Daar ruik je idd de hoge premies al aankomenquote:Rialto is de verzekeraar voor bijzondere dekkingen
Voor mensen en bedrijven die toch door moeten
Wat raar is want op mijn 21ste kocht ik een motor met 130pkquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:45 schreef Menn0 het volgende:
Eensch met bovengangers... als je als 18 jarige meteen een zware motor wil gaan verzekeren kom je wel dit soort problemen tegen.
Alleen als de verzekeringsmaatschappij kan aantonen dat jij niet de regelmatige bestuurder bent. Ben je dat wel, dan heb je een serieus probleem.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:33 schreef t0y het volgende:
En wat als je de auto op iemand anders ze naam zet, en dan brokken maakt? Keert de verzekering dan gewoon uit, als er aangetoond kan worden dat het niet mijn schuld zou zijn. En wat als het mijn schuld is, ben ik dan gewoon vreselijk hard de lul?
serieus? Ik had helemaal 0 problemen met het verzekeren van 2,5L 170pk op mijn 20'stequote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:57 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik had mn rijbewijs net en kocht vrijwel meteen een 2L 155pk auto. Tering wat heb ik een moeite moeten doen om die bak verzekerd te krijgen, een hoop maatschappijen wezen me gewoon af alsof ik een Sjonnie met zn GTI was.
[edit] 21 was ik toen.
Zie je maar dat het allemaal van maatschappij afhangt blijkbaar, ik kon op 22 de 325 nergens kwijt. Dat terwijl ik toen als 1e auto al een paar jaar een integrale had, waar niemand problemen van maakte...quote:Op zondag 29 januari 2006 21:20 schreef Inorbit het volgende:
[..]
serieus? Ik had helemaal 0 problemen met het verzekeren van 2,5L 170pk op mijn 20'ste
Het hangt er toch ook vanaf wáár je precies woont?quote:Op zondag 29 januari 2006 21:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zie je maar dat het allemaal van maatschappij afhangt blijkbaar, ik kon op 22 de 325 nergens kwijt. Dat terwijl ik toen als 1e auto al een paar jaar een integrale had, waar niemand problemen van maakte...
De prijs hangt wel af van de regio, maar het accepteren van een 'snelle' auto niet. Dus als ik mijn 2.5 niet kan verzekeren in Noordwijk, kan dat ook niet in Maastricht. Wordt ik wel geaccepteerd, dan zal de premie inderdaad iets verschillen.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:39 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Het hangt er toch ook vanaf wáár je precies woont?
Want ik hoor vaak dat verzekeren als je in de randstad woont, duurder is dan als je in twente woont ofzo...
Vertrouw ook maar niet op internet, want ik weet uit ervaring dat zoiets zeker niet garantie is voor de prijs en dat je al uberhaupt word geaccepteerd...quote:Op zondag 29 januari 2006 21:55 schreef eer-ik het volgende:
effe gechecked,
Ingevuld dat het een 2004 M3 coupe is, (heb ik niet, maar goed) en eerst dat ik in leiderdorp woonde, en daarna in oldenzaal. Scheelt temet 40 euro per maand... Gekeken naar de all risk prijzen.
Leiderdorp
[afbeelding]
Oldenzaal
[afbeelding]
Lol ja, mijn motor was 250kg, 130 pk uit 1986. Kostte me toen ¤2500 en 0- 160 in 7,9s (volgens het boekje) Heel veel lol van gehadquote:Op zondag 29 januari 2006 23:13 schreef Five_Aces het volgende:
Bij motoren is dit makkelijker omdat de aanschafprijs veel lager ligt. En dan nog is de PK/KG verhouding die daar geld nog steeds sneller als bijvoorbeeld een Golf GTI.
Mwah, toch werd ik geweigerd bij een verzekering omdat mijn auto en te groot vermogen had en ik niet genoeg geredenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:33 schreef Herkauwer het volgende:
En dan nog, je bent 25, je valt niet meer in de jongere categorie hoor
Ik heb sinds zaterdag een A3 met 92 KW, ik betaal 708 euro verzekering (beperkt casco) per jaar en ik ben nu 21 jaar.quote:Op maandag 30 januari 2006 01:31 schreef Devilnl het volgende:
hmm zou een Audi A3 (1.8) 93 of 100KW daar al ondervallen?
ik bedoel. ik moet binnenkort veel kilometertjes maken. en wil wel in een wat knappe auto rijden
Inderdaad ja.. een BX 16 TRi zou je zo kunnen verzekeren maar een Peugeot 205 GTI (1.6) is al iets lastiger.. terwijl in beide dezelfde motor ligtquote:Op maandag 30 januari 2006 12:18 schreef Phoenixjuh het volgende:
Volgens mij kijken ze niet alleen naar het aantal PK's en cillinderinhoud, maar ook naar de type auto waarin je rijdt. Ik ken mensen die daarvoor gewoonweg zijn geweigerd. Nee, geen hogere premie, gewoon letterlijk geweigerd en wel door meerdere verzekeringskantoren.
Bij de meeste is het naar mijn weten een formule van KW en gewicht. Tevens wordt er gekeken naar GTi e.d. typebenamingen en wat voor status de auto heeftl zoals het voorbeeld van onze BX fappertquote:Op maandag 30 januari 2006 12:18 schreef Phoenixjuh het volgende:
Volgens mij kijken ze niet alleen naar het aantal PK's en cillinderinhoud, maar ook naar de type auto waarin je rijdt. Ik ken mensen die daarvoor gewoonweg zijn geweigerd. Nee, geen hogere premie, gewoon letterlijk geweigerd en wel door meerdere verzekeringskantoren.
waarom verzeker je een circuit auto?quote:Op zondag 29 januari 2006 12:54 schreef Drive-r het volgende:
Het kan inderdaad lastig zijn. Ik kocht op mijn 19e een lancia delta integrale (2.0 8v, 185pk, turbo), maar die was gelukkig zo verzekerd tegen een vrij redelijke premie. Een paar maanden later kocht ik een bmw 325ix (4wd versie) en die wilde niemand verzekeren, heel irritant. Het was gewoon een 2e auto voor mijn rallycursus, maar heb daar uiteindelijk een hoop premie voor moeten betalen. Na de cursus dan ook zo snel mogelijk weer verkocht!
In principe kun je dus alles verzekeren, maar van tevoren een telefoontje naar jde verzekeringsmaatschappij voor een offerte is toch handig...
Omdat ook die verzekerd moeten zijn (WA)quote:Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
waarom verzeker je een circuit auto?
Hoefde niet persé verzekerd te zijn, maar was wel makkelijk met vervoer. Het was een rally opleiding voor mijn licentie, dus de wagen moest op verschillende cricuits (eurocircuit en assen) rijden, maar ik had geen zin om elke keer een paar uur met aanhanger te rijden. Dus apk en verzekering, wel zo makkelijk!quote:Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
waarom verzeker je een circuit auto?
Onzin. Ik heb m'n rijbewijs nu denk ik krap aan 2 jaar, en ik heb een amerikaan met een 5 liter V8 gewoon verzekerdquote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:36 schreef HeyFreak het volgende:
Ik ben 25 jaar en heb sinds 2003 mijn rijbewijs (2,5 jaar nu dus). Ik heb begrepen dat je tot een bepaalde leeftijd geen auto kunt verzekeren met een cilinderinhoud van 2.0 l. Hoe zit dit nu precies?
PNG ok die jonge zal vast door onervarenheid gecrashed zijn maar 1 ding.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 04:29 schreef PNG het volgende:
Nee dat was Youp...
en die eindigde in een boom na een week.
En verzon nog 150 Pk ook, en een AX is een vette rallywagen want zijn ma had die een
Jah, heb gisteren ook geprobeerd de premie te berekenen voor mijn auto... En toen kreeg ik inderdaad een melding over de nieuwwaarde...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:34 schreef 907 het volgende:
ik was 19 en kreeg nieteens m`n renault megane coupe 1.6e verzekerd. Ligt volgens mij niet aan de cylinderinhoud, maar aan de nieuwwaarde van de auto, samen met de leeftijd van de auto?
Volgens anderen heb ik gehoord dat er zeg maar dat ze een soort blacklist hebben, zeg maar soort risico's auto's, waaronder GTI's en coupés.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:34 schreef 907 het volgende:
ik was 19 en kreeg nieteens m`n renault megane coupe 1.6e verzekerd. Ligt volgens mij niet aan de cylinderinhoud, maar aan de nieuwwaarde van de auto, samen met de leeftijd van de auto?
Met -nota bene- een Toyota Carina E erop?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:02 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Volgens anderen heb ik gehoord dat er zeg maar dat ze een soort blacklist hebben, zeg maar soort risico's auto's, waaronder GTI's en coupés.
Wat voor rx7? Een oude, of een wat nieuwere?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:31 schreef Furb het volgende:
ik kon met mijn 21 (als eerste auto!) mijn rx-7 zonder problemen verzekeren...
alleen je word niet vrolijk van de premie die je daarvoor maandelijks moet afdragen![]()
daarom nu een sportstimer verzekering, met als daily driver een bestelwagentje!
ben nu met 2 auto's goedkoper uit als eerst alleen de rx-7![]()
Hij heeft die oude ding, zo een FC3-S twin turbo dacht ik als het goed is... Of een enkel turbo...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:34 schreef t0y het volgende:
[..]
Wat voor rx7? Een oude, of een wat nieuwere?
das wel netjes! scheelt toch weer 150 euri`s!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:57 schreef Blackheart het volgende:
verhaal
Geen problemen hiero met verzekeren van de de iXquote:Op zondag 29 januari 2006 12:54 schreef Drive-r het volgende:
Een paar maanden later kocht ik een bmw 325ix (4wd versie) en die wilde niemand verzekeren, heel irritant. Het was gewoon een 2e auto voor mijn rallycursus, maar heb daar uiteindelijk een hoop premie voor moeten betalen. Na de cursus dan ook zo snel mogelijk weer verkocht!
Die zie je niet vaak! Maar goed, ik werd destijds net 22, wilde hem dus op 21 verzekeren...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen problemen hiero met verzekeren van de de iX
230 EUR per jaar; WA+ inzittendenverz.
Ben wel ouder dan 25 jr.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |