Ik heb nu ff het rad terug gedraaid denkbeeldig in mijn leven, ik heb de laatste tijd teveel naar voren gewerkt en wil weer terug werken. Ik wil niet teveel vooruit denken dus, en heb een soort denkbeeldig wiel toegevoegd zodat het denken niet naar voren gaat maar stil staat. Als het denken continu blijft draaien is het niet prettig leven.
Het is ff wennen maar altijd denken gaat gewoon irriteren en levert stress op. In rust toestand zijn is stukken beter. En dan nog is het mogelijk om het licht te laten schijnen op bepaalde onderwerpen.
Dat het denken dus niet stroomt maar dat de energie alleen stroomt, en dat de energie zelfs niet teveel stroomt. En kalm en bedachtzaam zijn erbij.
Ben nog niet zo lang wakker dus ik ga straks verder op iedere individuele post in.
Weet ook niet hoe ik het moet uitleggen maar het is een gevoel van, ik blijf rustig staan op de plek waar ik sta. Inplaats van geforceerd te blijven zoeken naar antwoorden. Als er een antwoord of oplossing moet komen dan komt die vanzelf wel.
Op deze manier heb ik ook het geduld om meer andere zaken te doen. Maar alles laten komen naar mij toe. Ik bedoel dus. Ik ga niet meer op zoek, ik laat het naar mij komen allemaal. Dus ook niet meer streven naar vooruitgang dus zoals Mirage zei.
Genoeg vooruitgang als je in de "kern" zit. Ik noem het dan maar kern maar het is gewoon de veilige haven waar de energie goed verdeeld is. Over energie-verdeling wil ik nog verder gaan maar eerst koffie
![]()
Ik denk dat het leven vanzelf kan gaan ook, dat je gewoon rustig aan kunt doen en dat alles op de plek kan vallen. Ga je geforceerd zoeken dan vind je nooit wat je nodig hebt en wilt vinden.
Kleine toevoeging voordat het bericht te lang wordt: ( ben dus van plan om korter te schrijven).
De omgeving niet te snel opvangen, niet te snel bewegen binnen de omgeving als het ware. Rustig aandoen in de omgeving ook. Dus dat heeft misschien ook met mediteren te maken??? Geen stap te snel en geen stap teveel ondernemen. En tevens met conclusies trekken niet te hard van stapel lopen. Ik weet het niet. Gewoon rustig aandoen dus
![]()
Rustiger aandoen is hier gewoon nodig. Vooral het denken een halt toe roepen ook.
Alleen is het zonder denken stil hier
![]()
Maar misschien is die stilte waar ik aan moet wennen nog.
[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-02-2006 13:35:54 ]