Tja dat is kiezen tussen twee sappigheden
![]()
Wingers kan zooooo donders leuk zijn om te trainen maar ik ken de markt niet zo goed..
Weet wel paar voorbeelden van lekkere players en hun verkoopprijzen:
- Alvin Reyna
Quick, bovennatuurlijk PM, Wereldklasse +x (dicht bij bovennat.)wing, goed passen. Verkocht @ 9 mln aan Optimi
- Formi pm, wereldklasse wing, waardeloos passen quick, 22 verkocht @ 3.950.000
- uitmuntend pm bovennatuurlijk wing, matig passen, quick verkocht @ 5.650.000
- uitstekend pm, wereldklasse wing, zwak passen, koppen verkocht @ 3.700.000
Als je je bedenkt hoe laag wereldklasse wing eigenlijk is zijn dit verschrikkelijk lekkere bedragen en ze zijn niet eens abnormaal.
Geloof dat uitmuntend pm uitmuntend wing + secondary ook al voor 3m gaat.
Over setpiece weet ik wel vrij veel, ik ken een sp trainer die een team van briliantjes had (all offensive) en "maar" 3.5 mln om in zijn trainees te stoppen, inmiddels 1.5 seizoen geleden.
Inmiddels heeft ie een team met allemaal wonderbaarlijk / wereldklasse midjes en heeft ie zijn trainees geupgrade naar uitstekendjes met een enkele formi er tussen.
Als je actief aan en verkoopt dan kun je met weinig geld snel meer maken, als je wat rustiger handelt, spelers een seizoen traint en je A-spelers niet direct probeert te verkopen na wonderbaarlijk SP, dan heb je wat meer nodig.
Hoe wil je investeren? 30 mln egaal verspreid over je team ( 47 spelers à
600k ) of wil je 10 "experimentjes" 10 a spelers en 30 al cheapo trainees?
Experimentjes kunnen b.v. spelers zijn van landen die net beginnen, wel een A-team hebben maar met mainskills rond de goed - formidabel. Als je voor een prikkie een oude bok (23~24) uit zo'n land opschept kan ie NT worden dankzij zijn SP. Daar zit wel wat geld dat makkelijk te cashen is.
Ik zou zelf proberen zo veel mogelijk waardevolle spelers te kopen waar vraag naar is, spelers rond de 500-700k.
Liefst koopjes, leuke specialities, goed sp e.d. Als je die dan optijd verkoopt en goed list kun je snel richting 20k per trainee per week gaan verdienen, zo'n miljoen per week. De echt goede sp trainers verdienen 20-22m per week. Da's bijna het dubbele van wat ik verdien met mijn skilltrading.