abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:38:47 #101
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23768510
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:11 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Nou laatst stond op de website van brianmay, dat ze vergeleken met andere grote bands juist nog steeds veel jongeren aantrekken....
Dat zou de stelling wel meer ontkrachten ja.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:40:29 #102
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23768542
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
En inmiddels dus 13 jaar vandaag.

Nu 'Love of my life' op de radio...
Moet zeggen dat het wel prettig is om eens een wat minder vaak gedraaid nummer van ze te horen. En een erg mooie keuze ook.
Vooral live op "Queen live Killers" als het hele publiek begint mee te zingen. Kippenvel!
pi_23768561
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:38 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat zou de stelling wel meer ontkrachten ja.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23874504
Als we Bohemian Rhapsody weer op nr1 willen krijgen in de top2000, volgens mij is vandaag de laatste dag dat we kunnen stemmen

klik hier om te stemmen!!
  vrijdag 10 december 2004 @ 11:50:45 #105
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23874608
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 11:46 schreef vdo28 het volgende:
Als we Bohemian Rhapsody weer op nr1 willen krijgen in de top2000, volgens mij is vandaag de laatste dag dat we kunnen stemmen

klik hier om te stemmen!!
Liever "Innuendo" eiegenlijk.
pi_23874640
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 11:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Liever "Innuendo" eiegenlijk.
Ik had Innuendo op 2 gezet

Ik vind het iig echt een nummer voor de top 10 van de top 2000!

Toch vind ik Bohemian Rhapsody beter door hoe briljant het is geschreven, door de verschillende "sections" er in, door de videoclip, en door de timing...
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:15:37 #107
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23875114
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 11:52 schreef vdo28 het volgende:
Toch vind ik Bohemian Rhapsody beter door hoe briljant het is geschreven, door de verschillende "sections" er in, door de videoclip, en door de timing...
Op zich ben ik het wel met je eens, maar ik heb eigenlijk een beetje een overdosis Rhapsody gehad, vandaar dat ik dit keer ga voor Innuendo.
pi_23875158
Ach ja dan draai je het om, iedereen zijn eigen
pi_23931066
Queen Tour Spring 2005
Roger has announced on ZDF that Queen plan to tour in the spring of 2005 with Paul Rodgers. An interview with Brian also discusses this.
http://www.zdf.de/ZDFmt/mediathek/0,3496,MT-2238629,00.html - Roger Interview

http://www.zdf.de/ZDFmt/mediathek/0,3496,MT-2238771,00.html - Brian Interview

in the interviews Brian and Roger recently did for German TV, both said that they are going on tour next spring.
...Roger Taylor:

"We decided we gonna do a Queen tour. We're touring in Deutschland, in Germany, and Europe next spring. So, first time in many years: a Queen tour - brand-new news and we are very excited to do that. ... We have a fantastic singer ... his name is Paul Rodgers. ... He was one of Freddie's favourite singers - and one of our favourite singers."

...Brian May:

"We didn't finally push the button yet, but really we made the decision that we want to do this [a tour next year]. Finally we found a singer that we want to work with. It doesn't mean he joins the band. Nobody is replacing Freddie. ... Paul Rodgers ... we thought okay, this is somebody worthy of going out with and making something new. ... We want to make something new, we want to make something which means something now."

If you want further confirmation, you can watch the interview on the internet at:

http://www.zdf.de/ZDFmt/mediathek/0,3496,MT-2238629,00.html

You can discuss this hot news at:

http://www.queenzone.com/(...)c_view.aspx?Q=437423

thanks to: M. and Schlipsi on the notice board.

Submitted by: Richard Orchard

Paul Rodgers

pi_23931718
Freddie
  maandag 13 december 2004 @ 11:10:52 #111
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23932685
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:29 schreef vdo28 het volgende:
"We decided we gonna do a Queen tour. We're touring in Deutschland, in Germany, and Europe next spring.
In Deutschland en in Germany? Toe maar...

Maar dat is goed nieuws aan de ene kant. Aan de andere kant vraag je je af of het wel gaat werken. En als John Deacon er ook al niet bij is zit je dus nog maar op 50% Queen.
Ach, we zien het wel. Op zich goed nieuws dat Brian en Roger weer watgaan doen!
pi_23938687
quote:
Op maandag 13 december 2004 11:10 schreef scanman01 het volgende:

[..]

In Deutschland en in Germany? Toe maar...

Het is letterlijk vertaald uit het interview!

Ach, we zien het wel. Op zich goed nieuws dat Brian en Roger weer watgaan doen!
Weer wat gaan doen??
Ze hebben nog niet stil gezeten hoor...

Ze hebben de musical "We will rock you" gepromoot de afgelopen jaren, verder zijn ze al vaak in Afrika geweest voor de Mercury Phoenix Trust etc etc
pi_23938703

Well, the news seems to be out .... Roger spilled the beans on his interview with the Wettendass Web-page gal .... so I endorsed it.

And this time it's not just a rumour. We are in the process of looking at venues for a QUEEN tour in the spring. It really all came about because of the Fender 50th Anniversary gig that I did with Paul Rodgers. We were both so amazed at the chemistry that was going on in All Right Now, that suddenly it seems blindingly obvious that there was "something happening here". And if we were to play together some more, which we both thought was an exciting possibility, who would be the drummer ??? Well, the expression "No Brainer" comes to mind. Then the UK Hall of Fame awards just came up out of the blue. Apparently we had won one of the categories and the request was there for us to play. I had already had the conversation with Roger at this point, about how brilliant Paul Rodgers was, and, since, very conveniently, he had also been asked to be there, we agreed we would ask Paul if he would team up with us for this event.

The rest in a way is already History. The show went so incredibly well from our point of view, and we got so many rave reactions from out there, we decided almost then and there that we would look at a tour together.

This is what we have been doing over the last two or three weeks, looking at venues, discussing how we might approach our collective material, etc. etc.

It's very exciting .... ever since the run-up to that Awards show, I felt in my waters that something big and scary was happening. Scary because as soon as you press the button for something like this you set a massive juggernaut into motion which cannot be stopped ! So bang goes the home life, and anything else we might have planned for the coming months. Suddenly the QUEEN Phoenix is rising again from the ashes, and will take precedence over everything in our lives. So be it. So there ya go. I won't go into more details right now, but, barring accidents, QUEEN and PAUL RODGERS will be on the road, pretty much for sure, around April 2005.

See ya there !

Love

Bri

www.brianmay.com
pi_23940041
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:29 schreef vdo28 het volgende:
Queen Tour Spring 2005
Roger has announced on ZDF that Queen plan to tour in the spring of 2005 with Paul Rodgers.
Waarom dit bericht in een topic over Freddie Mercury staat is me een raadsel, maar goed...

Ik heb m'n mening over deze tour al gegeven in het Queen topic maar voor alle duidelijkheid geef ik 'm hier ook nog maar ff:

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje triest om te zien dat May en Taylor de naam Queen gebruiken (misbruiken?) om maar zelf in de belangstelling te kunnen staan. De fans kicken op elke scheet die maar een beetje naar Queen ruikt en dat weten de heren maar al te goed. En maken daar flink gebruik van.

Zo'n samenwerking kan best wel interessant zijn, maar wordt volgens mij alleen geloofwaardig als er nieuwe nummers gemaakt worden en dan niet onder de noemer Queen. Maar goed, er wordt alweer gesproken over een Queentour, en dan krijg ik toch het idee van teren-op-oude-roem. Maar wie weet klinkt het allemaal als een dijk, persoonlijk zie ik het niet zitten en krijg ik angstige Museumplein-visioenen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_23940128
Ehm Muaddib, Freddie heeft zelf gezegd: The show must go on.
En bij alles laten ze duidelijk weten dat het geen Queen is, omdat Freddie onvervangbaar is.
Het blijven gewoon rockers en dus doen ze nog wat....
Meer is het niet...
pi_23940313
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:24 schreef vdo28 het volgende:
En bij alles laten ze duidelijk weten dat het geen Queen is
"We are in the process of looking at venues for a QUEEN tour in the spring"
"Suddenly the QUEEN Phoenix is rising again from the ashes, and will take precedence over everything in our lives"
quote:
Het blijven gewoon rockers en dus doen ze nog wat....
Meer is het niet...
Nogmaals, een samenwerking tussen de heren vind ik prima, het Queen-sausje dat eroverheen wordt gegoten staat me wat minder aan.
pi_23940333
moeten we altijd aan het eind van het jaar terugblikken op wat er is gebeurt, en wie er dood is gegaan? Ga eens in het heden leven!
ohjajoh
pi_23940387
Ik vind het logisch dat ze iets gaan doen in de stijl van Queen, en dat noemen ze dan Queen.
Nogmaals Freddie Mercury zei zelf: The show must go on. Hij leefde voor de muziek en heeft tot op het allerlaatste moment nummers opgenomen.
Ditzelfde geldt ook voor Brian en Roger, en omdat alles toendertijd zo plotseling is gegaan zijn er vele fans die nog wel eens Queen willen zien, dit is een soort van kans.

Ik vind dit totaal dan ook geen misbruik maken van, maar omdat te begrijpen moet je denk ik je meer verdiept hebben in Roger en Brian.
  maandag 13 december 2004 @ 13:40:29 #119
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23940440
Ik vind het zelf onzin om de Queen-naam maar weer eens af te stoffen. Wanneer Paul McCartney en Ringo Starr samen zouden touren is het toch ook geen Beatles-reunie? Beetje jammer dat deze mensen in het verleden blijven leven..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23940500
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:40 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het zelf onzin om de Queen-naam maar weer eens af te stoffen. Wanneer Paul McCartney en Ringo Starr samen zouden touren is het toch ook geen Beatles-reunie? Beetje jammer dat deze mensen in het verleden blijven leven..
Het klinkt mij meer als jaloers?
Wat mankeert jullie??

Weet je wel hoeveel fans al jaren oproepen (ivm plotselinge dood Freddie Mercury) om nog eens wat te ondernemen, iets in de stijl van Queen.
Ik vind het geweldig dat ze dit alsnog doen, ik bedoel ze hebben dat toch niet gelijk na zijn dood gedaan...
  maandag 13 december 2004 @ 13:48:26 #121
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23940609
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:04 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Weer wat gaan doen??
Ze hebben nog niet stil gezeten hoor...

Ze hebben de musical "We will rock you" gepromoot de afgelopen jaren, verder zijn ze al vaak in Afrika geweest voor de Mercury Phoenix Trust etc etc
Je begrijpt wel wat ik bedoel toch?
pi_23940626
Ja okaj!
  maandag 13 december 2004 @ 13:55:57 #123
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_23940770
Als die twee samen nog muziek willen blijven maken is dat toch uitstekend? En als mensen daar op af komen en Freddie verwachten is dat volledig hun eigen stupiditeit. Je kan niet meeliften op het succes dat Queen gehad heeft als iedereen die er ook maar iets vanaf weet in de gaten heeft dat het belangrijkste bandlid niet meer meedoet. Een probleem dat zichzelf oplost dus.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_23940882
Maar iedereen weet dat wel BlackJack...
  maandag 13 december 2004 @ 14:13:14 #125
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_23941187
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:00 schreef vdo28 het volgende:
Maar iedereen weet dat wel BlackJack...
Dus wat is dan het probleem asl ze de naam Queen gebruiken. Een naam waar ze meer dan recht op hebben, na alles wat ze bereikt hebben onder die naam, en aangezien zeker Brian May ook voor een groot deel het creatieve genie achter de formatie was.
  maandag 13 december 2004 @ 14:13:22 #126
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23941196
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:43 schreef vdo28 het volgende:
Het klinkt mij meer als jaloers?
Wat mankeert jullie??
Waar moet ik dan jaloers op zijn? Ik hou gewoon niet van die halfbakken reunieen, of het nou Queen, the Doors of een andere band is. Waarom touren ze gewoon niet onder hun eigen namen? Zeker omdat die stadions dan niet volkomen..

Maar goed, voor de (kritiekloze) fans is het leuk hoor, veel plezier.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23941267
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:13 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Waar moet ik dan jaloers op zijn? Ik hou gewoon niet van die halfbakken reunieen, of het nou Queen, the Doors of een andere band is. Waarom touren ze gewoon niet onder hun eigen namen? Zeker omdat die stadions dan niet volkomen..

Maar goed, voor de (kritiekloze) fans is het leuk hoor, veel plezier.
Als je het nou niet leuk vind waar lul je dan over?
En je laatste opmerking is wel heel achtergesteld
Waarom zou je kritiek hebben als er geen kritiek is?
Blijkbaar ken jij gewoon alle achtergronden niet!

Maar goed, het was dus gewoon een zeikpost van je, dat mag.

[ Bericht 7% gewijzigd door vdo28 op 13-12-2004 14:35:59 ]
pi_23941670
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:13 schreef BlackJack het volgende:
Een naam waar ze meer dan recht op hebben, na alles wat ze bereikt hebben onder die naam
Juist na alles wat ze bereikt hebben vind ik het een zwaktebod om juist NU en in deze samenstelling als Queen te touren
quote:
en aangezien zeker Brian May ook voor een groot deel het creatieve genie achter de formatie was.
Die discussie is hier al vaker gevoerd en om een bewering van gelijke strekking ben ik hier door de Queen fanaten al bijna aan de hoogst Fok!boom gehangen.

Verder sluit ik me aan bij Zander: Ik hoop dat ze het waarmaken en de fans er een groot plezier mee doen. Dan zeik ik dit topic wel vol
  maandag 13 december 2004 @ 14:41:20 #129
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23941851
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:13 schreef BlackJack het volgende:
en aangezien zeker Brian May ook voor een groot deel het creatieve genie achter de formatie was.
Na Freddie ja. Freddie heeft heel erg veel geschreven (zoals Bohemian Rhapsody) en was wat mij betreft zonder enige twijfel het brein achter Queen.
  maandag 13 december 2004 @ 15:58:29 #130
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_23943608
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:33 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Juist na alles wat ze bereikt hebben vind ik het een zwaktebod om juist NU en in deze samenstelling als Queen te touren
[..]
Een begrijpelijke instelling, maar ik vind het voornamelijk hun beslissing om dat wel of niet te doen. En ik vind het zeker niet aan jou of aan mij om ze daarop aan te vallen. Als ze nou puur voor de centen nog snel wat nummers onder de naam Queen uitbrachten vind ik het een ander verhaal. Maar ze zijn echt ergens mee bezig, en zeker met die rock opera hebben ze duidelijk geprobeert wat nieuws neer te zetten. Ik heb niets dan respect voor wat die kerels gedaan hebben, en nog steeds blijven doen.

Hoewel ik wel jeuk krijg van de opmerking: "Zo had Freddie het gewild, The Show Must Go On." Daar krijg ik een beetje fortuyn beelden bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackJack op 13-12-2004 16:00:08 (typo) ]
pi_23943770
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:58 schreef BlackJack het volgende:

[..]

Hoewel ik wel jeuk krijg van de opmerking: "Zo had Freddie het gewild, The Show Must Go On." Daar krijg ik een beetje fortuyn beelden van.
Ten eerste zou ik als ik jou was eens met de psycholoog praten over je frustratie gehalte.
Want je koppelt Fortuyn, een geheel ander iemand die in de politiek zat en een beweging op gang heeft gezet aan iemand die in een band zat en gewoon aan een ziekte is overleden.
Verder vind ik het normaal dat je soms toch wel zegt "zo had diegene het gewild" over iemand die overleden is. Een soort laatste eer, dat de Fortuynisten dat voor jou hebben verpest is jou probleem, wel simpel gedacht, maar dat heeft hier zeker niets mee te maken.

Ten tweede....
Wie maakt dat soort opmerkingen dan

Mocht het op mij slaan, ik gebruikte het alleen als voorbeeld in dit topic, ik bedoel het was anders geweest als Queen al aan het doodbloeden was aan het einde van de jaren 80, maar dat was zeker niet het geval.

We weten niet hoe Freddie het heeft gewild, dus er is zeker geen sprake van "zo had Freddie het gewild". Dat heb ik dan ook nog nooit van mijn leven iemand horen zeggen (en zeker geen Brian of Roger)

Oh ja en over jou geruchten nog eenmaal! Wie gelooft dat nou? In 1985/1986 gonsde het van de geruchten dat Queen uit elkaar zou, dat weerlegde Freddie tijdens de Magic Tour nog on stage.

[ Bericht 9% gewijzigd door vdo28 op 13-12-2004 16:13:31 ]
  maandag 13 december 2004 @ 16:09:30 #132
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_23943862
Dat was niet direct op deze discussie gericht, ik heb die opmerking in eerdere queen topics meerdere malen langs zien komen, maar ik weet niet zeker of dat ook op Fok was. Was ook niet tegen jou gericht. Laat je niet zo makkelijk de boom in jagen joh
pi_23943993
Ik had ook niet het idee dat het op mij gericht was, ik vind het gewoon een vreemde reactie.
Veel zin heb ik er ook niet in om dat nog 20 keer te horen dus heb ik het direct mee afgedaan.
  maandag 13 december 2004 @ 16:20:32 #134
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_23944136
Ok, afgedaan.

Maar wat bedoel je met:
quote:
Oh ja en over jou geruchten nog eenmaal! Wie gelooft dat nou? In 1985/1986 gonsde het van de geruchten dat Queen uit elkaar zou, dat weerlegde Freddie tijdens de Magic Tour nog on stage.
Of snap ik dat niet omdat ik te lui ben om het hele topic te lezen?
pi_23945693
for
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:20 schreef BlackJack het volgende:
Ok, afgedaan.

Maar wat bedoel je met:
[..]

Of snap ik dat niet omdat ik te lui ben om het hele topic te lezen?
Mijn excuses, ik was met 2 topics tegelijk bezig, deze opmerkingen horen in dat andere topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door vdo28 op 13-12-2004 19:06:37 ]
pi_23946579
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:58 schreef BlackJack het volgende:
Een begrijpelijke instelling, maar ik vind het voornamelijk hun beslissing om dat wel of niet te doen. En ik vind het zeker niet aan jou of aan mij om ze daarop aan te vallen.
Natuurlijk is het hun beslissing. Het is ook hun goed recht om te doen wat zij denken dat goed is. Maar ik vind dat ik alle recht heb om dat te bekritiseren, hier op Fok! of in de kroeg of waar dan ook. Het mag hier geen kritiekloos slijmtopic worden, toch? En we zijn toch verder allemaal heel lief voor elkaar?
pi_23947146
Ik heb hem vandaag nog even klassikaal geëerd.

Er was een klasgenootje die niet wist wie of wat Queen was.
pi_23947298
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:33 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Misschien kun je hem meenemen naar een concert van Queen. Ik heb ergens gelezen dat ze weer gaan touren.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 13 december 2004 @ 19:23:02 #139
15600 BB-King
Long live the King!
pi_23948345
The Show must go on is geschreven door Brian May...
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_23962254
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:41 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Na Freddie ja. Freddie heeft heel erg veel geschreven (zoals Bohemian Rhapsody) en was wat mij betreft zonder enige twijfel het brein achter Queen.
Hoewel Freddie inderdaad geniaal was, vind ik dit een belediging aan de andere Queenleden. Another One Bites The Dust, We Will Rock You, Innuendo, The Show Must Go On, Radio Ga Ga, A Kind Of Magic, I Want To Break Free, Who Wants To Live Forever. Zomaar even wat tijdloze klassiekers van Queen, allemaal niet geschreven door Freddie.
Weblog : de Boomhut (bekend van TV)
Fijn: Queen (bekend van TV)
pi_23970136
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:33 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Dat ken ik ook. Maar volgensmij zijn mijn klasgenoten niet zo bekend in de muziekwereld. Namen als John Lennon en Paul McCartney zeggen hun niks en Queen ook niet

Ik ken zelfs iemand die niet wist wie of wat Queen was, maar diegene wist wel wie Freddie Mercury was
pi_23975873
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat ken ik ook. Maar volgensmij zijn mijn klasgenoten niet zo bekend in de muziekwereld. Namen als John Lennon en Paul McCartney zeggen hun niks en Queen ook niet

Ik ken zelfs iemand die niet wist wie of wat Queen was, maar diegene wist wel wie Freddie Mercury was
Bij mijn geval ging het wel over een streng gereformeerd meisje die geen televisie thuis heeft, dus dan valt het wat meer te begrijpen. Maar toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')