Ok, dat is best aannemelijk, maar voor een fietser blijft het eng...quote:Op zondag 29 januari 2006 00:38 schreef Ludwig het volgende:
Er is een tijdje terug onderzoek gedaan naar de psychologische werking van verkeerslichten. Het bleek dat het afschaffen van verkeerslichten leidde tot minder ongelukken. Hoe dat kwam? Iedereen ging ineens uitkijken en reed niet langer rücksichtslos door bij groen licht.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 29 januari 2006 00:39 schreef Thrilled het volgende:
Ok, dat is best aannemelijk, maar voor een fietser blijft het eng...
Dat, tis tevens ook energie besparing denk ik.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik denk dat ze ze laten knipperen om te voorkomen dat mensen onnodig voor het stoplicht staan te wachten wat zijn riedeltje afdraait
Klinkt op zich aannemelijk, zelfde geldt voor het feit dat er minder ongelukken gebeuren (over het algemeen) als het slecht weer is, mensen rijden veel voorzichtiger danquote:Op zondag 29 januari 2006 00:38 schreef Ludwig het volgende:
Er is een tijdje terug onderzoek gedaan naar de psychologische werking van verkeerslichten. Het bleek dat het afschaffen van verkeerslichten leidde tot minder ongelukken. Hoe dat kwam? Iedereen ging ineens uitkijken en reed niet langer rücksichtslos door bij groen licht.
Zou het erg veel in kosten schelen om ze steeds een rondje van kleur te laten verwisselen of ze de hele tijd oranje laten knipperen?quote:Op zondag 29 januari 2006 01:34 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Dat, tis tevens ook energie besparing denk ik.
Ik zie eigenlijk geen nadelen?
je kan die computer of server oid dan uitzetten, hier in zoetermeer kan ik me 7 verkeerspleinen bedenken met knipperende lampjes dus dat scheelt toch weer ongeveer (7*200) 1400 watt.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:37 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zou het erg veel in kosten schelen om ze steeds een rondje van kleur te laten verwisselen of ze de hele tijd oranje laten knipperen?
Oranje is goedkoperquote:Op zondag 29 januari 2006 01:37 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zou het erg veel in kosten schelen om ze steeds een rondje van kleur te laten verwisselen of ze de hele tijd oranje laten knipperen?
Ben jij een verkeerslicht expert?quote:Op zondag 29 januari 2006 01:52 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Doorstroming wordt vergroot. Dat is de enige reden.
Ik moest lachenquote:Op zondag 29 januari 2006 00:35 schreef __Saviour__ het volgende:
De kaboutertjes in die lichten willen ook wel eens pauze...
Ze gebruiken toch geen hele PC voor 1 zo'n setje lampen? Zou wel duur worden. Het gaat er voor zo ver ik weet alleen om dat ze op de rustigste tijdstippen mensen niet onnodig voor rood willen laten wachten.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:45 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
je kan die computer of server oid dan uitzetten, hier in zoetermeer kan ik me 7 verkeerspleinen bedenken met knipperende lampjes dus dat scheelt toch weer ongeveer (7*200) 1400 watt.
En dat het hele jaar door... dat ga je wel merken
Plus de energie die de auto's besparen met afremmen en optrekken..
Wat denk je dat er in de grijze kastjes zit die vaak bij verkeerslichten staan?quote:Op zondag 29 januari 2006 08:22 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ze gebruiken toch geen hele PC voor 1 zo'n setje lampen? Zou wel duur worden. Het gaat er voor zo ver ik weet alleen om dat ze op de rustigste tijdstippen mensen niet onnodig voor rood willen laten wachten.
Voeding + schakelkast en evt een paar ehm hoe heet dat.quote:Op zondag 29 januari 2006 08:38 schreef Mauro het volgende:
[..]
Wat denk je dat er in de grijze kastjes zit die vaak bij verkeerslichten staan?
Toch lijkt het me best lastig om de fysieke structuur van het verkeersplein s'nachts aan te passen... Hele zooi graafmachines/asfaltmachines dernaast...quote:Op zondag 29 januari 2006 09:11 schreef R0ADKILL het volgende:
Hier vervangen ze de grote kruispunten met verkeerslichten 's nachts altijd door een rotonde. Dat is veiliger en de doorstroming is het grootst.
beetje onzin he? Als er geen auto's rijden.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:52 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Doorstroming wordt vergroot. Dat is de enige reden.
een PLCquote:Op zondag 29 januari 2006 08:41 schreef TR08 het volgende:
[..]
Voeding + schakelkast en evt een paar ehm hoe heet dat.
Van die geprogrammeerde rommetjes? Ik weet niet precies hoe je het moet noemen maar ik ken ze als van die kleine doosjes (cigarettenpakje formaat) met een klein beetje flash geheugen en een processortje. Een PIC?
Het is wel een soort computer dus maar geen hele PC.
Nee, want als er dan een auto rijdt hoeft die niet te wachten voor rood terwijl er verder niks aankomt...quote:Op zondag 29 januari 2006 09:26 schreef Conflict het volgende:
[..]
beetje onzin he? Als er geen auto's rijden.
Inderdaad, fucking irritant als je snachts thuiskomt van stappen.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:37 schreef The_Terminator het volgende:
In Emmen is dat ook vaak het geval, maar dat is niet alleen 's nachts. Ook vaak in het weekend knipperen ze oranje. Hier in Stadskanaal heb ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt, hier werken ze altijd
quote:Op zondag 29 januari 2006 12:52 schreef Bakkes het volgende:
Dat doen ze omdat de verkeerslichtbedieningspaneelmannetjes vieze nationalisten zijn.
Jippquote:
er is dus wel verkeer, optiefen!quote:Op zondag 29 januari 2006 21:00 schreef BobbyB het volgende:
Goh, kan je een keer lekker doorrijden als er geen verkeer is, is het weer niet goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |