Tweede.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:55 schreef Parvus het volgende:
"schrijf in je eigen woorden op wat deze ziekte inhoud"
of
"schrijf in je eigen woorden op wat deze ziekte inhoudt"
?
Lekkere generalisatiie weer...quote:Op zondag 29 januari 2006 19:56 schreef Paltos het volgende:
Wat ben je trouwens dom als je dit niet weet!.
Ja deed ik ook, het leek ook zo simpel maar zie vorige postquote:Op zondag 29 januari 2006 19:56 schreef Donnie.Darko het volgende:
Denk maar aan het werkwoord lopen
"Schrijf in eigen woorden wie daar loop" is ook fout.
Ja, dat vond ik ook toen ik het gepost had.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:57 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Lekkere generalisatiie weer...
Niet iedereeen heeft hier gevoel voor.
Gelukkig maar dat je het zelf doorhad.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:58 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook toen ik het gepost had.![]()
hendig sjiek!quote:Op zondag 29 januari 2006 19:58 schreef Monidique het volgende:
in·houd (de ~ (m.), ~en)
1 hoeveelheid ruimte binnen een lichaam => volume
2 dat waarmee iets gevuld is
3 datgene wat in een boek, geschrift, taaluiting wordt meegedeeld, waar het over gaat => content; <=> vorm
4 inhoudsopgave
5 betekenis
Goed hé.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:59 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat je het zelf doorhad.
Heeft niets met gevoel te maken, maar enkel met luiheid of ernstige onwetendheid.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:57 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben er gewoon erg veel moeite mee deze regels te onthouden.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:59 schreef KritischBlikje het volgende:
[..]
Heeft niets met gevoel te maken, maar enkel met luiheid of ernstige onwetenheid.
Het onderwerp van de zin is ziekte. Dus stam+t. Lastig inderdaad.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:01 schreef Parvus het volgende:
Hey potdomme ik ben niet de dombo hier, ik ging voor dt en het leek zo makkelijk, totdat mensen die het zouden moeten weten ineens inhoud gingen zeggen =[.
Dan zijn hun dom dus.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:01 schreef Parvus het volgende:
Hey potdomme ik ben niet de dombo hier, ik ging voor dt en het leek zo makkelijk, totdat mensen die het zouden moeten weten ineens inhoud gingen zeggen =[.
Ik: stamquote:Op zondag 29 januari 2006 20:01 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben er gewoon erg veel moeite mee deze regels te onthouden.
Dus jij wil zeggen dat 80% van Nederland gewoon lui is omdat ze moeite hebben met de d/t regel?quote:Op zondag 29 januari 2006 20:03 schreef KritischBlikje het volgende:
[..]
Ik: stam
Hij/zij/het: stam+t
Bijzonder lastig inderdaad.
De sukkels!quote:Op zondag 29 januari 2006 20:01 schreef Parvus het volgende:
quote:Op zondag 15 januari 2006 12:21 schreef Arcee het volgende:
Goed, even een test dan:
Goedbeschouwd/t/dt snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels word/t/dt je door een bijdehand/t/dte havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rond/t/dte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd/t/dt dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt; het is ook nooit goed!
d, t of dt op die vetgedrukte plaatsen?
Gaarne zonder uitleg zodat meerdere mensen deze test even kunnen doen, als ze dat willen.
Exact dat wil ik zeggen! Eenieder die niet in staat is deze regel te onthouden en/of juist toe te passen is of enorm lui, of niet op de hoogte van de regel.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:04 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat 80% van Nederland gewoon lui is omdat ze moeite hebben met de d/t regel?
En dan is een enkeltje basisschool de enige juiste oplossing.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:06 schreef KritischBlikje het volgende:
of niet op de hoogte van de regel.
ver·bei·den (ov.ww.)quote:Op zondag 29 januari 2006 20:09 schreef Donnie.Darko het volgende:
Wat is 'verbeid' ?
Dat hoeft ook niet, je moet enkel een paar simpele regeltjes volgen.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:57 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Ah, dank.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:12 schreef Paltos het volgende:
[..]
ver·bei·den (ov.ww.)
1 [form.] afwachten => opwachten
Nog één foutje.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:13 schreef Donnie.Darko het volgende:
d
d
t
dt
d
dt
Maar ik weet dus niet wat 'verbeidt' betekent
Goedbeschouwdquote:Op zondag 29 januari 2006 20:15 schreef Paltos het volgende:
[..]
Nog één foutje.
Wel meteen de moeilijkste.![]()
Nou, één foutje daarin.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:17 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Goedbeschouwd
word
bijdehante
rondte
toegesnauwd
verbeidt
Mag jij me vertellen welke fout is...
Nee, gewoon verbeidt.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:22 schreef Donnie.Darko het volgende:
In dat geval gok ik het op verbeidt (met een t dan?)
maar ik kan het me niet voorstellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |