Illinois.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:24 schreef beautiful_world het volgende:
wat een heerlijke muziek maakt hij!!!! HEERLIJK!! Ik heb Michigan besteld.. erg goede cd. Je kan zijn concert (paradiso ) beluisteren op de website van 3 voor 12... kan niet wachten tot de cd er is!!
welke cds raden jullie mij aan??
Seven Swans kan ik je ook van harte aanraden!quote:Op woensdag 26 april 2006 19:43 schreef beautiful_world het volgende:
oke thanks. kan niet wachten tot de eerste cd binnen is!
Het is niet zozeer de productie alswel het veelvuldig gebruik van koortjes dat de plaat inderdaad een theatraal karakter geeft. Kan me goed voorstellen dat 't als storend kan worden ervaren, al vind ik het prachtig. Ik vind wel dat Sufjan het de komende platen niet meer op deze manier moet aanpakken, de overkill ligt immers snel op de loer.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:19 schreef beautiful_world het volgende:
Illinois heb ik net gekocht en zit hem te luisteren. Moet zeggen staan mooie nrs op maar ik vind de productie een beetje te musical achtig. Moet hem nog vaker luisteren hoor.. tot nu toe. prachtige nrs productie wat minder.
en Grobbel je laaste link werkt niet..?!
Sevens Swans is vrijwel kaal wat betreft koortjes e.d.quote:Op zondag 30 april 2006 11:47 schreef beautiful_world het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het ook erg mooi vind. Probleem is dat ik het wel zat ben na 6 nrs waardoor ik niet echt het album kan afluisteren. Hoe zijn de eerdere albums?
Als Sufjan ook komt (wat tie niet doet natuurlijk), kom ik ook. Slechte timing, maar stel je voor, een festival waar je Sufjan, Massive Attack, Belle and Sebastian, Urban Dance Squad en nog een hoop kan zien (Gomez? Johan?) doe ik graag aan mee.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Michigan is vrijwel identiek, maar als je het mij vraagt toch een stuk minder dan Illinois.
Zou hem ook wel graag willen aanschouwen, op Lowlands ofzo. Weet niet of dat mogelijk is verder.
In the devils territoryquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:56 schreef Evertje het volgende:
Ik kijk geen reclame, om welk nummer gaat het?
En hier is hij te zien:quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:45 schreef TheRuud het volgende:
[..]
In the devils territoryErg mooie reclame met sufjans muziek eronder.
edit: spuit 11
Het zou echt kut zijn als ie op Lowlands zou komen, dat schaadt zijn imagoquote:Op maandag 1 mei 2006 19:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Michigan is vrijwel identiek, maar als je het mij vraagt toch een stuk minder dan Illinois.
Zou hem ook wel graag willen aanschouwen, op Lowlands ofzo. Weet niet of dat mogelijk is verder.
Ben erg benieuwd hoe dit zich in de toekomst gaat manifesteren.quote:Yeah, because I think there is something very "easy listening" about my music. My colleague at Asthmatic Kitty, Michael Kaufman, comes from a noise/improv scene, and he's always making fun of me for being so accessible. He's been challenging me to sort of undermine that, how to responsibly sabotage the listenability of my music in order to challenge it. And I think right now, creatively, I need to go somewhere where I'm taking greater risks.
Het is dus toch Sufjan! Dat dacht ik al!quote:Op maandag 15 mei 2006 22:26 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
heb net zijn album gedownd nadat ik ff op de Ster heb gekeken van wie de muziek is bij die SNS reclame. Sufjan![]()
(verkapte tvp
)
Mee eensquote:Op zondag 21 mei 2006 01:21 schreef nozem het volgende:
Vandaag ontdekt. Een erg fijne ontdekking moet ik zeggen.![]()
Nu alquote:Op zondag 21 mei 2006 01:21 schreef nozem het volgende:
Vandaag ontdekt. Een erg fijne ontdekking moet ik zeggen.![]()
Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?quote:
Uhm, juist. Maar deze plaat was al redelijk bekend.... midden vorig jaarquote:Op zondag 21 mei 2006 18:22 schreef nozem het volgende:
[..]
Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?
Ach joh, het is toch gewoon goed dat Sufjans fanschare alleen maar groter wordt?quote:Op zondag 21 mei 2006 20:06 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Uhm, juist. Maar deze plaat was al redelijk bekend.... midden vorig jaar
Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:06 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Uhm, juist. Maar deze plaat was al redelijk bekend.... midden vorig jaar
Zo'n vermoeden had ik al idd, je was erg vaak de vinden in 't smiths topic, en dan ook nog eens een Morrissey avatarquote:Op zondag 21 mei 2006 20:20 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.
Inderdaad, nou sprak Sufjan me eigenlijk wel direct aan. Maar bijvoorbeeld Bright Eyes, een band die ik al jaren ken, begin ik nu pas te waarderen en nummers van te ontdekken. Maakt mij niet uit dat ik 3 jaar achter de feiten aan loop, ik geniet nu juist van het ontdekken van die gave nummers! Zoiets is tijdloos.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:22 schreef nozem het volgende:
[..]
Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?
Neequote:Op zondag 21 mei 2006 20:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach joh, het is toch gewoon goed dat Sufjans fanschare alleen maar groter wordt?
Reaal (die reclame met die vlinders, staat ook al elders in dit topic).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:39 schreef Burdie het volgende:
In welke reclame wordt het gebruikt dan?
Ik heb geen idee welke reclame je bedoelt, maar ik zal het topic er eens op nalezenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Reaal (die reclame met die vlinders, staat ook al elders in dit topic).
Ik zie nu pas deze opmerking en voor iedereen die er ook overheen gelezen heeft: gaat dat horen, want Fretclick heeft gelijk, Antony and the Johnsons is echt beautibeautibeautiful...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:55 schreef fretclick het volgende:
dat was antony and the jonhsons - bird gerhl
Die kennen we allemaal al joh.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik zie nu pas deze opmerking en voor iedereen die er ook overheen gelezen heeft: gaat dat horen, want Fretclick heeft gelijk, Antony and the Johnsons is echt beautibeautibeautiful...
http://www.stereogum.com/archives/002756.htmlquote:Sufjan Stevens Picks Next State?
Indie rock's John Philip Sousa talks to Filter.
FILTER: Have you found people clamoring for you to write about their state?
SUFJAN STEVENS: It happens all the time. What I find most interesting is that my proposition has inspired all kinds of civic pride all over the U.S. People start telling me anecdotes about their small town or their university, their regional flower festival, or their beauty pageant. There is this sense of pride and ownership; feelings of a stronger identity of where they come from. I think that's interesting, because I never intended this to be about civic pride, but it's inspired a little bit of that all over the country.
FILTER: Do you have a plan as to where you want to go next with the state project?
SUFJAN STEVENS: I finally do, yes. But I probably shouldn't say.
What, did you think he'd actually tell us?
If you haven't yet heard the sequel to the best record of 2005, stream a quarter of Avalanche here (MOV). Asthmatic Kitty will be releasing more chunks of Illinois 2: Esoteric Boogaloo in the coming weeks.
Hell yeah! Al had die Avalanche plaat van mij echt niet gehoeven. Beetje jammer.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:11 schreef Z het volgende:
Sufjan is rielekst.
oooh voor mij wel hoor, heerlijke plaat, niet alle nummers zijn toppers, maar ik ben blij dat ik m hebquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:12 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Hell yeah! Al had die Avalanche plaat van mij echt niet gehoeven. Beetje jammer.
Ah, mijn tijd! Heel verstandig. 77-83 was een ongekend creatief tijdvak waarin de alternatieve platenwinkels vol lagen met allerlei geweldige nieuwe geluiden. Wat heb je zoal gevonden?quote:Op zondag 21 mei 2006 20:20 schreef nozem het volgende:
Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.
Ik vind dat het desondanks toch best een aardige plaat geworden is.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:20 schreef DaisyDuke het volgende:
Soms best leuk hoor, outtakes. Maar 21 outtakes, kom op zeg...
is dat zo?quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:05 schreef Eikelpiercing het volgende:
Had eerst op internet gelezen dat het christelijke muziek was.
Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel vaak hebt bij typische Christelijke muziek.quote:
Dat wist ik niet en eigenlijk heb ik er nooit zo op geletquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel hebt bij stereotype Christelijke muziek.
Op die cd's over Illinois en Michigan zijn die christelijke teksten ook wat minder opvallend aanwezig, maar zijn album Seven Swans bijvoorbeeld heeft heel duidelijke christelijke teksten:quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Christine het volgende:
Dat wist ik niet en eigenlijk heb ik er nooit zo op gelet.
Zal er de volgende keer eens extra op letten (en de CD illinois ga ik deze week halen denk ik).
ja precies. daarom vind ik iets onder "christelijke muziek" scharen altijd behoorlijk twijfelachtig. geeft 't gelijk zo'n lading die nergens voor nodig is.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel vaak hebt bij typische Christelijke muziek.
Het is inderdaad zo'n label dat het beeld oproept van een Christen die over iets heen pist om zodanig zijn/haar territorium af te bakenen, waardoor het radioactief wordt voor de normale muziekliefhebber.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:37 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
ja precies. daarom vind ik iets onder "christelijke muziek" scharen altijd behoorlijk twijfelachtig. geeft 't gelijk zo'n lading die nergens voor nodig is.
Woehoee, leuk!quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:10 schreef thijsdetweede het volgende:
Iedere Sufjan liefhebber leest pitchfork. Daarom wisten jullie ook al lang dat onze sympathieke jongeman het begin van het carnavalseizoen in Paradiso komt vieren. Dat wordt me een dolle boel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |