Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:44 schreef Alicey het volgende:
Ik ben overigens blij dat de artsen waar ik mee te maken heb een iets andere inslag hebben dan KonnieKipke.
Dat impliceert niet dat alles dan maar toegestaan is; je gaat enkel akkoord met de behandeling en ergo met de handelingen die noodzakelijk onderdeel zijn van die behandelingquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:41 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
De wet WGBO stelt dat een patient moet accoord gaan met de behandeling, en volgens mij niet dat er toestemming moet worden gegeven of er co-assistenten wel of niet bij mogen zijn.
Nou, idd.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me een ernstig gebrek aan empatisch vermogen, en dat voor iemand die de psychiatrie in wil.![]()
En weer: idd!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:46 schreef rashudo het volgende:
Als het allemaal zo normaal is, waarom gebeurt het dan niet als de patient niet onder narcose is?
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:45 schreef SolidasRock het volgende:
Euh, in mijn mopje schreef ik wel schatje, maar ik doel dus absoluut niet op deze moderator of zo, laat dat ff duidelijk zijn he
Hoezo, hij hoort er gewoon in thuis. Eigen kantoortje met van die Chesterfield muren...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me een ernstig gebrek aan empatisch vermogen, en dat voor iemand die de psychiatrie in wil.![]()
http://www.geneeskundestudent.nl/forum/viewtopic.php?t=22&sid=de5ef6c7422f390c72b7cba8411efd94quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:41 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
De wet WGBO stelt dat een patient moet accoord gaan met de behandeling, en volgens mij niet dat er toestemming moet worden gegeven of er co-assistenten wel of niet bij mogen zijn.
We hebben het hier over een stelling. Je kan empatisch zijn met iemand, maar begrip kunnen opbrengen hoef je echt niet voor iedereen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat maakt jou naar mijn inziens dan ook een slechte arts. Begrip hebben voor een patiënt lijkt mij zeer essentieel.
Bron: www.rtlnieuws.nlquote:Scherper toezicht op inwendig onderzoek
De vereniging van gynaecologen stuurt de leden een brief om hen op de regels voor inwendig onderzoek te wijzen.
Narcose
Zo reageren ze op de ophef over onderzoek op patiënten tijdens een operatie. Volgens studenten geneeskunde voeren ze soms onderzoek uit op patiënten die onder narcose zijn, zonder dat daarvoor toestemming is gegeven. Dit komt vooral bij gynaecologische ingrepen voor.
Niet op grote schaal
Volgens de artsen gebeurt dit niet op grote schaal. Ze gaan nu wel strenger toezien op de regels. Zo'n onderzoek voor studie-doeleinden mag alleen als de vrouw vantevoren toestemming geeft.
En jij hebt zeker een tijd niet geneukt?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:52 schreef 1ofthefew het volgende:
en als medici het volgens de regels doen is het weer niet goed!
Getild worden door huisartsenpost
trouwens zijn de dames hier allemaal ongesteld vandaag of zo?
Je voelt je aangetast in je integriteit?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:53 schreef KonnieKipke het volgende:
Geweldig hoe iemand hier om zijn mening persoonlijk wordt getorpedeerd. Fok hoera.
Zoals je ziet zijn de meningen verdeeld.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:51 schreef Aarde het volgende:
[..]
http://www.geneeskundestudent.nl/forum/viewtopic.php?t=22&sid=de5ef6c7422f390c72b7cba8411efd94
hier, kun je nog wat leren van je collega's in spe.![]()
Neehoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je voelt je aangetast in je integriteit?
Doe ff normaal zeg.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:55 schreef 1ofthefew het volgende:
ik hoop dat sommige zeikerds hier een arts krijgen die niet capabel is en er een slechte ingreep krijgen, kijken of ze dan nog bezwaar maken als zo'n arts met zijn assistenten de boel weer moet repareren
... behalve voor je patiënt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:52 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
We hebben het hier over een stelling. Je kan empatisch zijn met iemand, maar begrip kunnen opbrengen hoef je echt niet voor iedereen ...
Dit soort verwensingen lijken me nogal wat ver gaan id een discussie. "{quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:55 schreef 1ofthefew het volgende:
ik hoop dat sommige zeikerds hier een arts krijgen die niet capabel is en er een slechte ingreep krijgen, kijken of ze dan nog bezwaar maken als zo'n arts met zijn assistenten de boel weer moet repareren
ik doe niet aan neuken, ik bedrijf de liefde.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij hebt zeker een tijd niet geneukt?
Sommige meningen zijn onacceptabel. Dit is er 1 van. Naar mijn mening ben jij ook niet helemaal normaal. Door jouw mening hier te uiten heb ik een beeld van jou als persoon gevormd, dat beeld staat me niet aan.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:53 schreef KonnieKipke het volgende:
Geweldig hoe iemand hier om zijn mening persoonlijk wordt getorpedeerd. Fok hoera.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |