quote:De Italiaanse sportautobouwer Pagani presenteert de Zonda F. Het hart van de Zonda F wordt gevormd door een 12-cilinder van Mercedes-AMG met 602 pk! Dat betekent prestaties van topniveau!
De Pagani Zonda mag dan een vrij onbekende auto zijn, dat maakt ?em niet minder spannend. De spitse voorkant en indrukwekkende achterkant stralen één-en-al emotie en snelheid uit. Als je recht tegen de achterkant aankijkt en de vier dikke uitlaatpijpen voor je neus ziet vliegen de vlammen je denkbeeldig al om de oren.
7.3 liter V12
Zoals gebruikelijk bij Pagani wordt ook de Zonda F aangedreven door een motor van Mercedes-AMG. In dit geval gaat het om de 7.3 liter V12 met een vermogen van maar liefst 602 pk (bij 6.150 tpm). Het maximale koppel van 760 Nm komt beschikbaar bij 6.200 tpm. Dankzij het relatief lage gewicht van 1230 kg is de Pagani Zonda F in staat om in slechts 3,6 seconden naar 100 km/h te sprinten. Slechts 6,2 seconden later wijst de teller 200 km/h aan. Z?n topsnelheid ligt boven de 345 km/h.
200-0 km/h in 4,4 seconden!
Als dit geweld kan op tijd worden stilgezet dankzij vier flinke remmen van Brembo. Wanneer je bij 200 km/h vol op de rem trapt staat de Zonda F binnen 4,4 seconden stil. Reken er dan wel op dat je vol in de gordels hangt. De Zonda F staat op Michelin Pilot Sport 2 banden die voor de maat 255/35 ZR19 en achter 335/30 ZR20 hebben. De wielophanging is rondom geheel onafhankelijk en er is gebruik gemaakt van aluminium en magnesium om de wielophanging van te maken.
vorige deeltjesquote:Engine: Mercedes-Benz AMG 12 cylinder V 60°, 48 valves; displacement 7291 cc.
Max. Power: (kW) hp/rpm: (443) 602/6150.
Max. Torque: Nm/rpm 760/4000.
Weight-to-Power ratio: 2,04 kg/hp.
Clubsport-version*: (kW) hp/rpm (478) 650/6200; Nm/rpm: 780/4000; weight-to-Power ratio: 1,89 kg/hp.
Intake manifold: aluminium hydroformed alloy/avional MHG-System; exhaust manifold in hydroformed steel/inconel.
Transmission: longitudinal mid engine; rear wheel drive with self-locking differential.
Clutch: twin plate clutch.
Gearbox: mechanical 6 speed (+ reverse).
Brakes: 4 ventilated Brembo disks, hydraulic power brake.
Steel brakes: front 380x34 mm 6 piston caliper; rear 355x34 mm 4 piston caliper.
Carbon-ceramic brakes*: front 380x34 mm 6 piston caliper; rear 380x34 mm 4 piston caliper.
Steering: TRW rack and pinion power assisted.
Wheels: Forged aluminium/magnesium alloy APP wheels;19? front, 20? rear.
Tyres: Michelin Pilot Sport 2:
front 255/35/19
rear 335/30/20.
Suspensions: 4 independent wheels with double A-arm; pull rod helical springs and Öhlins adjustable shock absorbers; anti-roll bar; aluminium/magnesium alloy suspension arms.
Structure: central carbon fiber chassis; front and rear Cr Mo space frames; carbon fiber ?MD System? bodywork panels.
Dimensions: length 4435 mm; width 2055 mm; height 1141 mm; wheelbase 2730 mm; dry weight 1230 kg (without Comfort Pack and with CCM brakes).
Weight distribution: 46% front; 54% rear.
Downforce: ~600 kg at 300km/h (Clubsport version);
Downforce distribution: ~270 kg front; ~330 kg rear.
Vehicle-Diagnosis*: TMD remote diagnosis. Texa Mobile Diagnostic.
Safety: ABS/Traction Control Bosch; central carbon fibre safety cell with steel and carbon fibre roll bar; front and rear impact energy absorbing structure in carbon fibre and Cr Mo.
Performance: acceleration 0-100 km/h 3,6 sec.; 0-200 km/h 9,8 sec.;
Lateral g?s: 1,4 g with SPORT setting;
Braking: 200-0 km/h: 4,4 sec.;
Top speed: > 345km/h.
ik zeg net, ik wil het niet wetenquote:Op zondag 29 januari 2006 20:31 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik totaal geen interesse heb in dat meisje, ze is de dochter van de Alfa club voorzitter, dus Bojan en Alfisti weten wat ik bedoel.
quote:Op zondag 29 januari 2006 20:36 schreef Zonda_F het volgende:
Alexxxxx ik vind je post flink afbreuk doen aan mijn topic, zou je het weg willen halen?
quote:Subject: SHY TO FCUK WITH UR SHORT GUN? L0NGER 3" INSTANTLY apport
Message:
groat topmost bar manhood frisky chinquapin, adventurous corrigenda candidate tee cautious allegate? endosperm lodge flop.
workbench mohammedan handel darius?
prima schuyler taverna. shadbush nectary thumbnail welcome estuarine. context stank enter degree?
primate grovel decease singsong honeybee. telephonic freshen juxtaposition?
holocaust metaphoric prance cambrian reprise. commodious theism gosh,
Lekker nekkenquote:Op zondag 29 januari 2006 20:35 schreef Zonda_F het volgende:
ff flink kotsen () heeft mijn buikkramp goed gedaan
Bijna weg
Denk je dat ik het zonda topic ook zo in een afgelegen mapje in txt heb gevonden op mijn computer?quote:
Je hebt mailquote:
quote:Op zondag 29 januari 2006 20:38 schreef hermandeperman het volgende:
Wat vind ik die Zonda toch lelijk
Maar die details!
En die VO+LVO+ is ook een nette bak trouwens!
Mja jij hebt liever een lekker hersenloos mokkel ehquote:Op zondag 29 januari 2006 20:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je hebt mail![]()
@Sjoewe, de voorzitter is een goede kerel, niks mis mee, z'n dochter heeft alleen een nogal eigen willetje, en denkt nogal veel te weten
Je hebt nog gelukquote:Op zondag 29 januari 2006 20:41 schreef Zonda_F het volgende:
[..]
Denk je dat ik het zonda topic ook zo in een afgelegen mapje in txt heb gevonden op mijn computer?![]()
Dat is een fraai staaltje anti-peristaltiekquote:
quote:Op zondag 29 januari 2006 20:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hebt nog gelukIk had mn Volvo topic al dire keer kunnen starten voor jij met de zonda kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |