abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2006 @ 21:31:32 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34594396
Ik wil me dus goed voelen. ( wie niet )

Als ik praat over goed voelen, dan heb ik het over een gevoel dat je kunt omschrijven met continu in extase verkeren. Alsof je xtc hebt genomen, maar dan zonder drugs.

Hoe komt je tot die kalmte en dat inzicht? Hoe bereik je het mekka in het voelen en ervaren? Oftwel het nirvana volgens het Bhoeddisme.

Is het een kwestie van, aanvoelen hoe je in elkaar steekt als mens? Gevoelens laten stromen als het ware? Stress wegwerken? Alles in de juiste banen leiden ook? Het gevoel als een waterval laten stromen ook?

Of moet je werken met het bewustzijn?

Heeft het wel met magie te maken? Ik denk het wel. Ik ervaar zelf soms het magische extase gevoel. En dan leef ik in een droom.

Hoe bereiken jullie het mekka? Of leven jullie zomaar zonder te beseffen dat goed voelen beter kan?

Hopelijk is dit topic wat beter dan de laatste paar

Ik open dit topic hier, omdat het in R&P niet past volgens mijn mening. Hier zijn mensen wat bewuster bezig met het voelen en ervaren en met het bewustzijn. En dat is dan niet bedoeld om mensen van R&P te bashen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34595592
Het meest voor de hand liggende is nog wel mediteren denk ik
  zondag 29 januari 2006 @ 22:17:49 #3
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_34596282
Begint met lichamelijke gezondheid, dus goed eten, geen nicotine, alcohol, goed slapen, enz.
Tot zover de kwaliteitspost
  zondag 29 januari 2006 @ 22:21:21 #4
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_34596405
Wetenschappelijk is het volgende bekend:

Happiness = P + (5xE) + (3xH)

Just to explain, P stands for Personal Characteristics, including outlook on life, adaptability and resilience.

E stands for Existence and relates to health, financial stability and friendships.

And H represents Higher Order needs, and covers self-esteem, expectations, ambitions and sense of humour.

het volledige artikel
Siamo Tutti Antifascisti!
  zondag 29 januari 2006 @ 22:29:40 #5
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_34596728
tvp
Speak only if it improves upon the silence....
  zondag 29 januari 2006 @ 22:57:27 #6
105141 yoshua
I walk bij faith,not by sight
pi_34597835
Kijk eens op :

www.real-life.nl

GBY
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:08:13 #7
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_34859517
meditatie en elk moment beleven met alleen onzelfzuchtigheid als je gids.
The Lost Teachings of Atlantis omschrijft het behalen van zo'n leven. (atlantis.to)
¡ Experience Everything !
pi_34861017
Lichamelijk goed in je vel zitten, jezelf accepteren om wie je bent, zorgen voor innerlijke rust en zorg dat je niet meegesleurd wordt in de hebberigheid en de drang altijd maar meer te willen.

Zodra je dat kan en je kan genieten van kleine dingen (zoals bv even blij worden als je een reiger ziet zitten, een konijntje ziet hupsen of een mooie volle maan ziet) en je je zelf volledig accepteert dan kan je een meditatie uitvoeren om tot rust te komen.
Steek wierook aan, een paar kaarsejs, desnoods een rustgevend muziekje en je voelt je na de meditatie echt als herboren
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:00:06 #9
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_34861228
Het is heel simpel - je moet doen waar je je goed bij voelt

Dus ik rook, ik drink, ik doe waar ik zin in heb en ik hoef geen excuses te zoeken voor m'n eigen gedrag.
Ik heb geen 'hogere macht' nodig om dingen op af te schuiven,
en ik hoef niet met salie-blad rondjes door m'n huis te rennen voor ik me er lekker kan voelen.

Ik hoef me niet te troosten met de gedachte dat er meer is dan dit leven, want ik ben al tevreden met dit leven.

En als laatste - ik geloof in "reversed-karma".
Dat houdt zeg maar in dat ik zo vervelend kan doen tegen mensen als ik wil,
want als ik naar ben tegen iemand zal die persoon vast wel iets gedaan hebben in z'n vorig leven om het te verdienen.
zzz
pi_34861664
Ik denk dat iig één van de sleutelwoorden "acceptatie" is.

Accepteer je omgeving en je medemens met al zijn "foutjes"...
accepteer jezelf zoals je bent !

Dat houdt naar mijn idee niet in dat je niet naar vooruitgang/ verandering moet streven,
in tegendeel.. ikzelf probeer nagenoeg constant te blijven ontwikkelen.
( en ja, daar hoor imo ook 1 stap achteruit 2 stapen vooruit bij ).

Maar accepteer dat jij nú bent wie jij nú bent.
Lach om je "foutjes", probeer jezelf niet geforceerd anders te laten zijn, maar blijf gewoon rollen.
Alles op je gemak. Je komt er vanzelf.

Niet accepteren betekend gefrustreerd raken... frustratie = niet goed voelen.
Frustratie is afbrekend en dodend.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34861837
just let it flow.
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34861891
ik voel me goed als lichamelijk alles in orde is. Ik voel me gelukkig als alles goed gaat qua werk/studie, financieel vlak, de liefde en m'n naaste omgeving.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:25:38 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34861990
Ik heb nu ff het rad terug gedraaid denkbeeldig in mijn leven, ik heb de laatste tijd teveel naar voren gewerkt en wil weer terug werken. Ik wil niet teveel vooruit denken dus, en heb een soort denkbeeldig wiel toegevoegd zodat het denken niet naar voren gaat maar stil staat. Als het denken continu blijft draaien is het niet prettig leven.

Het is ff wennen maar altijd denken gaat gewoon irriteren en levert stress op. In rust toestand zijn is stukken beter. En dan nog is het mogelijk om het licht te laten schijnen op bepaalde onderwerpen.

Dat het denken dus niet stroomt maar dat de energie alleen stroomt, en dat de energie zelfs niet teveel stroomt. En kalm en bedachtzaam zijn erbij.

Ben nog niet zo lang wakker dus ik ga straks verder op iedere individuele post in.

Weet ook niet hoe ik het moet uitleggen maar het is een gevoel van, ik blijf rustig staan op de plek waar ik sta. Inplaats van geforceerd te blijven zoeken naar antwoorden. Als er een antwoord of oplossing moet komen dan komt die vanzelf wel.

Op deze manier heb ik ook het geduld om meer andere zaken te doen. Maar alles laten komen naar mij toe. Ik bedoel dus. Ik ga niet meer op zoek, ik laat het naar mij komen allemaal. Dus ook niet meer streven naar vooruitgang dus zoals Mirage zei.

Genoeg vooruitgang als je in de "kern" zit. Ik noem het dan maar kern maar het is gewoon de veilige haven waar de energie goed verdeeld is. Over energie-verdeling wil ik nog verder gaan maar eerst koffie

Ik denk dat het leven vanzelf kan gaan ook, dat je gewoon rustig aan kunt doen en dat alles op de plek kan vallen. Ga je geforceerd zoeken dan vind je nooit wat je nodig hebt en wilt vinden.

Kleine toevoeging voordat het bericht te lang wordt: ( ben dus van plan om korter te schrijven).

De omgeving niet te snel opvangen, niet te snel bewegen binnen de omgeving als het ware. Rustig aandoen in de omgeving ook. Dus dat heeft misschien ook met mediteren te maken??? Geen stap te snel en geen stap teveel ondernemen. En tevens met conclusies trekken niet te hard van stapel lopen. Ik weet het niet. Gewoon rustig aandoen dus Rustiger aandoen is hier gewoon nodig. Vooral het denken een halt toe roepen ook.

Alleen is het zonder denken stil hier Maar misschien is die stilte waar ik aan moet wennen nog.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-02-2006 13:35:54 ]
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:38:34 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34862397
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:58 schreef Burbo het volgende:
Het meest voor de hand liggende is nog wel mediteren denk ik
Overdag leven in meditatie

Ik bedoel, waken maar dromen en slapen tegelijk. In je droom/gedachten wereld leven en tevens in de realiteit rond lopen?

Zoals ik soms in de bus zit als ik ergens heen moet gaan, dan ben ik helemaal verzonken in gedachtes en gaat de realiteit aan me voorbij als het ware. Toch maak ik het mee en weet ik wanneer ik moet uitstappen. Maar dan is de connectie tussen mijn gedachtenwereld en de realiteit gewoon okey, dan sluit dat goed op elkaar aan als het ware.

Zonder te zweven.
pi_34862935
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:38 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Overdag leven in meditatie

Ik bedoel, waken maar dromen en slapen tegelijk. In je droom/gedachten wereld leven en tevens in de realiteit rond lopen?

Zoals ik soms in de bus zit als ik ergens heen moet gaan, dan ben ik helemaal verzonken in gedachtes en gaat de realiteit aan me voorbij als het ware. Toch maak ik het mee en weet ik wanneer ik moet uitstappen. Maar dan is de connectie tussen mijn gedachtenwereld en de realiteit gewoon okey, dan sluit dat goed op elkaar aan als het ware.

Zonder te zweven.
Herkenbaar dat heb ik ook heel vaak, enorm diep in gedachten verzonken zijn en ook echt met klap terugkomen als iemand tegen je praat ofzo. Zolang niemand je stoort of aanspreekt gaat alles op de auto piloot.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:01:21 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34863071
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Herkenbaar dat heb ik ook heel vaak, enorm diep in gedachten verzonken zijn en ook echt met klap terugkomen als iemand tegen je praat ofzo. Zolang niemand je stoort of aanspreekt gaat alles op de auto piloot.
Prettig is dat of niet ?

Af en toe vluchten uit de realiteit, en als het nodig is weer terug komen ff.

Alsof er 2 werelden zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')