abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 19:20:21 #201
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34622137
Leg uit Triggershot alsjeblieft.
pi_34622365
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:20 schreef nickybol het volgende:
Leg uit Triggershot alsjeblieft.
Ik heb een islamitisch oorsprong, maar mijn vader zit in de bak. Mijn moeder is nederlands en heb op een Christelijk basisschool gezeten. Hoe jij het zou begrijpen is dus dat ik niets van de islam heb mee gekregen buiten mijn "roots" via mijn vader.

De islam leert je dat na Mohammed alle openbaringen aan de mensheid is gestopt en dat er geen nieuwe wet meer wordt gezonden. Hetgene wat niet betekent dat God zich terug trekt over de gang van zaken in de wereld.

In de Islam is er iets bekent als "istichare", meeste geleerden vertalen het als "raagpleging". Ik las er veel op in Forums enzo, maar het gaat er dus om dat je sommige handelingen verricht en dan een vraag aan Allah stelt En in je droom krijg je er dan ook antwoord op.

Ik heb het 3 x gedaan. Eerste x d8 ik dat ik had gecreeerd omdat ik het zelf zo graag wou. Maar 3 x kwam dezelfde antwoord. En een inspiratie om zaak anders te zien dan hoe ik het bekeek. En uiteindelijk heeft het ook in me voordeel gewerkt
  maandag 30 januari 2006 @ 19:26:34 #203
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_34622373
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:26 schreef Aslama het volgende:
Wat heerlijk hé de monotheistische aanbidding.
Hallo, ik ben ook monotheist.

http://www.aanneembaarheidsgodsdienst.nl/02.html#tekst03
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:33:20 #204
60090 Akkersloot
pi_34622631
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:42 schreef Triggershot het volgende:
De Islam, Christendom en Jodendom stammen terug naar Abraham.
Als je in het Abraham-sprookje gelooft wel natuurlijk.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 30 januari 2006 @ 19:34:02 #205
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34622655
Maar je zegt dat je er een antwoord op krijgt in je droom. Is het dan niet gewoon een wensdroom, hoe weet je zo zeker dat het van Allah komt?
pi_34622707
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:34 schreef nickybol het volgende:
Maar je zegt dat je er een antwoord op krijgt in je droom. Is het dan niet gewoon een wensdroom, hoe weet je zo zeker dat het van Allah komt?
Dat kan je je altijd afvragen, natuurlijk.. Probeer het zelf zou ik zeggen?

om je vraag te beantwoorden:
Het gene wat ik vroeg en de inspiratie die ik kreeg met betrekking tot een juiste keuze

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 19:36:03 ]
  maandag 30 januari 2006 @ 19:36:03 #207
60090 Akkersloot
pi_34622739
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:26 schreef Triggershot het volgende:
De islam leert je dat na Mohammed alle openbaringen aan de mensheid is gestopt
Openbaringen ? Je bedoelt die epilepsie aanvallen.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:38:32 #208
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34622843
Akkersloot flikker op. We weten het wel.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:39:42 #209
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34622885
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat kan je je altijd afvragen, natuurlijk.. Probeer het zelf zou ik zeggen?

om je vraag te beantwoorden:
Het gene wat ik vroeg en de inspiratie die ik kreeg met betrekking tot een juiste keuze
Leg me uit hoe ik het zelf moet proberen.
pi_34623096
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:39 schreef nickybol het volgende:

[..]

Leg me uit hoe ik het zelf moet proberen.
Je moet wel in Allah geloven wil je het kunnen uitproberen
quote:

Het salaat istigarah verricht je als iemand een toegestane keuze moet maken
het is een vrijwillige gebed bestaande uit 2 rakaat en na de tasliem (de
vredesgroet) er een smeekbede word opgezegd met daarna de keuze te zeggen
met oprechte intentie en je vertrouwen op Allah de Verhevene stellen,
Alhamdoelilah dat Allah de Verhevene ons dit mogelijk heeft gemaakt, want
een moslim heeft pas echt een innige rust in het hart na het verrichten van
deze shalat istigarah. een persoon kan dit gebruiken bij het maken van een
keuze zoals, na een huwelijksaanzoek, bij het kiezen van de juiste auto, of
je wel of niet op vakantie moet gaan, of de opleiding/school/ werk
islamitisch goed voor je is etc.. er zijn ontelbare keuzes waarbij je
shalat istigarah kan verrichten. Ik wil er wel bij zeggen dat de keuze
toegestaan moet zijn, bijv als je weet dat iets duidelijk haram is omdat er
dalil van is dan weet je al dat je het niet kan vragen om het te doen omdat
het haram is verklaard zoals overspel, alcohol, roken en nog vele verboden
zaken, Na het verrichte van het gebed en de smeekbede moet je de keuze
kiezen waar het hart in de loop der tijd het meest naar gaat voelen.
Hieronder volgt een verdere uitleg en met de smeekbede en bij de bijlage
heb ik hem nogmaals geplaatst.

Salatoel Istigarah

Als iemand een keuze moet maken tussen toegestane alternatieven. En weet
niet wat voor hem/haar het beste zal zijn voor de toekomst, En wie weet
beter dan Allah de Almachtige. Dan is het soenna om twee rakaah te bidden,
anders dan de fard(verplicht)gebeden. Deze gebeden kunnen op iedere
tijdstip worden verricht.
salatoel Istigrah wordt als volgt verricht:
Tijdens het gebed moet als eerst Soerah al-Faatihah worden gereciteerd,
daarna kan men reciteren uit de Quran wat men wenst.
Na het gebed zegt men de smeekbede die in de volgende hadieth(overlevering)
is weergegeven.
Overgeleverd door Djaabir bin Abdullah(moge Allah tevreden over hem zijn):
De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) leerde ons over het
Istigarah gebed(Istigarah betekent het vragen van leiding naar de juiste
manier van handelen inzake een kwestie of een daad). Hij (Allah's zegen en
vrede zij met hem) zei: als iemand van jullie zich beraadslaagt over een
handeling zou hij een gebed bestaande uit twee rakaah moeten doen, hetgeen
anders is dan de verplichte gebeden en(na beëindiging van dit gebed) moet
hij zeggen:

Allahoemma inni astagiroeke bi-ilmika,
wa astagdiroeka bi-qoedratika
wa as'aloeka min fadlika al-ahdiem
fa-innaka taqdiroe wala aqdiroe
wa ta'lamoe wala a'lamoe
wa anta allamoe-l-ghoejoeb
Allahoemmma, in koenta ta'lam anna hadha-l-amra
gairoen li fi dienie wa ma'ashi wa aqibati amri
Faqdirhoe wa yas-sirhoe li thoemma barik li fihi
wa in koenta ta'lamoe anna hadha-l-amra shar-roen
li fi dienie wa ma'ashi wa aqibati amri
Fasrifhoe anni was-rifni'anhoe
Waqdir li al-gairi haithoe kana
Thoema ardini bihi?

Betekenis= O Allah! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht,

En ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen
U beschikt en ik niet
U weet en ik niet
En u bezit kennis van het ongeziene.
O Allah! Als u weet dat deze aangelegenheidgunstig is voor mij religie en
mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals
laat u het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te
verkrijgen, en zegen mij hiermee.
En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn
religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals
Houd het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn.
En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in
vinden.
De profeet(vzmh) voegde hieraan toe dat de betreffende persoon vervolgens
zijn wens kenbaar moet maken.
(gedeelte Sahih al-Boecharie)

Er is niets authentieks betreffende iets specifieks dat tijdens het gebed
gereciteerd moet worden, noch is er iets authentieks overgeleverd
betreffende het aantal keer dat men dit moet herhalen. Imam An-Nawawi is
van mening dat iemand na de Istigarah datgene moet doen waartoe zijn hart
geneigd is en waarbij hij zichzelf goed voelt en dat hij niet zou moeten
volharden in datgene wat hij verlangde te doen voordat hij de Istigarah
verricht. En als zijn gevoelens veranderen, dan moet hij datgene wat hij
van plan was om te doen verlaten, anders laat hij niet volledig de keuze
over aan Allah de Verhevene en zou hij niet oprecht zijn in het zoeken van
hulp van de kennis en macht van Allah de Verhevene. Oprechtheid bij het
zoeken van de keus van Allah de Verhevene betekent dat iemand volledig
datgene laat wat hijzelf had besloten of verlangde.
Al-Istigarah is in meerdere situaties toepasbaar, maar een voorbeeld
waarbij
al-istigarah kan worden toegepast is een huwelijksaanzoek.
Dit was ook het geval met Zainab bint Djash. Toen Said haar het
huwelijksaanzoek van de profeet Mohammed(Allah's zegen en vrede zij met
hem) overbracht zei zij:
Ik doe niets totdat ik om de Wil van mijn Rabb heb verzocht. Daarna stond
zij op haar plaats van het gebed...."
(gedeelte van een hadieth van Moeslim)

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men de zogenaamde salaat Istigharah verrichten. Hierin vraag je Allah om hulp bij jouw probleem/keuze. Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden.
Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:
"De boodschapper van Allah saw leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij saw zei:
"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:"
"Allahumma innie astakhieroeka bi 'ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta'lamoe wa laa a'lam wa anta 'aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta'lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma'aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta'lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma'aashie wa 'aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.}

Vertaling:
"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 19:45:58 ]
  maandag 30 januari 2006 @ 19:47:35 #211
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34623206
Helaas dan wordt dat lastig voor mij, ik ben ongelovig, Allah zal mij straffen, Moslims moeten mij vermoorden.

Ik was gewoon benieuwd naar de fundering van iemand zn godsgeloof, hier dan in de Islam. Ik vind persoonlijk een droom nogal zwak. Ik heb ze sterker gehoord.
pi_34623998
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:47 schreef nickybol het volgende:
Helaas dan wordt dat lastig voor mij, ik ben ongelovig, Allah zal mij straffen, Moslims moeten mij vermoorden.

Ik was gewoon benieuwd naar de fundering van iemand zn godsgeloof, hier dan in de Islam. Ik vind persoonlijk een droom nogal zwak. Ik heb ze sterker gehoord.
Hoezo? Zonder jou te vermoorden blijf ik toch een moslim? Allah straft en vergeeft wie hij wil. Ook moslims zullen gestraft worden.

Ik zou zeggen: probeer het voor je iets zwak noemt.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:19:27 #213
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34624568
Je zegt dat om het te proberen ik in Allah moet geloven. Dat doe ik nog niet, misschien na het experiment wel. Maar dat experiment gaat volgens jou dus niet als ik niet in Allah geloof.

Trouwens je moet me wel vermoorden.

Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them. 4:89

The disbelievers are an open enemy to you. 4:101

Those who make war with Allah and his messenger will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. That is how they will be treated in this world, and in the next they will have an awful doom. 5:33

Treat converts to Islam well. (Kill those who refuse to convert. See 9:5) 9:11

Even wat willekeurige opdrachten van de Koran aan jou om mij te vermoorden.
pi_34625080
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:19 schreef nickybol het volgende:
Je zegt dat om het te proberen ik in Allah moet geloven. Dat doe ik nog niet, misschien na het experiment wel. Maar dat experiment gaat volgens jou dus niet als ik niet in Allah geloof.

Those who make war with Allah and his messenger will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. That is how they will be treated in this world, and in the next they will have an awful doom. 5:33

Allah gaat zich niet openbaren met een advies aan diegene die niet in hem gelooft.

4- 89 Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

5:33

33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.

9:5

4. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

6. En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.

11. Maar als zij berouw tonen en het gebed houden en de Zakaat betalen worden zij uw broeders in het geloof. Wij leggen de tekenen uit aan een volk dat wil begrijpen.

Nogmaals zie ik geen enkel reden om jou om te leggen
  maandag 30 januari 2006 @ 21:15:41 #215
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34627274
Volgens mij was mijn bron iets te gekleurd dan misschien. http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html

Wanneer zou je wel een reden zien om mij iets aan te doen? Waar ligt de grens? Mag ik Allah beledigen, mag ik Moslims beledigen? Leg uit alstublieft. Ik ben zeer benieuwd. Weet je, ik ken eigenlijk maar bar weinig moslims.
pi_34628843
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb een islamitisch oorsprong, maar mijn vader zit in de bak. Mijn moeder is nederlands en heb op een Christelijk basisschool gezeten. Hoe jij het zou begrijpen is dus dat ik niets van de islam heb mee gekregen buiten mijn "roots" via mijn vader.
Dat is dus al een indicatie wat het goede en wat het foute geloof is.
Had je vader het goede geloof gehad had hij niet in de bak gezeten.

Er is geen maangodin maar wel een maansteen waar moslims met z'n alle 5 x daags richting bidden.
Een afgodsbeeld dus en zeker geen maangodin dus je hebt gelijk.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34628963
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:15 schreef nickybol het volgende:
Volgens mij was mijn bron iets te gekleurd dan misschien. http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html

Wanneer zou je wel een reden zien om mij iets aan te doen? Waar ligt de grens? Mag ik Allah beledigen, mag ik Moslims beledigen? Leg uit alstublieft. Ik ben zeer benieuwd. Weet je, ik ken eigenlijk maar bar weinig moslims.
Beledigen is volgens mij altijd toegestaan maar logischerwijs nooit gewaardeerd. Want begrijpelijk is toch? Als jij mondeling aanvalt kan je mondeling verwachten. En als je fysiek aanvalt kan je fysiek antwoord terug verwachten, maar ik zal geen agressor zijn. Je kan mij beledigen hoef je niet perse een niet-moslim voor te zijn, maar mijn moslimzijn leert me om te kunnen verdragen wat je zegt.

ook terug te vinden in de koran
pi_34629041
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:48 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dat is dus al een indicatie wat het goede en wat het foute geloof is.
Had je vader het goede geloof gehad had hij niet in de bak gezeten.

Er is geen maangodin maar wel een maansteen waar moslims met z'n alle 5 x daags richting bidden.
Een afgodsbeeld dus en zeker geen maangodin dus je hebt gelijk.
Je weet niets over mijn vader, dus trek daar maar geen conclusies over en nee hij is geen praktiserende,

Men knieltniet voor maansteen, men knielt naar de Kaaba, richting van Abrahams moskee.

Er is meer aan een salat van een moslim dan oog van een buitenstaander ziet:
quote:
je moet jou 'niya' vaststellen-dit houdt in dat je voor je eigen duidelijk maken welk gebed je gaat bidden, het gaat er om om je te concentreren. je moet je met angst en vrees rechthouden voor de Schepper. je moet je hart zuiveren van aardse belangen en jou hart toewijden aan Allah swt

de salat is de hele liturgie die zich telkens bij het gebed, volledig of verkort afspeelt. De salat bevat verschillende delen: Eerst de niya of intentieverklaring, waardoor de gewijde sfeer wordt ingezet;

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 21:58:54 ]
pi_34629430
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je weet niets over mijn vader, dus trek daar maar geen conclusies over en nee hij is geen praktiserende,

Men knieltniet voor maansteen, men knielt naar de Kaaba, richting van Abrahams moskee.
In de kaabah zit dus de maansteen. Dus ze knielen voor de maansteen alleen er zit een gordijn tussen.

Men bidt dus niet naar allah omdat men dan ook niet richting mekka hoeft te bidden.
Allah zit immers overal dus men kan ook richting new york bidden.
Tot moslims gewoon alle richtingen kunnen bidden, bidden ze dus wat mij betreft voor een maasteen met een gordijn ervoor.

Maar dat het geen maangodin is had ik je toch wat dat aangaat gelijk gegeven dus discussie gesloten.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34629906
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:01 schreef typtypo het volgende:

[..]

In de kaabah zit dus de maansteen. Dus ze knielen voor de maansteen alleen er zit een gordijn tussen.

Men bidt dus niet naar allah omdat men dan ook niet richting mekka hoeft te bidden.
Allah zit immers overal dus men kan ook richting new york bidden.
Tot moslims gewoon alle richtingen kunnen bidden, bidden ze dus wat mij betreft voor een maasteen met een gordijn ervoor.

Maar dat het geen maangodin is had ik je toch wat dat aangaat gelijk gegeven dus discussie gesloten.
Allah ziet niet overal, Allahs licht is alomvattend. Daar is een heel groot verschil tussen. Zoals ik al eerder zei: voor gebed leggen moslims hun intentie verklaring af waar ze duidelijk maken dat ze voor Allah bidden. En dat kan ik, jij of bush niet veranderen.

Thnx
  maandag 30 januari 2006 @ 22:25:09 #221
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34630566
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beledigen is volgens mij altijd toegestaan maar logischerwijs nooit gewaardeerd. Want begrijpelijk is toch? Als jij mondeling aanvalt kan je mondeling verwachten. En als je fysiek aanvalt kan je fysiek antwoord terug verwachten, maar ik zal geen agressor zijn. Je kan mij beledigen hoef je niet perse een niet-moslim voor te zijn, maar mijn moslimzijn leert me om te kunnen verdragen wat je zegt.

ook terug te vinden in de koran
De Koran kent toch het oog om oog tand om tand principe"?

Nog even over die citaten die ik een paar posts geleden aanhaalde. Zijn dat foute vertalingen?
pi_34630662
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:25 schreef nickybol het volgende:

[..]

De Koran kent toch het oog om oog tand om tand principe"?

Nog even over die citaten die ik een paar posts geleden aanhaalde. Zijn dat foute vertalingen?
De Islam stelt vergeving boven vergelding.

Posts die jij neerzet waren wel correct, maar niet volledig geplaatst. Zoals:
"Doodt alle ongelovigen" terwijl erachter "die u bestrijden" niet is neergezet.

volledige verzen die jij plaatste kan je terug vinden in mijn antwoord daarop

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 22:27:40 ]
  maandag 30 januari 2006 @ 22:33:54 #223
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34630970
Zo komen we nog een eindje. De understanding komt vanzelf wel.

Hoewel ik van mening ben dat godsdiensten in het openbare leven bestreden moeten worden.
pi_34631130
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Posts die jij neerzet waren wel correct, maar niet volledig geplaatst. Zoals:
"Doodt alle ongelovigen" terwijl erachter "die u bestrijden" niet is neergezet.

volledige verzen die jij plaatste kan je terug vinden in mijn antwoord daarop
Dus deense cartoonisten bijv.

Nee het is duidelijk.
www.jihadwatch.org
pi_34631225
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:33 schreef nickybol het volgende:
Zo komen we nog een eindje. De understanding komt vanzelf wel.

Hoewel ik van mening ben dat godsdiensten in het openbare leven bestreden moeten worden.
Zolang een ideologie openbare leven zou schaden ben ik het met je eens. Maar ik ben van mening dat media een kloof brengt tussen moslims en niet-moslims. En dat veel gevaarlijker is dan de radicale elementen van de islam
pi_34631249
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:37 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dus deense cartoonisten bijv.

Nee het is duidelijk.
ik begrijp je niet echt
pi_34631541
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik begrijp je niet echt
Doodt alle ongelovigen die u bestrijden

Niet zo moeilijk hoor.
Jij wilt zeggen dat de deense cartoonisten en Theo van Gogh de islam niet bestrijden?
quote:
Rel om moslim-cartoons loopt uit de hand
De internationale rel om een aantal cartoons over profeet Mohammed in een Deense krant dreigt uit de hand te lopen. Maandagmorgen bestormden boze Palestijnen het kantoor van de Europese Unie in Gazastad.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/84429/index.html

Het wordt steeds duidelijker voor mensen wat de islam is. Daar helpt jouw gepreek hier helemaal niet bij. Het begint overigens steeds meer op spam te lijken.
www.jihadwatch.org
  maandag 30 januari 2006 @ 22:50:12 #228
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34631699
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:19 schreef nickybol het volgende:

Meld je maar aan bij een van de executie-peletons die Irak rijk is. Misschien dat een van hen jouw wens wel wil inwilligen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:51:17 #229
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34631748
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:46 schreef typtypo het volgende:

[..]

[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/84429/index.html

Het wordt steeds duidelijker voor mensen wat de islam is.
Het wordt steeds duidelijk dat je dit plaatje jezelf altijd hebt voorgehouden.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34631870
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:46 schreef typtypo het volgende:

[quote]
Doodt alle ongelovigen die u bestrijden
Niet zo moeilijk hoor.
Jij wilt zeggen dat de deense cartoonisten en Theo van Gogh de islam niet bestrijden?
"Bestrijden" komt van "Qatl" wat weer neer komt op geweld.
Theo van Gogh voerde een mondeling strijd en de koran heeft daar ook een antwoord op:
“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)
quote:
[url=http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/84429/index.html
]http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/84429/index.html[/quote][/url]

http://www.elsevier.nl/op(...)/index.html%3Cbr/%3E

ja ja ik heb ook een link van elsevier
quote:

Het wordt steeds duidelijker voor mensen wat de islam is. Daar helpt jouw gepreek hier helemaal niet bij. Het begint overigens steeds meer op spam te lijken.
Spam is ongewenste reclame, voedt mijn spam dan niet met je reacties. Gelukkig loopt niet iedereen met vooroordelen over de islam op Aarde.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 22:58:27 ]
pi_34631998
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 22:57:51 ]
pi_34632170
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het wordt steeds duidelijk dat je dit plaatje jezelf altijd hebt voorgehouden.
Dat plaatje hoef ik me niet voor te houden daar hoef ik alleen voor achteruit te gaan zitten een het wordt bij elke nieuwe melding duidelijker
quote:
Zondag verbrandde een groep boze moslims op de Westelijke Jordaanoever een Deense vlag. De Palestijnen waarschuwen Noren en Denen niet naar de Palestijnse gebieden te komen. Denemarken heeft een negatief reisadvies uitgegeven voor Saudi-Arabië
We hebben hier te maken met een wereld omvattende groep pychopatische secteleden en godsdienstwaanzinnigen die zijn weerga niet kent.
www.jihadwatch.org
pi_34632426
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Bestrijden" komt van "Qatl" wat weer neer komt op geweld.
Theo van Gogh voerde een mondeling strijd en de koran heeft daar ook een antwoord op:
“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)
[..]
Tot de imam een fatwa uitspreekt en snij dan zijn kop eraf.

Dat vergat je even te melden.
Zoals je misschien begrepen hebt is van Gogh dood.
www.jihadwatch.org
pi_34632509
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:05 schreef typtypo het volgende:

[..]

Tot de imam een fatwa uitspreekt en snij dan zijn kop eraf.

Dat vergat je even te melden.
Zoals je misschien begrepen hebt is van Gogh dood.
een imam heeft geen autoriteit. Een fatwa wordt alleen gesproken door een kalief en commisie van geleerden.

Dhr van Gogh is dood, Kennedy ook, Fortuyn ook. allemaal actief geweest @ maatschappij, maar niemand schoof het op alle Amerikanen of milieuactivisten bij betreffende 2
quote:
In het Westen wordt om de paar maanden een eigenaardig maar hardnekkig misverstand gelanceerd dat een fatwa een doodsoordeel zou zijn uitgesproken over mensen die kritiek hebben op de Islam. Dergelijke stelling voedt de negatieve beeldvorming over de Islam, die daardoor vijandig, bloeddorstig, onverdraagzaam, bedreigend, overkomt. Sommigen duiden fatwa zelfs als "doodsvloek", en plaatsen het daarmee haast in het rijk der magie, wat het misverstand dat de Islam een of andere exotische godsdienst zou zijn nog wat versterkt.

Echter, wat is een Fatwa nu eigenlijk?

Kennis van het Islamitisch stelsel is iets wat ook voor Muslims vele jaren hogere studies vergt, en dus alleen weggelegd is voor geleerden. Muslims die zich in hun dagelijks leven wensen te laten leiden door wat de Koran (Openbaringen van God aan Mohammed) en de Sunnah (relaas van het leven en de uitspraken van Mohammed), hebben niet voldoende kennis van het hele rechtsstelsel. Daarom is het de gewoonte in de Muslimwereld om uitleg te vragen aan een geleerde. Dat kan gaan over dagdagelijkse dingen, zoals: "mag ik het fruit van mijn bomen verkopen voor het rijp is?" tot ingewikkelde theologische, politieke, sociologische kwesties, vragen over etiquette, hygiëne, relaties, enz.

Om het even wie kan zo een vraag stellen, met hoeft daarom geen Muslim te zijn. Een geleerde formuleert dan een antwoord op basis van de Koran en Sunnah. Dit antwoord, noemt men een fatwa.

Een Fatwa is een opinie van een geleerde, op basis van de Koran en de Sunnah, in antwoord op een vraag gesteld door om het even wie (Muslim of niet-Muslim) en over om het even wat.

Verschillende geleerden kunnen op dezelfde vraag een ander antwoord geven. Het gebeurt ook vaak dat de fatwa (religieuze opinie) van de ene geleerde tegengesproken wordt in een fatwa (religieuze opinie) van een andere geleerde.

De vertaling die het best de betekenis van 'fatwa' benadert is 'Q&A' of 'Question and Answer' (Vraag en Antwoord) sessie.

Een fatwa is dus helemaal geen doodsoordeel. Dat misverstand is wellicht ontstaan naar aanleiding van een fatwa van de hand van een Shiitisch geleerde waarin hij antwoordde op een vraag over het boek van S. Rushdi. De geleerde stelde dat volgens hem - in zijn opinie - S. Rushdie de doodstraf verdiende. Op de fatwa ('religieuze opinie') kwam in de Muslimwereld onmiddellijk een storm van protest op gang en tarlijke geleerden schreven fatwas waarin zij de fatwa tegen Rushdi als onislamitisch bestempelden. Een fatwa is immers geen onfeilbare leidraad zoals de bijvoorbeeld de Koran. Een fatwa is een in de wet gefundeerde opinie van een geleerde, en die geleerde wordt beïnvloed door omstandigheden, door culturele factoren, door de leringen van de specifieke groepering of school waartoe hij behoort, enz. Zo kan het zijn dat de legale opinie van een geleerde die slechts door een kleine groepering gesteund wordt, door de meerderheid van de Muslims verworpen wordt. Het is dus niet omdat een of andere Muslim een fatwa formuleert, dat alle Muslims het daarmee eens zijn, verre van zelfs. Wanneer men een fatwa leest, mag men de daarin geformuleerde stellingen dan ook niet veralgemenen tot 'de Muslims zeggen', of 'de Islam beweert. Het is alleen die geleerde die iets beweert, en die daarin niet noodzakelijk gesteund of bijgetreden wordt door andere geleerden en door de meerderheid van de Muslims.

Om een idee te krijgen waarover fatwa's zoal gaan en hoe zij geformuleerd worden, hebben we er een vertaald in het Nederlands. U kan deze fatwa hier vinden.

Daarnaast zijn er ook de 'fatwa-banken' - verzamelingen van fatwas - die on-line geraadpleegd kunnen worden. Met het voorbehoud dat de fatwas enkel de opinies van de geleerden in kwestie vertegenwoordigen en dus niet noodzakelijk representatief zijn voor de Islamitische leer, bieden deze sites ook een zicht op het soort vragend dat gesteld wordt en de manier waarop geleerden hun fatwas formuleren.

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 23:13:23 ]
pi_34633133
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

een imam heeft geen autoriteit. Een fatwa wordt alleen gesproken door een kalief en commisie van geleerden.

Dhr van Gogh is dood, Kennedy ook, Fortuyn ook. allemaal actief geweest @ maatschappij, maar niemand schoof het op alle Amerikanen of milieuactivisten bij betreffende 2
[..]
Dat maakt het dus nog erger.
Mohammed b heeft dus van een kalief te horen gekregen dat hij van Gogh mocht vermoorden.

Wederom een bewijs dat de ummah al actief is in deze streken. Een staat binnen een staat.
En dan toch steeds blijven ontkennen. Waarom toch?

Is het niet beter er maar eerlijk vooruit te komen. Men mag niet liegen van allah.

Oh nee tegen kaffiers mag het wel natuurlijk.
www.jihadwatch.org
pi_34633415
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:20 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dat maakt het dus nog erger.
Mohammed b heeft dus van een kalief te horen gekregen dat hij van Gogh mocht vermoorden.

Wederom een bewijs dat de ummah al actief is in deze streken. Een staat binnen een staat.
En dan toch steeds blijven ontkennen. Waarom toch?

Is het niet beter er maar eerlijk vooruit te komen. Men mag niet liegen van allah.

Oh nee tegen kaffiers mag het wel natuurlijk.
1. Er is geen kalief
2. De ummah heeft geen geaccepteerde leider.
3. Volgens Islamitische overleveringen mag je niet liegen van Allah, klopt. Maar volgens islamitische overleveringen ben jij ook een schepping van God (je haalt een wet van de islam om je stelling kracht te geven maar keert je rug tegen de rest? Indrukwekkend)
4. Zie jij jezelf als een Kafier?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 23:26:23 ]
pi_34633757
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

1. Er is geen kalief
2. De ummah heeft geen geaccepteerde leider.
3. Volgens Islamitische overleveringen mag je niet liegen van Allah, klopt. Maar volgens islamitische overleveringen ben jij ook een schepping van God (je haalt een wet van de islam om je stelling kracht te geven maar keert je rug tegen de rest? Indrukwekkend)
4. Zie jij jezelf als een Kafier?
1 zeg jij.
2 amperdoejewat president van iran
3 10 geboden is van de joden en NIET van de islam. Zal het ook NOOIT worden.
4 Voel jij je ubermensch?

Je begint offtopic te raken dus ik red jouw topic door nu te zwijgen.

www.jihadwatch.org
pi_34633933
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:33 schreef typtypo het volgende:

[..]

1 zeg jij.
2 amperdoejewat president van iran
3 10 geboden is van de joden en NIET van de islam. Zal het ook NOOIT worden.
4 Voel jij je ubermensch?

Je begint offtopic te raken dus ik redt jouw topic door nu te zwijgen.

1 toon maar een
2 Haha, Shietisch Iran, leider over Soennitische Ummah? hehe.
3 Moslims ontkennen niet dat de 10 geboden eerst is geopenbaard aan de Joden via Mozes. Wel kan je de 10 geboden terug vinden in de Koran. En een stimulatie om de 10 geboden te volgen
4. Neeeh , absoluut niet! Ik lijd gelukkig niet aan hoogmoed

Ironisch dat jij zegt dat het offtopic raakt
pi_34637500
quote:
Mekka was ten tijde van Mohammed al eeuwenlang een (polytheïstische) bedevaartsplaats. In Mohammed's geboortejaar ("het jaar van de olifant") had de christelijke Ethiopische koning Abram II een invasie uitgevoerd in Arabië om de "verderfelijke" "afgods"beelden in dat bedevaartsoord te vernietigen. Deze kruistocht mislukte maar werd zo'n 50 jaar later uiteindelijk voltooid door de "profeet" Mohammed. Alle beelden werden verwoest. Met uitzondering van het beeld van de belangrijkste God van Mohammeds stam: Hullal, de Maangod. Te weten een door een groot zwart kleed omhulde grote steen in het centrum van het bedevaartsoord: De kaa'aba. Om de Mekkanen niet van hun belangrijkste inkomstenbron te beroven kwam hij met de Mekkanen overéén dat de verplichting tot een bedevaart ook werd opgenomen in de nieuwe godsdienst. Met bijvoorbeeld de invoering van het maanjaar (12 maan-maanden zonder schrikkeldagen) is Allah in feite gewoon een kruising tussen de God van het Jodendom en de Maangod Hullal.
hmm is toch duidelijk lijkt me
pi_34642136
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 01:53 schreef Esc het volgende:
Mekka was ten tijde van Mohammed al eeuwenlang een (polytheïstische) bedevaartsplaats.
Shokking dan dat God een boodschap zend aan de polytheisten om weer tot inkeer te komen en monotheistische pad te volgen
quote:
Mohammed's geboortejaar ("het jaar van de olifant") had de christelijke Ethiopische koning Abram II een invasie uitgevoerd in Arabië om de "verderfelijke" "afgods"beelden in dat bedevaartsoord te vernietigen
1. Hij heet Abraha
2. Hij vertrok vanuit Jemen.

Ibn Ishâq in al-Sîrah al-Nabawiyyah under the title The Story of the Elephant said:

Then Abraha built the "Qulais" in San'a, it was a church that people never saw its like in their time, then he wrote to the Abyssinian king; "I built for you O king, a church that no king had before you, and I'll not stop until I make the Hajj - that the Arabs perform to Ka'aba - shifted to it..."[4]

Dr Helmi Mahroos Ismâcîl in his book al-Sahrq al-'Arabi al-Qadîm writes:

Abraha worked hard on spreading Christianity among the Yemens, he built many churches there the most important of it all was the "Qulais" in Sana'a which the Abyssinian took as their capital in Yemen. Abraha tried to make the Arabs to perform Hajj to it.[5]
quote:
Deze kruistocht mislukte maar werd zo'n 50 jaar later uiteindelijk voltooid door de "profeet" Mohammed. Alle beelden werden verwoest. Met uitzondering van het beeld van de belangrijkste God van Mohammeds stam: Hullal, de Maangod. Te weten een door een groot zwart kleed omhulde grote steen in het centrum van het bedevaartsoord: De kaa'aba. Om de Mekkanen niet van hun belangrijkste inkomstenbron te beroven kwam hij met de Mekkanen overéén dat de verplichting tot een bedevaart ook werd opgenomen in de nieuwe godsdienst.
"There are also varying traditions about the Black Stone, which Muslims on the Pilgrimage either kiss or touch. One legend, widely diffused, states that the Black Stone was a precious jewel taken out of Paradise by Adam and put into the corner of the Ka'bah when he made the first Pilgrimage. Another, noted by al-Azraqi, the oldest historian of Mecca, says that the stone was given to Ishmael by the Angel Gabriel.

Because of such stories. Westerners frequently misinterpret and overemphasize the significance of the stone. To quote Muhammad Asad again: "This Black Stone... has been the cause of much misunderstanding among non-Muslims, who believe it to be a fetish taken over by Muhammad as a concession to the pagan Meccans. Nothing could be further from the truth. Just as the Ka'bah is an object of reverence but not of worship, so too is the Black Stone. It is revered as the only remnant of Abraham's original building; and because the lips of Muhammad touched it on his Farewell Pilgrimage, all pilgrims have done the same ever since."
quote:
Met bijvoorbeeld de invoering van het maanjaar (12 maan-maanden zonder schrikkeldagen) is Allah in feite gewoon een kruising tussen de God van het Jodendom en de Maangod Hullal.
of je kan natuurlijk ook naar de ware reden van Maankalender kijken
quote:
The different usage of the word “day” in the Quran is miraculous. While the singular “day” is used 365 times, the plural “days” (eyyam, yewmeyn) is used 30 times. By this way, days in a month, which is 30, is indicated. A year constitutes from plural months, so it is interesting when plural form of “day” is used for indicating months.

On the other hand, 365 days forms a year. So it is meaningful that while the singular “day” (yewm) passes 365 times, the plural “days” (eyyam, yevmeyn) passes 30 times.

In the solar calendar, the months have either 30 or 31 days and in the lunar calendar the months have either 29 or 30 days. So the number 30 is the intersection point for both of the calendars. In the society in which the Quran was introduced, the lunar calendar was in use, so to mention “30” is again meaningful. The moon constitutes a month in 29.53 days. The closest round up number to this number is 30. In this kind of mathematical miracles, we witness that the Quran calculates correctly this rounding up business. Likewise, the world completes its cycle around the sun in exactly 365.25 days. The round up number for this is 365.
quote:
hmm is toch duidelijk lijkt me
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:54:31 #241
60090 Akkersloot
pi_34653427
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:15 schreef Triggershot het volgende:
of je kan natuurlijk ook naar de ware reden van Maankalender kijken
Lijkt mij niet echt duidelijk.

Neem nu alleen al de invloed op de landbouw én veeteelt. De geboorte van lammeren en de groei van gras e.d. is toch afhankelijk van het seizoen. Hoe kan het dan dat een verstandige God het slachtfeest (nu circulerend in de maanmaanden kalender) totaal onafhankelijk maakt van het seizoen ?

Maar een (fictief) Godje dat de inteeltwetten negeert, heeft natuurlijk ook geen kaas gegeten van landbouw en veeteelt.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:56:36 #242
60090 Akkersloot
pi_34653492
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:
Nadat de Mekkanen ook Mohammedaan werden.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:59:17 #243
60090 Akkersloot
pi_34653568
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 31-01-2006 18:14:45 (Off-topic) ]
pi_34673646
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Shokking dan dat God een boodschap zend aan de polytheisten om weer tot inkeer te komen en monotheistische pad te volgen
voor iemand die gelooft dat er één ware God is, is dat idd niet shocking
pi_34673690
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:58 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

voor iemand die gelooft dat er één ware God is, is dat idd niet shocking

Ene stelling steunt ander he
pi_34674914
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ene stelling steunt ander he
idd, geen op zichzelf staand bewijs, altijd gebaseerd op rotsvast geloof
pi_34675005
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

idd, geen op zichzelf staand bewijs, altijd gebaseerd op rotsvast geloof
het gaat dus om een religie, ik zit hopelijk al garant met geloof. Nu jij nog
pi_34686170
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:24 schreef Esc het volgende:
Allah is ook geen maangod, allah was de maangodin voordat hij tot mohammed als enige god werd gezien, dat is gewoon na te lezen.
Mohammed gaf haar dus meteen een lul...

daar kon Aisa ookvan meepraten
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34709605
Wat mij nog steeds verbaasd is dat mensen nog geloven dat een God goed is. Mensen sterven op de meest verschikkelijke manieren, d'r is honger, oorlog, haat en onwetendheid en nog steeds heeft God het goed men hen voor.

