abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34526102
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had topic deel 1 onder NWS gezet, snap ook niet wat ie hier doet, maybe vinden de mods het lekker kinky.
Ik heb m'n hand al voor je in het vuur gestoken, maar helaas, drugshond is onvermurwbaar.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34526164
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:02 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik heb m'n hand al voor je in het vuur gestoken, maar helaas, drugshond is onvermurwbaar.
kickje naar nieuws?
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34526219
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had topic deel 1 onder NWS gezet, snap ook niet wat ie hier doet, maybe vinden de mods het lekker kinky.
Alles omtrent gezondheid, het medische gebeuren, wordt ook in LIF besproken. Verder was ik al eerder met het openen van een topic m.b.t. dit onderwerp. Vandaar .
pi_34526250
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Alles omtrent gezondheid, het medische gebeuren, wordt ook in LIF besproken. Verder was ik al eerder met het openen van een topic m.b.t. dit onderwerp. Vandaar .
het is wel echt een nieuwsonderwerp. ik stem toch voor nieuws

vrijdag 27 januari 2006 @ 19:09:25 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34526297
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Ah, een kwestie van strepen en er op staan,..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:10:11 #31
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34526316
Werken is ook een lifestyle. .
Laat het topic maar doorlopen, ik moet er wel om lachen.
Over 200+of #3 repliesreeksen jat ik hem wel weer terug.
Lifestyle, grink.... (erg wierd).
Niet mijn idee overigens / wel toestemming
pi_34526370
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:10 schreef Drugshond het volgende:
Werken is ook een lifestyle. .
Laat het topic maar doorlopen, ik moet er wel om lachen.
Over 200+of #3 repliesreeksen jat ik hem wel weer terug.
Lifestyle, grink.... (erg wierd).
Niet mijn idee overigens / wel toestemming
zo mis je posts van mensen die niet in lifestyle kijken... en het is toch echt een nieuwsitem

kom op joh doe eens wat voor je geld

vrijdag 27 januari 2006 @ 19:18:45 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34526523
Ehm, off topic, maar ben ik de enige die pagina 1 van dit topic niet geopend krijgt?
Alleen een wit reageervenster.
Ook als ik /1/300 instel (alle berichten op 1 pagina).

Ontopic;
Yuk. Ik hoorde het vanochtend al met het ontbijtnieuws, werd spontaan misselijk.
Vanavond bij het journaal hoorde ik dat het in de jaren '70/'80 een ingeburgerd gebruik was.
Ik ben in 1985 onder narcose geweest bij een gynaecoloog. Ik krijg er geen trauma met terugwerkende kracht van hoor, maar het is wel een heel weird en ook een beetje viezig idee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:19:26 #34
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34526538
Even een paar getuigeverslagen:

Ik snap niet dat dit nieuws is, tijdens mijn studie stage in het ziekenhuis(voor tandheelkunde!) werd door artsen en studenten bij alle leuke meiden van tussen de 14-35 onder narcose even onder de lakens gekeken en gevoeld. Of het nou gyneacologie was of interne geneeskunde zelfs bij verder volledig niet relevante onderzoeken werd even een inwendig onderzoek of catheter geoefend. uiteraard altijd met een zeer neerbuigende houding over het weerloze meisje. Als tandheelkunde student sta je hier wel even van te trillen als het je hier voor het eerst bij staat.
Wat ik het meest walgelijk vind/vond is dat dit inderdaad niet buiten de medische collegas besproken mag worden, dat studenten door artsen onder druk gezet worden.
Uiteraad zijn het met name de mannelijke artsen en studenten die zo oneerbiedig met hun patienten omgaan. Als ik ooit onder volledige narcose moet, alleeen bij vrouwelijke arsten die ik volledig vertrouw in een niet academisch zieknhuis.

Irene Veldhoen - 27/01/06 - 10:21:34

het is gods geklaagd dat dit nog moet gebeuren . ik kan je zeggen dat ik heel erg geschrokken ben toe n ik dit las. ik heb zelf een paar vaginale ingrepen moeten ondergaan en het idee dat er misschien assistenten aan mij hebben gezeten zonder toestemming maakt mij niet alleen bang maar ook heel erg boos.ik hoo dat als het onderzoek is afgelopen naar deze wanpraktijken dat er dan ook beter op word toegezien. je moet een arts kunnen vertrouwen en zeker als je onder narcose bent en zo gaat mijn vertrouwen wel naar het nulpunt.je kan toch ook proefpersonen zoeken ?dat doen ze ook bij medicijnen testen dat is voor mij niet zo`n verschil want het is alletwee als je het stiekem doet een inbreuk op je leven en je lichaam. die dokters weten nooit wat die vrouw heeft meegemaakt in haar verleden . bah ik kan er echt echt heel boos om worden.

francien - 27/01/06 - 10:57:53

ik ben wel een oefenpop geweest tijdens een sterelisatie d.m.v.clips.ik ben erachter gekomen dat er tijdens de operatie geen gynacoloog aanwezig was alleen een arts-assistent.toen ik bij kwam zat er nog een afklemschaar vast in mijn buik!ik heb de hele tijd mijn klemmen voelen zitten en als ik dan belde was het antwoordt het moet zijn tijd hebben.ik ben in okt.2003 gestereliseerd in het diak utrecht en in sept.2004 ben ik met hevige buikpijnklachten naar de e.h.b.o. van het diak zeist gegaan ik bleef maar zeggen het zijn mijn klemmen.daarvandaan ben ik doorgestuurt naar het diak utrecht voor een inwendig onderzoek maar daarop kun je niets zien, ze hadden me open moeten maken in plaats daarvan kreeg ik een spuit met morfine en een pijnstiller en werd naar huis gestuurd.jan.2005 was ik zwanger tot ieders grote verbazing.ik ben naar de gynacoloog gegaan en die zei het vruchtje is niet goed ik vertrouwde de zaak niet en wilde na alle ellende ook niet meer in de omgeving geholpen worden heb een advocaat ingeschakeld en ben na 11weken zwangerschap gecuriteerd in amsterdam het vruchtje was echt niet goed ook ben ik daar opnieuw gestereliseerd en wat blijkt ze hebben mijn eileiders moeten verwijderen want alles was zo beschadigd door de clips een heeft er nooit op de eileider gezeten en eentje wel maar die was verkeert geplaatst en heeft de eileider totaal doorgesneden en is gaan zwerven dus overal wondjes.gevolg daarvan is dat ik nu op de hormoontabletten zit anders ben ik niet te genieten en heb ik verschrikkelijke pijn.bedankt diak utrecht en nog gefeliciteerd met jullie derde plaats op de lijst van beste ziekenhuizen maar niet bij mij!!!!!!!!!!!

trudy - 27/01/06 - 13:48:27

Ik ben na de bevalling op genomen in het ziekenhuis vanwege een vastzittende placenta .Zelf was ik inmiddels al erg moe en veel bloed verloren omdat de vroedvrouw niet meer wist wat ze moest doen en zonder mijn toestemming maar bleef doortrekken.In het ziekenhuis kwamen er gelijk twee vrouwen op mij af die zonder zich voor te stellen allemaal dingen gingen vragen en vervolgens gingen ook die weer verschillende malen aan de placenta trekken .Ik ging er vanuit dat ze gyncaloog waren en wel wisten wat ze deden ,zelf ging ik om van de pijn en was erg moe.Vervolgens kwam er een man aan die vertelde dat hij de operatie ging .De andere twee bleken dus helemaal geen gyncaloog te zijn en ook niet onder begeleiding van een gyncaloog de dingen te hebben uitgevoerd.Ik vraag aan die man hoe die placenta wordt verwijderd ,hij zegt lachend ik steek mijn hele hand erin en pak hem er zo uit.Ik voel me echt behandeld als een proefkonijn,wat er tijdens de operatie is gebeurd weet ik niet meschien maar beter ook.

sjen - 27/01/06 - 18:54:30
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:21:19 #35
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34526585
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:12 schreef Aarde het volgende:
kom op joh doe eens wat voor je geld
Need power-ups.. very badly.

Er zijn nog 2 andere [NWS] mods. . En wellicht sturen ze mij naar bed. Maar ik laat alles lekker de boel-de-boel.Laat iemand anders het maar oplossen. Ik kan er alleen maar om lachen, en morgen staat hij gewoon in [NWS].
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:23:51 #36
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34526654
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:37 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ik sta elke dag op de operatie kamer. Ik ben anesthesie assistent. Ik ben de gene die jou bewaakt terwijl jij slaapt of een ruggeprik gehad hebt. Ik vind het goed dat dit onderwerp besproken wordt binnen de medische wereld. Maar ik ben niet blij met de manier waarop de media dit presenteerd. En ik lees al helemaal tenen krommend hoe sommige mensen hierop reageren.

Eerlijk gezegd vind ik dat de Fokkers nog het meest geredeneerd en inhoudelijk reageren dan waar ook. (lees even de reacties onder het artikel op de AD website...)
het artikel spreekt dus over vaginaal onderzoek. waarom niet andere operaties kun je je afvragen?
nou, voor de meeste mensen ligt er nog een beetje een tabou op geslachtsorgaan en anus.
voor normale aandoeningen, blinde darmontsteking zullen ze genoeg mensen vinden lijkt mij die mee willen werken.

daarnaast lijkt het me niet dat vrouwen blij zijn met een gyno die aan hun vagina zit te wroeten, zeker niet als er iets mis is met dat ding.
in tegenstelling tot wat veel users hier dus beweren lijkt het me dat dat de gemiddelde vrouw met een flinke afwijking aan de vagina niet blij zal zijn met studenten die ook ff voelen hoe dat nu zit.

hoe leert een medici zijn vak?

-boeken
-colleges+praktijkverhalen
-interactieve media
-lijken
-praktijk ervaringen

de bovenste drie geven je de theoretische kennis en maken je vertrouwd. je zal een afwijking kunnen herkennen aan visuele eigenschappen. echter als de afwijking aan de binnenkant zit dan kun je het dus niet zien. wat dan? dan moet je voelen, op tast de afwijking vinden en verhelpen.

daarnaast kun je geen foutjes veroorloven, zou een beetje sneu zijn voor de patient.

dus een vrouwenarts zou nooit goed zijn werk kunnen doen als hij geen praktijkervaring heeft.
zelfde als iemand colleges geven over autorijden en alles van auto's laten weten. ik denk niet dat veel mensen dat verstandig vinden om alleen een theorie examen af te nemen...

lijken is ook beperkt. het leeft niet meer en dus zal het anders zijn dan een levend, bewegend lichaam. bovendien zijn de meeste geslachtsaandoeningen niet dodelijk dus zullen mortuaria niet vol liggen met vrouwen met die een slechte kut hadden

Nu blijkt het dus dat vrouwen niet graag willen meewerken aan die "praktijk-colleges"
de patiente wil wel geholpen worden door de beste arts en niet door iemand die zijn papieren heeft gekregen van de LOI.

dus te weinig vrouwen die willen mee werken...

-of de opleiding langer maken zodat ze ipv 2 jaar er 5 jaar over doen...
-mega colleges geven. als een vrouw wil mee werken dan dit ergens uitvoeren en een stuk of 50 studenten geneeskunde allemaal even laten voelen (zal de animo ook afnemen om mee te werken)
-we schrappen flink wat praktijkervaring en sturen niet capabele mensen de zorg in, dit is volgens velen de beste oplossing hier dus...
-we laten arts en studenten gewoon hun werk doen en zaniken niet zo. en nee ze gaan geen rare spelletjes doen of je uitlachen of wat dan ook. ik ken behoorlijk wat medici en ook veel colleges gehad van die mensen maar het zijn gewoon professionals die dat werk doen om mensen te helpen en niet om ze te vernederen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 1ofthefew op 27-01-2006 19:40:39 ]
De wereld is op hol geslagen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:24:01 #37
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34526661
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:19 schreef Super7fighter het volgende:

Ik snap niet dat dit nieuws is, tijdens mijn studie stage in het ziekenhuis(voor tandheelkunde!) werd door artsen en studenten bij alle leuke meiden van tussen de 14-35 onder narcose even onder de lakens gekeken en gevoeld. Of het nou gyneacologie was of interne geneeskunde zelfs bij verder volledig niet relevante onderzoeken werd even een inwendig onderzoek of catheter geoefend. uiteraard altijd met een zeer neerbuigende houding over het weerloze meisje. Als tandheelkunde student sta je hier wel even van te trillen als het je hier voor het eerst bij staat.
Wat ik het meest walgelijk vind/vond is dat dit inderdaad niet buiten de medische collegas besproken mag worden, dat studenten door artsen onder druk gezet worden.
Uiteraad zijn het met name de mannelijke artsen en studenten die zo oneerbiedig met hun patienten omgaan. Als ik ooit onder volledige narcose moet, alleeen bij vrouwelijke arsten die ik volledig vertrouw in een niet academisch zieknhuis.

Wat is die site ook alweer?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:27:02 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34526737
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:23 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]heel verhaal
Wat is nu precies je punt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34526744
quote:

[..]
-of de opleiding langer maken zodat ze ipv 2 jaar er 5 jaar over doen...
-mega colleges geven. als een vrouw wil mee werken dan dit ergens uitvoeren en een stuk of 50 studenten geneeskunde allemaal even laten voelen (zal de animo ook afnemen om mee te werken)
-we schrappen flink wat praktijkervaring en sturen niet capabele mensen de zorg in, dit is volgens velen de beste oplossing hier dus...
-we laten arts en studenten gewoon hun werk doen en zaniken niet zo. en nee ze gaan geen rare spelletjes doen of je uitlachen of wat dan ook. ik ken behoorlijk wat medici en ook veel colleges gehad van die mensen maar het zijn gewoon professionals die dat werk doen om mensen te helpen en niet om ze te vernederen.
Hoe kom jij aan die cijfers? Dat studenten er 5 jaar over doen wanneer ze toestemming zouden vragen?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:28:48 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34526783
quote:

[..]
Nu blijkt het dus dat vrouwen niet graag willen meewerken aan die "praktijk-colleges"
de patiente wil wel geholpen worden door de beste arts en niet door iemand die zijn papieren heeft gekregen van de LOI.

dus te weinig vrouwen die willen mee werken...

(...)
Waar blijkt dat uit, dat er te weinig vrouwen zijn die willen meewerken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_34526795
En nee, we geven ook geen "professionals" vrij spel om studenten aan mensen te laten voelen die dat eigenlijk niet willen om wat voor reden dan ook.

Artsen zijn heus niet onaantastbaar, we leven niet in de jaren 50.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:30:51 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34526834
quote:
daarnaast is lijkt het me niet dat vrouwen blij zijn met een gyno die aan hun vagina zit te wroeten, zeker niet als er iets mis is met dat ding. in tegenstelling tot wat veel users hier dus beweren lijkt het me dat dat de gemiddelde vrouw met een flinke afwijking daaronder blij zal zijn met studenten die ook ff voelen hoe dat nu zit.
Ik snap je niet
quote:
Het gaat erom dat er geen toestemming wordt gevraagd. Punt.
Door gynaecologische problemen heb ik al erg vaak in de beugels gelegen, en hebben er al behoorlijk wat coassistenten aan/in mijn muts gezeten, geen enkel probleem. Zo lang ik er zélf maar zeggenschap over heb.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:32:38 #43
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34526879
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:19 schreef Super7fighter het volgende:

ze bespreken het dus wel met de tandheelkunde ze spreekt zichzelf tegen de muts.
daarnaast zijn er tijdens een operatie verplegen personeel, anestesie, en technici aanwezig...
lijkt me heel sterk dat het allemaal "zedendelinquenten" zijn. en vergeet niet dat het overgrote deel van verpleging vrouw is, en die zullen zoiets echt niet toestaan.

wat ik ook niet zeg is dat er geen zieke gasten zijn, en dat dit niet gebeurd, is dan echt incidenteel
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:34:08 #44
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34526931
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:27 schreef MrBean het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan die cijfers? Dat studenten er 5 jaar over doen wanneer ze toestemming zouden vragen?
als voorbeeld, als er te weinig praktijkervaring is dan kunnen ze niet af studeren. of de norm word omlaag geschroeft of de student gaat wat langer door om zo nog aan zijn aantal praktijkervaringen te komen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:36:14 #45
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34527000
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:32 schreef 1ofthefew het volgende:
en die zullen zoiets echt niet toestaan.
Ik denk dat jij machtsverhoudingen tussen arts en assistent/verpleegkundige (en wellicht ook man/vrouw) onderschat.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:36:24 #46
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34527007
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat is die site ook alweer?
http://www.ad.nl/diagnose/article119107.ece?pageNavType=all
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:37:27 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34527045
Oh, nu krijg ik ook bij pagina 2 alleen een reageervenster, dus ik kan verder niet bijlezen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:38:25 #48
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34527074
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik snap je niet
[..]

Het gaat erom dat er geen toestemming wordt gevraagd. Punt.
Door gynaecologische problemen heb ik al erg vaak in de beugels gelegen, en hebben er al behoorlijk wat coassistenten aan/in mijn muts gezeten, geen enkel probleem. Zo lang ik er zélf maar zeggenschap over heb.
vragen:
1) wil jij een goede arts die je helpt?
2) denk jij dat iedere vrouw zo vrij is in gedachten om geen problemen te hebben met onderzoek aan de vagina.
3) Hoe denk je dat je een goed arts word... alleen door de theorie of door flink veel praktijkervaring?

en nee ik heb geen feiten of rapporten maar als je uitgaat van de schaamte van de mens is het gewoon heel aannemelijk dat er te weinig kandidaten zijn die mee willen werken

en als ik dit gezeur zo hoor moeten ze in de verzekering en opleiding maar eens onderscheid gaan maken tussen 2 soorten patienten: zeikerds en normale mensen
zeikerds krijgen de LOI arts en de normale de capabele arts die ook automatisch recht heeft tijdens operatie om je lichaam te gebruiken voor lesdoeleinden
pi_34527097
Ook ik ben afgelopen jaar onder narcose geweest voor een klein uur in een academisch ziekenhuis. Weliswaar niet voor een gyneacologische ingreep, maar toch. Vind het een vervelend idee dat er misschien iemand heeft gewroet op de plaats waar dat niet (ongevraagd) zou moeten.

Ik zou er op zich weinig problemen mee hebben als iemand Geneeskunde studenten en specialisten in opleiding even zouden oefenen/voelen daar beneden, maar alleen als mij dit vooraf gevraagd wordt. Ik heb het recht om te weten wie er aan mijn lijf zit en waarom.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:41:25 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34527162
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:39 schreef Cheesecake het volgende:
Ook ik ben afgelopen jaar onder narcose geweest voor een klein uur in een academisch ziekenhuis. Weliswaar niet voor een gyneacologische ingreep, maar toch. Vind het een vervelend idee dat er misschien iemand heeft gewroet op de plaats waar dat niet (ongevraagd) zou moeten.

Ik zou er op zich weinig problemen mee hebben als iemand Geneeskunde studenten en specialisten in opleiding even zouden oefenen/voelen daar beneden, maar alleen als mij dit vooraf gevraagd wordt. Ik heb het recht om te weten wie er aan mijn lijf zit en waarom.
Volgens mij gaat het alleen om gevallen dat de patiënt kwam voor een gynaecologische ingreep of bijv. een operatie aan de anus. En niet om patiënten die kwamen voor flaporen en en passant ook even vaginaal dan wel anaal getoucheerd werden.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')