abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35503405
Goed plan Evenstar Ik heb deze keer een telefoonnummer van de VK gekregen van een kraamhulp die ook lactatiedeskundige is. Mischien is dat bij een eventuele 2e ook nog een ideetje?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35511899
Fijn dat je eruit bent evenstar Het lijkt mij ook een hele omschakeling, voor jullie allebei. Moeiljk ook om die afweging te maken
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:08:28 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35641152
vraagje,

kraamhulp heeft me verteld max +/- tien minuten aan elke borst te leggen.
nu heb ik gemerkt dat ik meer melk maak dan dat max er in tien minuten uitdrinkt, terwijl ik dus ook mijn borsten goed leeg moet laten drinken omdat er anders ontstekingen kunnen komen.
dus ik dacht dan maar langer aanleggen? maar dat houdt ie niet vol, dan valt ie in slaap en heeft ie ook echt genoeg gehad. ik dacht dan loopt de BV vanzelf wat terug zodat ik gewoon zoveel maak als ie in 10 mins. opdrinkt maar het blijft zoveel

wat te doen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:33:42 #104
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35641976
Een oplossing is om 1 keer je borsten zo ver mogelijk leeg te kolven en je kindje dan aan allebei de ''lege'' borsten te laten drinken. Daarna laat je hem drinken zo vaak hij wil, maar telkens gedurende een periode van 3 uur aan dezelfde borst. Daarna, of na een periode van slaap bied je hem telkens de andere borst aan voor een periode van 3 uur. (dus bijvoorbeeld 3 uur telkens rechts en dan 3 uur telkens links). Eventueel moet je de volgende dag nog eens allebei de borsten leeg kolven. Op deze manier leer je je bosten om alleen melk te maken als die wordt gevraagd en zal je productie zich aan passen aan wat je kindje nodig heeft.

Wat ook zo is... vaak gaat dit probleem vanzelf wel over. Ik zie niet aan je post dat Max er last van heeft dat je 'teveel' melk hebt, dus waarschijnlijk zal het vanzelf wel goedkomen! Ik hoop dat je wat hebt aan m'n tip.

Overigens, over dat je maximaal tien minuten moet laten drinken... dat is iets wat juist helemaal niet klopt. Er zijn kindjes die er 10 minuten over doen, anderen een half uur, en bij Emma (mijn dochtertje) verschilt het per keer of ze er tien minuten, een half uur of drie kwartier over doet! Het gaat erom dat je kindje verzadigd is en geen honger meer heeft, zo'n maximale tijd is eigenlijk onzin. Het belangrijkste is dat je je kind goed aanlegt, zodat je geen tepelkloven krijgt.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:01:26 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35642930
wauw bedankt voor je uitgebreide reactie vooral het laatste deel ben ik blij mee. ik vind die tijden namelijk ook vaag.. de ene keer laat ie tien keer los tussendoor, de andere keer zuigt ie aan een stuk door.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:18:22 #106
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35643522
Ik heb zelf ook last van teveel melk gehad, dus vandaar mijn uitgebreide reactie! Fijn dat je er wat aan hebt. Veel plezier met het borstvoeden, als het goed gaat vanaf het begin kan het echt heerlijk zijn!! Geniet ervan
pi_35645843
volgens mij staat er niet maximaal 10 minuten, maar 't kindje heet max. ik las 't eerst ook zo. maar die 10 minuten is inderdaad maar een richtlijn, anna wilde eerst ook altijd veel langer drinken en nu juist korter.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:40:54 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35646629
Ja, ik zat het me al af te vragen toen ik later de naam zag... maar goed, ik heb zelf wel van de kraamzorg gehoord (bij Noa én Emma) dat ik ze maar 10 minuten 'mocht' laten drinken omdat het anders niet goed zou zijn voor de borsten...terwijl het juist heel goed is voor de borstvoeding om ze langer te laten drinken. Vandaar dat ik het zo opvatte
pi_35646980
Ik moest van de kraam op schema (6 voedingen) en dan maar 1 borst 20 minuten geven. Na de stuwing zou ik dan wel twee borsten mogen doen maar zover ben ik niet gekomen.

Merlijn krijgt hier op vraag 1 of 2 borsten. En het schema is er helemaal niet meer. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet hoeveel voedingen ik geef op een dag. Vaak komt hij om de 2 a 3 uur. De enige voeding die echt vast staat is de laatste voeding van 23.30. 's Nachts komt hij meestal tussen 3 en 4. Iedere week is er wel een dag dat hij een keer doorslaapt, dat had hij gisteren ook gedaan maar vannacht was hij er weer op 4.00. Hij mag drinken wanneer hij het wil of hij nou echt honger heeft of mammahonger dat maakt niet uit. Ik vind het borstvoeding geven toch wel echt super

Hij is in 2 maanden tijd van 2800 gram naar 4640 gram gegaan, ben er echt trots op.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:54:34 #110
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35647149
Cool zeg, Randa. Ik moet zeggen dat ik ook helemaaaaaal geen schema aanhoud, ik voed ook echt op verzoek. Dan kan het dus voorkomen dat er twee uur tussenzit, of vier uur, maakt niet uit. Maar als Emma echt geen honger heeft, gaat ze vaak wel huilen aan de borst dus echt 'sabbelen om bij mama te zijn' doet ze niet. Noa deed dat wel, die kon uuuuren aan de borst liggen als ik dat toe zou hebben gelaten ... grappig he, hoe ieder kind weer verschilt?

Ik ga morgen zien hoeveel Emma is aangekomen (en Noa ook, een gecombineerd consultatieburea-bezoek), ben wel benieuwd...want ze dronk niet zo geweldig de laatste tijd!
pi_35668620
Jeeh het wordt nu wel wennen zo. Eergisteren sliep Merlijn nog door tot 6.00, gisteren kwam hij weer normale tijd 's nachts maar vanmorgen was hij om 6.30 nog niet wakker. Heb hem er toch maar gauw uitgepikt want er begon iets pijn te doen. 's Nachts word ik wel rond 4.00 wakker en toen was hij flink op zijn handjes aan het sabbelen en dat vond hij schijnbaar goed genoeg want gemeldt heeft hij zich niet. Jeeh gewoon 7 uur gemaakt. Knap hoor. Ben benieuwd of hij door blijft slapen, zou op zich wel fijn zijn. Jammer genoeg ben ik dan wel het intieme van de nacht kwijt.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:54:16 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35674833
ik geef ook op vraag, maar meestal komt ie echt om de 3 uur. 2 uur na de voeding heeft ie dan last van darmkrampjes, voeden helpt dan wel maar ik kijk er een beejte mee uit, omdat ik vroeger ook krampjes kreeg door overvoeding en dan kom je in een vicieuze cirkel. er zijn ook andere oplossingen, even bij mama hangen op zn buik liggen vind ie dan ook fijn en dan zie ik vanzelf wanneer ie met zn mond open zit te zoeken hij weet al precies waar ie moet zijn en probeert t ook bij opa en oma hahaha.

de laatste dagen sloeg ie de laatste voeding over en kwam ie pas om 4:00 maar dan is ie zo moeiig dat ie maar half drinkt dus ik heb besloten om m voor de laatste voeding maar gewoon wakker te maken anders komt ie straks te kort..

ik vind voeden ook heerlijk, behalve 's nachts, en dan niet vanwege de nacht, maar dan doet max zo moeilijk, hij is dan zo slaperig dat ie maar half hapt en steeds loslaat en dan doet ie mn tepel pijn.
dus dat vind ik wat jammer eerst even wakker schudden
vannacht hielp luier verschonen ook, uitkleden vind ie niet leuk
pi_35675151
Pinquit, mooi dat het zo goed gaat.

Als Merlijn krampjes heeft hou ik hem vaak wel aan de borst. Maar dan een vrijwel lege borst zodat hij niet teveel binnenkrijgt en zoals jij zegt overvoed raakt. Om met krampjes de borst te geven geldt dezelfde regel om je borsten leeg te laten drinken. Dus elke keer dezelfde borst aanbieden drie uur lang.

De laatste voeding is de voeding die bij ons nog steeds vast staat en de enige die dus niet op verzoek van Merlijn gaat. Is wel goed dat je die laatste voeding gewoon aan gaat bieden. Bij ons zit er dan meteen een ritueel omheen omdat hij alleen 's nachts in zijn wiegje slaapt.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:09:57 #114
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35816068
* pinquit heeft een borstontsteking

auw.. en koorts.. bah bah bah

ik heb dus teveel voeding
pi_35816431
He wat rot Pinquit. Dat wordt dan goed warm houden, kolven en leeg laten drinken door Max. Hoop dat het snel over is.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:45:44 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_35847095
mijn medela mini electric is binnen
stormy waters...
sailin'
pi_35847674
Das mooi Belana! Kan je alvast beginnen!
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:05:12 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_35847754
ik krijg er toeschietreflex van
stormy waters...
sailin'
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:10:41 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35855808
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:05 schreef Belana het volgende:
ik krijg er toeschietreflex van
Ik zou 'm ook nog maar niet proberen idd. TSR kan namelijk wee-opwekkend zijn. En zeker in dit stadium van je zwangerschap wil je dat niet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35857079
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:10 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik zou 'm ook nog maar niet proberen idd. TSR kan namelijk wee-opwekkend zijn. En zeker in dit stadium van je zwangerschap wil je dat niet.
Kan het ook kwaad om een paar druppels uit je tepels te drukken? Ik heb gemerkt dat dat kleverige goedje wat er sinds een paar dagen uit komt mijn tepelkloofjes (ontstaan door de combi groeiende borsten/tepels en een extreem droge huid) binnen no-time geneest. Terwijl ik anders kan smeren wat ik wil.

Maar weeën opwekken is natuurlijk niet de bedoeling!

edit: en hoe zit het eigenlijk met tandemvoeden, geeft dat ook een verhoogt risico op het opwekken van weeën?

[ Bericht 7% gewijzigd door owlet op 08-03-2006 21:15:49 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:53:24 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_35857578
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:10 schreef E.T. het volgende:

[..]

was ik ook niet van plan hoor maar goed dat je het zegt natuurlijk.
Ik ben er gewoon heel blij mee en moest het ff melden
stormy waters...
sailin'
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:34:03 #122
3011 E.T.
pi_35859557
owlet, zo veel weet ik ook niet
Ik weet alleen dat ik tijdens de zwangerschap de kolf niet mocht uitproberen om de reden die ik noemde. Het hoe en waarom enzo ben ik al weer helemaal kwijt (maar druppels lijkt me geen probleem, volgens mij ging 't meer om de TSR)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35861459
pinguit wat ellendig. daar kun je goed ziek van zijn. gaat 't alweer wat beter? een beetje een late tip misschien, maar leg 'm maar vaak aan nu hoor, en 't liefst met z'n kin richting de harde plekken. beterschap!
pi_35869308
Het kan wel hoor. Er zijn genoeg moeders die een ouder kind voedden tijdens hun zwangerschap, en die krijgen ook niet meteen weeen. Het klopt wel dat oxytocine ook bij de weeen een rol speelt, maar er komt maar een erg kleine hoeveelheid van vrij bij de toeschietreflex. Alleen in uitzonderlijke situaties kan dat gevaar opleveren (maar dan mag je ook niet meer vrijen van je arts).
pi_35870774
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:52 schreef poemojn het volgende:
Het kan wel hoor. Er zijn genoeg moeders die een ouder kind voedden tijdens hun zwangerschap, en die krijgen ook niet meteen weeen. Het klopt wel dat oxytocine ook bij de weeen een rol speelt, maar er komt maar een erg kleine hoeveelheid van vrij bij de toeschietreflex. Alleen in uitzonderlijke situaties kan dat gevaar opleveren (maar dan mag je ook niet meer vrijen van je arts).
Ah, that makes sense.
Ik had het al voorgelegd aan een bevriend lactatiekundige maar die heeft denk ik haar mail nog niet gelezen. Niet dat ik me zorgen maakte, maar het lijkt me zo vreemd als al die tandemende (?) moeders een vehroogd risico hebben op een vroeggeboorte.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:52:18 #126
3011 E.T.
pi_35874935
Ik heb ergens de klepel gehoord en poemojn komt er met de klok achteraan rennen
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:30:41 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35876135
bleeh..

zaterdag kreeg ik een zere plek in mijn borst, aan de onderkant, zondagavond kwam de koorts, die was 's ochtends nog niet weg. 's middags weggetrokken, maar even een lactatiekundige gebeld voor meer tips, want wrijven tijdens het drinken ging niet vanwege de plaats van de ontsteking..
maandagavond weer koorts maar die was dinsdag over. dinsdag geen koorts gehad dus ik dacht: dit gaat de goede kant op!!

krijg ik gisterenmiddag opeens weer koorts, zit er een nieuwe ontsteking!!! Jeetjemina! dat zei ik netjes he
deze zit wel aan de zijkant en die van de onderkant is zo goed als weg gelukkig.

maar inderdaad, goed mijn borst leegkolven en max lekker ( ) laten drinken. gelukkig heb ik er meer last van dan hij

btw, bij dat kolven, na een tijdje komt er geen melk meer, maar als ik even pauzeer (halve minuut) en de kolf er weer opzet weer wel.. dan is ie dus nog niet leeg?? maar ik heb het idee dat ik op deze manier uren door kan gaan
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:33:15 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_35876233
melk wordt vrij snel weer aangemaakt geloof ik, dus ik denk dat als ie de eerste keer leeg is, je dan ook moet stoppen.

gelukkig maar dat die ene bijna weg is en het is te hopen dat die andere sneller weg is, sterkte!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:42:07 #129
3011 E.T.
pi_35876551
pinquit wat vervelend (ook al zo netjes gezegd )

Idd, melk wordt bijna continue aangemaakt, dus na een korte pauze zal er weer nieuwe melk zijn.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:42:24 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35876569
ok dan moet ik dus vooral niet doorgaan
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:49:17 #131
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35876784
Pinquit ik doe hetbij het kolven zo:
Borst 1 kolven tot het niet meer spuit maar drupt, dan borst 2, daar komt meestal minder uit, soms krijg ik aan die borst nog eens een tsr maar meestal niet. Dan borst 1 nog een keer, weer tot het niet meer spuit en dan borst 2 nog eens. Hierna stop ik. Anders kun je idd nog heel lang doorgaan.
Sterkte met de onsteking, heb je al gekneusde koolbladerengeprobeerd? Dat schijnt echt heel lekker te zijn,eventueel met een laagje kwark.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:50:34 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35876838
om te eten?
of als kompres?

ik vind warm lekkerder, ik heb rubberhandschoenen van die rekbare zegmaar ( ) gevuld met warm water die kan je er heerlijk tegenaan 'vormen' zegmaar.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:55:21 #133
3011 E.T.
pi_35876994
als kompres pinquit
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:57:05 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35877052
ik voelde me opeens zo dom
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:05:13 #135
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_35877337
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:52 schreef poemojn het volgende:
Ik heb Jessai inderdaad ook doorgevoed tijdens de hele zwangerschap. Ik had daardoor véél voorweeën, maar zolang deze binnen een half uur na het voeden verdwijnen is er niets aan de hand. Uiteindelijk werd Junah slechts twee dagen te vroeg geboren, terwijl ik de hele zwangerschap zeer frequent voedde.

Ze raden het alleen af als je echt gevoelig bent voor vroeggeboortes.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:58:26 #136
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35879311
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:57 schreef pinquit het volgende:
ik voelde me opeens zo dom
Als ik schrijf dat het lekker is, is het niet zo raar dat je vraagtof het om te eten is...
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:13:33 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35879917
haha ik zag het al zo voor me in een schaaltje liggen met een laagje kwark erover
pi_35895224
ik had vandaag (op m'n werk) het kolven al wat lang uitgesteld, dus ik stond echt op knappen toen ik eindelijk even tijd nam om de 'rustkamer' zoals ze die bij ons noemen in gebruik te nemen voor het leveren van m'n dagelijkse melkquotum. tot mijn grote schrik bleek m'n kolfapparaat er echter doodleuk zomaar de brui aan te hebben gegeven, er kwam geen brommetje meer uit! sjonge, daar was ik mooi klaar mee. dan toch maar weer aan 't werk gegaan met pijnlijke tieten, want ik had een heel druk programma voor de laatste 2 werkuren van vandaag. tussendoor nog marktplaats afgeschuimd naar een tweedehands medela mini electric plus, want om nu nog een hele nieuwe te gaan kopen vond ik ook zowat... gelukkig een prima en niet te duur exemplaar gevonden, olé! G heeft 'm vanavond meteen opgehaald, was wel 2x 40 minuten rijden maar dat mag de opluchting niet drukken.
thuis gekomen 'mocht' anna natuurlijk meteen even drinken maar 't arme kind heeft daardoor denk ik veel te veel gekregen. of ze was al ziek, dat weet ik niet, in ieder geval heeft ze vanavond ontzettend moeten spugen. (had ze nog nooit eerder gedaan).
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:08:44 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_35902799
jeetje bix, helemaal nog weer een nieuwe kolf! Had je geen garantie meer op de oude trouwens? Jij hebt hem nieuw gekocht met de geboorte van Anna toch? Zo oud is ie nou ook weer niet dus!
stormy waters...
sailin'
pi_35911673
Ik heb Merlijn en mij opgegeven als ambassadeurs van de borstvoeding. Meer info vind je hier. tijdens de Negen maanden beurs wordt een recordpoging gedaan. Wel jammer dat de baby in maatje 62-68 moet kunnen passen, maar dat kan Merlijn wel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Randa_v op 10-03-2006 14:55:15 ]
pi_35924730
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:08 schreef Belana het volgende:
jeetje bix, helemaal nog weer een nieuwe kolf! Had je geen garantie meer op de oude trouwens? Jij hebt hem nieuw gekocht met de geboorte van Anna toch? Zo oud is ie nou ook weer niet dus!
nee, ik had de oude ook al via marktplaats, en voor de geboorte van piet, dus weinig kans op garantie. en ik had ook niet de tijd om 'm eerst rustig na te laten kijken, moest vandaag echt een kolf hebben. ach ja, als ie makkelijk te repareren is verkoop ik er wel weer een.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:16:39 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_35924982
nou, dan heb ik dat helemaal verkeerd in mijn geheugen bix
gelukkig red je je zo weer!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:23:24 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35925171
Om die reden sjouwde ik altijd naar mijn werk zowel mijn elektrische als mijn handkolf mee. Een keer niet kolven was vrij dodelijk voor mijn borstvoeding (was het weer gaan werken uiteindelijk toch wel). Wat dat betreft vind ik het echt enorm knap dat je het zo goed volhoudt, Bix.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_35926118
ik heb dus geen handkolf. had er wel 1 gekocht vlak voor onze vakantie van de zomer, maar ik kreeg er maar 'n paar druppeltjes mee te voorschijn, dus ik heb 'm weer snel doorverkocht. (he saffier? ). en ach, knap, het is gewoon fijn dat het zo goed gaat. niet zozeer mijn verdienste hoor. ik merkte trouwens vandaag wel dat de productie inderdaad meteen flink terugloopt na zo'n dagje 'ophouden' zeg. vannacht heeft anna ook nog eens de hele nacht gewoon geslapen, ben ik normaal gesproken dolblij mee maar nu bleef ik maar overstromen en vandaag was 't dus al een stuk minder! op m'n werk waren meteen een paar mensen die vonden dat dit dan een goed moment was om te gaan afbouwen, maar eigenlijk staat mijn pet daar nog helemaal niet naar.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:20:12 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35927152
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:49 schreef bixister het volgende:
op m'n werk waren meteen een paar mensen die vonden dat dit dan een goed moment was om te gaan afbouwen, maar eigenlijk staat mijn pet daar nog helemaal niet naar.
Bij mij op mijn werk ook zo'n collega die zich afvraagtof het nietbeter is om op fles over te stappen omdat Emma niet goed drinkt (uit een fles )
Lekker doorgaan zolang als je het nog leuk/fijn vindt hoor!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:22:39 #146
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35934185
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:49 schreef bixister het volgende:
dus ik heb 'm weer snel doorverkocht. (he saffier? ).
En ik ben er nog steeds blij mee! Geweldig ding
quote:
en ach, knap, het is gewoon fijn dat het zo goed gaat.
Lekker toch? Hoe oud is Anna nu? Ik geef nu ruim 4 maanden bv aan Tobias en hier maakte het niet uit als hij een maaltijd oversloeg of een nacht doorhaalde. Nu heb ik wel het idee dat het terug aan het lopen is en dat vind ik helemaal niks . Ik geef de schuld aan een griep die maar blijft sluimeren hier (nu al 2 weken), vandaar dat ik gister ben begonnen met na elke voeding kolven, zo hoop ik het weer iets op te krikken. Tobias is tevreden en slaapt hele nachten door van ongeveer 21.00 uur naar 9.00 uur dan loop ik 's ochtends wel 'over' maar het doet gelukkig geen pijn. Als ik echt te weinig melk heb denk ik dat Tobias de eerste is die klaagt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:24:18 #147
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35934197
Jelief, over dat antwoord is goed nagedacht van je collega, lekker snugger zeg!
Ylana
pi_35934328
Saffier als het terugloop kun je het beste een (of meerdere) borstvoedingsdagje inplannen. Om de twee uur voeden, want met kolven voer je het niet echt op, het beste voer je het op door Tobias lekker vaak aan te leggen. En als je overloopt 's ochtends omdat tobias zo lang slaap zou ik juist die voeding afkolven. 's Ochtend zit er het meeste in.

Hier gaat het nog steeds lekker. Merlijn slaapt ook vanaf 21.00. De laatste voeding bij ons van 23.00 daar hoef ik hem niet echt voor wakker te maken die vindt hij half slapend ook en hij is dan snel met pakken. Hij drinkt ze dan ook helemaal leeg. De nachtvoeding blijft er voorlopig ook nog wel in zitten, maar ook die is in 10 minuten klaar. En dan heeft hij ook beide borsten gehad. 's ochtend komt hij dan effe na 7 weer voor 1 borst. Tussen 8.30 en 10.00 drinkt hij dan de andere ook nog beetje voor beetje. Ben er nog steeds heel blij mee, zelfs bij het CB krijg ik geregeld de complimenten dat Merlijn het zo goed doet en ik het zo goed heb volgehouden in het begin met kolven.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:45:38 #149
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35934435
Randa wat fijn dat het zo goed gaat bij jou! Je doorzettingsvermogen is echt beloond!
De voeding 's ochtends hier wegkolven vind Tobias niet zo'n goed idee, hij drinkt dan alles zelf weg, ik kolf meestal wel het restant(je) weg om te zorgen dat ze goed leeg zijn. Tot nu toe is het bij mij steeds zo geweest dat als ik een dagje na elke voeding nog even kolfde ik de volgende dag al een hele voeding 'over' heb. Als dat niet werkt leg ik Tobias de dag erna vaker aan, maar dat heb ik maar 1 x hoeven doen. Bedankt voor het meedenken!
Ylana
pi_35935672
saffier, anna is inmiddels alweer 13 maanden, ik ben zelf ook verbaasd dat het zo lang goed gaat. maar we genieten er allebei nog van en ik ervaar het absoluut niet als een last dus we zien wel waar 't schip strandt. wat betreft dat teruglopen: zou best kunnen dat daar een griepje achter zit inderdaad. of misschien is je cyclus weer een beetje op orde aan 't komen? dat werkt bij mij altijd wel duidelijk door, vlak voor elke menstruatie heb ik een dip in de produktie. maar vaker aanleggen is inderdaad véél effectiever dan tussentijds kolven, is ook mijn ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')