Hoezo? Als ik producten niet meer kan kopen kunnen ze toch ook niet op mijn bonuskaart staan? Als ik hem terugstuur zouden ze nog kunnen zien wat ik heb gekocht en wat er uit het assortiment is gehaald. Ik verwacht overigens weinig van mijn actie, maar ik wil wel laten zien dat niet iedereen dit soort acties ongemerkt voorbij laat gaan. Ze proberen het trouwens te maskeren door weer een zogenaamde prijsverlagingsactie tegelijkertijd te doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:04 schreef Alcatraz het volgende:
Ik gok dat laatste. En als je je bonuskaart weggeeft kun je hen ook niet meer laten weten welke producten jij wel waardeert..
Ja, er staan nu allemaal duurderen (en soms minder lekkere) artikelen voor in de plaats. Ook zie je dat alles breder is uitgestald waardoor het assortiment duidelijk minder is.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
Euroshopper sinaasappelsap is verdwenen.
En Rode druivensap.
Euroshopper ging er toch zoveel mogelijk uit?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:05 schreef APK het volgende:
Euroshopper sinaasappelsap is verdwenen.
En Rode druivensap.
Geen idee, ik was een maandje weg en bij terugkomst kon ik allerlei producten niet meer vinden.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:12 schreef Godlike02 het volgende:
Euroshopper ging er toch zoveel mogelijk uit?
volgens mij hadden ze dat al aangekondigd
Inderdaad. Ze introduceren nu grotere volumes (bijvoorbeeld pakken sinaasappelsap van 1.5 liter) waardoor de prijs van een product in sommige gevallen dermate laag is, dat het gaat concurreren met de Euroshopper producten. Daarom zijn deze producten in bepaalde gevallen gesaneerd.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:12 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Euroshopper ging er toch zoveel mogelijk uit?
volgens mij hadden ze dat al aangekondigd
Dat zie je wel bij de Albert Heijn XL, maar niet bij de gewone buurtsuper terug. Ik zie behalve de verdwenen euroshopper producten geen grotere verpakkingen. Alhoewel ik wel een doos zag met 12 eieren van eigen merk voor 2 euro. Dit terwijl de euroshopper eieren 1.35 koste. (deze laatste waren overigens wel scharreleieren voordat iemand denkt dat ik bruut ben).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:18 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze introduceren nu grotere volumes (bijvoorbeeld pakken sinaasappelsap van 1.5 liter) waardoor de prijs van een product in sommige gevallen dermate laag is, dat het gaat concurreren met de Euroshopper producten. Daarom zijn deze producten in bepaalde gevallen gesaneerd.
Heb je ook gelet op de grootte van de eieren? Doorgaans zijn de euroshopper eieren van het kleinste formaat. Daarnaast bied AH zijn eieren in de klasses M & L, De 12 stuks doos waar jij naar refereert betreft een klasse L, groot dus, en dus duurder dan 10 stuks euroshopper eitjes. AH heeft btw voor de euroshopper eieren een waardig alternatief gevonden. Duik jij nog maar eens goed met je kop in het eiervak, want daar liggen netjes eieren verpakt in een sterk doorzichtig plastic. Het betreft hier ook weer een groter volume (volgens mij 18 stuks) en wederom voor een zachte prijs die ver onder de AH eieren ligt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:23 schreef dahei het volgende:
[..]
Dat zie je wel bij de Albert Heijn XL, maar niet bij de gewone buurtsuper terug. Ik zie behalve de verdwenen euroshopper producten geen grotere verpakkingen. Alhoewel ik wel een doos zag met 12 eieren van eigen merk voor 2 euro. Dit terwijl de euroshopper eieren 1.35 koste. (deze laatste waren overigens wel scharreleieren voordat iemand denkt dat ik bruut ben).
Ook zijn diverse merkartikelen verdwenen.
Ik had al het vermoeden, maar je postgeschiedenis verraad het al. Jij werkt bij de Albert Heijn!quote:Skinnymike
Het is geen drama overigens, maar wel een reden om naar een andere winkel te gaan om mijn wekelijkse boodschappen te kopen...quote:Sommige users hier & klanten bij AH maken er overigens wel een drama van
Ik geloof niet dat de Albert Heijn nog meer korting krijgt als ze andere producten niet meer verkopen. De aantallen zijn al zo groot! Daar krijgen ze niet nog meer korting op.quote:Bij AH worden de prijsverlagingen ook niet gefinancieerd met lucht, daar moeten gewoon concessies in worden gedaan. In dit geval betekend dat dus dat er bepaalde artikelen gesaneerd moeten worden om zo meer productievolume te kunnen creeeren. En een groter productievolume betekend schaalvoordeel, oftwel lagere kostprijzen en dus lagere winkelprijzen.
Ik ben ook tevreden weggelopen met een alternatatief, het wordt alleen vervelend als je wekelijks meerdere producten niet meer kan vinden. IK ben de klant en IK wil bepalen wat IK wil kopen. Het is in mijn ogen niet aan de AH om te bepalen of ik merk a of b moet kopen.quote:Dit vereist voor de klant enige gewenning, aangezien die de 1e keer het product niet meer kan vinden en hier zijn of haar beklag over gaat doen. Twee weken later zie je ze vaak tevreden weglopen met een alternatief.
Dat begrijp ik wel. Hier klaag ik ook niet over... Ik klaag er over dat alles wordt vervangen door duurdere artikelen en dat dat begin op te vallen. Producten komen en gaan, maar momenteel gaan er meer dan er komen. Dat zie je ook doordat producten breden worden uitgestald (wat je zelf ook al zei).quote:Winkels zijn niet gemaakt van elastiek, dus zullen er altijd concessies moeten worden gedaan. Aangezien er sprake is van een duidelijke tendens richting de kant-en-klaar maaltijden/soepen, heeft AH ook haar visie hierop toegepast. Zo gaat AH exclusieve soepen aanbieden als tegenhanger van bijvoorbeeld de Unox-soep in pak. Het blik voldoet bij sommige klanten namelijk niet aan de uiterlijke eisen die van een exclusieve soep wordt verwacht. Hierop zijn de pakken geintroduceerd en zijn er bepaalde blikken soep gesaneerd.
Daar hebben we dus ook ervaring mee... SInds oktober zijn we al bezig om een bepaalde cup á soup te bestellen. Keer op keer hebben we het gevraagd. En elke week was er wel een excuus. Of ze waren op, of ze waren in het schap gezet en weer verkocht etc. etc. Begin Januari kregen we eindelijk te horen dat ze niet meer leverbaar waren...quote:En als tip voor de ultieme zeikers hier. Ga als je iets tegen zit naar de klantenservice en geef daar duidelijk je wensen t.a.v. een bepaald gesaneerd product. Dan kan de betreffende bedrijfsleider aldaar altijd achteraf nog assortiment invoegen. Dus jongens, Niet zeuren en klagen hier, maar loop gerust naar de winkel en vraag medewerkers als je iets dwars zit
Nee, ik moet toegeven dat ik niet alle dozen heb lopen controleren. Maar als jij een doos van 18 grote eieren een een alternatief vind voor een doos van 10 met kleine eieren dan snap ik je niet. Eieren zijn maar 2 á 3 weken houdbaar bij de Albert Heijn. Ik gebruik helemaal geen 18 grote eieren! Ik wil gewoon 10 kleine eieren, en dat voor de oude prijs. Waarom kan dat niet? Ik woon samen met mijn vriendin en regelmatig moeten we spullen weggooien omdat ze door de grote verpakkingseenheid over datum zijn geraakt. Dat is gewoon verspilling en dat is AH nu aan het stimuleren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:00 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Heb je ook gelet op de grootte van de eieren? Doorgaans zijn de euroshopper eieren van het kleinste formaat. Daarnaast bied AH zijn eieren in de klasses M & L, De 12 stuks doos waar jij naar refereert betreft een klasse L, groot dus, en dus duurder dan 10 stuks euroshopper eitjes. AH heeft btw voor de euroshopper eieren een waardig alternatief gevonden. Duik jij nog maar eens goed met je kop in het eiervak, want daar liggen netjes eieren verpakt in een sterk doorzichtig plastic. Het betreft hier ook weer een groter volume (volgens mij 18 stuks) en wederom voor een zachte prijs die ver onder de AH eieren ligt.
Joh, lul niet zo. Alsof de doorsnee consument dat doet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:53 schreef Skinnymike het volgende:
En als tip voor de ultieme zeikers hier. Ga als je iets tegen zit naar de klantenservice en geef daar duidelijk je wensen t.a.v. een bepaald gesaneerd product. Dan kan de betreffende bedrijfsleider aldaar altijd achteraf nog assortiment invoegen. Dus jongens, Niet zeuren en klagen hier, maar loop gerust naar de winkel en vraag medewerkers als je iets dwars zit
Ga weg jongen, AH heeft zijn doelstelling absoluut niet gericht op het concurreren met de prijsvechters in de laagste categorie. AH investeerd veel geld in service en kwaliteit, omdat klanten daarvoior naar de winkels komen. Concurreren met Aldi ed. zal AH uberhaupt nooit kunnen, tenzij ze 75% van het personeel ontslaat, gebruik gaat maken van zelfscankassa's, het winkelbeeld laat verpauperen, het spoorboekje veranderd in minder leveringen en de inkoop & sales afdeling puur laat draaien op prijs.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:03 schreef faberic het volgende:
albert heijn verloedert. Het wil concurreren met aldi, dus dan moet je je niveau drastisch verlagen.
Misschien kun jij Mary vragen om haar klantenkaartje in te vullen? Alle medewerkers dienen een klanten/klachten kaart op zak te hebben om jouw probleem voor te kunnen leggen aan het management. Maar als jij daar als consument te lui voor bent, dan moet je ook niet zeuren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, lul niet zo. Alsof de doorsnee consument dat doet.![]()
Wij worden gewoon weer genaaid onder het mom van prijsverlaging van een paar honderd producten terwijl ze goekopere producten niet meer verkopen.
De normale consument weet niet eens wie de bedrijfsleider is. Ik heb nog de mazzel dat ik boodschappen doe bij de beste AH (in mijn optiek) Lindeman in Amsterdam, maar ik zou Mary er nooit op aanspreken. Alsof zij invloed heeft.![]()
Niet alleen daarmee wordt je genaaid hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Joh, lul niet zo. Alsof de doorsnee consument dat doet.![]()
Wij worden gewoon weer genaaid onder het mom van prijsverlaging van een paar honderd producten terwijl ze goekopere producten niet meer verkopen.
AH naa*t klanten met zogenaamde prijsverlagingenquote:Op zondag 10 oktober 2004 17:50 schreef HPoi het volgende:
AH is de prijzen aan het verlagen van het AH huismerk. NIET dus!!
De klant word voor de gek gehouden!!:
1. De prijzen lijken lager omdat AH veel prijskaartjes heeft vervangen met een andere gewichts aanduiding. Dus eerst stond er 1 kilo product x voor: (prijs) en nu hangt er 900 gram product x voor: (prijs) De prijzen zijn dus gelijk gebleven, maar nu komt het er zijn namelijk ook prijsverhogingen!
2. Bij heel veel AH huismerken hangt nu zo'n groot rechthoekig prijskaartje zodat het lekker opvalt en in de winkels hangen overal posters dat AH de prijzen van haar huismerk heeft verlaagd.
De prijzen zijn echter niet verlaagd (op enkele na) maar gelijk gebleven (zie: 1) en verhoogd. Voorbeeld: Voorverpakte kaas was 1,99 per KILO en nu 1,99 per 900 gram!! Het product valt lekker op met dat grote prijskaartje en de mededeling dat het om het huismerk gaat, maar ondertussen word je genaa*t en betaal je nog meer dan eerst.
AH:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(ohja, en ik weet dit omdat ik bij AH werk (al vijf jaar ong.) en ik de prijskaartjes heb helpen vervangen) Spreek de manager er eens op aan ofzo.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |