Kun je dit misschien even toelichten? Ik heb een idee met wat je hier mee bedoelt, maar graag toch even een reactie van jouw kant. Dan kan ik jouw zinnetje hier in de juiste context plaatsten..quote:Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Tup het volgende:
Dit is een rechtstreeks gevolg van rechtse denkbeelden.
Interessante stelling. Vooral je onderbouwing ookquote:Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Tup het volgende:
Dit is een rechtstreeks gevolg van rechtse denkbeelden.
(Hyper)controle op de bevolking is meer een extreem links trekje, zie bijvoorbeeld Stalin, Hitler en dergelijke. Maar het komt ook in heel conservatieve kringen voor, zoals bij Bush en kompanen.quote:Op maandag 10 april 2006 18:40 schreef Tup het volgende:
Rechts > angst zaaien > controle
Inderdaad misschien beter om te stellen dat dit voortkomt uit extreme ideologie, zowel links als rechts denkt wat mij betreft in absolute staatscontrole..quote:Op maandag 10 april 2006 18:48 schreef heiden6 het volgende:
(Hyper)controle op de bevolking is meer een extreem links trekje, zie bijvoorbeeld Stalin, Hitler en dergelijke. Maar het komt ook in heel conservatieve kringen voor, zoals bij Bush en kompanen.
Les extremes se touchentquote:Op maandag 10 april 2006 19:00 schreef Boswachtertje het volgende:
Inderdaad misschien beter om te stellen dat dit voortkomt uit extreme ideologie, zowel links als rechts denkt wat mij betreft in absolute staatscontrole..
Mooie column over dit gezegde kun je hier lezen trouwens..quote:Op maandag 10 april 2006 21:22 schreef Tup het volgende:
Les extremes se touchent
Interessant en oei.quote:Op maandag 10 april 2006 21:31 schreef Boswachtertje het volgende:
Mooie column over dit gezegde kun je hier lezen trouwens..
Grappig dat men denkt dat dit komt door een extreme ideologie terwijl we geen eens extreme partijen in nederland hebben die genoeg macht hebben om dit voor elkaar te krijgen. Het meest extreme partij is waarschijnlijk de SP en laat die nou net tegen dit soort zaken zijn.quote:Op maandag 10 april 2006 19:00 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Inderdaad misschien beter om te stellen dat dit voortkomt uit extreme ideologie, zowel links als rechts denkt wat mij betreft in absolute staatscontrole..
En die zucht eindigt naar mijn mening altijd in het extreme, of het nou rechts of links is..quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:26 schreef Monus het volgende:
Grappig dat men denkt dat dit komt door een extreme ideologie terwijl we geen eens extreme partijen in nederland hebben die genoeg macht hebben om dit voor elkaar te krijgen. Het meest extreme partij is waarschijnlijk de SP en laat die nou net tegen dit soort zaken zijn.
We hebben dit soort zaken te danken aan rechtse (niet extreme) partijen die zonder duidelijke redenen een grote zucht hebben om de bevolking te controleren.
En vergeet de geheime diensten niet, die vaak een geheel eigen agenda lijken te hebben, los van de democratische principes.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:26 schreef Monus het volgende:
[..]
We hebben dit soort zaken te danken aan rechtse (niet extreme) partijen die zonder duidelijke redenen een grote zucht hebben om de bevolking te controleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |