abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34556980
Eerst even de achtergrond...

Als student 6 jaar lang dagelijks met de trein gereisd en die periode was (eufemistisch) niet de beste periode, op het gebied van tijdigheid, van de ns.

De afgelopen 2 jaar bijna niet met de trein geweest, maar laatst toch weer een keer met de trein gereisd. Natuurlijk....vertraging, wisselstoring, omdraaien, adviestrein net weg, uiteindelijk liep een ritje van wat een half uur moest zijn, uit op een avondvullend programma.
Eerste reactie: ja hoo, zie je wel de ns is een kl*tebedrijf, waarom rijden ze nou nooit op tijd. Treinreizigers vormen (voor zover ik weet) het grootste zeikpubliek van Nederland dus we waren lekker eensgezind.

Een dag later m'n irritatie gespuid in de richting van die collega die dagelijks dat traject per trein aflegt en mij aanraadde de trein te pakken. Eerst leefde hij mee om vervolgens te verkondigen dat dit soort dingen gemiddeld bij hem eens per half jaar voorkomen.

Lange intro, nou m'n vraag:
Imago vd NS is bij mij (en veel nedelanders) behoorlijk negatief. Ik zie dit in meer dingen en vraag me af...hoe kom je daar ooit nog vanaf?
- imago is gebaseerd op ervaringen uit het (verre) verleden
- de ns heeft ontzettend veel klanten dus dat maakt herstel nog moeilijker

Ben benieuwd naar jullie (creatieve) suggesties

gegroet
pi_34557040
Gratis mp3 spelers uitdelen zodat mensen zich niet vervelen . Ik vind het iig niet erg om met mp3 speler te wachten.

Verder de prijzen omlaag schoppen.
pi_34557115
Van dat imago zullen ze niet snel afkomen, het enigste is om de treinen WEL op tijd te laten rijden. Maar of dat ooit werkelijkheid zal worden? Who knows...
pi_34557177
Ik ga dagelijks met de trein tussen Woerden en Utrecht. Een stukje van 11 minuten (volgens de reisplanner).

Maar het gebeurd niet vaak dat die 11 minuten ook daadwerkelijk gehaald worden. Bijna elke dag is er wel vertraging. Soms een paar minuten (2 of 3), soms langer.

Dat imago dat ze hebben klopt in mijn ogen dan ook wel. Daarnaast zijn de prijzen natuurlijk ook belachelijk hoog. Voor mijn ritje (retour) betaal je 5,30 euro. Dus voor 22 minuten betaal je 5,30 euro! Nu is het meestal meer dan 22 minuten, maar toch. Het is veel te veel.
pi_34557262
Te duur en teveel vertraging.
pi_34557660
ff los van het ns voorbeeld, het gaat om het imagoprobleem dat een bedrijf of merk kan oplopen

neem buckler (ik weet het, dat gaat niet want het is van de markt)...imagoschade nooit meer goed gekomen
of worldonline...

ik vraag me af....stel dat je het als bedrijf beter gaat doen (je rijdt steeds vaker op tijd) maar het imago blijft. Hoe kun je dit bij een grote groep mensen dan were goed gaan doen.
vond de mp3 suggestie nog wel een goede trouwens
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:34:33 #7
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_34557706
Ik was wel blij met die koffie in de trein
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_34557732
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:15 schreef gekjongk het volgende:
Van dat imago zullen ze niet snel afkomen, het enigste is om de treinen WEL op tijd te laten rijden. Maar of dat ooit werkelijkheid zal worden? Who knows...
Zelfs al rijdt de komende 3 jaar elke trein op tijd, dan nog zal het een hele tijd duren voor het imago verandert.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_34557770
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:33 schreef Sjwing het volgende:
ff los van het ns voorbeeld, het gaat om het imagoprobleem dat een bedrijf of merk kan oplopen

neem buckler (ik weet het, dat gaat niet want het is van de markt)...imagoschade nooit meer goed gekomen
of worldonline...

ik vraag me af....stel dat je het als bedrijf beter gaat doen (je rijdt steeds vaker op tijd) maar het imago blijft. Hoe kun je dit bij een grote groep mensen dan were goed gaan doen.
vond de mp3 suggestie nog wel een goede trouwens
In mijn vorige post heb ik ook de NS gebruikt, maar dit geldt voor meer bedrijven natuurlijk.
Let's plant a tree
pi_34557833
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Zelfs al rijdt de komende 3 jaar elke trein op tijd, dan nog zal het een hele tijd duren voor het imago verandert.
Precies, Nederlanders zijn gewoon zeikerds en dat is echt ons zwakste eigenschap. Huilen om die 5 minuten vertraging zit blijkbaar in ons bloed en áls het goed gaat, nog steeds zeiken. Dan verplaats je het gezeik alleen naar het kutweer, rookzuilen e.d.

Dus fuck het imago, mensen moeten toch met de trein.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_34557874
vind het gewoon grappig dat er bij vervoersbedrijven vertragingen optreden als ze stiptheidsacties gaan houden... houdt dus in dat er in eerste instantie al een heleboel fout is, want ze moeten dus dingen laten lopen om een beetje in de buurt van de bedoelde regeling te komen...

wat de oplossing is?

voorbeeld nemen aan Japan... daar pleegt een machinist bijna hari kiri als ie 5 minuten te laat is...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:40:39 #12
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34557918
Het is natuurlijk wel zo dat mensen makkelijker die keer dat ze onwijse vertraging hebben makkelijker en sneller onthouden, dan al die keren dat de trein wel gewoon op tijd was.
pi_34557961
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:39 schreef -_Tommy_- het volgende:

voorbeeld nemen aan Japan... daar pleegt een machinist bijna hari kiri als ie 5 minuten te laat is...
En als je pech hebt, neemt ie alle inzittenden van die betreffende trein met zich mee, nee dank je dus .
Scheren is voor schapen!
pi_34558167
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:41 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

En als je pech hebt, neemt ie alle inzittenden van die betreffende trein met zich mee, nee dank je dus .
1 minuut was het he, bij die laatste ramp?
pi_34559351
T word ook steeds duurder

Eerst retourtje delft --> <--rotterdam centraal 4,40, nu is het al 4,80

Het gore lef
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_34559401
Prijzen verlagen [14.gif]
pi_34563661
De treinen hebben bijna altijd een paar minuten vertraging, zolang ze niet in staat zijn om een week lang de trein waarmee ik ga op tijd te laten rijden hebben ze niet veel recht op een erg positief imago. Maar misschien doet de nieuwe dienstregeling wonderen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_34563917
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Wackyduck het volgende:
De treinen hebben bijna altijd een paar minuten vertraging, zolang ze niet in staat zijn om een week lang de trein waarmee ik ga op tijd te laten rijden hebben ze niet veel recht op een erg positief imago. Maar misschien doet de nieuwe dienstregeling wonderen.
Ik reis 3 tot 4 keer per week met de trein, toch heb ik weinig vertraging en als ik dan vertraging heb kan ik nog geld terug krijgen ook! Denk ook aan het feit dat er zoveel kan gebeuren waar de NS geen invloed op heeft en ook niet kan hebben.
Let's plant a tree
pi_34564029
Beetje meer klantvriendelijkheid kan een hoop doen met de mensen. Nu is het overdreven om gratis mp3-spelers weg te geven, maar het zou bijvoorbeeld makkelijker moeten zijn om geld terug te krijgen. Stel: je hebt vertraging, dan moet je nu een formulier invullen om je geld terug te krijgen et cetera. Dat is een hoop gedoe. Als het nou zo zou zijn dat je in dat geval naar een balie toe kunt gaan om te vertellen hoe het zit en dan meteen je geld terugkrijgen op vertoon van je vervoersbewijs, dan helpt dat stukken. Gratis koffie vind ik ook een mooie optie.

Voor wat betreft andere bedrijven: gratis klantenservice (geen 'servicenummer' dus), snelle hulp, klanten altijd goed op de hoogte houden, dingen aanbieden als geld terug/korting wanneer het echt niet door de beugel kan wat een overlast de klant heeft e.d. Een slecht imago komt altijd ergens vandaan!
pi_34564931
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:52 schreef p-etr-a het volgende:
Beetje meer klantvriendelijkheid kan een hoop doen met de mensen. Nu is het overdreven om gratis mp3-spelers weg te geven, maar het zou bijvoorbeeld makkelijker moeten zijn om geld terug te krijgen. Stel: je hebt vertraging, dan moet je nu een formulier invullen om je geld terug te krijgen et cetera. Dat is een hoop gedoe. Als het nou zo zou zijn dat je in dat geval naar een balie toe kunt gaan om te vertellen hoe het zit en dan meteen je geld terugkrijgen op vertoon van je vervoersbewijs, dan helpt dat stukken. Gratis koffie vind ik ook een mooie optie.

Voor wat betreft andere bedrijven: gratis klantenservice (geen 'servicenummer' dus), snelle hulp, klanten altijd goed op de hoogte houden, dingen aanbieden als geld terug/korting wanneer het echt niet door de beugel kan wat een overlast de klant heeft e.d. Een slecht imago komt altijd ergens vandaan!
Snel een vergoeding geven in plaats van dom gedoe met formulieren, daar ben ik wel voor. Sowieso bij kleine ongemakken, een kleine vergoeding kan zoveel doen.

Bij de NS heb ik een abonnement dus ik kan via de website die vergoeding aanvragen, dan is het meestal wel binnen een week rond. Maar als je geen abonnement hebt moet je het via een formulier doen, dan is de stap om geld terug te vragen groter natuurlijk.
Let's plant a tree
pi_34565164
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:18 schreef Vava het volgende:

[..]

Snel een vergoeding geven in plaats van dom gedoe met formulieren, daar ben ik wel voor. Sowieso bij kleine ongemakken, een kleine vergoeding kan zoveel doen.

Bij de NS heb ik een abonnement dus ik kan via de website die vergoeding aanvragen, dan is het meestal wel binnen een week rond. Maar als je geen abonnement hebt moet je het via een formulier doen, dan is de stap om geld terug te vragen groter natuurlijk.
Dat scheelt wel inderdaad. Ik heb er wel over nagedacht om een hele stapel van die geld-terug formulieren in huis te halen met een stapeltje kopieën van mijn OV-studentenkaart, maar het is er nog niet van gekomen en telkens als ik vertraging heb, heb ik er geen zin in.
pi_34565216
Ik moet zeggen dat ik juist erg goeie ervaringen heb met de NS het afgelopen half jaar. Vrijwel altijd op tijd en eventuele vertraging werd erg netjes afgehandeld.
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:34 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik was wel blij met die koffie in de trein
Dit zijn ze nu toch ook weer langzaam aan het terugbrengen? Ik heb al 2 keer weer een karretje door de trein gehad, en nu hebben ze wel een koffie automaat erin in plaats van kannen met oude koffie
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:28:03 #23
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34565303
Wat boeit de NS nou dat ze een klote imago hebben, ze hebben toch een monopolie positie, het is nou niet dat je als burger kan kiezen uit veel spoorweg organisaties ozo..... mensen blijven toch wel met de trein reizen en daar veranderd dat slechte imago niks aan.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34565617
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:24 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Dat scheelt wel inderdaad. Ik heb er wel over nagedacht om een hele stapel van die geld-terug formulieren in huis te halen met een stapeltje kopieën van mijn OV-studentenkaart, maar het is er nog niet van gekomen en telkens als ik vertraging heb, heb ik er geen zin in.
Eigenlijk zou je dat gewoon moeten doen. De NS zit er niet mee dat mensen wat dat betreft wat lui zijn, ze geven toch geld terug bij vertraging? Dat veel mensen de moeite niet nemen is dan best jammer.
Let's plant a tree
pi_34565872
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:36 schreef Vava het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je dat gewoon moeten doen. De NS zit er niet mee dat mensen wat dat betreft wat lui zijn, ze geven toch geld terug bij vertraging? Dat veel mensen de moeite niet nemen is dan best jammer.
Inderdaad, misschien zou het ze zelfs stimuleren om maatregelen te nemen.
pi_34566175
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:41 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Inderdaad, misschien zou het ze zelfs stimuleren om maatregelen te nemen.
Hahaha ja
Let's plant a tree
pi_34570314
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat mensen makkelijker die keer dat ze onwijse vertraging hebben makkelijker en sneller onthouden, dan al die keren dat de trein wel gewoon op tijd was.
Dat komt omdat het normaal moet zijn dat ze op tijd rijden
046
Dank aan Yeahinho
pi_34570464
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:24 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Wat een walgelijk zeikwijf ben je dan zeg
pi_34570730
ik heb pas 1 keer vertraging gehad met de trein, maar ik reis ook niet zo veel (20 keer per jaar ongeveer)

wat mensen volgens mij vergeten is dat het niet simpel is om te zorgen dat alles goed gaat
If you are searching, lost is where you will find me.
pi_34570805
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:09 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ik heb pas 1 keer vertraging gehad met de trein, maar ik reis ook niet zo veel (20 keer per jaar ongeveer)

wat mensen volgens mij vergeten is dat het niet simpel is om te zorgen dat alles goed gaat
Inderdaad maar klagen is zo makkelijk
Let's plant a tree
pi_34570824
De NS gaat voorlopig niet van zijn slechte imago afkomen. De prijzen gaan weer omhoog en met de nieuwe dienstregeling zal er vast ook nog wel een boel fout gaan.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 29 januari 2006 @ 03:17:01 #32
10710 gday
propria cures
pi_34570844
De intercity van Weert naar Eindhoven vertrekt ongeveer 80%-90% van de keren te laat. Dat varieert van 3 minuten tot 10 minuten.

Zo lang dat niet verandert, zal de NS bij mij nooit een goed imago krijgen, vooral omdat op het bordje doodleuk bijna nooit vertraging aangegeven staat.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_34570992
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:17 schreef gday het volgende:
De intercity van Weert naar Eindhoven vertrekt ongeveer 80%-90% van de keren te laat. Dat varieert van 3 minuten tot 10 minuten.

Zo lang dat niet verandert, zal de NS bij mij nooit een goed imago krijgen, vooral omdat op het bordje doodleuk bijna nooit vertraging aangegeven staat.
3 minuten, damn...ik zou maar de auto pakken met zulke vertragingen.
pi_34571257
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wat boeit de NS nou dat ze een klote imago hebben, ze hebben toch een monopolie positie, het is nou niet dat je als burger kan kiezen uit veel spoorweg organisaties ozo..... mensen blijven toch wel met de trein reizen en daar veranderd dat slechte imago niks aan.
Hier rijdt op het spoor wel de Syntus en de Connexxion hoor! [14.gif]
pi_34571290
Wat voor beeld geef je eigenlijk af naar de buitenwereld als je als doelstelling hebt dat slechts 86,5% van de treinen op tijd moet zijn... En je dat niet eens redt?!
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_34571300
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:26 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Als je daardoor je aansluitende trein mist kan je effectieve vertraging nog behoorlijk oplopen
pi_34571313
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:54 schreef Xennia het volgende:

[..]

Als je daardoor je aansluitende trein mist kan je effectieve vertraging nog behoorlijk oplopen
Daarom, als je weet dat het heel vaak zo is, pak dan de auto.
  zondag 29 januari 2006 @ 03:58:29 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34571333
In Japan plegen managers vaak zelfmoord bij valend beleid. Wellicht dat de top van de NS daar wat van kan leren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 29 januari 2006 @ 04:06:38 #39
10710 gday
propria cures
pi_34571404
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:26 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ja het is op zich niet zo lang, maar het is irritant als je je te pleuris fietst en precies 30 seconden voor de vertrektijd aankomt, en dan is ie alweeeeeeeeeeeeer te laat. En net die ene keer dat je zelf te laat bent, vertrekt ie keurig stipt op tijd.

Kijk, ik heb ook wel eens vertragingen van meerdere uren, maar die zijn meestal te herleiden tot problemen waar de NS weinig aan kan doen. Dat de informatieverziening daarbij ondermaats is, is trouwens mijns inziens een doorn in het oog, maar die dingen kunnen gebeuren (zoals ongelukken e.d.). Een chronische vertraging van 3 tot 10 minuten is echter iets waar ik vaker mee te maken heb, en waar ik me daardoor ook heel erg aan ga storen. Zeker omdat ik zo toch vaak verbindingen misloop. Als ze in minstens 90% van de gevallen aan zouden geven dat er een vertraging is, zou dat het leed al een klein beetje verzachten... maar dat vindt helaas slechts in 10% van de gevallen plaats. In zulke gevallen sta je maar een beetje te ijsberen, in de hoop dat ie niet uitvalt, en dat ie uiteindelijk maar een paar minuten vertraging zal hebben.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  zondag 29 januari 2006 @ 04:07:28 #40
10710 gday
propria cures
pi_34571409
quote:
Op zondag 29 januari 2006 03:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Daarom, als je weet dat het heel vaak zo is, pak dan de auto.
* gday is student, dus een auto zit er pas na mijn afstuderen in (halverwege dit jaar)
pi_34572611
quote:
Op zondag 29 januari 2006 02:51 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat een walgelijk zeikwijf ben je dan zeg
Als je al bedenkt dat het voor mij erg lucratief zou zijn om dit te doen, vind ik het toch wel wat minder zeikerig. Het komt elke week eigenlijk minstens 1 keer voor dat ik meer dan een half uur vertraging heb.
  Boks-Chick zondag 29 januari 2006 @ 10:32:11 #42
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34573111
IK heb jarenlang met de NS gereisd, maar ben twee jaar geleden overgestapt op de auto. Ook niet alles, want files bestaan nou eenmaal ook Heel soms pak ik nog wel eens de trein, maar het excuus is hiervoor dat ik dan met een bakkie op weer terug kan

Op zich heb ik geen hekel aan de trein, een goed boek en mp3 speler erbij en het zal mijn tijd wel duren.

Waarom ik dan toch bijna altijd met de auto ga en niet met de trein zijn voor mij de volgende redenen:
- De treinen zijn korter geworden, waardoor het m.n. in de spits niet mogelijk is om te zitten. En ook al is er vertraging en zit de trein overvol, heb het lef niet om in de eerste klas te gaan zitten
- waar is gvd op de intercity trajecten de koffie gebleven? Als ik een treinreis heb van meer dan een uur, vind ik het toch heeeel prettig als ik een kop koffie kan scoren. (of is dit inmiddels weer mogelijk )
- door de vertraging mis ik mijn eventuele aansluiting wat extra vertraging oplevert.
- doorgaans is het of te koud of te warm in de trein
- ik word schijtziek van die overvolle en vieze prullenbakken waar je dan met je knieen gedwongen tegenaan zit omdat je al blij bent dat je uberhaupt een zitplaats heb
- waarom is het in Nederland zo dat wanneer de eerste blaadjes van de bomen vallen, of een een nachtvorstje is geweest, of een sneeuwvlokje is gevallen, de gehele dienstregeling is ontregeld? waarom hebben ze hier in andere landen geen, of in ieder geval veel minder last van (zoals japan ja, daar schijnen ze nog steeds op tijd te kunnen rijden)? Je zou toch denken dat in dit overgeregelde landje er een briljant licht rondloopt die hier een oplossing voor kan bedenken?

Overigens pas nog wel een lollig iets meegemaakt: op het traject utrecht amersfoort reden we op eens heeeel langzaam. Na een minuut of 10 zegt die schat van een conducteur: "dames en heren zoals u wellicht gemerkt heeft, rijden wij momenteel heel langzaam (dûh). De reden hiervoor: Voor ons rijd een trein en die rijd heel langzaam!"

Iedereen stil. Iedereen denkt:

Roept een knul tegenover me na een paar minuten:
"Hé licht van de wereld, en waarom rijd die dan zo langzaam? Nu weten we nog niets!"

Hele treincoupé:
lolwut
pi_34573478
Het is ook altijd grappig als ze weer eens een station voorbijrijden, iets wat ook redelijk vaak gebeurt.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_34577093
quote:
Op zondag 29 januari 2006 09:35 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Als je al bedenkt dat het voor mij erg lucratief zou zijn om dit te doen, vind ik het toch wel wat minder zeikerig. Het komt elke week eigenlijk minstens 1 keer voor dat ik meer dan een half uur vertraging heb.
Met een OV geld terugvragen.
pi_34577403
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze bieden het niet voor niets aan en een OV is ook niet gratis.
pi_34577579
quote:

[..]

Ik vind dat niet raar hoor, je hebt toch ook het ongemak van de vertraging dus beschouw het als een tegemoetkoming.
Let's plant a tree
  zondag 29 januari 2006 @ 13:32:52 #47
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34577822
De NS was kut, is kut, en zal altijd kut blijven. Dan is het dus onmogelijk om het imago te verbetereren.
pi_34578175
quote:

[..]

Hoezo. Alsof het voor een student wel fijn is om 30 minuten op een ijskoud perron op de volgende trein te wachten, omdat je je overstap hebt gemist?!

Ik mis zo'n 4x per week m'n overstap, dus 4*30 = 2 uur op een koud (=van die snijdende ijswinden) perron staan wachten. Daar mag best iets tegenover staan.

En dat missen van die overstap gaat ook op zo'n schlemielige manier: je eerste trein vertrekt op tijd, maar gaat vervolgens 5-10 min stilstaan voor het overstapstation. Vervolgens komt jouw trein eindelijk binnen rijden, en zie je aan de overkant vh perron de deuren van de aansluitende trein dichtgaan.

Bovendien krijgt een student een OV kaart niet gratis, als je dat dacht...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34578385
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:41 schreef klnvntrbyt het volgende:
Bovendien krijgt een student een OV kaart niet gratis, als je dat dacht...
O.b.v. een lening die kwijtgescholden wordt. Zit wel een verschil in dan met zelf treinkaartjes halen.

Jij vindt het terecht dat je compensatie krijgt, ik vind het gezeik en een goed voorbeeld op wat voor klootjesvolk we toch zijn.
pi_34578579
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef WeirdMicky het volgende:

Jij vindt het terecht dat je compensatie krijgt, ik vind het gezeik en een goed voorbeeld op wat voor klootjesvolk we toch zijn.
Jij weet blijkbaar niet hoe het is om meerere keren per week je aansluitende trein net te zien vertrekken, waarna je weer een half uur mag koukleumen. (Heb ik het nog niet eens gehad over laatkomen).

Maargoed, gelukkig interesseert jouw zielige mening mbt mijn declaratiegedrag me helemaal niets.
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34579482
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:41 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Hoezo. Alsof het voor een student wel fijn is om 30 minuten op een ijskoud perron op de volgende trein te wachten, omdat je je overstap hebt gemist?!

Ik mis zo'n 4x per week m'n overstap, dus 4*30 = 2 uur op een koud (=van die snijdende ijswinden) perron staan wachten.
Station Amersfoort? Daar heb ik het altijd, akelig, akelig station!
pi_34579580
Hoewel ik het topic nog niet helemaal door heb gelezen, en het misschien al genoemd is.

De Met-elkaar-kaartjes zoals ze nu bij de BBA in Brabant hebben. Met z'n 2en de hele dag reizen, voor maar 5 euro! Zo komen de bussen toch vol, en zal het image verbeteren.
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_34580086
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:52 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet hoe het is om meerere keren per week je aansluitende trein net te zien vertrekken, waarna je weer een half uur mag koukleumen. (Heb ik het nog niet eens gehad over laatkomen).

Maargoed, gelukkig interesseert jouw zielige mening mbt mijn declaratiegedrag me helemaal niets.
Ik ben zelf student, heb meerdere stages gelopen vér van mijn woonplaats af. Heb ontiegelijk veel keren kou geleden in Amersfoort door vertraging en dat is niet leuk. Ik ben alleen niet zo'n kansloze knakker die altijd anderen de schuld geeft. Als je weet dat je veel vertraging hebt, dan pak je maar lekker ander vervoer.
pi_34580101
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:13 schreef XiChico het volgende:
Gratis mp3 spelers uitdelen zodat mensen zich niet vervelen . Ik vind het iig niet erg om met mp3 speler te wachten.

Verder de prijzen omlaag schoppen.
Volgens mij zitten de prijzen al aardig laag, en er wordt erg veel betaald door de overheid. Zou dit niet zo zijn zou je je doodschrikken qua prijzen.
pi_34582120
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:35 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik ben alleen niet zo'n kansloze knakker die altijd anderen de schuld geeft.
Wat lul je nou eigenlijk?
quote:
Als je weet dat je veel vertraging hebt, dan pak je maar lekker ander vervoer.
Waarom zou ik?
pi_34582423
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:38 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
Ohnee, ben jij er zo één. Jij verwacht dat de mensen zich aanpassen aan jou, terwijl dit eigenlijk nooit gebeurt omdat je die gave niet bezig. Jouw soort is tuig.
pi_34582650
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:45 schreef dady het volgende:

[..]

Ohnee, ben jij er zo één. Jij verwacht dat de mensen zich aanpassen aan jou, terwijl dit eigenlijk nooit gebeurt omdat je die gave niet bezig. Jouw soort is tuig.

Hier snap ik echt geen reet van, maar ik weet wel dat er niet altijd een goed alternatief is voor de trein. En als die vertraagd is dan vind ik dat je daar een vergoeding voor mag aanvragen, zeg, de NS biedt het toch zelfs zelf aan?
pi_34586885
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:45 schreef dady het volgende:

[..]

Ik snap je commentaar niet. Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?

Oh, ik heb een geld-terug-bij-vertraging formuliertje ingevuld omdat ik m'n overstap heb gemist. Nou wat ben ik toch een asociale zak zeg!
  zondag 29 januari 2006 @ 21:09:30 #59
10710 gday
propria cures
pi_34593511
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat interesseert het jou wat ik vind?
Ik ben benieuwd hoe stijf je piemeltje ervan wordt.
pi_34593762
al zeker 3 topicgerelateerde reacties gezien

het komt dus allemaal neer op een fatsoenlijke informatievoorziening als het fout gaat??
kun je als bedrijf niks meer doen om je imago op te krikken????
pi_34593946
Concurentie hebben ze nodig
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 29 januari 2006 @ 22:10:13 #62
10710 gday
propria cures
pi_34596016
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:15 schreef Sjwing het volgende:
al zeker 3 topicgerelateerde reacties gezien

het komt dus allemaal neer op een fatsoenlijke informatievoorziening als het fout gaat??
kun je als bedrijf niks meer doen om je imago op te krikken????
Ik vind dat die informatievoorziening erg belangrijk is. Ik begrijp goed dat het voor de NS onmogelijk is om alle treinen op tijd te laten rijden. Ik vind echter wel dat ik er recht op heb om te weten DAT er vertraging is en het liefst ook waarom, en als mensen eventueel daardoor aansluitingen missen, dat er ook aangegeven wordt wat voor hun de beste optie is.

Verder zou het ook helpen, dat de bussen die de NS inzet bij uitval van treinen, in grotere getale voorhanden moeten zijn. Vaak sta je in zulke gevallen met honderden mensen te drommen voor een enkele bus.
  zondag 29 januari 2006 @ 22:13:23 #63
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34596127
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:10 schreef gday het volgende:

[..]

Ik vind dat die informatievoorziening erg belangrijk is. Ik begrijp goed dat het voor de NS onmogelijk is om alle treinen op tijd te laten rijden. Ik vind echter wel dat ik er recht op heb om te weten DAT er vertraging is en het liefst ook waarom, en als mensen eventueel daardoor aansluitingen missen, dat er ook aangegeven wordt wat voor hun de beste optie is.

Verder zou het ook helpen, dat de bussen die de NS inzet bij uitval van treinen, in grotere getale voorhanden moeten zijn. Vaak sta je in zulke gevallen met honderden mensen te drommen voor een enkele bus.
Dan krijg je dus ellelange verhalen over de omroep, dat schiet toch ook niet op? Het zou inderdaad handig zijn als je meer informatie krijgt, maar op de manier waarop jij het nu aangeeft is dat natuurlijk niet mogelijk. Op grote stations sluiten soms wel 10 treinen aan op een andere trein, moeten ze dat dan allemaal gaan noemen?

En heb je je ooit wel eens beseft dat bussen enzo niet binnen 5 minuten geregeld zijn?
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_34596131
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:11 schreef gday het volgende:

[..]

Aan die informatie heb ik nog minder dan aan koeienstront in m'n oor.
Wat kan mij dat nou aan m'n reet roesten.
Idd, dan hoor de de informatieberichten van de NS niet meer!
Let's plant a tree
  zondag 29 januari 2006 @ 22:15:08 #65
10710 gday
propria cures
pi_34596173
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:13 schreef melismay het volgende:

[..]

Dan krijg je dus ellelange verhalen over de omroep, dat schiet toch ook niet op? Het zou inderdaad handig zijn als je meer informatie krijgt, maar op de manier waarop jij het nu aangeeft is dat natuurlijk niet mogelijk. Op grote stations sluiten soms wel 10 treinen aan op een andere trein, moeten ze dat dan allemaal gaan noemen?

En heb je je ooit wel eens beseft dat bussen enzo niet binnen 5 minuten geregeld zijn?
Natuurlijk besef ik dat. Maar dat wil niet zeggen dat als ze het WEL zouden kunnen, dat dat geen imago-verbetering op zou leveren, en dat is toch waar het topic over gaat, of niet?
pi_34596194
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:13 schreef melismay het volgende:

[..]

Maar laat dan in elk geval de conducteurs enz.. op de perrons op de hoogte zijn, ze hebben altijd wel zo'n PDA bij zich maar het komt zo vaak voor dat zelfs zij niet eens die informatie kunnen vinden die nodig is.
Let's plant a tree
  zondag 29 januari 2006 @ 22:16:47 #67
10710 gday
propria cures
pi_34596250
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:15 schreef Vava het volgende:

[..]

Maar laat dan in elk geval de conducteurs enz.. op de perrons op de hoogte zijn, ze hebben altijd wel zo'n PDA bij zich maar het komt zo vaak voor dat zelfs zij niet eens die informatie kunnen vinden die nodig is.
Klopt, zelfs de conducteurs weten vaak niet eens wat er aan de hand is. Soms vervloeken ze zelf ook op zo'n moment de N.S..
pi_34596319
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:16 schreef gday het volgende:

[..]

Klopt, zelfs de conducteurs weten vaak niet eens wat er aan de hand is. Soms vervloeken ze zelf ook op zo'n moment de N.S..
Ja lijkt me voor die conducteurs echt geen pretje als ze op een druk perron staan met een hele horde mensen om zich heen die willen weten waarom hun trein niet rijdt terwijl ze ze dan niet kunnen helpen
Let's plant a tree
  zondag 29 januari 2006 @ 22:20:56 #69
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34596391
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:16 schreef gday het volgende:

[..]

Soms kunnen ze het niet eens weten binnen hele snelle tijd. Ik heb 3 jaar op een station gewerkt en ik weet 9 van de 10 keer ook niet wat er aan de hand is, omdat er dan nog verkeersleiding tussen zit en andere mensen die informatie door moeten geven. Niet altijd even prettig, maar helaas is het wel zo...
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_34596535
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:10 schreef gday het volgende:

[..]

Het probleem is ProRail. Daar moet de informatie vandaan komen.
Ook niet geheel ontoevallig is dat ProRail in 90% van de gevallen verantwoordelijk is voor de vertragingen die er voor zorgen dat ik m'n overstap mis.

Het probleem van NS is dat ze te aardig doen tegen PrutsRail en dat het lijkt alsof ze niet de ambitie hebben voor hun rechten op te komen.
  zondag 29 januari 2006 @ 22:30:55 #71
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_34596778
ze moeten de lat wat minder hoog leggen, oftewel zichzelf presenteren als een duur kutbedrijf met een slechte dienstverlening. Dan klopt hun imago meteen weer.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_34596833
Andere naam nemen + Andere kleur trein.
pi_34596850
+ Ander logo.
  maandag 30 januari 2006 @ 02:30:21 #74
118798 OneStupidDog
Mr. Hollywood-fan
pi_34603337
Een goed voorbeel van het falen van privatisering
Well isn't that cute... But it's WRONGGGG!!
pi_34603782
Ik heb nooit begrepen waarom iedereen altijd maar op de NS kankert. Ze doen het heus niet expres ofzo.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
  maandag 30 januari 2006 @ 07:11:33 #76
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34604231
flame en offtopic geneuzel verwijderd..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 30 januari 2006 @ 09:50:57 #77
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_34605732
quote:
Op maandag 30 januari 2006 03:31 schreef t0y het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom iedereen altijd maar op de NS kankert. Ze doen het heus niet expres ofzo.
Als jij een auto koopt die alleen maar problemen geeft dan zeg je ook dat de dealer dat niet expres gedaan heeft?
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 30 januari 2006 @ 10:28:23 #78
10710 gday
propria cures
pi_34606472
Precies, je gaat een overeenkomst aan voor een bepaalde dienstverlening. Als die verlening niet naar wens is, mag je daar best over klagen. Dat is bij elke overeenkomst zo.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:57:32 #79
140393 Arjen85
Op de kast...
pi_34657655
Wat een heerlijke discussies zeg... haha
Dat vind ik dus wel he?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')