Snaren rekken ook nog op. Dus snaar erop, stemmen, er flink aan sjorren (lees: dikke bends maken), en weer stemmen. Volgende snaar erop, zelfde verhaal. Enz. En daarna nog even alle snaren langs en herstemmenquote:Op maandag 30 januari 2006 20:03 schreef punkjunk het volgende:
[..]
nee, maar zodra ik een volgende snaar stem is de snaar ervoor al weer onstemt, totdat de jengelhengel helemaal omhoog staat (bijna) en dan knapt me hoge-e-snaar![]()
ok bedankt, ik zal het proberen, aleen kan ik ze nu niet meer 1 voor 1 vervangen omdat ze er allemaal af zijn, morgen eerste een nieuw setje kopenquote:Op maandag 30 januari 2006 20:25 schreef Hammet het volgende:
[..]
Snaren rekken ook nog op. Dus snaar erop, stemmen, er flink aan sjorren (lees: dikke bends maken), en weer stemmen. Volgende snaar erop, zelfde verhaal. Enz. En daarna nog even alle snaren langs en herstemmen. Btw, het is het beste om niet eerst alle snaren eraf te halen, alvorens de nieuwe erop te zetten. Gewoon één voor één vervangen
.
Snaren zijn niet duur trouwensquote:Op maandag 30 januari 2006 20:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ok bedankt, ik zal het proberen, aleen kan ik ze nu niet meer 1 voor 1 vervangen omdat ze er allemaal af zijn, morgen eerste een nieuw setje kopen![]()
quote:Op maandag 30 januari 2006 20:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ok bedankt, ik zal het proberen, aleen kan ik ze nu niet meer 1 voor 1 vervangen omdat ze er allemaal af zijn, morgen eerste een nieuw setje kopen![]()
Aaaaai dat gaat je hals niet leuk vindenquote:Op maandag 30 januari 2006 20:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 januari 2006 20:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Snaren zijn niet duur trouwens![]()
Voor een tientje heb je: 6 snaren
Daar zijn de meningen onder gitaarbouwers ernstig over verdeeld. In principe is de spanning die op je hals staat door je snaren helemaal niet zo heel groot, aangezien de hoek waaronder je snaren op de hals staan een hele scherpe is.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:14 schreef Even het volgende:
[..]
Aaaaai dat gaat je hals niet leuk vinden![]()
![]()
[..]
Ik moet eigelijk de fretboard van mn acoustische gitaar schoonmaken maar durf niet alle snaren er af te halenquote:Op maandag 30 januari 2006 21:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen onder gitaarbouwers ernstig over verdeeld. In principe is de spanning die op je hals staat door je snaren helemaal niet zo heel groot, aangezien de hoek waaronder je snaren op de hals staan een hele scherpe is.
Beter safe than sorry, dus één voor één is waarschijnlijk wel wat beter, maar het is zeker geen doodzonde om een keer alle snaren eraf te halen (en de boel eens goed te poetsen)
ibanez sz is geen verkeerde gitaar heb d'r zelf ook 1 gehad!quote:Op maandag 30 januari 2006 22:47 schreef Razz_Gul het volgende:
Ik heb Ibanez SZ320 waar ik zo'n 3jr geleden voor t laatst op heb gespeeld (simpele blues en metal deuntjes) en staat sindsdien stof te verzamelen. weg doe ik t zeker niet, ga strax weer beginnen als ik klaar ben met de verhuizing. zal wel weer helemaal overnieuw moeten beginnen maarja niet spelen is geen optie![]()
Ik heb op.txt aangepast dus als het goed is sta je de volgende keer erbijquote:Op maandag 30 januari 2006 21:54 schreef -Beer- het volgende:
Ik speel inmiddels ook een beetje gitaar, en ik zit op Fok! dus ik kan mezelf ook tot de Fok!Gitaristen rekenen. misschien zelfs wel een plekje on de OP bemachtigen binnenkort
Moet je alleen even zijn avatar uploaden, want nu doet 'ie het nog nietquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:12 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb op.txt aangepast dus als het goed is sta je de volgende keer erbij
oeps 't was een gifjequote:Op dinsdag 31 januari 2006 07:35 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Moet je alleen even zijn avatar uploaden, want nu doet 'ie het nog niet
frethand of pickhand?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb een goeie oefening voor mezelf, m'n wijsvinger helemaal niet gebruiken. De vingers branden lekker!
Moeilijk te zeggen natuurlijk, hangt helemaal af van je persoonlijke voorkeur. Mijn eerste reactie zou zijn: koop een Epi en hang daar betere elementen inquote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef Numbnut het volgende:
Beste mensen, ik ben me momenteel aan het orienteren op het aankopen van een electrische gitaar. Nou heb ik een paar vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden![]()
Mijn budget ligt zo tussen de 800-1000 euro en ik vroeg me af wat een betere keuze zou zijn, een 'top-end' gitaar van een goedkoper merk (bijvoorbeeld Epiphone Les Paul) of een 'low-end' gitaar van een beter merk (bijv. Fender Strat)? Ik weet dat beide gitaren nogal van elkaar verschillen (humbuckers tov single coils), maar in het geval ik voor de 'low-end' optie ga overweeg ik om de pickups te laten vervangen door die van een beter merk (Seymour Duncan's bijv.).
In de keuze van een gitaar is de muziekstijl uiteraard ook belangrijk en die is in mijn geval vrij divers, ik wil zowel rauwere rock met veel distortion en jankende blues alswel cleane Clapton-achtige nummers kunnen spelen. Kunnen jullie me in deze adviseren? Ik hoor graag tips/aanbevelingen over het gitaarmerk + type en eventuele vervangingen van de pickups. Trouwens, mijn keuze is niet beperkt tot Fender of Epiphone, andere merken mogen ook![]()
Dankuquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:12 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb op.txt aangepast dus als het goed is sta je de volgende keer erbij
hmmz ik heb ook een yamaha gehad, transistor..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:24 schreef TeleluvR het volgende:
Heeft iemand trouwens meer informatie over deze versterker?
En misschien nog belangrijker, een idee van de waarde?
Het is nl. best wel een joekel en ik kan deze thuis amper kwijt!![]()
[afbeelding]
http://www.plaino.com/restring//re_string_guitar_electric.htmlquote:Op woensdag 1 februari 2006 10:08 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik wil de snaren van m'n Ibanezje vervangen, maar weet niet precies zeker hoe het moet. Is er ergens een filmpje of serie foto's te vinden die dit uitleggen?
http://guitaralliance.com/guitar_lessons/power_chords/quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:21 schreef sound-storm het volgende:
Wie o wie kan mij iets uitleggen over 'power chords' , en een schema met deze akkoorden posten?
Okequote:Op woensdag 1 februari 2006 13:46 schreef Jorikjet het volgende:
juist nummers met de simpele akkoorden als het is een nacht van guus meeuwis!
maar kleine tokkelliedjes als michelle van anouk kan ook wel leuk zijn
Apache van The Shadows (al zitten er wel 'snelle' stukjes in, probeer ze te alternate picken)quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:34 schreef partyyboyy het volgende:
En nog maar een vraag, wat zijn een paar goede nummers om te oefenen als je pas net begint?
Het liefste nummers zonder akkoorden.
ja idd, maar ik weet niet hoe ik de akkoorden aan moet slaan, ik kan ze wel van boven naar beneden aanslaan, maar andersom weet ik niet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:27 schreef Jorikjet het volgende:
michelle dus, zijn 3 akkoorden, en het is een nacht zijn er 4.
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/a/anouk/michel_tab.htm
http://www.guitaretab.com/g/guus-meeuwis-and-vagant/7648.html
Moet je een beetje op je gehoor doen denk ik.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:12 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
ja idd, maar ik weet niet hoe ik de akkoorden aan moet slaan, ik kan ze wel van boven naar beneden aanslaan, maar andersom weet ik niet.
okequote:Op woensdag 1 februari 2006 16:19 schreef Mennosson het volgende:
[..]
Moet je een beetje op je gehoor doen denk ik.
Als je vindt dat een accoord wel wat hoger mag klinken doe je een opwaartse slag
Als je juist wat zwaarder wilt: neerwaarts.
De accoorden zijn hetzelfde maar de eerst aangeslagen noot klinkt het meeste door, vandaar.
Ken je doen wij gaan iets van 3 Doors Down doen bij: (Trommel geroffelquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik moet misschien met het zomerconcert op school een lied spelen met de muziekklas...
ik moet zingenen gitaar spelen
Dus ik zit te denken aan Metallica's Nothing Else Matters..
hehehe...de leraar vond mijn ideeën verder niet zo'n succesquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:07 schreef Even het volgende:
[..]
Ken je doen wij gaan iets van 3 Doors Down doen bij: (Trommel geroffel) Het Concert bij kaarslicht
![]()
![]()
![]()
Wij gaan niet zeggen wat we gaan spelen maar zeggen dat we bijv ook Nothing Else Matters doen majaquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
hehehe...de leraar vond mijn ideeën verder niet zo'n succes![]()
(Iron Maiden - Number of the Beast, Children of Bodom)
is ECHT een geweldig nummer, en 't grootste voordeel: niet moeilijk te spelenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |