Heb ik dat gezegd? Maar behandelen als MENS ipv een CIJFER zou een goed begin zijn.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dus? Moeten we dan alle asielzoekers maar hier laten wonen? Wat een chaos zal dat worden zeg.
Nou vooruit, we zullen haar een lunchpakketje meegeven en misschien ook nog wel een dinerbon om de eerste dag thuis weer door te kunnen komenquote:Op zondag 29 januari 2006 23:37 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Maar behandelen als MENS ipv een CIJFER zou een goed begin zijn.
quote:Op zondag 29 januari 2006 23:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou vooruit, we zullen haar een lunchpakketje meegeven en misschien ook nog wel een dinerbon om de eerste dag thuis weer door te kunnen komen.
Je vergeet het menselijke aspect. Je kunt een goed asielbeleid hebben waarbij je toch het menselijke aspect niet uit het oog verliest. Maar dat zie jij schijnbaar niet.quote:Tjonge jonge, wie behandelt haar nu als een cijfer? Ze valt onder een bepaalde procedure. Haar verzoek is al eerder afgewezen. Er is over nagedacht en men zegt: terug naar eigen land. Wat heb je aan regels als je er toch niets mee doet?
Jawel hoor, maar ik zie niet in wat er onmenselijk is aan deze situatie. Haar land van herkomst is weer veilig bevonden. We sturen haar niet de dood in ofzo hoor.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef DionysuZ het volgende:
Je vergeet het menselijke aspect. Je kunt een goed asielbeleid hebben waarbij je toch het menselijke aspect niet uit het oog verliest. Maar dat zie jij schijnbaar niet.
Om vervolgens hier 5 jaar VWO weggegooid te hebben? Zonder diploma op zak? Of om jouw belastingcenten te gebruiken om haar daar examen te laten doen (want reken er maar op dat dat duurder is)? Haar school- en boekengeld is betaald en ze woont bij een gastgezin. Waar in die paar maanden kost ze jou meer belastingcenten dan als je haar nu gewoon teruggooit?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar ik zie niet in wat er onmenselijk is aan deze situatie. Haar land van herkomst is weer veilig bevonden. We sturen haar niet de dood in ofzo hoor.
Heb je op zich een punt, maar er zit ook een mentaliteitskwestie aan verbonden. Als asielzoeker weet je dat de kans groot is dat je zo snel mogelijk weer terug moet. Dan moet je niet verwachten dat je hier een heel leven op kunt bouwen. Als de tijd is aangebroken om op te zouten, dan is die tijd aangebroken. Diploma of niet. Haar school is ondergeschikt aan de procedure.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:52 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Om vervolgens hier 5 jaar VWO weggegooid te hebben? Zonder diploma op zak? Of om jouw belastingcenten te gebruiken om haar daar examen te laten doen (want reken er maar op dat dat duurder is)? Haar school- en boekengeld is betaald en ze woont bij een gastgezin. Waar in die paar maanden kost ze jou meer belastingcenten dan als je haar nu gewoon teruggooit?
Zij heeft hier niet voor gekozen, ze was nog maar een kind toen ze hiernaartoe kwam. De rest van haar familie is al vrijwillig teruggegaan. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ze als kind haar geboorteland moest verlaten omdat het er gevaarlijk was om vervolgens te proberen hier een leven te krijgen. En vervolgens NET voordat je je diploma haalt teruggestuurt worden om vervolgens daar weer een leven op te moeten bouwen zonder referenties.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heb je op zich een punt, maar er zit ook een mentaliteitskwestie aan verbonden. Als asielzoeker weet je dat de kans groot is dat je zo snel mogelijk weer terug moet. Dan moet je niet verwachten dat je hier een heel leven op kunt bouwen. Als de tijd is aangebroken om op te zouten, dan is die tijd aangebroken. Diploma of niet. Haar school is ondergeschikt aan de procedure.
Tja, sorry, maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. In plaats van dat ze nu blij is dat ze weer terug kan naar haar familie en veilig geboorteland, wil ze nog snel een graantje meepikken van onze welvaart.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Zij heeft hier niet voor gekozen, ze was nog maar een kind toen ze hiernaartoe kwam. De rest van haar familie is al vrijwillig teruggegaan. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ze als kind haar geboorteland moest verlaten omdat het er gevaarlijk was om vervolgens te proberen hier een leven te krijgen. En vervolgens NET voordat je je diploma haalt teruggestuurt worden om vervolgens daar weer een leven op te moeten bouwen zonder referenties.
Nee hoor, ze kan natuurlijk best naar school gaan, maar je kunt daar geen rechten aan ontlenen als je opeens wel uitgezet wordt. Je loopt mee met de dagelijkse gang van zaken in dit land, omdat je hier nu eenmaal bent. Het is meer gewoon bezig zijn.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:
En wat moet ze dan? In afwachting van een eventuele uitzetting maar geen school attenderen, of in een oorlogsgebied blijven wonen?
Alsof die acties zullen helpenquote:Op maandag 30 januari 2006 00:03 schreef Tiemie het volgende:
op http://bincweb.nl/taida/ staat een petitie
pardon? Je doet alsof het een uitzuiger van de hoogste graad is. Het is een schoolgaand kind. En het schooljaar en de boeken zijn allang betaald. En ze woont bij een gastgezin. WAAR pikt ze in die paar maanden een extra graantje mee van de welvaart?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Tja, sorry, maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. In plaats van dat ze nu blij is dat ze weer terug kan naar haar familie en veilig geboorteland, wil ze nog snel een graantje meepikken van onze welvaart.
[..]
Nee hoor, ze kan natuurlijk best naar school gaan, maar je kunt daar geen rechten aan ontlenen als je opeens wel uitgezet wordt. Je loopt mee met de dagelijkse gang van zaken in dit land, omdat je hier nu eenmaal bent. Het is meer gewoon bezig zijn.
Niet die paar maanden, DionysuZ! Eenmaal met het diploma op zak verlaat ze dit land om nooit meer terug te keren. Het is een investering in een bodemloze put. We hebben dan geld door de plee gespoeld, terwijl een ander land erdoor in welvaart stijgt (het land waar zij zich nuttig zal maken). Maar goed, natuurlijk weet ik zelf ook heus wel dat zij echt niet zo zou redeneren. Het is ook geen aanval op haar persoon, maar wel op de situatie. Zoals ik al zo vaak heb gezegd: beleid is beleid. Ze kan geen enkel recht ontlenen aan het feit dat ze nog maar vier maanden nodig heeft om haar diploma te halen. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, dan ben ik blij voor haar (echt waar), maar als wordt bepaald dat het feest niet doorgaat, dan zij het zo en dan ga ik daar echt niet over zeiken.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
pardon? Je doet alsof het een uitzuiger van de hoogste graad is. Het is een schoolgaand kind. En het schooljaar en de boeken zijn allang betaald. En ze woont bij een gastgezin. WAAR pikt ze in die paar maanden een extra graantje mee van de welvaart?
Een graantje meepikken, djeez.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Tja, sorry, maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. In plaats van dat ze nu blij is dat ze weer terug kan naar haar familie en veilig geboorteland, wil ze nog snel een graantje meepikken van onze welvaart.
Wacht eens even. Er is al voor 6 jaar geld in haar educatie gestoken. Haar hele scholing is al betaald. Het halen van een diploma kost dus helemaal niets meer. Maar jij wil juist dat ze geen diploma krijgt zodat ze niet de welvaart in een ander land helpt stijgen?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet die paar maanden, DionysuZ! Eenmaal met het diploma op zak verlaat ze dit land om nooit meer terug te keren. Het is een investering in een bodemloze put. We hebben dan geld door de plee gespoeld, terwijl een ander land erdoor in welvaart stijgt (het land waar zij zich nuttig zal maken).
Beleid is beleid. Als het niet menselijk is moet het beleid aangepast worden.quote:Maar goed, natuurlijk weet ik zelf ook heus wel dat zij echt niet zo zou redeneren. Het is ook geen aanval op haar persoon, maar wel op de situatie. Zoals ik al zo vaak heb gezegd: beleid is beleid. Ze kan geen enkel recht ontlenen aan het feit dat ze nog maar vier maanden nodig heeft om haar diploma te halen. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, dan ben ik blij voor haar (echt waar), maar als wordt bepaald dat het feest niet doorgaat, dan zij het zo en dan ga ik daar echt niet over zeiken.
Het is niet goed om te redeneren vanuit emotie. Ik begrijp uiteraard heel goed dat het heel emotioneel en moeilijk voor haar moet zijn. Maar als we in ons rechtsysteem ons laten leiden door emoties, kunnen we de rechtstaat direct wel afschaffen. Regels zijn regels, klaar.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een graantje meepikken, djeez.Denk je nou eens in hoe het is als jij zelf in die situatie zou zitten.
Natuurlijk is dat logisch, maar beleid is beleid. Het moment is aangebroken dat ze terug moet. Je moet overigens nooit enkel kijken naar één situatie, maar ook naar het signaal wat je met je beslissingen uitzendt. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, zullen asielzoekers die hierna dreigen te worden uitgezet ook deze weg proberen te bewandelen. En wat ga je dan zeggen? "Ja sorry, maar Taida deed VWO en jij zit alleen op de bank TV te kijken?"quote:Op maandag 30 januari 2006 00:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Het is toch logisch dat ze niet hopeloos gaat afwachten tot ze wordt uitgezet en zo een gedeelte van haar leven vergooid.
Het is een kleine moeite om haar toch nog een paar maanden in Nederland te laten en haar de kans te geven om een diploma te halen. Ik heb liever dat het belastinggeld naar zulke mensen gaat dan mensen die geen f*ck uitvoeren en toevallig wel Nederlander zijn.
Ja, in feite wel. Ik bedoel er maar mee te zeggen, dat de verhouding tussen kosten en baten niet enkel berekend kunnen worden binnen de grenzen van dit land.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:17 schreef DionysuZ het volgende:
Wacht eens even. Er is al voor 6 jaar geld in haar educatie gestoken. Haar hele scholing is al betaald. Het halen van een diploma kost dus helemaal niets meer. Maar jij wil juist dat ze geen diploma krijgt zodat ze niet de welvaart in een ander land helpt stijgen?![]()
Over niet al te lange tijd zijn er weer verkiezingen... Deze zaak valt onder het huidige beleid.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:17 schreef DionysuZ het volgende:
Beleid is beleid. Als het niet menselijk is moet het beleid aangepast worden.
quote:Op maandag 30 januari 2006 00:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, in feite wel. Ik bedoel er maar mee te zeggen, dat de verhouding tussen kosten en baten niet enkel berekend kunnen worden binnen de grenzen van dit land.
quote:[..]
Over niet al te lange tijd zijn er weer verkiezingen... Deze zaak valt onder het huidige beleid.
Als iemand alleen op de bank tv aan het kijken is kan hij gelijk uitgezet worden. Een kind dat 6 jaar een studie heeft gevolgd en net voor haar examens zit mag haar studie afmaken, en kan daarna alsnog vertrekken.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het is niet goed om te redeneren vanuit emotie. Ik begrijp uiteraard heel goed dat het heel emotioneel en moeilijk voor haar moet zijn. Maar als we in ons rechtsysteem ons laten leiden door emoties, kunnen we de rechtstaat direct wel afschaffen. Regels zijn regels, klaar.
[..]
Natuurlijk is dat logisch, maar beleid is beleid. Het moment is aangebroken dat ze terug moet. Je moet overigens nooit enkel kijken naar één situatie, maar ook naar het signaal wat je met je beslissingen uitzendt. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, zullen asielzoekers die hierna dreigen te worden uitgezet ook deze weg proberen te bewandelen. En wat ga je dan zeggen? "Ja sorry, maar Taida deed VWO en jij zit alleen op de bank TV te kijken?"![]()
Op zich heb je wel gelijk, maar het punt is: alles draait tegenwoordig om kennis en wij, Nederland, willen graag deelnemen aan de kenniseconomie. We behoren tot de top. Je intellectuele kapitaal voor noppes weggeven (en er nota bene zelf wel veel in hebben geïnvesteerd) is wel het domste wat je dan kunt doen.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:25 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dat had ik nou niet van je gedacht. Zou het niet veel beter zijn als de hele wereld er in welvaart op vooruit gaat? Dat iedereen tenminste goed kan leven en niet die 6% in de rijkste landen? Je gooit liever 6 jaar aan educatie weg dan dat je het aan iemand geeft die daar in een ander land ook wat aan heeft?
Je kunt wel zo teleurgesteld reageren, maar het is toch echt zo. Het huidige kabinet met haar huidige beleid is tot stand gekomen volgens een volstrekt democratisch systeem. Dat wil niet zeggen dat we alles maar hoeven slikken gedurende het bestaan ervan, maar we hoeven ook niet te verwachten dat er a la minuut wijzigingen worden doorgevoerd omdat mensen lopen te zeuren. En anders kun je altijd nog je eigen politieke partij beginnen.quote:
De bron zal wel 1 of ander vaag doorstuurmailtje zijn, gezien die >> ervoor.quote:Op maandag 30 januari 2006 09:44 schreef FuifDuif het volgende:
Ik zou eerst wel eens een bron willen hebben van dat verhaal. Als dat werkelijk waar is, dan vind ik uiteraard dat de overheid haar afspraak moet nakomen en Taida hier haar VWO moet kunnen laten afmaken.
Zo kan ik dan heel gemakkelijk een speelbal worden; "ik wil nog niet worden uitgezet, want ik ben van plan een cursus bij de LOI af te maken! Ik wil nog niet worden uitgezet, want ik wil me eigen marktkraam opzetten!" Denk je nou werkelijk dat niemand dan fraude zal gaan plegen?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als iemand alleen op de bank tv aan het kijken is kan hij gelijk uitgezet worden. Een kind dat 6 jaar een studie heeft gevolgd en net voor haar examens zit mag haar studie afmaken, en kan daarna alsnog vertrekken.
En zo moet elke zaak apart bekeken worden, per individu, met in acht name van de geldende regelgeving. Dat is ook het mooie aan het beleid, dat de persoonlijke situatie ook beschouwd word. Indien de situatie er om vraagt kan er dan een uitzondering gemaakt worden. Of ben jij voor een vorm van beleid waarbij een persoonlijke situatie geen enkel vorm van belang heeft?
Maar goed dat punt is al tig keer gemaakt in het topic.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |