abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34624833
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:03 schreef punkjunk het volgende:

[..]

nee, maar zodra ik een volgende snaar stem is de snaar ervoor al weer onstemt, totdat de jengelhengel helemaal omhoog staat (bijna) en dan knapt me hoge-e-snaar
Snaren rekken ook nog op. Dus snaar erop, stemmen, er flink aan sjorren (lees: dikke bends maken), en weer stemmen. Volgende snaar erop, zelfde verhaal. Enz. En daarna nog even alle snaren langs en herstemmen . Btw, het is het beste om niet eerst alle snaren eraf te halen, alvorens de nieuwe erop te zetten. Gewoon één voor één vervangen .
  maandag 30 januari 2006 @ 20:31:09 #52
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_34625146
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:25 schreef Hammet het volgende:

[..]

Snaren rekken ook nog op. Dus snaar erop, stemmen, er flink aan sjorren (lees: dikke bends maken), en weer stemmen. Volgende snaar erop, zelfde verhaal. Enz. En daarna nog even alle snaren langs en herstemmen . Btw, het is het beste om niet eerst alle snaren eraf te halen, alvorens de nieuwe erop te zetten. Gewoon één voor één vervangen .
ok bedankt, ik zal het proberen, aleen kan ik ze nu niet meer 1 voor 1 vervangen omdat ze er allemaal af zijn, morgen eerste een nieuw setje kopen
pi_34625716
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:31 schreef punkjunk het volgende:

[..]

ok bedankt, ik zal het proberen, aleen kan ik ze nu niet meer 1 voor 1 vervangen omdat ze er allemaal af zijn, morgen eerste een nieuw setje kopen
Snaren zijn niet duur trouwens
Voor een tientje heb je een setje + reserves
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34625732
quote:

[..]

je hebt nu toch een setje?
pi_34625804
weetje wat mij opviel, de belangrijkste gitaarbouwer staat geen eens tussen de links
PS4 online: micro_nl
pi_34626211
Heeft er iemand al wat little wing gespeeld?
pi_34627233
quote:

[..]

Aaaaai dat gaat je hals niet leuk vinden
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Snaren zijn niet duur trouwens
Voor een tientje heb je: 6 snaren
......Signature-loos......
pi_34629116
Ik speel inmiddels ook een beetje gitaar, en ik zit op Fok! dus ik kan mezelf ook tot de Fok!Gitaristen rekenen. misschien zelfs wel een plekje on de OP bemachtigen binnenkort
  maandag 30 januari 2006 @ 21:59:48 #59
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34629332
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:14 schreef Even het volgende:

[..]

Aaaaai dat gaat je hals niet leuk vinden
[..]
Daar zijn de meningen onder gitaarbouwers ernstig over verdeeld. In principe is de spanning die op je hals staat door je snaren helemaal niet zo heel groot, aangezien de hoek waaronder je snaren op de hals staan een hele scherpe is.
Beter safe than sorry, dus één voor één is waarschijnlijk wel wat beter, maar het is zeker geen doodzonde om een keer alle snaren eraf te halen (en de boel eens goed te poetsen)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34630037
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:59 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen onder gitaarbouwers ernstig over verdeeld. In principe is de spanning die op je hals staat door je snaren helemaal niet zo heel groot, aangezien de hoek waaronder je snaren op de hals staan een hele scherpe is.
Beter safe than sorry, dus één voor één is waarschijnlijk wel wat beter, maar het is zeker geen doodzonde om een keer alle snaren eraf te halen (en de boel eens goed te poetsen)
Ik moet eigelijk de fretboard van mn acoustische gitaar schoonmaken maar durf niet alle snaren er af te halen
Woensdag als k weer nieuwe snaren heb maar doen..
  maandag 30 januari 2006 @ 22:20:09 #61
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34630347
Snaren niet duur? In Nederland worden we bij elke willekeurige aankoop die we doen volledig anaal uitgewoond door twee dikke zweterige mannen met aids, zonder condoom. Kutland, sterf
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_34631581
Ik heb Ibanez SZ320 waar ik zo'n 3jr geleden voor t laatst op heb gespeeld (simpele blues en metal deuntjes) en staat sindsdien stof te verzamelen. weg doe ik t zeker niet, ga strax weer beginnen als ik klaar ben met de verhuizing. zal wel weer helemaal overnieuw moeten beginnen maarja niet spelen is geen optie
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  maandag 30 januari 2006 @ 23:01:38 #63
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34635067
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:47 schreef Razz_Gul het volgende:
Ik heb Ibanez SZ320 waar ik zo'n 3jr geleden voor t laatst op heb gespeeld (simpele blues en metal deuntjes) en staat sindsdien stof te verzamelen. weg doe ik t zeker niet, ga strax weer beginnen als ik klaar ben met de verhuizing. zal wel weer helemaal overnieuw moeten beginnen maarja niet spelen is geen optie
ibanez sz is geen verkeerde gitaar heb d'r zelf ook 1 gehad!
pi_34635385
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:54 schreef -Beer- het volgende:
Ik speel inmiddels ook een beetje gitaar, en ik zit op Fok! dus ik kan mezelf ook tot de Fok!Gitaristen rekenen. misschien zelfs wel een plekje on de OP bemachtigen binnenkort
Ik heb op.txt aangepast dus als het goed is sta je de volgende keer erbij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 01:38:44 #66
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34637236
Ik heb een goeie oefening voor mezelf, m'n wijsvinger helemaal niet gebruiken. De vingers branden lekker!
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_34638957
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:12 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Moet je alleen even zijn avatar uploaden, want nu doet 'ie het nog niet
pi_34639124
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 07:35 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Moet je alleen even zijn avatar uploaden, want nu doet 'ie het nog niet
oeps 't was een gifje
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:29:31 #69
35693 Mennosson
drinker with a writing-problem
pi_34640041
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb een goeie oefening voor mezelf, m'n wijsvinger helemaal niet gebruiken. De vingers branden lekker!
frethand of pickhand?
Maar altijd inderdaad goed om eens af te wisselen.
You know what is so funny about this show?
Statler: "I don't know. What is so funny about this show?"
I was asking you.
pi_34642079
Beste mensen, ik ben me momenteel aan het orienteren op het aankopen van een electrische gitaar. Nou heb ik een paar vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden

Mijn budget ligt zo tussen de 800-1000 euro en ik vroeg me af wat een betere keuze zou zijn, een 'top-end' gitaar van een goedkoper merk (bijvoorbeeld Epiphone Les Paul) of een 'low-end' gitaar van een beter merk (bijv. Fender Strat)? Ik weet dat beide gitaren nogal van elkaar verschillen (humbuckers tov single coils), maar in het geval ik voor de 'low-end' optie ga overweeg ik om de pickups te laten vervangen door die van een beter merk (Seymour Duncan's bijv.).

In de keuze van een gitaar is de muziekstijl uiteraard ook belangrijk en die is in mijn geval vrij divers, ik wil zowel rauwere rock met veel distortion en jankende blues alswel cleane Clapton-achtige nummers kunnen spelen. Kunnen jullie me in deze adviseren? Ik hoor graag tips/aanbevelingen over het gitaarmerk + type en eventuele vervangingen van de pickups. Trouwens, mijn keuze is niet beperkt tot Fender of Epiphone, andere merken mogen ook
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:43:45 #72
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34642837
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef Numbnut het volgende:
Beste mensen, ik ben me momenteel aan het orienteren op het aankopen van een electrische gitaar. Nou heb ik een paar vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden

Mijn budget ligt zo tussen de 800-1000 euro en ik vroeg me af wat een betere keuze zou zijn, een 'top-end' gitaar van een goedkoper merk (bijvoorbeeld Epiphone Les Paul) of een 'low-end' gitaar van een beter merk (bijv. Fender Strat)? Ik weet dat beide gitaren nogal van elkaar verschillen (humbuckers tov single coils), maar in het geval ik voor de 'low-end' optie ga overweeg ik om de pickups te laten vervangen door die van een beter merk (Seymour Duncan's bijv.).

In de keuze van een gitaar is de muziekstijl uiteraard ook belangrijk en die is in mijn geval vrij divers, ik wil zowel rauwere rock met veel distortion en jankende blues alswel cleane Clapton-achtige nummers kunnen spelen. Kunnen jullie me in deze adviseren? Ik hoor graag tips/aanbevelingen over het gitaarmerk + type en eventuele vervangingen van de pickups. Trouwens, mijn keuze is niet beperkt tot Fender of Epiphone, andere merken mogen ook
Moeilijk te zeggen natuurlijk, hangt helemaal af van je persoonlijke voorkeur. Mijn eerste reactie zou zijn: koop een Epi en hang daar betere elementen in , alhoewel ik het eerst eens aan zou kijken met de stock elementen. Verder heb je voor 800-1000 euro zeker wel betere Fenders dan low-end; een standaard USA strat kost volgens mij nog geen 1.000 euro. Overigens zou ik ook zeker naar een Tele kijken, vooral als je er eentje neemt met één humbucker en één single coil kun je er zowel hard mee rocken als soepeltjes clean mee spelen.
En ik krijg de indruk dat je nu vooral kijkt naar nieuwe: waarom geen tweedehands? Scheelt een hoop geld, en is (als je de goede gitaar weet te vinden) zeker niet slecht.
En je kunt met een duurdere tweedehands gitaar wel wat langer vooruit dan met een nieuwe van een lagere klasse, maar van dezelfde prijs
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34655533
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:12 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Danku
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:24:49 #74
98135 TeleluvR
pi_34661023
Heeft iemand trouwens meer informatie over deze versterker?
En misschien nog belangrijker, een idee van de waarde?
Het is nl. best wel een joekel en ik kan deze thuis amper kwijt!

pi_34661547
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:24 schreef TeleluvR het volgende:
Heeft iemand trouwens meer informatie over deze versterker?
En misschien nog belangrijker, een idee van de waarde?
Het is nl. best wel een joekel en ik kan deze thuis amper kwijt!

[afbeelding]
hmmz ik heb ook een yamaha gehad, transistor..
deze volgense mij ook!!
ik vond het geluid van die van mij 100w 2x12 combo best redelijk!!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:47:08 #76
98135 TeleluvR
pi_34662054
Ja, het is transistor, ik gok een 100watter, wellicht minder, echt heel hard is ie ook weer niet (mijn 100w Fender combo is harder!)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:23:58 #77
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34663469
Heh, ik dacht vroeger dat bij een buizenversterker het geluid door een grote buis kwam. Niet dat dat enige relevantie heeft met de discussie
pi_34672509
Ik wil de snaren van m'n Ibanezje vervangen, maar weet niet precies zeker hoe het moet. Is er ergens een filmpje of serie foto's te vinden die dit uitleggen?
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:05:14 #79
35693 Mennosson
pi_34673784
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:08 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik wil de snaren van m'n Ibanezje vervangen, maar weet niet precies zeker hoe het moet. Is er ergens een filmpje of serie foto's te vinden die dit uitleggen?
http://www.plaino.com/restring//re_string_guitar_electric.html

http://www.donhofstee.nl/snaren.htm

I was asking you.
pi_34674223
Wie o wie kan mij iets uitleggen over 'power chords' , en een schema met deze akkoorden posten?
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:25:48 #81
35693 Mennosson
pi_34674369
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:21 schreef sound-storm het volgende:
Wie o wie kan mij iets uitleggen over 'power chords' , en een schema met deze akkoorden posten?
http://guitaralliance.com/guitar_lessons/power_chords/
I was asking you.
pi_34677995
hoe speel ik de akkoorden bij het nummer 'het is een nacht' van Guus Meeuwis?
Moet ik 2x omlaag 1x omhoog en weer 1x omlaag?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_34678135
En nog maar een vraag, wat zijn een paar goede nummers om te oefenen als je pas net begint?

Het liefste nummers zonder akkoorden.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:46:25 #84
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34678531
juist nummers met de simpele akkoorden als het is een nacht van guus meeuwis!

maar kleine tokkelliedjes als michelle van anouk kan ook wel leuk zijn
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34679245
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:46 schreef Jorikjet het volgende:
juist nummers met de simpele akkoorden als het is een nacht van guus meeuwis!

maar kleine tokkelliedjes als michelle van anouk kan ook wel leuk zijn
Oke maar dan nog 2 vragen

Wat is een goed tokkelnummer van Anouk?
En hoe speel ik nu 'het is een nacht?'
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:24:31 #86
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34679803
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:34 schreef partyyboyy het volgende:
En nog maar een vraag, wat zijn een paar goede nummers om te oefenen als je pas net begint?

Het liefste nummers zonder akkoorden.
Apache van The Shadows (al zitten er wel 'snelle' stukjes in, probeer ze te alternate picken)
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:27:09 #87
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34679889
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34683260
quote:
ja idd, maar ik weet niet hoe ik de akkoorden aan moet slaan, ik kan ze wel van boven naar beneden aanslaan, maar andersom weet ik niet.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:19:49 #89
35693 Mennosson
pi_34683510
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:12 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
ja idd, maar ik weet niet hoe ik de akkoorden aan moet slaan, ik kan ze wel van boven naar beneden aanslaan, maar andersom weet ik niet.
Moet je een beetje op je gehoor doen denk ik.
Als je vindt dat een accoord wel wat hoger mag klinken doe je een opwaartse slag
Als je juist wat zwaarder wilt: neerwaarts.
De accoorden zijn hetzelfde maar de eerst aangeslagen noot klinkt het meeste door, vandaar.
I was asking you.
pi_34683617
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:19 schreef Mennosson het volgende:

[..]

Moet je een beetje op je gehoor doen denk ik.
Als je vindt dat een accoord wel wat hoger mag klinken doe je een opwaartse slag
Als je juist wat zwaarder wilt: neerwaarts.
De accoorden zijn hetzelfde maar de eerst aangeslagen noot klinkt het meeste door, vandaar.
oke
kwestie van luisteren en veeeel oefenen dus.
pi_34684629
Zometeen mn Les Paul terug van een afstelbeurt

En mn Weeping Demon piept niet meer ze hebben er iets tussen gesmeerd
pi_34685006
Ik moet misschien met het zomerconcert op school een lied spelen met de muziekklas...
ik moet zingen en gitaar spelen
Dus ik zit te denken aan Metallica's Nothing Else Matters..
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34685237
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik moet misschien met het zomerconcert op school een lied spelen met de muziekklas...
ik moet zingen en gitaar spelen
Dus ik zit te denken aan Metallica's Nothing Else Matters..
Ken je doen wij gaan iets van 3 Doors Down doen bij: (Trommel geroffel ) Het Concert bij kaarslicht
pi_34685400
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:07 schreef Even het volgende:

[..]

Ken je doen wij gaan iets van 3 Doors Down doen bij: (Trommel geroffel ) Het Concert bij kaarslicht
hehehe...de leraar vond mijn ideeën verder niet zo'n succes
(Iron Maiden - Number of the Beast, Children of Bodom )
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34685706
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

hehehe...de leraar vond mijn ideeën verder niet zo'n succes
(Iron Maiden - Number of the Beast, Children of Bodom )
Wij gaan niet zeggen wat we gaan spelen maar zeggen dat we bijv ook Nothing Else Matters doen maja
pi_34686058
Nothing Else Matters
pi_34686218
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:32 schreef no1uknow het volgende:
Nothing Else Matters
is ECHT een geweldig nummer, en 't grootste voordeel: niet moeilijk te spelen
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:39:49 #98
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34686284
Doe dan Fade To Black
pi_34686493
ik zat ook al te denken aan R.E.M ofzo...
echt simpele, maar toch zulke mooie muziek
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34692931
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Doe dan Fade To Black
Dat wou ik ook maja weet nog niet wat we gaan doen.. Ik vind die solo op het eind zo gaaf nu ik ook een Wah heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')