Niks mis met een beetje ruis.... Corbijn is er beroemd mee gewordenquote:Op maandag 12 maart 2007 20:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
owww nice. mijne zitten weer eens vol met ruis (but what else is new.. moet echt een andere cam. hebben)
omg the Hulk is aliveeeeeeeequote:Op maandag 12 maart 2007 21:19 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje ruis.... Corbijn is er beroemd mee geworden
Ff een updateje van mij:
1 Golden Earring
ach, ik heb Neat Image weer gevonden. dat helpt best nog wel.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:57 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik zei toch al.. ¤150 euro en dan moet je verder ook niet zeuren..![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ach, ik heb Neat Image weer gevonden. dat helpt best nog wel.
ennuh.. de Hulk is back geloof ik.
Had gekunt, ik vond hem wel leuk zo. Ik heb een andere foto van hem (die ook weer vreemd gekleurd door het licht) maar op zwart wit gezet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:56 schreef Astridj0h het volgende:
ja beetje bijzondere kleuren idd..... snap dat het van het licht komt, maar toch... ff het schuifje groen omlaag gooien in ps denk ik zo!
Leuk effect zo moet je geen heel concert lang doen, maar voor een keertje, leukquote:Op maandag 12 maart 2007 21:19 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
5. Maggie Reilly (the voice of Mike Oldfield's To France and Moonlight Shadow)
Ik probeer dit trukje wel eens vaker maar dit was wel het beste resultaat tot nu toe.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuk effect zo moet je geen heel concert lang doen, maar voor een keertje, leuk
En dat vind ik precies ook de minste van het stel. Ik vind de laatste erg goed. Goede timingquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:46 schreef Pink_Floyd het volgende:
Nabewerking was nauwelijks nodig, croppen en soms een picasafilter er overheen, that's it...alleen eerste foto zit een zachte focus overheen
Jep was op een trouwerijbeurs,,,waar bandjes zich gingen promoten....in een tent...en heb 0 keer geflitst...voor het eerst trouwens dat ik bij een bandoptreden niet automaat schiet...flink lopen spelen...quote:Op zondag 25 maart 2007 21:03 schreef Astridj0h het volgende:
@ Beautiful, zijn je foto's overdag geschoten? Zeker nummer drie is qua pose en uitdrukking helemaal niet verkeerd, maar ik mis een beetje dat concert sfeertje (wat ik kennelijk associeer met donker) Ook heb ik het idee dat je bij één geflitst hebt, daar ben ik niet zo fan van bij concerten (wederom sfeer)
Knappe fotograaf die linkerquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Concertfotografen:
[afbeelding]
![]()
Ik mocht een avondje mee in Hengelo plaatjes schietenToch al weer heel wat beter dan mij 1e poging, al zeg ik het zelf. Rest staat hier
Ik was zelf ook wel tevreden. De ruis blijft lastig, maar hoge iso waarden blijven nodig. Ik zoek nog een goed ruis onderdrukker voor de nabewerking.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:11 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Buurvrouw: ze zijn mooi geworden!!! Als ik mijn 50mm lensje binnen heb wil ik wel eens in de herkansing![]()
![]()
http://www.picturecode.com/quote:Op maandag 26 maart 2007 19:52 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Ik was zelf ook wel tevreden. De ruis blijft lastig, maar hoge iso waarden blijven nodig. Ik zoek nog een goed ruis onderdrukker voor de nabewerking.
Je heb vrijdag al geoefend met een 50mm lens.
Hebben we het nog wel een keer overquote:Op maandag 26 maart 2007 20:10 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Buurvrouw: ja, beviel prima, nu alleen nog een keertje ín een zaalHopelijk heb ik hem voor pasen zodat ik Red sky burning er goed op krijg. (toch op 2e paasdag trouwens)
Ik ben zelf altijd geneigd om te gaan kiezen voor het glaswerk. Maar ik moet toegeven de 5d is een leuk toestel.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:23 schreef massiefje het volgende:
Mijn eerste post hier, dus ben benieuwd naar jullie commentaar:
Classics in Rock - Ahoy Rotterdam - 23-03-2007
Ik schiet zelf nu nog met een Canon EOS 350D en een Canon 70-300 4/5.6 IS lens (in dit geval dan). Zit alleen nu te twijfelen of ik nu een nieuwe camera ga aanschaffen (de 5d), of een mooie witte toeter
doe die eens met channel mixer. monochroom en het roodkanaal 10% omhoog?quote:Op maandag 26 maart 2007 18:24 schreef santax het volgende:
[afbeelding]
50mm f2.8 1/500 Bewerking: curves, saturatie, b&w plugin, usm.
Deze laatste foto was te rood naar mijn smaak, vandaar de extreme bewerking. Ik vind de blik te mooi om er niets mee te doen.
Ik vind de "rooie" mooier.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef santax het volgende:
Getest en dan krijg ik:
[afbeelding]
Ook niet verkeerd, maar ik had in dit geval bewust voor de lichte kleur gekozen. Spreekt mij zelf meer aan. Maar smaken verschillen![]()
Het waren er 821, dus het is al een kleine selectie. En inderdaad, ze zijn niet allemaal puntscherp, helaas. Daarom twijfel ik ook over het glas... Moest schieten met 1/100e, wat eigenlijk te lang is voor concerten....quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:12 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Ik ben zelf altijd geneigd om te gaan kiezen voor het glaswerk. Maar ik moet toegeven de 5d is een leuk toestel.
Over de foto's: Het is een behoorlijk grote serie om door te werken, dus een kleinere selectie maken dan kom je vanzelf bij de beste foto's. Maar wat mij zo snel opviel is dat er een aantal foto's niet scherp zijn. En dat er een aantal uitsnedes niet helemaal lekker zijn.... soms een arm te kort of een been te veel. Ok, genoeg gezeurt... de algemene indruk is goed, anders zou ik ook niet zeuren over de voorgenoemde details.
Thanks!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 08:03 schreef santax het volgende:
Iso omhoog schroeven. Ik schiet zelf eigenlijk altijd op iso 1600. Soms 800. De 350D kan behoorlijk goed met hoge iso's overweg dus daar zou ik gebruik van maken. http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=24020 daar vind je nog meer tips.
Het gaat om de licht sterkte van die lenzen, ik denk dat het daar aan geschort heeft. Theaters zijn sowieso moeilijker dan concertzalen om dat de lichtsterkte van het gebruikte licht vaak zwakker is dan de lampen op een poppodium.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:18 schreef Haunter het volgende:
Heeft iemand tips voor concertfotografie voor mij (beginner)? Ik had mijn camera gister meegenomen naar een theateroptreden (ik zat rij 7), en dus dacht ik dat ik eventueel wel wat fatsoenlijke foto's met korte sluitertijd kon gaan maken.. nou niet dus.
Ik heb trouwens Canon EOS 350D met 18-55 en 55-200 lenzen.
Ja een fotopas is wel handigquote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:51 schreef Haunter het volgende:
Moet je trouwens nog iets speciaals aanvragen ofzo als je foto's wil maken in de melkweg bijv? (Ik ga volgende maand naar Chris Cornell, en zou graag foto's willen maken)
Moet het iets compenseren?quote:Op maandag 16 april 2007 15:52 schreef CompuMess het volgende:
een van de dertien op deze aardkloot voorkomende contrabassaxofoons in bedrijf...
[afbeelding]
woow nice!!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:53 schreef DigiLife het volgende:
Verslagje van Paaspop in Schijndel:
Beth Hart:
[afbeelding]
Delain:
[afbeelding]
Johan:
[afbeelding]
Lagwagon:
[afbeelding]
The Answer:
[afbeelding]
ISO 1000 - 1600quote:Op maandag 16 april 2007 16:38 schreef Gose het volgende:
[..]
woow nice!!!![]()
wil je tipje van de sluier lichten mbt je instellingen?
weinig last van ruis op de foto's ondanks de hoge iso waardes.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:45 schreef DigiLife het volgende:
[..]
ISO 1000 - 1600
Bijna alles op 200mm geschoten
F 2.8 / 3.2
Sluitertijd tussen 30 / 200
Exif informatie staat nog in de foto's
in opera kan je dat gewoon standaard :-)quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:06 schreef Gose het volgende:
[..]
weinig last van ruis op de foto's ondanks de hoge iso waardes.
ben te lui om alles op me HD op te slaan en dan te gaan bekijken met irfan of ps![]()
iemand nog een tip voor zo'n exifviewer die onder je rechtermuisknop zit???
meer van deze seriequote:Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef firestorm_99 het volgende:
Gisteravond Ilse de Lange
[afbeelding]
als ik een 2.8 lens had zou ik ook geen iso 1600 gebruiken.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:51 schreef gathering_storm het volgende:
Wat een mooie foto's hier!Ik fotografeer al een tijdje op concerten, eerst met een normale spiegelreflex en sinds ik een Konica Minolta Dimage Z3 heb liever met die
Even een recente foto van mij dan:
[afbeelding]
Feindflug in de Tivoli, afgelopen februari
Ik heb wel gemerkt dat een goede concertfoto maken echt een kunst op zich is. Vooral bij de EBM/electro-acts waarbij men flink over het podium stuitert pruts ik behoorlijk wat af. De één zegt dat een lage ISO-waarde het beste is en een ander zweert weer bij 1600... Ergo, ik heb nog genoeg te ontdekken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |