Nee, die hebben er over nagedachtquote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef The6thgate het volgende:
postbankdie hebben niet eens een chipknip op de pinpas zitten
Chippas is juist makkelijker. Er hoeft geen verbinding met de bank opgezet te worden, de betaling is binnen 1 seconde geregeld, geen code nodig.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:17 schreef Herkauwer het volgende:
Die chipknip moet gewoon afgeschaft worden alles gewoon met de pinpas doen... waarom moeilijk als het makkelijk kan?
As far as I know...quote:[b]Op maandag 30 januari 2006 15:17 Pinnen kan mobiel... zorg er voor dat het wat goedkoper wordt zodat ook alle kleine winkels het zich kunnen veroorloven.
Is wel nodig, hoe wil je dat ding anders opladen?quote:Op maandag 30 januari 2006 15:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Chippas is juist makkelijker. Er hoeft geen verbinding met de bank opgezet te worden, de betaling is binnen 1 seconde geregeld, geen code nodig.
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:12 schreef Joeriii het volgende:
klaag klaag klaag
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:12 schreef Joeriii het volgende:
Bij ons op school moet je overal betalen met je chipknip. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Lekker makkelijk.
ohquote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, die hebben er over nagedacht
zo kan je dus je chipknip uitlenen zonder je pinpas te hoeven weggeven
om te betalen is geen code nodig bedoel ik uiteraard. Je ziet het bedrag en op Ja drukken volstaat. Voor kleine betalingen is het ideaal. En pinnen kost de winkelier geld. Daarom moet je bij kleine bedragen vaak bijbetalen. Bij een chippas is dat niet zo.quote:Is wel nodig, hoe wil je dat ding anders opladen? Daarnaast duurt pinnen ook niet zolang....Ik moet meestal wachten op de cassiere, want je kan die pas er meteen doorhalen.
Ja, vandaar ook mijn opmerking over de kosten erbij. Ik vind het gewoon belachelijk dat het niet met één pas kan... Dát vind ik vervelend, want ik gebruik mijn chipknip wel, zeer weinig. Voor de hogeschool en soms voor parkeren. Maar ik zet er pas geld op als ik het nodig heb, want ik gebruik haast geen contantgeld en vindt het onnodig om 20 euro op mijn chipknip te zetten. Omdat ik het toch niet binnen een korte termijn zal gebruiken.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
om te betalen is geen code nodig bedoel ik uiteraard. Je ziet het bedrag en op Ja drukken volstaat. Voor kleine betalingen is het ideaal. En pinnen kost de winkelier geld. Daarom moet je bij kleine bedragen vaak bijbetalen. Bij een chippas is dat niet zo.
Ja eigenlijk best slim.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, die hebben er over nagedacht
zo kan je dus je chipknip uitlenen zonder je pinpas te hoeven weggeven
Die telefoonkosten hoef je niet meer te maken, tegenwoordig kan het ook via een ADSL verbinding. Voor bedrijven die veel pin transacties per dag hebben, is dat zeker aan te raden.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:28 schreef Dannon het volgende:
[..]
As far as I know...
Een pinapparaat moet voor elke transactie opbellen naar InterPay om alles te verifieren. Het apparaat krijgt dan informatie terug, en als alles goed is, heb jij betaald. Dit kost dus telefoonkosten, waardoor pinnen voor te kleine bedragen niet erg fijn is voor een winkel, en zeker niet voor een kantine.
Hm.. ik wist niet dat dat zo werkte. Dan is het chippen in de bus ook een stuk eenvoudiger dan ik dachtquote:Op maandag 30 januari 2006 15:28 schreef Dannon het volgende:
[..]
Een chipautomaat belt maar 1x per dag op naar 'huis' om alle gegevens door te geven over hoeveel er is uit gegeven, omdat je saldoinformatie op de chip zelf staat, in plaats van een centrale server. Voor kleine bedragen is dit veel goedkoper, MAAR, je wilt ditzelfde systeem niet voor je pinpas, want dan moet je weer geld op je pas zetten...
Tja.
studentrekening zeker?quote:Op maandag 30 januari 2006 23:34 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb Rabobank en was mijn pasje wel door m'n eigen schuld kwijtgeraakt. Ik kreeg gratis een nieuwe.
HS Leidenquote:Op maandag 30 januari 2006 17:08 schreef Katana het volgende:
Ik had precies hetzelfde vandaag, ook geblokkeerd
Welke school zit je als ik vragen mag
Bij andere rekeningen is het ook gratis. Mijn zus kreeg 'm gratis bij haar Rabo totaalpakket, volgens mij.quote:
Chipknip is ook makkelijk, maar dat je pasje geblokkeerd is en dat je dan 5 euro moet betalen voor een nieuw pasje is echtquote:
zet er dan ook méér opquote:Op dinsdag 31 januari 2006 02:02 schreef RijstNatie het volgende:
Dit is weer het voorbeeld waarom pasjes KUT zijn en Cash geld Ruleerd
Elke keer opladen heen en weer geloop, dan heb je weer net 10cent te weinig op je pas etc...
Voor verder geklaag zie ook mijn topic: Bonus Kaart van Albert Heijn
Laat je vrienden voortaan de lunch betalen..quote:Op maandag 30 januari 2006 15:12 schreef Joeriii het volgende:
En nu komt nog het ergste: Omdat ik niet kon chippen kon ik geen broodje met brie vanmiddag halenkutzooi.
Als ze nou eens alle prijzen mooi zouden afronden zijn we ook meteen van dat gezeur afquote:Op dinsdag 31 januari 2006 02:07 schreef RijstNatie het volgende:
ja de meeste nederlanders willen 5 of 10 cent graag terug hebben
vandaag nog toevallig een broodje frikandell gehaald voor 1,90. Ik gaf 2euro en dan zeg ik erbij: Het is goed zo hoor... geeft altijd een goed gevoel
Raar, ik laad mijn chipknip van de Postbank altijd op in een Rabobank/ABN AMRO opladerquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:31 schreef iamredleader het volgende:
Ik heb nog een suggestie, laat de chipkaart bij alle oplaadpunten werken! Dan kan ik m'n ABN chipknip opladen bij zo'n postbankding en omgekeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |