het enige dat ik ken isquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand een goed recept voor watergruwel? En dan niet een gegoogeld, maar een eigen recept graag!
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:13 schreef Coolfool het volgende:
[afbeelding]
Jammie! En dan bij voorkeur natuurlijk zo:
[afbeelding]
Lekkere gerookte lange dunne, zo uit het vel op een broodje.
![]()
Het moest alleen niet zo bloedduur zijn!
quote:Op maandag 30 januari 2006 13:07 schreef amarena het volgende:
Mjammmee bakbloedworst en bakleverworst. Het lekkerst als er een lekker krokant korstje aan zit.
Ik weet er nog één: Twentsche kozakken!!!!!!!
(Nee, niet die Russische mannetjes maar een lekker plat rond gebakje met marsepein en chocolade)
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
beter recept
1 kilo paardenstoofvlees aan 1 stuk (of een sucadestuk (van rund), niet in lappen)
350 ml azijn (bv wijnazijn)
350 ml water
peper korrels
laurierblad
Mosterdzaad
kummel, komijn zaad
Vlees in de marinade leggen, ca 1 tot 4 dagen
Vet Ontbijtspek uitbraden, en uit de pan nemen, in het vet het (afgedepte) vlees braden tot bruin.
Deel van de marinade (door een zeef) en het spek bij het vlees voegen en laten stoven (een uur of 3-4) en dan een handje rozijnen toevoegen, kwartiertje tot half uur verder pruttelen. Vlees uitnemen. Wat verkruimelde ontbijtkoek toevoegen om te binden.
Vlees aan plakken snijden en met de saus serveren..
oh mijn god, hoe kon ik DIE vergeten!quote:Op maandag 30 januari 2006 19:16 schreef La_Guiri het volgende:
Oranjekoek.
quote:Bij de drogist werd en wat staafjes laurierdrop gekocht en na dit in kleine stukjes geslagen te hebben - laurierdrop is erg hard - werden deze stukjes in een fles gedaan, aangevuld met water. De fles moest minstens 24 uur in een donkere kast of in de kelder in het donker worden geplaatst, zodat het drop kon oplossen in het water. Als de substantie, die bij ons thuis sepwatter werd genoemd, uit de donkere bergplaats werd gehaald moest het geheel goed geschud worden tot er flink wat schuim op lag. Dit schuim werd door middel van zuigende bewegingen als het ware uit de fles getrokken, vandaar schumke trekken. Vaak zoog men zo hard, dat de lip of de tong in de fles werd getrokken, wat ook nog erg pijnlijk kon zijn. Vroeger werd het woord drop bij ons thuis nooit gebruikt, maar wel het woord sep. Katjes(drop) werden sepketjes genoemd.
We hebben deze: De echte Gooise Matrasjesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:37 schreef Zeste het volgende:
Die worst zal zeker vocking lekker zijn....![]()
Bedenk me eigenlijk nu pas dat er uit 't Gooi bar weinig specialiteiten komen![]()
Ja hoor, Vencoquote:Op maandag 30 januari 2006 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Is katjesdrop eingelijk nog te krijgen? Heb het al lang nergens meer gezien
Oeps dan kijk ik nooit goed in het dropvakquote:
Katjes drop bestaat nog steeds. Of het de orginele kwaliteit is van vroeger weet ik niet.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ken wel seppen en dat is idd iets van zuigen / sabbelen. Maar dit doet mij denken aan een soort drop hoestdrank van vroeger die mijn oma beschreef.
Is katjesdrop eingelijk nog te krijgen? Heb het al lang nergens meer gezien
mm, jaquote:
Is dat nou typisch Limburgs? Het lijkt wel een beetje op een Berlinerbol zonder vulling.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:04 schreef Sjoem het volgende:
Nonnevotten vind ik erg lekker.
Ik kan het niet helemaal uitleggen. Het zit een beetje tussen een oliebol en wafel in.
Het deeg is in een mooie strik gevouwen.
Ja, typisch Limburgs.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Is dat nou typisch Limburgs? Het lijkt wel een beetje op een Berlinerbol zonder vulling.
Oh trouwens, Zeeuwse bolussen zijn ook lekker...
Wat zij zegt! Mosterd- en komijnzaad wat mij betreft ook niet trouwens.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Rozijnen en spek horen niet in Limburgs Zuurvlees...
Maar alleen sinds Bakkerij ten Dam niet meer bakt!quote:Op maandag 30 januari 2006 22:16 schreef nein het volgende:
[..]
oh mijn god, hoe kon ik DIE vergeten!
[spam] Bakkerij de Haan in Sneek heeft echt de lekkerste oranjekoek op aarde!!! Die creme erop[/spam]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |