abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34623672
Ik volg al bijna een jaar gedragstherapie bij een psycholoog. Meestal gebeurt dit individueel. Mijn psycholoog is een man van in de 40, getrouwd en 2 dochters.

Ik merk bij mezelf dat ik me steeds meer verheug op de wekelijkse therapie, omdat ik het zo heerlijk vind om naar hem te kijken. Als hij me ophaalt uit de wachtkamer krijg ik kriebels in mijn buik. Als ik met hem praat, voel ik me zo heerlijk, omdat ik de volle aandacht krijg.

Ik weet dat een hulpverlener strafbaar is als hij iets met een cliënt begint. Het is ook niet mijn bedoeling om hem van zijn vrouw af te pakken.

Eigenlijk wil ik gewoon stiekem verliefd zijn, maar hij gaat maar niet uit mijn hoofd. Ik zou het hem wel willen vertellen!

Zouden jullie het hem vertellen en wie herkent dit?
  maandag 30 januari 2006 @ 20:01:05 #2
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34623733
Onzin is elders

[ Bericht 53% gewijzigd door Copycat op 30-01-2006 20:07:30 ]
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:03:45 #3
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_34623861
Onzin is elders!

[ Bericht 88% gewijzigd door Copycat op 30-01-2006 20:06:32 ]
Decisions are made by those who show up.
pi_34623875
<Reactie op edit.>

OT: Hij is psycholoog. Ik denk dat je het hem moet vertellen óf gewoon lekker stiekem verlieffd blijven.

[ Bericht 61% gewijzigd door Copycat op 30-01-2006 20:07:01 ]
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:05:48 #5
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_34623949
Het gebeurt zo vaak dat een cliënt verliefd wordt op zijn/haar therapeut. Het kan je behandeling flink dwars zitten. Ik zou het zo snel mogelijk ter sprake brengen, dan kan hij ermee bepalen wat te doen.
het gaatjeniksan
pi_34624016
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:05 schreef Gaatjeniksan het volgende:
Het gebeurt zo vaak dat een cliënt verliefd wordt op zijn/haar therapeut. Het kan je behandeling flink dwars zitten. Ik zou het zo snel mogelijk ter sprake brengen, dan kan hij ermee bepalen wat te doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 30 januari 2006 @ 20:08:36 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34624085
KieWie.
Er ging iets mis waardoor ik per ongeluk jouw reactie heb ge-edit .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34624125
Je bent niet verliefd, je valt voor de aandacht van hem.
Ik zou hier mee stoppen omdat het je behandeling in de weg staat.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:12:40 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34624260
Verder denk ik gaatjeniksan gelijk heeft.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 30 januari 2006 @ 20:13:10 #10
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_34624283
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:08 schreef Copycat het volgende:
KieWie.
Er ging iets mis waardoor ik per ongeluk jouw reactie heb ge-edit .
Schoft!

Zoveel boeiends stond er ook niet in, dus het zij je vergeven. Netjes dat je het nog even meldt, vroeg me inderdaad al af waarom het gebeurd was.
Decisions are made by those who show up.
pi_34624415
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:05 schreef Gaatjeniksan het volgende:
En dat is het juiste antwoord.
pi_34624638
verliefd worden op je behandelaar/dokter/shrink heet in professionele termen 'transference'.
het komt gigantisch vaak voor en ja, heeft alles van doen dat als je hem ziet, alle aandacht 100% naar jou gaat. als je echt een relatie met hem had zou dat niet zo zijn: gaat zijn aandacht dus 8 uur per dag naar zijn patienten! Realiseer je dit dus.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:22:37 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34624714
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:09 schreef longinus het volgende:
Je bent niet verliefd, je valt voor de aandacht van hem.
Ik zou hier mee stoppen omdat het je behandeling in de weg staat.
Deze kans is wel erg groot ja. Zet je er overheen of zoek een andere psych.
pi_34627197
Ik denk dat je verliefd op hem bent omdat je dus zoveel aandacht van hem krijgt. Gebeurd dit vaker? Word je altijd verliefd op de mannen die je veel aandacht schenken? Dan zegt dat waarschijnlijk veel over je behoefte aan aandacht en niet zoveel over die mannen zelf. Misschien kun je het daar eens met je therapeut over hebben.
  maandag 30 januari 2006 @ 21:23:56 #15
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34627671
In het Nederlands noemen ze dit fenomeen "overdracht". Er kan soms ook een reactie van de psycholoog of psychiater volgen, dat is dan "tegenoverdracht". Een goede psycholoog of psychiater is er echter op getraind om die tegenoverdracht zo minimaal mogelijk te houden, ik zeg het je maar.

Misschien kan je er inderdaad met hem over praten. Er is zeker en vast een reden waarom je die gevoelens pas sinds kort hebt. Misschien betekent het wel gewoon dat je positief reageert op de therapie, maar dat je dat nu hebt omgezet in een soort van "verliefdheid" op de persoon die die therapie verzorgt?

Just an idea, nothing more...
---verdwijnt---
  maandag 30 januari 2006 @ 21:43:25 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_34628623
ik denk dat als je het hem verteld jullie het ook over de aandacht die hij je geeft gaat vertellen (ik denk iig dat een beetje psycholoog dat zal doen) misschien door het zo plastisch oid over deze aandacht te hebben je de verliefde gevoelens wel kwijtraakt.

in ieder geval moet je je wel realiseren, ik weet niet of je dit ook doet, dat er geen kans van slagen is tussen jullie. Ben je overigens echt verliefd of is het gewoon een leuke vent om naar te kijken, die dan ook nog eens luistert, van het type, zo'n vent wil ik later ook?
pi_34630945
als je het hem verteld, zal de samenwerkingsrelatie waarschijnlijk worden beeindigd.
pi_34635821
Uhm, ik twijfel of het de aandacht is of dat ik echt verliefd ben.

Ik denk in ieder geval wel heel veel aan hem, elke dag wel een paar keer of langer...
Ik denk niet dat het de behandeling in de weg staat trouwens... ik kan me goed concentreren op het onderwerp zelf en denk er dagelijks over na. Nee, ik geniet wel van zijn aanwezigheid maar ik ben ook nog gewoon goed bezig.

Heb trouwens ook al 3 jaar een vriend...Ik heb hem wel verteld dat ik mijn psycholoog best leuk vind en soms pest ik hem daarmee Hij vindt het wel grappig allemaal, we zijn niet zo jaloers op elkaar meestal.

Mensen die ik leuk vind, spelen meestal in een fantasiewereld bij mij mee, en mijn psycholoog is daar 1 van.
pi_34635869
PS ik ben er dus niet op uit om hem te versieren ofzo. Ik vraag me alleen af wat ik met mijn gevoelens moet en of de psych dat moet weten.
pi_34636822
Nou aangezien verliefd zijn het beste middel is tegen depressie kan ik niet anders concluderen dat hij wél werkt!
pi_34636901
ik heb geen depressie
pi_34637063
Hij geeft je gedragstherapie en jij wordt verliefd op die knakker, ik ga ook psychologie studeren denk ik .

.
pi_34639036
gelukkig werk ik op de jeugdafdeling
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:18:07 #24
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34639879
Ik kan me inderdaad indenken dat dit vaker voorkomt....zeker als het een leuke man is waarbij het klikt....dat jij dan bepaalde 'gevoelens' voor hem gaat ontwikkelen....je vertrouwd zo een persoon ook volledig, legt je hele leven bij hem op tafel....dus ja, dan is er het risico van gevoelens krijgen voor zo iemand....

Geen idee echter wat je er mee moet doen....ik zou het wel vertellen, hoogsdtwaarschijnlijk ben jij niet de eerste die "verliefd" op hem is geworden!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_34639900
je moet het hem vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')