En erger nog; er zijn mensen die zich in de leer specialiseren die zeggen dat ze weten wat de God bedoeld(e) , wat hij denkt, wat precies goed is aan de hand van een subjectieve text.

De zieke geest van de mens is doordrenkt in de verschillende heilige boeken, en het blijkt keer op keer weer dat gelovigen zich verschuilen achter schim en zo ook hun rechtvaardiging voor al het leed.

Nee God houdt echt van je, echt totdat je Kanker krijgt denk ik dan......
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_34710749
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef Sapientiea het volgende:
Wat mij nog steeds verbaasd is dat mensen nog geloven dat een God goed is. Mensen sterven op de meest verschikkelijke manieren, d'r is honger, oorlog, haat en onwetendheid en nog steeds heeft God het goed men hen voor.

En erger nog; er zijn mensen die zich in de leer specialiseren die zeggen dat ze weten wat de God bedoeld(e) , wat hij denkt, wat precies goed is aan de hand van een subjectieve text.

De zieke geest van de mens is doordrenkt in de verschillende heilige boeken, en het blijkt keer op keer weer dat gelovigen zich verschuilen achter schim en zo ook hun rechtvaardiging voor al het leed.

Nee God houdt echt van je, echt totdat je Kanker krijgt denk ik dan......
mag ik eens een kinderachtig verhaaltje voor je kopieren vanuit religieus overtuiging
pi_34717342
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mag ik eens een kinderachtig verhaaltje voor je kopieren vanuit religieus overtuiging
Jahoor wie ben ik om jouw dingen te gaan verbieden?
pi_34717547
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:46 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Jahoor wie ben ik om jouw dingen te gaan verbieden?
quote:
Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij
te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en
spraken over vele zaken.
Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel
bestaat.

De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat."
"Waarom zeg je zoiets ?" – Vroeg de man.
"Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te
kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God
echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen
zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn?

Nee, Als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op
de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit
allemaal kan toestaan.
De man was even stil maar zei verder niets.
De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de
zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op
straat met heel lang haar en ongetrimde baard.

De man ging onmiddellijk weer terug naar de
kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN
NIET !"
"Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor
je. " antwoordde de kapper.”

"NEE!" – schreeuwde de cliënt. "Kappers bestaan gewoon
niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen
meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op
de wereld."
De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeer
zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons
komen. "

"Exact!" – ging de man verder. "Dat is het hem nou
juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist
de mensen die niet naar hem gaan en Hem niet opzoeken
en daarom is er zoveel ellende op de wereld.
pi_34718322
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
Euhhh ja uhmm kinderachtig is het wel ja!

Maar ik blijf bij mijn mening dat Hij die daar boven zou kunnen zitten zich erg weinig aantrekt van ons gemekker.
pi_34718712
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:17 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Euhhh ja uhmm kinderachtig is het wel ja!

Maar ik blijf bij mijn mening dat Hij die daar boven zou kunnen zitten zich erg weinig aantrekt van ons gemekker.
http://forum.fok.nl/topic/814095
pi_34720378
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
heeft dat verhaal jou over de streep getrokken ?
pi_34722764
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:26 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

heeft dat verhaal jou over de streep getrokken ?
Nee jouw ongeloof was voor mij reden om over te steken
pi_34722814
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 20:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee jouw ongeloof was voor mij reden om over te steken
my purpose in life
pi_34722894
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 20:09 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

my purpose in life
als je het al leven kunt noemen
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:58:32 #259
138665 Pagan_poetry
Hail Denmark !!!
pi_34726617
Waarom denk je anders waarom de ''satanische verzen'' verboden zijn ?

dat waren de verzen van het pre-islamietjes Arabie waarin aliehahahaha gewoon een maangodje was
pi_34726685
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:58 schreef Pagan_poetry het volgende:
Waarom denk je anders waarom de \'\'satanische verzen\'\' verboden zijn ?

dat waren de verzen van het pre-islamietjes Arabie waarin aliehahahaha gewoon een maangodje was
Integendeel verhaal over Satanische verzen heeft Dhr Rushdie van islamitische bronnen
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:08:36 #261
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34726949
Achja die hele Islam is toch gewoon fucked up verzonnen. Mekka een heilige stad? Flikker op, Mekka was heilig voor de polytheïstische heidenen, er kwamen in de tijd veel bedevaarten, en mekka is toen bekeerd onder voorwaarde dat het de heilige stad werd van de Islam, anders zouden ze alle inkomsten uit de bedevaarten mislopen.

Sorry, dat moest ik even kwijt.
pi_34727226
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:08 schreef nickybol het volgende:
Achja die hele Islam is toch gewoon fucked up verzonnen. Mekka een heilige stad? Flikker op, Mekka was heilig voor de polytheïstische heidenen, er kwamen in de tijd veel bedevaarten, en mekka is toen bekeerd onder voorwaarde dat het de heilige stad werd van de Islam, anders zouden ze alle inkomsten uit de bedevaarten mislopen.

Sorry, dat moest ik even kwijt.
Alles wat je nu beweert is al langs geweest en op gereageerd.

Ok
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:18:07 #263
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34727297
Dan heb ik dat topic misschien even gemist. Kun je het voor me opzoeken?
pi_34727355
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:18 schreef nickybol het volgende:
Dan heb ik dat topic misschien even gemist. Kun je het voor me opzoeken?
http://forum.fok.nl/topic/812058/2/100#34615530
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:21:38 #265
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34727406
Danku.
pi_34727433
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:21 schreef nickybol het volgende:
Danku.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties