Nee, ik bedoelde daarmee dat een uitspraak van een rechter niet altijd even rechtvaardig en wetmatig is, als waar mensen blindelings van uit lijken te gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:06 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Verandert je mening dan wat Taida betreft?
waarom?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde daarmee dat een uitspraak van een rechter niet altijd even rechtvaardig en wetmatig is, als waar mensen blindelings van uit lijken te gaan.
Ik vind heel simpel gezegd dat Taida eruit moet. Liefst vandaag nog dan morgen.
Niet helemaal. Het IND moet eerst een beslissing nemen of Taida de opleiding mag afmaken of niet, pas dan (dus bij een negatief besluit) kan ze worden uitgezet.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is bijna om te huilen, vind je ook niet?
Verdonk heeft de kans laten ontglippen om haar uit te zetten, en geen idee wanneer en of ze die fout kan herstellen. Ik kan het niet geloven dat de IND pas na de rechtszaak achter deze info komt, dus hier moet iets anders achterzitten. Je vraagt je af wat ze verbergen of in hoeverre deze \'feiten\' wel echt zijn.
Die is daar gewoon te gast, en geeft commentaar op de kwestie.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:30 schreef Tafkahs het volgende:
Wat is de relatie met Jeltje van Nieuwenhoven, ik val net in Woestijnruiters
Goed argument man, nu ben ik om :')quote:Op zondag 5 februari 2006 21:34 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
* eensch is.quote:Op zondag 5 februari 2006 08:43 schreef more het volgende:
[..]
bron
Eerst een vertrekregeling accepteren en dan weer terug willen komen en blijven, dat kan natuurlijk niet.
Dus Taida![]()
Inderdaad, nadat de rechter heeft bepaald dat de IND het niet heeft onderzocht in hoeverre zij daadwerkelijk de middelbare school in Kosovo kan afmaken. De IND heeft op andere zaken besloten dat zij geen recht heeft op een verblijfsvergunning. Het lijkt mij ook dat deze zaken gewoon blijven staan, deze zijn al getoetst door de rechter volgens mij. Dus het meisje krijgt hoogst waarschijnlijk gewoon weer een negatieve beslissing, al heeft ze waarschijnlijk tegen die tijd het VWO al wel afgemaakt. Nou, leuk toch?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Niet helemaal. Het IND moet eerst een beslissing nemen of Taida de opleiding mag afmaken of niet, pas dan (dus bij een negatief besluit) kan ze worden uitgezet.
En voldoet ze wel aan de regels, mag ze blijven. Dat doet ze dus. Blijkbaar.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:36 schreef kollie het volgende:
[..]
Goed argument man, nu ben ik om :\')
Als zij niet aan de voorwaarden voldoet om hier te mogen blijven, dan moet ze gewoon opzouten.
vertel, wat heb ik gemist...quote:Op zondag 5 februari 2006 21:42 schreef Yildiz het volgende:
Heeft íemand hier uberhaupt de uitzending gezien, of blért men de Telegraaf na?
Als je de uitzending wilt zien: www.uitzendinggemist.nl
of
http://www.tvopjepc.nl/programma/371 (binnenkort dus)
In welk spectrum van de politiek wordt er nou geen wanbeleid gevoerd, ik noem een electriciteitsnet waarin alleen marginale winsten gehaald kunnen worden, voedselbanken omdat een hoop mensen niet rond kunnen komen, de gezondheidszorg die niet alleen duurder is geworden, maar ook verminderd in kwaliteit, onderwijs dat al tanende was en nu hervormd is naar een nog slechter systeem waar cijfers geen rol meer spelen, burgervrijheden die afgepakt zijn door de identificatieplicht, verdachtmakerijen etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:34 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Die is daar gewoon te gast, en geeft commentaar op de kwestie.
Maar respect voor Taida, die daar redelijk rustig kan uitleggen waarom ze per se het VWO-diploma in Nederland wil halen. Ook alle respect dat ze dat in accentloos Nederlands kan vertellen. Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
Het valt niet in woorden uit te drukken. Het zal binnenkort vast wel online staan.quote:
zat. Maar die doen het gewoon legaal, net zoals een Nederlander ook legaal in de US kan gaan studeren ofzo. Daar is ook niks op tegen. Maar als je hier als illegaal aan komt en denkt er mee weg te komen, kan NL ook niet anders doen dan vooral zichzelf serieus te nemen en volgens de afgesproken regels te werk gaan. Als je jezelf al niet serieus neemt, zal een ander dat zeker niet doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:34 schreef Kozzmic het volgende:
Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
Ja, daar zijn we als land goed in...quote:Op zondag 5 februari 2006 21:40 schreef kollie het volgende:
tijdelijk, eerst dat diploma halen, en dan alsnog die welverdiende schop onder de kont![]()
Nou, als je de kluit op deze manier hebt belazerd ben je wat betreft mij niet meer welkom.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ja, daar zijn we als land goed in...
De voorganger van Verdonk maakte een talentvolle 18-jarige voetballer tot ongewenst vreemdeling die vanaf zijn 9e in Nederland woonde, geintegreerd was en keihard had gewerkt om het te kunnen maken bij Ajax. Verdonk wil nu hetzelfde met Taida, iemand die er zelf niet voor gekozen heeft om naar Nederland te komen maar in de afgelopen acht jaar wel volledig vernederlandst is. En keihard heeft gewerkt om ondanks dat ze de eerste tien jaar van haar leven niet in Nederland heeft gewoond toch in zes jaar tijd het vwo af te ronden.
We zijn inmiddels zo verzuurd en xenofoob geworden in NeEderland dat we enkel nog de nationaliteit van iemand zien, en niet meer de persoon die erachter schuilgaat. Regels zijn regels, befehl ist befehl.
kul. we zijn overspoeld de afgelopen jaren met economische vluchtelingen, dit geouwehoer is nu het gevolg. Met xenofobie heeft het niks te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:51 schreef Kozzmic het volgende:
We zijn inmiddels zo verzuurd en xenofoob geworden in NeEderland dat we enkel nog de nationaliteit van iemand zien, en niet meer de persoon die erachter schuilgaat. Regels zijn regels, befehl ist befehl.
Die volwassen vrouw probeert alleen de andere kant van het verhaal te belichten, iets wat nogal eens nagelaten wordt.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Kozzmic het volgende:
Een volwassen vrouw van 50 jaar oud, die de media gaat gebruiken om af te rekenen met een meisje van 18 dat al een paar jaar op haar tandvlees loopt om koste wat het kost haar vwo in Nederland af te maken. Ziek, ziek, ziek. Ik ben hier echt woedend over.
Dat *zielige zwakke niet berekende meisje* heeft er zelf voor gekozen om leugens in de media te gaan verspreiden.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Kozzmic het volgende:
Een volwassen vrouw van 50 jaar oud, die de media gaat gebruiken om af te rekenen met een meisje van 18 dat al een paar jaar op haar tandvlees loopt om koste wat het kost haar vwo in Nederland af te maken. Ziek, ziek, ziek. Ik ben hier echt woedend over.
Wat voor leugens Loedertje?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat *zielige zwakke niet berekende meisje* heeft er zelf voor gekozen om leugens in de media te gaan verspreiden.
Als ze dan door de mand valt omdat er iemand geen zin meer heeft in al fde pathetic fantasie verhalen van zo\'n geslepen *meisje* is het plots de schuld van diegene die klokkenluider is en de boel eens open op tafel gooit?
Mooi, geef mij dan even een bron waarin staat dat zij zelf de kluit belazert.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef kollie het volgende:
[..]
Nou, als je de kluit op deze manier hebt belazerd ben je wat betreft mij niet meer welkom.
De kluit belazeren, en dan een jank-verhaal ophangen. Zij geeft al die asielzoekers een slechte naam, en verpest het voor de mensen die het wle volgens de regels doen.
Ik ook.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Kozzmic het volgende:
Ziek, ziek, ziek. Ik ben hier echt woedend over.
Vervolgens is ze op een Frans toeristen-visum teruggekomen. De kluit belazeren lijkt me. Taidaquote:Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mooi, geef mij dan even een bron waarin staat dat zij zelf de kluit belazert.
Ik kan het namelijk niet uit de OP halen, waarin duidelijk wordt weergegeven dat zij dat doet. Haar gezin heeft die premie gehad, niet zij.
Ja, inderdaad, om een voorbeeld te stellen. Of beter gezegd: om gewoon te laten zien dat we niet over ons heen laten lopen.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
waarom?om een voorbeeld te stellen?
Ze kost in ieder geval geen cent meer als ze hier nog een paar maanden blijft
Denk toch eens na man! Haar situatie is op geen enkele wijze te vergelijken met die buitenlandse studenten waar jij het over hebt! Dat ze accentloos Nederlands spreekt mag ook geen argument zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:34 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Die is daar gewoon te gast, en geeft commentaar op de kwestie.
Maar respect voor Taida, die daar redelijk rustig kan uitleggen waarom ze per se het VWO-diploma in Nederland wil halen. Ook alle respect dat ze dat in accentloos Nederlands kan vertellen. Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Schengenquote:Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef kollie het volgende:
[..]
Vervolgens is ze op een Frans toeristen-visum teruggekomen. De kluit belazeren lijkt me. Taida![]()
Precies, stelletje sentimentele idioten. Drie jaar geleden zaten dezelfde huilies te blèren dat Nederland vol is en nu huilen ze weer omdat één element van het probleem waar men destijds over zat te zeuren, het land uit moet... omdat zij, in tegenstelling tot haar lotgenoten, toevallig VWO doet en goed Nederlands spreekt :') .quote:Op zondag 5 februari 2006 21:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
* eensch is.
Regels zijn regels. Wegwezen! Doe in Kosovo maar staatsexamen op de ambassade. Dat huilie-gedoe moet maar eens afgelopen zijn.
Dan had ze de hint eerder moeten oppakken en had ze niet koste wat het kost die pogingen moeten ondernemen. Haar eigen fout.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Kozzmic het volgende:
Da's misbruik maken van een toeristen-visum. Zoals jij waarschijnlijk wel weet mag deze niet gebruikt worden voor permanente bewoning.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Schengen
Waarom is dat de kluit belazeren? Dat is niet verboden hoor.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef kollie het volgende:
[..]
Vervolgens is ze op een Frans toeristen-visum teruggekomen. De kluit belazeren lijkt me. Taida![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is dat de kluit belazeren? Dat is niet verboden hoor.
quote:Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef kollie het volgende:
[..]
Da\'s misbruik maken van een toeristen-visum. Zoals jij waarschijnlijk wel weet mag deze niet gebruikt worden voor permanente bewoning.
Het probleem is een beetje dat we geen ongelijkheid meer durven te zien. Want waarom een uitzondering maken voor Taida? Van mij mag het hoor. Maar in het doorgeschoten gelijkheidsdenken waar iedereen tegenwoordig last van heeft mag je eigenlijk de persoon niet meer zien.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om permanente bewoning. Niks mis mee dus.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef kollie het volgende:
[..]
Da\'s misbruik maken van een toeristen-visum. Zoals jij waarschijnlijk wel weet mag deze niet gebruikt worden voor permanente bewoning.
Beleid tegenwoordig. 'Zielige' eenzijdige verhalen in de media kunnen tegenwoordig een reactie verwachten.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Kozzmic het volgende:
Omdat de IND er heel vaak naast zit en er nu pas mee komt.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:22 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom zou het fraudeverhaal flauwekul zijn?
Dat weet ik, en dat doet ze dan ook niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef kollie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 22:22 schreef FuifDuif het volgende:
Het is eigenlijk toch ook te gek voor woorden. Waarom zou het fraudeverhaal flauwekul zijn? Omdat Taida zegt dat het onzin is? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet waar is. Wat mij betreft zou het zelfs nog zo moeten zijn, dat die 7000 euro teruggevorderd wordt als boete.
Doet ze wel, met een toeristen-visum mag je maximaal 3 maanden in 1 van de schengen-landen verblijven.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat weet ik, en dat doet ze dan ook niet.
[..]Voor zover ik kan lezen is haar gezin terug gegaan, en heeft die premie gehad. Taida niet. Geef nou eens een bron waarin staat dat Taida (en niet haar gezin) dat geld heeft gehad?
Nou ja, Verdonk heeft wel vaker een loopje met de waarheid genomen. Hoe vaak heeft ze zich daarvoor wel niet moeten verantwoorden in de Kamer?quote:Op zondag 5 februari 2006 22:22 schreef FuifDuif het volgende:
Het is eigenlijk toch ook te gek voor woorden. Waarom zou het fraudeverhaal flauwekul zijn? Omdat Taida zegt dat het onzin is? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet waar is. Wat mij betreft zou het zelfs nog zo moeten zijn, dat die 7000 euro teruggevorderd wordt als boete.
Misschien wilden ze haar wel de afgang besparen, wanneer de rechter zou hebben besloten dat ze inderdaad uit het land verwijderd moest worden. Maar nu dat niet is gebeurd, gaat men over op een hardere hand. Ik vind dat alleen maar begrijpelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:23 schreef SCH het volgende:
Omdat de IND er heel vaak naast zit en er nu pas mee komt.
Voor zover ik weet is een reisvisum 3 maanden, en had zij een studie-visum, welke 6 maanden of meer is. Ik wil wel even zien welk visum ze heeft / had, en wat de termijn daarop is.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef kollie het volgende:
[..]
Doet ze wel, met een toeristen-visum mag je maximaal 3 maanden in 1 van de schengen-landen verblijven.
Ja dat is waar, mevrouw Verdonk loopt meestal over van empathiequote:Op zondag 5 februari 2006 22:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Misschien wilden ze haar wel de afgang besparen
Stel dat het inderdaad toch onjuist blijkt te zijn, dan vind ik dat zelf nog niet eens zo bezwaarlijk. Feit is en blijft: Taida kan weer rustig naar huis en er is geen enkele reden om haar hier te laten blijven. Sterker nog, er is (met betrekking tot de signaalfunctie) alle reden om haar terug te sturen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:28 schreef schatje het volgende:
[..]
Nou ja, Verdonk heeft wel vaker een loopje met de waarheid genomen. Hoe vaak heeft ze zich daarvoor wel niet moeten verantwoorden in de Kamer?
Nee, zij voert een hard bewind. Dat is alleen maar te waarderen. Dat is wat de kiezer kennelijk wil.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dat is waar, mevrouw Verdonk loopt meestal over van empathie![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |