abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34641324
slotje, slotje, slotje

brian

[ Bericht 82% gewijzigd door googoodoll op 31-01-2006 21:42:57 ]
pi_34641521
ahhh ik lees het nu pas goed. ik heb een ampeg svt classic vol met buizen maar dat hoor je hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEel goed verschil met de mosfet ampegs, en onze gitarist een all tube mesa preamp + mesa 50/50 all tube eindamp ook de overdrive doet hij met buizen hoor je ook heel goed

die marshall valvestate (heb ik vroeger ook gehad) doen hun distortion ook gewoon via een chip en routen het dan door een buisje heen. de mesa doet zen distortion via buizen das gewoon heel anders. je moet gewoon altijd all tube shit hebben.

maart verschil tussen een buizenmic met 1 buis en een condensormic hoor ik ook erg goed maar die maakt geen kutte distortion via een chip he
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_34641764
Leuk topic voor mensen die nog nooit een versterker met slechts een buis in de voorversterker hebben gehoord, maar als goed technofoob gitarist automatisch aannemen dat alles met transistors erin direct des Duivels is .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:59:29 #4
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34641786
verschil hoor je goed, vooral als je er zelf op speelt

[edit]
ow, ook al verkeerd gelezen het verschil hoor je wel, aangezien je het buisje kunt oversturen, en dus een soort van overdrive krijgt. het is nog geen echte buizenamp, maar komt wel stapje in de richting.

[ Bericht 31% gewijzigd door Jorikjet op 31-01-2006 11:08:45 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34641823
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:47 schreef punksquad het volgende:
ahhh ik lees het nu pas goed. ik heb een ampeg svt classic vol met buizen maar dat hoor je hEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEel goed verschil met de mosfet ampegs, en onze gitarist een all tube mesa preamp + mesa 50/50 all tube eindamp ook de overdrive doet hij met buizen hoor je ook heel goed

die marshall valvestate (heb ik vroeger ook gehad) doen hun distortion ook gewoon via een chip en routen het dan door een buisje heen. de mesa doet zen distortion via buizen das gewoon heel anders. je moet gewoon altijd all tube shit hebben.

maart verschil tussen een buizenmic met 1 buis en een condensormic hoor ik ook erg goed maar die maakt geen kutte distortion via een chip he
Je kwam in het gitaristentopic nog vragen naar hoe je snaren goed stemt (je had er dus geen verstand van) maar je hebt wel verstand van versterkers

Ik hoor het verschil overigens wel. Een buizen-amp is gevoelig (zowel voor harmonics als aanslaggevoeligheid), en klinkt warmer. Bovendien kan je het over het algemeen voelen. Een buizenamp voel je in je borstkas. Ook op de acceptabele volumes, een transistor-amp moet je erg hard zetten hiervoor.

edit: damn, ik dacht verschil tussen alltube en transistor .
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:58:38 #6
71333 BUG80
Stop making sense
pi_34643195
Beetje vreemde poll, dat is net zoiets als zie jij verschil tussen mannen en vrouwen? Het zijn gewoon twee verschillende dingen en dan nog heb je vrouwen die op mannen lijken en vice versa

Een buis is een zogenaamd niet-lineair systeem, voor de techneuten onder ons, waardoor de "gevoeligheid" ontstaat waar hierboven over gesproken wordt. Bovendien klinkt hij anders bij verschillende volumes, bij hoge volumes ontstaat bijvoorbeeld overdrive. Hij gaat gewoon in feite over z'n nek, maar dan wel op een manier die onze oren "prettig" vinden.

Dit alles is vanuit een technisch opzicht gewoon kleuring van je signaal, maar gitaristen vinden dit juist fijn. Een elektische gitaar klinkt van zichzelf gewoon niet mooi / niet bijzonder.

Niet-lineaire systemen zijn moeilijk digitaal na te bootsen, maar "men" komt steeds meer in de buurt, nu processoren steeds sneller en goedkoper worden.
pi_34645317
even semi off-topic

ik was de afgelopen week met de guitar rig aan het spelen.. best leuk spul (softwarematige amp/fx-simulatie)
maar heb nu mn valvestate marshalltje thuis (alleen een buis in de preamp geloof ik)
oeh dat klinkt toch zoveel beter, het verschil tussen strat en les paul is bijvoorbeeld veel beter te horen

oftewel.. ik kan alles weer opnieuw opnemen
pi_34648816
ik was zostraks bij googoodoll thuis en ik heb deze topic gestart,
hij hoort het verschil niet, en wij hadden een discussie er over, hij denk dat ik de enige ben die dit verschil hoor!
lees:
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:17 schreef googoodoll het volgende:

[..]

Je hoort het er echt niet aan af vind ik!
PS4 online: micro_nl
pi_34649648
je hoort het zeker wel, maar eh... hoe lang speelt googoodoll gitaar dan? Dat scheelt namelijk ook wel eh
pi_34661766
Walgelijk, meneer moet ook alles doen om me weer eens zijn gelijk te krijgen. *zucht*

Ïk (ik! ik! ik!]) hoor(de) het er niet aan af, heb zelf zo'n valvestate met buisje in de voor- of achterversterker of weet ik het. Bij aanschaf van dat ding zette ik 'm naast een transistor van ongeveer dezelfde prijsklasse (hoeveelheid watt etc. ook vergelijkbaar) en hoorde ik geen noemenswaardig verschil. Maar goed, dat was een jaar geleden of zoiets.

En Hammet, ik speel nu sinds de derde, dat was dan ook echt mijn eerste keer een noot/toon, en ik zit nu... eh.. sinds december 4 jaar! En moet zeggen dat ik mezelf meer als liedjesschrijver dan gitarist beschouw. Niet dat daar zo goed in ben, maar daar gaan iig mijn prioriteiten naar uit. En ja, om je liedjes te realiseren heb je zo af en toe ook de hulp nodig van een pielende gitarist en zodoende onderhoud ik contact met TS (en dat is dan ook de enige reden denk ik wel eens )

nee hoor

En echt een onzinnig topic dat van mij gesloten moet worden, alhoewel die poll wel mag naar deeltje 13. Waar zijn de mods?
pi_34661806
jezus christus, brianneke, flikker, waarom open je topics onder mijn naam!!

MODS! mijn nick wordt misbruikt!!!!
pi_34661931
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:42 schreef googoodoll het volgende:
jezus christus, brianneke, flikker, waarom open je topics onder mijn naam!!

MODS! mijn nick wordt misbruikt!!!!
moet je ff topic report plaatsen is die zo dicht,
ja je bent wel een goede songwriter, daar ben je weer beter in dan mij!
pi_34662089
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:41 schreef googoodoll het volgende:
En echt een onzinnig topic dat van mij gesloten moet worden, alhoewel die poll wel mag naar deeltje 13. Waar zijn de mods?
Die poll vraagt wat anders dan de OP, dus wat mij betreft mag ie prima hier blijven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:06:03 #14
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34662877
wtf gebeurt hier
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34662977
Wat is dit voor raar topic, kom hier poll in de topictitel tegen.. ik zie geen Poll! Moet er een poll die er niet staat ineens naar een ander topic? En.. de hele OP is ook nog eens verdwenen.

en wat wil je dat er gebeurt googoodoll, zet het ff op een rijtje? wie is Brian? log eens ff uit als je met iemand anders fokt op dezelfde PC of stel een wachtwoord in dat niet zo simpel is als 12345 om misbruik te voorkomen
pi_34663306
iki ben brian, heb bij googoodoll thuis een topic gestart, als je het verschil hoort tussen een buizen versterker met 1 buis en een transistor versterker (gitaarversterker)
omdat ik dit verschil hoor en googoodoll niet, heeft hij het weg gehaald
nee grapje, het was meer een persoonlijke discussie maar ik was wel benieuwd wat de rest vond,
er waren iets meer mensen die het verschil wel hoorden!
13 wel 7 niet zoiets geloof ik
pi_34663419
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:38 schreef googoodoll het volgende:
slotje, slotje, slotje

brian
[ Bericht 82% gewijzigd door googoodoll op 31-01-2006 21:42 ]
klein beetje kinderachtig wel
pi_34664613
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:08 schreef Beathoven het volgende:
Wat is dit voor raar topic, kom hier poll in de topictitel tegen.. ik zie geen Poll! Moet er een poll die er niet staat ineens naar een ander topic? En.. de hele OP is ook nog eens verdwenen.

en wat wil je dat er gebeurt googoodoll, zet het ff op een rijtje? wie is Brian? log eens ff uit als je met iemand anders fokt op dezelfde PC of stel een wachtwoord in dat niet zo simpel is als 12345 om misbruik te voorkomen
Poll staat nu in gitaristen topic en brian=guitarist.nl en die opende bij mij thuis topics, vandaar

topic kan weg!
pi_34665664
ok.. bij deze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')