Zelfs al rijdt de komende 3 jaar elke trein op tijd, dan nog zal het een hele tijd duren voor het imago verandert.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:15 schreef gekjongk het volgende:
Van dat imago zullen ze niet snel afkomen, het enigste is om de treinen WEL op tijd te laten rijden. Maar of dat ooit werkelijkheid zal worden? Who knows...
In mijn vorige post heb ik ook de NS gebruikt, maar dit geldt voor meer bedrijven natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:33 schreef Sjwing het volgende:
ff los van het ns voorbeeld, het gaat om het imagoprobleem dat een bedrijf of merk kan oplopen
neem buckler (ik weet het, dat gaat niet want het is van de markt)...imagoschade nooit meer goed gekomen
of worldonline...
ik vraag me af....stel dat je het als bedrijf beter gaat doen (je rijdt steeds vaker op tijd) maar het imago blijft. Hoe kun je dit bij een grote groep mensen dan were goed gaan doen.
vond de mp3 suggestie nog wel een goede trouwens
Precies, Nederlanders zijn gewoon zeikerds en dat is echt ons zwakste eigenschap. Huilen om die 5 minuten vertraging zit blijkbaar in ons bloed en áls het goed gaat, nog steeds zeiken. Dan verplaats je het gezeik alleen naar het kutweer, rookzuilen e.d.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:35 schreef Vava het volgende:
[..]
Zelfs al rijdt de komende 3 jaar elke trein op tijd, dan nog zal het een hele tijd duren voor het imago verandert.
En als je pech hebt, neemt ie alle inzittenden van die betreffende trein met zich mee, nee dank je dusquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:39 schreef -_Tommy_- het volgende:
voorbeeld nemen aan Japan... daar pleegt een machinist bijna hari kiri als ie 5 minuten te laat is...
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:41 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
En als je pech hebt, neemt ie alle inzittenden van die betreffende trein met zich mee, nee dank je dus.
Ik reis 3 tot 4 keer per week met de trein, toch heb ik weinig vertraging en als ik dan vertraging heb kan ik nog geld terug krijgen ook! Denk ook aan het feit dat er zoveel kan gebeuren waar de NS geen invloed op heeft en ook niet kan hebben.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Wackyduck het volgende:
De treinen hebben bijna altijd een paar minuten vertraging, zolang ze niet in staat zijn om een week lang de trein waarmee ik ga op tijd te laten rijden hebben ze niet veel recht op een erg positief imago. Maar misschien doet de nieuwe dienstregeling wonderen.![]()
Snel een vergoeding geven in plaats van dom gedoe met formulieren, daar ben ik wel voor. Sowieso bij kleine ongemakken, een kleine vergoeding kan zoveel doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:52 schreef p-etr-a het volgende:
Beetje meer klantvriendelijkheid kan een hoop doen met de mensen. Nu is het overdreven om gratis mp3-spelers weg te geven, maar het zou bijvoorbeeld makkelijker moeten zijn om geld terug te krijgen. Stel: je hebt vertraging, dan moet je nu een formulier invullen om je geld terug te krijgen et cetera. Dat is een hoop gedoe. Als het nou zo zou zijn dat je in dat geval naar een balie toe kunt gaan om te vertellen hoe het zit en dan meteen je geld terugkrijgen op vertoon van je vervoersbewijs, dan helpt dat stukken. Gratis koffie vind ik ook een mooie optie.
Voor wat betreft andere bedrijven: gratis klantenservice (geen 'servicenummer' dus), snelle hulp, klanten altijd goed op de hoogte houden, dingen aanbieden als geld terug/korting wanneer het echt niet door de beugel kan wat een overlast de klant heeft e.d. Een slecht imago komt altijd ergens vandaan!
Dat scheelt wel inderdaad. Ik heb er wel over nagedacht om een hele stapel van die geld-terug formulieren in huis te halen met een stapeltje kopieën van mijn OV-studentenkaart, maar het is er nog niet van gekomen en telkens als ik vertraging heb, heb ik er geen zin in.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:18 schreef Vava het volgende:
[..]
Snel een vergoeding geven in plaats van dom gedoe met formulieren, daar ben ik wel voor. Sowieso bij kleine ongemakken, een kleine vergoeding kan zoveel doen.
Bij de NS heb ik een abonnement dus ik kan via de website die vergoeding aanvragen, dan is het meestal wel binnen een week rond. Maar als je geen abonnement hebt moet je het via een formulier doen, dan is de stap om geld terug te vragen groter natuurlijk.
Dit zijn ze nu toch ook weer langzaam aan het terugbrengen? Ik heb al 2 keer weer een karretje door de trein gehad, en nu hebben ze wel een koffie automaat erin in plaats van kannen met oude koffiequote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:34 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik was wel blij met die koffie in de trein
Eigenlijk zou je dat gewoon moeten doen. De NS zit er niet mee dat mensen wat dat betreft wat lui zijn, ze geven toch geld terug bij vertraging? Dat veel mensen de moeite niet nemen is dan best jammer.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:24 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat scheelt wel inderdaad. Ik heb er wel over nagedacht om een hele stapel van die geld-terug formulieren in huis te halen met een stapeltje kopieën van mijn OV-studentenkaart, maar het is er nog niet van gekomen en telkens als ik vertraging heb, heb ik er geen zin in.
Inderdaad, misschien zou het ze zelfs stimuleren om maatregelen te nemen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je dat gewoon moeten doen. De NS zit er niet mee dat mensen wat dat betreft wat lui zijn, ze geven toch geld terug bij vertraging? Dat veel mensen de moeite niet nemen is dan best jammer.
Hahaha jaquote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:41 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Inderdaad, misschien zou het ze zelfs stimuleren om maatregelen te nemen.
Dat komt omdat het normaal moet zijn dat ze op tijd rijdenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat mensen makkelijker die keer dat ze onwijse vertraging hebben makkelijker en sneller onthouden, dan al die keren dat de trein wel gewoon op tijd was.
Wat een walgelijk zeikwijf ben je dan zegquote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:24 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat scheelt wel inderdaad. Ik heb er wel over nagedacht om een hele stapel van die geld-terug formulieren in huis te halen met een stapeltje kopieën van mijn OV-studentenkaart, maar het is er nog niet van gekomen en telkens als ik vertraging heb, heb ik er geen zin in.
Inderdaadquote:Op zondag 29 januari 2006 03:09 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ik heb pas 1 keer vertraging gehad met de trein, maar ik reis ook niet zo veel (20 keer per jaar ongeveer)
wat mensen volgens mij vergeten is dat het niet simpel is om te zorgen dat alles goed gaat
3 minuten, damn...ik zou maar de auto pakken met zulke vertragingen.quote:Op zondag 29 januari 2006 03:17 schreef gday het volgende:
De intercity van Weert naar Eindhoven vertrekt ongeveer 80%-90% van de keren te laat. Dat varieert van 3 minuten tot 10 minuten.
Zo lang dat niet verandert, zal de NS bij mij nooit een goed imago krijgen, vooral omdat op het bordje doodleuk bijna nooit vertraging aangegeven staat.
Hier rijdt op het spoor wel de Syntus en de Connexxion hoor! [14.gif]quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wat boeit de NS nou dat ze een klote imago hebben, ze hebben toch een monopolie positie, het is nou niet dat je als burger kan kiezen uit veel spoorweg organisaties ozo..... mensen blijven toch wel met de trein reizen en daar veranderd dat slechte imago niks aan.
Als je daardoor je aansluitende trein mist kan je effectieve vertraging nog behoorlijk oplopenquote:Op zondag 29 januari 2006 03:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
3 minuten, damn...ik zou maar de auto pakken met zulke vertragingen.
Daarom, als je weet dat het heel vaak zo is, pak dan de auto.quote:Op zondag 29 januari 2006 03:54 schreef Xennia het volgende:
[..]
Als je daardoor je aansluitende trein mist kan je effectieve vertraging nog behoorlijk oplopen
Ja het is op zich niet zo lang, maar het is irritant als je je te pleuris fietst en precies 30 seconden voor de vertrektijd aankomt, en dan is ie alweeeeeeeeeeeeer te laat. En net die ene keer dat je zelf te laat bent, vertrekt ie keurig stipt op tijd.quote:Op zondag 29 januari 2006 03:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
3 minuten, damn...ik zou maar de auto pakken met zulke vertragingen.
* gday is student, dus een auto zit er pas na mijn afstuderen in (halverwege dit jaar)quote:Op zondag 29 januari 2006 03:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daarom, als je weet dat het heel vaak zo is, pak dan de auto.
Als je al bedenkt dat het voor mij erg lucratief zou zijn om dit te doen, vind ik het toch wel wat minder zeikerig. Het komt elke week eigenlijk minstens 1 keer voor dat ik meer dan een half uur vertraging heb.quote:Op zondag 29 januari 2006 02:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wat een walgelijk zeikwijf ben je dan zeg
Met een OV geld terugvragen.quote:Op zondag 29 januari 2006 09:35 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Als je al bedenkt dat het voor mij erg lucratief zou zijn om dit te doen, vind ik het toch wel wat minder zeikerig. Het komt elke week eigenlijk minstens 1 keer voor dat ik meer dan een half uur vertraging heb.
Ik vind dat niet raar hoor, je hebt toch ook het ongemak van de vertraging dus beschouw het als een tegemoetkoming.quote:
Hoezo. Alsof het voor een student wel fijn is om 30 minuten op een ijskoud perron op de volgende trein te wachten, omdat je je overstap hebt gemist?!quote:
O.b.v. een lening die kwijtgescholden wordt. Zit wel een verschil in dan met zelf treinkaartjes halen.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:41 schreef klnvntrbyt het volgende:
Bovendien krijgt een student een OV kaart niet gratis, als je dat dacht...
Jij weet blijkbaar niet hoe het is om meerere keren per week je aansluitende trein net te zien vertrekken, waarna je weer een half uur mag koukleumen. (Heb ik het nog niet eens gehad over laatkomen).quote:Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef WeirdMicky het volgende:
Jij vindt het terecht dat je compensatie krijgt, ik vind het gezeik en een goed voorbeeld op wat voor klootjesvolk we toch zijn.
Station Amersfoort? Daar heb ik het altijd, akelig, akelig station!quote:Op zondag 29 januari 2006 13:41 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Hoezo. Alsof het voor een student wel fijn is om 30 minuten op een ijskoud perron op de volgende trein te wachten, omdat je je overstap hebt gemist?!
Ik mis zo'n 4x per week m'n overstap, dus 4*30 = 2 uur op een koud (=van die snijdende ijswinden) perron staan wachten.
Ik ben zelf student, heb meerdere stages gelopen vér van mijn woonplaats af. Heb ontiegelijk veel keren kou geleden in Amersfoort door vertraging en dat is niet leuk. Ik ben alleen niet zo'n kansloze knakker die altijd anderen de schuld geeft. Als je weet dat je veel vertraging hebt, dan pak je maar lekker ander vervoer.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:52 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar niet hoe het is om meerere keren per week je aansluitende trein net te zien vertrekken, waarna je weer een half uur mag koukleumen. (Heb ik het nog niet eens gehad over laatkomen).
Maargoed, gelukkig interesseert jouw zielige mening mbt mijn declaratiegedrag me helemaal niets.
Volgens mij zitten de prijzen al aardig laag, en er wordt erg veel betaald door de overheid. Zou dit niet zo zijn zou je je doodschrikken qua prijzen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:13 schreef XiChico het volgende:
Gratis mp3 spelers uitdelen zodat mensen zich niet vervelen. Ik vind het iig niet erg om met mp3 speler te wachten.
Verder de prijzen omlaag schoppen.
Wat lul je nou eigenlijk?quote:Op zondag 29 januari 2006 14:35 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet zo'n kansloze knakker die altijd anderen de schuld geeft.
Waarom zou ik?quote:Als je weet dat je veel vertraging hebt, dan pak je maar lekker ander vervoer.
Ohnee, ben jij er zo één. Jij verwacht dat de mensen zich aanpassen aan jou, terwijl dit eigenlijk nooit gebeurt omdat je die gave niet bezig. Jouw soort is tuig.quote:
quote:Op zondag 29 januari 2006 15:45 schreef dady het volgende:
[..]
Ohnee, ben jij er zo één. Jij verwacht dat de mensen zich aanpassen aan jou, terwijl dit eigenlijk nooit gebeurt omdat je die gave niet bezig. Jouw soort is tuig.
Ik snap je commentaar niet. Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:45 schreef dady het volgende:
[..]
Ohnee, ben jij er zo één. Jij verwacht dat de mensen zich aanpassen aan jou, terwijl dit eigenlijk nooit gebeurt omdat je die gave niet bezig. Jouw soort is tuig.
Ik ben benieuwd hoe stijf je piemeltje ervan wordt.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:12 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wat interesseert het jou wat ik vind?
Ik vind dat die informatievoorziening erg belangrijk is. Ik begrijp goed dat het voor de NS onmogelijk is om alle treinen op tijd te laten rijden. Ik vind echter wel dat ik er recht op heb om te weten DAT er vertraging is en het liefst ook waarom, en als mensen eventueel daardoor aansluitingen missen, dat er ook aangegeven wordt wat voor hun de beste optie is.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:15 schreef Sjwing het volgende:
al zeker 3 topicgerelateerde reacties gezien
het komt dus allemaal neer op een fatsoenlijke informatievoorziening als het fout gaat??
kun je als bedrijf niks meer doen om je imago op te krikken????
Dan krijg je dus ellelange verhalen over de omroep, dat schiet toch ook niet op? Het zou inderdaad handig zijn als je meer informatie krijgt, maar op de manier waarop jij het nu aangeeft is dat natuurlijk niet mogelijk. Op grote stations sluiten soms wel 10 treinen aan op een andere trein, moeten ze dat dan allemaal gaan noemen?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:10 schreef gday het volgende:
[..]
Ik vind dat die informatievoorziening erg belangrijk is. Ik begrijp goed dat het voor de NS onmogelijk is om alle treinen op tijd te laten rijden. Ik vind echter wel dat ik er recht op heb om te weten DAT er vertraging is en het liefst ook waarom, en als mensen eventueel daardoor aansluitingen missen, dat er ook aangegeven wordt wat voor hun de beste optie is.
Verder zou het ook helpen, dat de bussen die de NS inzet bij uitval van treinen, in grotere getale voorhanden moeten zijn. Vaak sta je in zulke gevallen met honderden mensen te drommen voor een enkele bus.
Idd, dan hoor de de informatieberichten van de NS niet meer!quote:Op zondag 29 januari 2006 22:11 schreef gday het volgende:
[..]
Aan die informatie heb ik nog minder dan aan koeienstront in m'n oor.
Wat kan mij dat nou aan m'n reet roesten.
Natuurlijk besef ik dat. Maar dat wil niet zeggen dat als ze het WEL zouden kunnen, dat dat geen imago-verbetering op zou leveren, en dat is toch waar het topic over gaat, of niet?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:13 schreef melismay het volgende:
[..]
Dan krijg je dus ellelange verhalen over de omroep, dat schiet toch ook niet op? Het zou inderdaad handig zijn als je meer informatie krijgt, maar op de manier waarop jij het nu aangeeft is dat natuurlijk niet mogelijk. Op grote stations sluiten soms wel 10 treinen aan op een andere trein, moeten ze dat dan allemaal gaan noemen?
En heb je je ooit wel eens beseft dat bussen enzo niet binnen 5 minuten geregeld zijn?
Maar laat dan in elk geval de conducteurs enz.. op de perrons op de hoogte zijn, ze hebben altijd wel zo'n PDA bij zich maar het komt zo vaak voor dat zelfs zij niet eens die informatie kunnen vinden die nodig is.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:13 schreef melismay het volgende:
[..]
Dan krijg je dus ellelange verhalen over de omroep, dat schiet toch ook niet op? Het zou inderdaad handig zijn als je meer informatie krijgt, maar op de manier waarop jij het nu aangeeft is dat natuurlijk niet mogelijk. Op grote stations sluiten soms wel 10 treinen aan op een andere trein, moeten ze dat dan allemaal gaan noemen?
En heb je je ooit wel eens beseft dat bussen enzo niet binnen 5 minuten geregeld zijn?
Klopt, zelfs de conducteurs weten vaak niet eens wat er aan de hand is. Soms vervloeken ze zelf ook op zo'n moment de N.S..quote:Op zondag 29 januari 2006 22:15 schreef Vava het volgende:
[..]
Maar laat dan in elk geval de conducteurs enz.. op de perrons op de hoogte zijn, ze hebben altijd wel zo'n PDA bij zich maar het komt zo vaak voor dat zelfs zij niet eens die informatie kunnen vinden die nodig is.
Ja lijkt me voor die conducteurs echt geen pretje als ze op een druk perron staan met een hele horde mensen om zich heen die willen weten waarom hun trein niet rijdt terwijl ze ze dan niet kunnen helpenquote:Op zondag 29 januari 2006 22:16 schreef gday het volgende:
[..]
Klopt, zelfs de conducteurs weten vaak niet eens wat er aan de hand is. Soms vervloeken ze zelf ook op zo'n moment de N.S..
Soms kunnen ze het niet eens weten binnen hele snelle tijd. Ik heb 3 jaar op een station gewerkt en ik weet 9 van de 10 keer ook niet wat er aan de hand is, omdat er dan nog verkeersleiding tussen zit en andere mensen die informatie door moeten geven. Niet altijd even prettig, maar helaas is het wel zo...quote:Op zondag 29 januari 2006 22:16 schreef gday het volgende:
[..]
Klopt, zelfs de conducteurs weten vaak niet eens wat er aan de hand is. Soms vervloeken ze zelf ook op zo'n moment de N.S..
Het probleem is ProRail. Daar moet de informatie vandaan komen.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:10 schreef gday het volgende:
[..]
Ik vind dat die informatievoorziening erg belangrijk is. Ik begrijp goed dat het voor de NS onmogelijk is om alle treinen op tijd te laten rijden. Ik vind echter wel dat ik er recht op heb om te weten DAT er vertraging is en het liefst ook waarom, en als mensen eventueel daardoor aansluitingen missen, dat er ook aangegeven wordt wat voor hun de beste optie is.
Verder zou het ook helpen, dat de bussen die de NS inzet bij uitval van treinen, in grotere getale voorhanden moeten zijn. Vaak sta je in zulke gevallen met honderden mensen te drommen voor een enkele bus.
Als jij een auto koopt die alleen maar problemen geeft dan zeg je ook dat de dealer dat niet expres gedaan heeft?quote:Op maandag 30 januari 2006 03:31 schreef t0y het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom iedereen altijd maar op de NS kankert. Ze doen het heus niet expres ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |