaller via de mail. In het gesprek dat ik had met 2 medewerkers van Centric had, hadden ze het over ongeveer ¤1500,- netto per maand.Nu staat er ineens in het mailtje ¤1400,- bruto
MBO ICT Beheer niveau 4.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:43 schreef Requim het volgende:
Hmm Centric, die zijn ook niet echt geweldig kwa betalen. Ik was een aantal maanden geleden ook bij hun op gesprek en die salarisschalen vielen me daar erg tegen.
[..]
Zo te horen halen ze bij Centric bruto en netto door elkaar. Vind die ¤1400 bruto wel erg weinig. Heb je HBO gestudeerd? De startsalarissen voor HBO'ers ligt denk ik zo rond de ¤1700. Bij de grotere bedrijven (zoals Centric?) zelfs rond de ¤1800. Om wat voor functie gaat het hier eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |