FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wanneer mag je een auto met groot vermogen besturen?
HeyFreakzaterdag 28 januari 2006 @ 20:36
Ik ben 25 jaar en heb sinds 2003 mijn rijbewijs (2,5 jaar nu dus). Ik heb begrepen dat je tot een bepaalde leeftijd geen auto kunt verzekeren met een cilinderinhoud van 2.0 l. Hoe zit dit nu precies?
The_Dijkstrazaterdag 28 januari 2006 @ 20:37
Enorme bullshit wat je gehoord hebt.

Ook al ben je met je leeftijd in bezit van een Skyline of wat, er is sowieso altijd wel een verzekeraar die je accepteert. Daarentegen moet je wel een flink hogere premie gaan dokken.
Klonkzaterdag 28 januari 2006 @ 20:38
klopt idd geen bal van, wat wel zo is dat je als beginnende jonge bestuurder vaak erg veel geld kwijt bent als je een snelle/dure auto wilt verzekeren.
master_Xzaterdag 28 januari 2006 @ 20:41
ja weet niet of het waar is maar een vriend van mij zei ook als je onder de 25 ben kan je niet een auto met turbo verzekeren lijkt mij een beetje raar maar goed hij zei het
johnwoozaterdag 28 januari 2006 @ 20:42
Wettelijk gezien zijn er geen restricties aan het vermogen. In principe mag je meteen een Ferrari verzekeren als je net je roze papiertje hebt opgehaald bij het gemeentehuis. De vraag is of de verzekeringsmaatschappij je accepteert. Er zijn best verzekeringsmaatschappijen waarbij je als jonge bestuurder ook een auto met veel vermogen mag verzekeren, alleen dan betaal je wel een flinke premie. Bij de meeste verzekeraars ligt de grens waarbij je tegen "normaal tarief" een vermogende auto kan verzekeren rond de 25 jaar; dan kom je uit de risicogroep van 18-24 jaar die de meeste brokken maken
rekenwonderzaterdag 28 januari 2006 @ 21:00
Bij www.rialto.nl verzekeren ze bijna alles, maar vraag niet tegen welke prijs.
TR08zaterdag 28 januari 2006 @ 21:32
quote:
Rialto is de verzekeraar voor bijzondere dekkingen
Voor mensen en bedrijven die toch door moeten
Daar ruik je idd de hoge premies al aankomen
Herkauwerzaterdag 28 januari 2006 @ 21:33
En dan nog, je bent 25, je valt niet meer in de jongere categorie hoor
Menn0zaterdag 28 januari 2006 @ 21:45
Eensch met bovengangers... als je als 18 jarige meteen een zware motor wil gaan verzekeren kom je wel dit soort problemen tegen.
Herkauwerzaterdag 28 januari 2006 @ 21:55
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:45 schreef Menn0 het volgende:
Eensch met bovengangers... als je als 18 jarige meteen een zware motor wil gaan verzekeren kom je wel dit soort problemen tegen.
Wat raar is want op mijn 21ste kocht ik een motor met 130pk Toen had ik net een paar maandjes mijn rijbewijs En de verzekering was een lachertje, nog geen ¤25 per maand inclusief opzittende en rechtsbijstand.
ToXiCitYzaterdag 28 januari 2006 @ 21:57
Ik had mn rijbewijs net en kocht vrijwel meteen een 2L 155pk auto. Tering wat heb ik een moeite moeten doen om die bak verzekerd te krijgen, een hoop maatschappijen wezen me gewoon af alsof ik een Sjonnie met zn GTI was.

[edit] 21 was ik toen.
RemcoDelftzaterdag 28 januari 2006 @ 22:25
De gemiddelde bestuurder-onder-de-25 die een dure auto (Porsche, Ferrari) rijdt, crasht dat ding dan ook... Verzekeringsmaatschappijen willen geld verdienen, niet kwijtraken.
t0yzaterdag 28 januari 2006 @ 22:33
En wat als je de auto op iemand anders ze naam zet, en dan brokken maakt? Keert de verzekering dan gewoon uit, als er aangetoond kan worden dat het niet mijn schuld zou zijn. En wat als het mijn schuld is, ben ik dan gewoon vreselijk hard de lul?
Herkauwerzaterdag 28 januari 2006 @ 22:34
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:33 schreef t0y het volgende:
En wat als je de auto op iemand anders ze naam zet, en dan brokken maakt? Keert de verzekering dan gewoon uit, als er aangetoond kan worden dat het niet mijn schuld zou zijn. En wat als het mijn schuld is, ben ik dan gewoon vreselijk hard de lul?
Alleen als de verzekeringsmaatschappij kan aantonen dat jij niet de regelmatige bestuurder bent. Ben je dat wel, dan heb je een serieus probleem.
Devilnlzaterdag 28 januari 2006 @ 22:52
bij hoeveel L motor inhoud of PK gaan ze eigelijk zeuren? (tot je 23ste)
Pietverdrietzaterdag 28 januari 2006 @ 23:12
Misschien moet je gewoon is nadenken waarom de verzekeringsmaatschappijen daar moeilijk over doen.
Devilnlzaterdag 28 januari 2006 @ 23:17
vanwege die stakkers die net hun rijbewijs hebben en alle hande dingen uit proberen
Drive-rzondag 29 januari 2006 @ 12:54
Het kan inderdaad lastig zijn. Ik kocht op mijn 19e een lancia delta integrale (2.0 8v, 185pk, turbo), maar die was gelukkig zo verzekerd tegen een vrij redelijke premie. Een paar maanden later kocht ik een bmw 325ix (4wd versie) en die wilde niemand verzekeren, heel irritant. Het was gewoon een 2e auto voor mijn rallycursus, maar heb daar uiteindelijk een hoop premie voor moeten betalen. Na de cursus dan ook zo snel mogelijk weer verkocht!

In principe kun je dus alles verzekeren, maar van tevoren een telefoontje naar jde verzekeringsmaatschappij voor een offerte is toch handig...
Five_Aceszondag 29 januari 2006 @ 13:13
Probeerde op nijn 23e de M3 te verzekeren dat is lachen... Sommigen doen het helemaal niet vanwege de cataloguswaarde, andere moet je minstens 24 zijn en weer anderen (CB bijvoorbeeld) moet je minstens 4 schadevrije jaren hebben. Sommigen legden de lat op 100 kW voor beginnend bestuurders. Auto heeft ook een week op naam van mijn ouders gestaan, en er stond specifiek in de polis vermeld dat ik er niet in mocht rijden. Staat nu nog steeds een clausule in dat hij niet verzekerd is als mensen onder de 24 jaar er in rijden.
ForumGekzondag 29 januari 2006 @ 13:28
Zeiden ze ook expliciet toen mijn vader zijn auto ging verzekeren (Omega 2,6 183pk). Of hij geen kinderen had onder de 24, dat die er eigenlijk niet in mochten rijden. Maar weet er ook verder niks van wat voor sancties daarop zitten ofzo...maar nog nooit brokken gemaakt, dus dat zit wel snor !
-chefke-zondag 29 januari 2006 @ 13:36
Dat geld ook voor de auto van mijn ouders nissan primera 2.0 16V DOHC 145 PK die kan ik op mijn naam niet meer vezekeren en in de polis staat een clausule dat je onder de 24 der niet in mag rijden.

Mijn eigen auto verzekeren nissan 100 nx 1.6 slx 16V was ook best moeilijk en duur 100 ¤ in de maand maar via paps zijn gezins polis en met mezelf als hoofdbestuurder (eigen nocliam) valt het wel mee nu zo`n 41 ¤ in de maand ben nu 20.

reed overgens als broekie van 18 jaar met 2 maanden het rijbewijs als rond in een dikke audi A6 quatro 2.5 TDI V6 getuned naar een dikke 300 PK 3 keer aangehouden wat ik in die auto deed ik zow ow even wat spullen ophalen voor de baas.
mistraldkzondag 29 januari 2006 @ 13:53
hmm, laatst nog mijn GTI verzekerd. no problemo 275e per jaar wa+bep.casco+inzittende alles er op en er aan. Ben nu 21..
yupzondag 29 januari 2006 @ 14:00
Onder de 23 jaar val je onder de risico groep, vrijwel iedere verzekering houdt dit aan.

Alles valt te verzekeren, ook als je net een dag je ribjewijs hebt. Alleen de vraag is voor welke prijs...
ConQuestadorzondag 29 januari 2006 @ 14:32
Tot je 23e is het lastig een auto met (relatief) veel pk's te verzekeren. Toen ik 2 jaar terug (21) een verzekering wilde afsluiten voor een alfa romeo 156 1.9 JTD, wilde niemand me hebben, het zou namelijk een risico wagen zijn met zijn en dan had ie ook nog eens teveel pk's (105..... laat me niet lachen).

Uiteindelijk verzekerd bij oriondirect, die zeuren niet om auto, pk's en leeftijd, gewoon gewicht en schadevrije jaren, en klaar is kees
MikeyManzondag 29 januari 2006 @ 14:34
Hell... Sommige verzekeraars willen -op mijn 22ste- mijn Toyota CarinaE 2.0GTSi nieteens verzekeren...
Inorbitzondag 29 januari 2006 @ 21:20
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:57 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik had mn rijbewijs net en kocht vrijwel meteen een 2L 155pk auto. Tering wat heb ik een moeite moeten doen om die bak verzekerd te krijgen, een hoop maatschappijen wezen me gewoon af alsof ik een Sjonnie met zn GTI was.

[edit] 21 was ik toen.
serieus? Ik had helemaal 0 problemen met het verzekeren van 2,5L 170pk op mijn 20'ste
Drive-rzondag 29 januari 2006 @ 21:24
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:20 schreef Inorbit het volgende:

[..]

serieus? Ik had helemaal 0 problemen met het verzekeren van 2,5L 170pk op mijn 20'ste
Zie je maar dat het allemaal van maatschappij afhangt blijkbaar, ik kon op 22 de 325 nergens kwijt. Dat terwijl ik toen als 1e auto al een paar jaar een integrale had, waar niemand problemen van maakte...
ACT-Fzondag 29 januari 2006 @ 21:36
Bij een 2.5L bestelbus doen ze echt niet moeilijk
eer-ikzondag 29 januari 2006 @ 21:39
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zie je maar dat het allemaal van maatschappij afhangt blijkbaar, ik kon op 22 de 325 nergens kwijt. Dat terwijl ik toen als 1e auto al een paar jaar een integrale had, waar niemand problemen van maakte...
Het hangt er toch ook vanaf wáár je precies woont?
Want ik hoor vaak dat verzekeren als je in de randstad woont, duurder is dan als je in twente woont ofzo...
eer-ikzondag 29 januari 2006 @ 21:55
effe gechecked,
Ingevuld dat het een 2004 M3 coupe is, (heb ik niet, maar goed) en eerst dat ik in leiderdorp woonde, en daarna in oldenzaal. Scheelt temet 40 euro per maand... Gekeken naar de all risk prijzen.
Leiderdorp

Oldenzaal
Drive-rzondag 29 januari 2006 @ 21:57
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:39 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Het hangt er toch ook vanaf wáár je precies woont?
Want ik hoor vaak dat verzekeren als je in de randstad woont, duurder is dan als je in twente woont ofzo...
De prijs hangt wel af van de regio, maar het accepteren van een 'snelle' auto niet. Dus als ik mijn 2.5 niet kan verzekeren in Noordwijk, kan dat ook niet in Maastricht. Wordt ik wel geaccepteerd, dan zal de premie inderdaad iets verschillen.
yupzondag 29 januari 2006 @ 22:00
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:55 schreef eer-ik het volgende:
effe gechecked,
Ingevuld dat het een 2004 M3 coupe is, (heb ik niet, maar goed) en eerst dat ik in leiderdorp woonde, en daarna in oldenzaal. Scheelt temet 40 euro per maand... Gekeken naar de all risk prijzen.
Leiderdorp
[afbeelding]
Oldenzaal
[afbeelding]
Vertrouw ook maar niet op internet, want ik weet uit ervaring dat zoiets zeker niet garantie is voor de prijs en dat je al uberhaupt word geaccepteerd...

Want als je ze belt zullen ze zeggen: 21 jaar, en een M3 meneer, nee dat doen we niet. Of meestal jawel maar met astronomische bedragen (4-5k per jaar...)

Ik had een keer wat ingevuld met dat ding en het kwam duurder uit toen ik ze ging bellen
eer-ikzondag 29 januari 2006 @ 22:06
haha, ok. Maar ik wilde er ook alleen maar mee bewijzen dat het er wel degelijk vanaf hangt waar je woont. In drukke stedelijke gebieden blijkt het duurder te zijn om je wagen te verzekeren dan in de rustige gebieden des lands.
En verder, mocht ik willen dat ik een M3 had
Fulcrum_Xzondag 29 januari 2006 @ 23:06
Zou wel een goed idee om voor jonge bestuurders een maximale pk/kilo ratio te hanteren, net zoals dat momenteel bij het motorrijbewijs gedaan wordt bij jeugdige rijders onder de 21. Paar dagen geleden ook weer zo'n jonge knul bij een boom opgeknalt, die in een Scirocco tegen een andere knul aan het racen was... 's avonds, op een weggetje buiten de bebouwde kom, met bomen vlak naast de weg en temperatuur onder de nul. Hoe debiel ben je dan
Ze raakten elkaar en vlogen elk tegen een boom. Auto's vlogen in de brand en eentje werd er meer dood dan levend uitgesleurd.

Nee zo'n pk/kilo ratio zou me wel een goed idee lijken voor jonge automobilisten
Five_Aceszondag 29 januari 2006 @ 23:13
Mja die fratsen kan je met een escort 1.6 ook uithalen natuurlijk. En de gemiddelde 18 jarge bestuurder heeft ook niet de financiele middelen om iets met bijvoorbeeld 300 PK te rijden.

Bij motoren is dit makkelijker omdat de aanschafprijs veel lager ligt. En dan nog is de PK/KG verhouding die daar geld nog steeds sneller als bijvoorbeeld een Golf GTI.
Herkauwerzondag 29 januari 2006 @ 23:15
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:13 schreef Five_Aces het volgende:
Bij motoren is dit makkelijker omdat de aanschafprijs veel lager ligt. En dan nog is de PK/KG verhouding die daar geld nog steeds sneller als bijvoorbeeld een Golf GTI.
Lol ja, mijn motor was 250kg, 130 pk uit 1986. Kostte me toen ¤2500 en 0- 160 in 7,9s (volgens het boekje) Heel veel lol van gehad
marcb1974zondag 29 januari 2006 @ 23:15
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:33 schreef Herkauwer het volgende:
En dan nog, je bent 25, je valt niet meer in de jongere categorie hoor
Mwah, toch werd ik geweigerd bij een verzekering omdat mijn auto en te groot vermogen had en ik niet genoeg gereden
Devilnlmaandag 30 januari 2006 @ 01:31
hmm zou een Audi A3 (1.8) 93 of 100KW daar al ondervallen?
ik bedoel. ik moet binnenkort veel kilometertjes maken. en wil wel in een wat knappe auto rijden
FunnyNamemaandag 30 januari 2006 @ 06:54
Rijden en verzekeren zijn twee apparte dingen.
Je kan een auto bijvoorbeeld opnaam van je ouders laten verzekeren en er zelf in rijden. Dat dit niet aan te raden is, is een heel ander verhaal. Verder gelden in NL geen liter of vermogen(s) beperkingen wat betreft verzekeringen..
RealBizkit666maandag 30 januari 2006 @ 12:00
quote:
Op maandag 30 januari 2006 01:31 schreef Devilnl het volgende:
hmm zou een Audi A3 (1.8) 93 of 100KW daar al ondervallen?
ik bedoel. ik moet binnenkort veel kilometertjes maken. en wil wel in een wat knappe auto rijden
Ik heb sinds zaterdag een A3 met 92 KW, ik betaal 708 euro verzekering (beperkt casco) per jaar en ik ben nu 21 jaar.
Ik heb dan wel al 3 schade vrije jaren...
Phoenixjuhmaandag 30 januari 2006 @ 12:18
Volgens mij kijken ze niet alleen naar het aantal PK's en cillinderinhoud, maar ook naar de type auto waarin je rijdt. Ik ken mensen die daarvoor gewoonweg zijn geweigerd. Nee, geen hogere premie, gewoon letterlijk geweigerd en wel door meerdere verzekeringskantoren.
Fulcrum_Xmaandag 30 januari 2006 @ 13:11
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:18 schreef Phoenixjuh het volgende:
Volgens mij kijken ze niet alleen naar het aantal PK's en cillinderinhoud, maar ook naar de type auto waarin je rijdt. Ik ken mensen die daarvoor gewoonweg zijn geweigerd. Nee, geen hogere premie, gewoon letterlijk geweigerd en wel door meerdere verzekeringskantoren.
Inderdaad ja.. een BX 16 TRi zou je zo kunnen verzekeren maar een Peugeot 205 GTI (1.6) is al iets lastiger.. terwijl in beide dezelfde motor ligt
Tommy_Kuklinskimaandag 30 januari 2006 @ 13:44
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:18 schreef Phoenixjuh het volgende:
Volgens mij kijken ze niet alleen naar het aantal PK's en cillinderinhoud, maar ook naar de type auto waarin je rijdt. Ik ken mensen die daarvoor gewoonweg zijn geweigerd. Nee, geen hogere premie, gewoon letterlijk geweigerd en wel door meerdere verzekeringskantoren.
Bij de meeste is het naar mijn weten een formule van KW en gewicht. Tevens wordt er gekeken naar GTi e.d. typebenamingen en wat voor status de auto heeftl zoals het voorbeeld van onze BX fappert
Catch22-maandag 30 januari 2006 @ 14:28
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:54 schreef Drive-r het volgende:
Het kan inderdaad lastig zijn. Ik kocht op mijn 19e een lancia delta integrale (2.0 8v, 185pk, turbo), maar die was gelukkig zo verzekerd tegen een vrij redelijke premie. Een paar maanden later kocht ik een bmw 325ix (4wd versie) en die wilde niemand verzekeren, heel irritant. Het was gewoon een 2e auto voor mijn rallycursus, maar heb daar uiteindelijk een hoop premie voor moeten betalen. Na de cursus dan ook zo snel mogelijk weer verkocht!

In principe kun je dus alles verzekeren, maar van tevoren een telefoontje naar jde verzekeringsmaatschappij voor een offerte is toch handig...
waarom verzeker je een circuit auto?
MikeyManmaandag 30 januari 2006 @ 14:45
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

waarom verzeker je een circuit auto?
Omdat ook die verzekerd moeten zijn (WA)
Drive-rmaandag 30 januari 2006 @ 15:08
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

waarom verzeker je een circuit auto?
Hoefde niet persé verzekerd te zijn, maar was wel makkelijk met vervoer. Het was een rally opleiding voor mijn licentie, dus de wagen moest op verschillende cricuits (eurocircuit en assen) rijden, maar ik had geen zin om elke keer een paar uur met aanhanger te rijden. Dus apk en verzekering, wel zo makkelijk!
Xitamidinsdag 31 januari 2006 @ 01:54
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:36 schreef HeyFreak het volgende:
Ik ben 25 jaar en heb sinds 2003 mijn rijbewijs (2,5 jaar nu dus). Ik heb begrepen dat je tot een bepaalde leeftijd geen auto kunt verzekeren met een cilinderinhoud van 2.0 l. Hoe zit dit nu precies?
Onzin. Ik heb m'n rijbewijs nu denk ik krap aan 2 jaar, en ik heb een amerikaan met een 5 liter V8 gewoon verzekerd
StefanPdinsdag 31 januari 2006 @ 04:12
^^^ met slechts 130pk of zo zeker
PNGdinsdag 31 januari 2006 @ 04:29
Nee dat was Youp...

en die eindigde in een boom na een week.

En verzon nog 150 Pk ook, en een AX is een vette rallywagen want zijn ma had die een
yupdinsdag 31 januari 2006 @ 16:10
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 04:29 schreef PNG het volgende:
Nee dat was Youp...

en die eindigde in een boom na een week.

En verzon nog 150 Pk ook, en een AX is een vette rallywagen want zijn ma had die een
PNG ok die jonge zal vast door onervarenheid gecrashed zijn maar 1 ding.

Met RWD mot je gewoon geen geintjes uithalen.

Met 60 km/u gleed mijn reet weg in zo een vochtige terugdraaier op de snelweg, dat was bijna met voorkant dwars de vangrailing in.nl

Met de space wagon pak ik die bocht volgas in zijn 3 100+ km/u. En ik haal ook nog eens buitenom in (dus van binnenbaan naar buiten draaien volgas in zijn 3)...

En nee dit zijn geen banden-verschillen...

Je moet ten eerste zeker de ervaring hebben om een rwd op hoge snelheid te corrigeren, en ook nog eens de ballen ervoor. Zowiezo pakte ik hele lange doordraaiers met fluwelen voetje want ik ben weleens net langs de vangrailing gespind midden in de nacht.

Verschil met youp is dat ik niks heb geraakt (door geluk).

Een RWD rijden leer je zeker niet zomaar, ze zijn echt fokking tricky, met een FWD rijd ik OVERAL volgas door. Met een RWD draai je zo 180 graden weg...

Verder zal zo een touring ding uit het jaar knaak veeeeeel tail-happier zijn dan mijn ouwe ex-E30...

Just my 0.0000000002 cent :-)
907dinsdag 31 januari 2006 @ 16:34
ik was 19 en kreeg nieteens m`n renault megane coupe 1.6e verzekerd. Ligt volgens mij niet aan de cylinderinhoud, maar aan de nieuwwaarde van de auto, samen met de leeftijd van de auto?
MikeyMandinsdag 31 januari 2006 @ 16:35
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:34 schreef 907 het volgende:
ik was 19 en kreeg nieteens m`n renault megane coupe 1.6e verzekerd. Ligt volgens mij niet aan de cylinderinhoud, maar aan de nieuwwaarde van de auto, samen met de leeftijd van de auto?
Jah, heb gisteren ook geprobeerd de premie te berekenen voor mijn auto... En toen kreeg ik inderdaad een melding over de nieuwwaarde...
Phoenixjuhdinsdag 31 januari 2006 @ 17:02
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:34 schreef 907 het volgende:
ik was 19 en kreeg nieteens m`n renault megane coupe 1.6e verzekerd. Ligt volgens mij niet aan de cylinderinhoud, maar aan de nieuwwaarde van de auto, samen met de leeftijd van de auto?
Volgens anderen heb ik gehoord dat er zeg maar dat ze een soort blacklist hebben, zeg maar soort risico's auto's, waaronder GTI's en coupés.
MikeyMandinsdag 31 januari 2006 @ 17:23
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:02 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Volgens anderen heb ik gehoord dat er zeg maar dat ze een soort blacklist hebben, zeg maar soort risico's auto's, waaronder GTI's en coupés.
Met -nota bene- een Toyota Carina E erop?
Furbdinsdag 31 januari 2006 @ 17:31
ik kon met mijn 21 (als eerste auto!) mijn rx-7 zonder problemen verzekeren...
alleen je word niet vrolijk van de premie die je daarvoor maandelijks moet afdragen

daarom nu een sportstimer verzekering, met als daily driver een bestelwagentje!
ben nu met 2 auto's goedkoper uit als eerst alleen de rx-7
t0ydinsdag 31 januari 2006 @ 17:34
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:31 schreef Furb het volgende:
ik kon met mijn 21 (als eerste auto!) mijn rx-7 zonder problemen verzekeren...
alleen je word niet vrolijk van de premie die je daarvoor maandelijks moet afdragen

daarom nu een sportstimer verzekering, met als daily driver een bestelwagentje!
ben nu met 2 auto's goedkoper uit als eerst alleen de rx-7
Wat voor rx7? Een oude, of een wat nieuwere?
yupdinsdag 31 januari 2006 @ 18:27
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:34 schreef t0y het volgende:

[..]

Wat voor rx7? Een oude, of een wat nieuwere?
Hij heeft die oude ding, zo een FC3-S twin turbo dacht ik als het goed is... Of een enkel turbo...

Iig ouwe vierkante apparaat met 2 uitlaten: 1 links en 1 rechts...
Blackheartdinsdag 31 januari 2006 @ 18:57
Ik heb zo eens gezeur gehad over een oude Opel Record 2.0E. Ja, we kunnen U verzekeren. De polis voor deze 10 jaar oude wagen is de vrolijke ¤1400(omgerekend), omdat U zo'n goede klant bent. 100 pk in een ouwelullen doos-- wel met bergen comfort.

De wagen die ik toen had was een Fiat 128 3P coupe, die aangegeven stond als 135 pk. Ikwas zo dom geweest de veranderingen aan de motor en koppeling door te geven aan de Belgische variante op APK. Ergo, ik betaalde daar ¤600 per jaar voor. WA en rechtsbijstand.

Nadat ik gevraagd heb met de directeur van het kantoor te spreken, en de situatie uitlegde heeft deze man- die trouwens nog steeds mijn verzekeringen doet- de hele handel eens bekeken, wat knopjes gedrukt en me een verzekering van ¤450 per jaar gegeven.
907dinsdag 31 januari 2006 @ 19:03
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:57 schreef Blackheart het volgende:
verhaal
das wel netjes! scheelt toch weer 150 euri`s!
Blackheartdinsdag 31 januari 2006 @ 19:14
Neen, het scheelde me 950 euri's. wel ¤150 tussen de 2 wagens, 35pk voor ¤150
Hyperdudedinsdag 31 januari 2006 @ 19:15
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:54 schreef Drive-r het volgende:
Een paar maanden later kocht ik een bmw 325ix (4wd versie) en die wilde niemand verzekeren, heel irritant. Het was gewoon een 2e auto voor mijn rallycursus, maar heb daar uiteindelijk een hoop premie voor moeten betalen. Na de cursus dan ook zo snel mogelijk weer verkocht!
Geen problemen hiero met verzekeren van de de iX
230 EUR per jaar; WA+ inzittendenverz.
Ben wel ouder dan 25 jr.
Drive-rdinsdag 31 januari 2006 @ 19:17
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geen problemen hiero met verzekeren van de de iX
230 EUR per jaar; WA+ inzittendenverz.
Ben wel ouder dan 25 jr.
Die zie je niet vaak! Maar goed, ik werd destijds net 22, wilde hem dus op 21 verzekeren...