mij wel, als dat zonder mijn toestemming gebeurt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zolang ik het niet merk, zou het me niet storen eerlijk gezegd.
Het maakt niet uit wat een arts allemaal denkt, de patient moet toestemming geven. Het maakt dus uit wat de patient daarvan vind. Overigens vind ik het ook niet zo leuk als ze zonder toestemming met m'n blinde darm gaan spelen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:36 schreef 1ofthefew het volgende:
waar hebben we het nu eigenlijk over?
een arts ziet een vagina niet als iets waarvoor je moet schamen of iets intiems.
een arts wil iemand helpen en ziet de vagina als onderdeel van het lichaam.
als iemands blinde darm word verwijderd en er zijn 5 studenten die mee mogen kijken en voelen dan was er geen probleem.
nu is het een vagina en opeens is het erg! ja voor sommige mensen is dat intiem en die snappen niet hoe men zomaar ook studenten bij die operatie kan betrekken zonder toestemming.
redeneer dan ook even vanuit de arts die zoiets misschien niet als schaamteobject ziet.
daarnaast doen ze geen rare experimenten maar is het puur voor educatie van toekomstige artsen en we willen toch allemaal een goede arts...?
Feitelijk is het toch verkrachting?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zolang ik het niet merk, zou het me niet storen eerlijk gezegd.
Kijk, de oplossing is eigenlijk héél simpel!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
als het hun duidelijk ook niet stoort, en als ze er verder geen bijbedoelingen of rare gedachten bij hebben of weet i wat, oefenen ze toch gewoon fijn op elkaar..?
Ja want zo'n vagina is toch alleen maar het zoveelste lichaamsdeel? Dus kunnen ze dat net zo goed op elkaar oefenen als bijvoorbeeld bloedprikken in je arm.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
als het hun duidelijk ook niet stoort, en als ze er verder geen bijbedoelingen of rare gedachten bij hebben of weet i wat, oefenen ze toch gewoon fijn op elkaar..?
Nou, sorry, maar dan heb ik een iets andere definitie van verkrachting.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:40 schreef Moonah het volgende:
Feitelijk is het toch verkrachting?
Ongevraagd penetreren van het lichaam.
nou, nee.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, sorry, maar dan heb ik een iets andere definitie van verkrachting.![]()
En dát maakt het verschil, zoals ik eerder al ergens zei. Mijn lijf is van mij. Voor sommige artsen is het verworden tot een object.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:36 schreef 1ofthefew het volgende:
een arts ziet een vagina niet als iets waarvoor je moet schamen of iets intiems.
Als ik er niks van merk, vind ik het geen verkrachting. Het zou voor mij iig niet voelen als verkrachting. Ik weet het niet eens. Wat niet weet, wat niet deert.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
nou, nee.
ongevraagd penetreren is in feite wel verkrachting. of je dat nou met je lul, een stok, of je vingers doet.
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, sorry, maar dan heb ik een iets andere definitie van verkrachting.![]()
en dat is jammer.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dát maakt het verschil, zoals ik eerder al ergens zei. Mijn lijf is van mij. Voor sommige artsen is het verworden tot een object.
Misschien heb ik minder integriteit dan sommige anderen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:44 schreef Moonah het volgende:
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor.
Het trauma en de intenties zijn niet vergelijkbaar, duh. Maar de handeling feitelijk wel.
Aantasting van de individuele integriteit.
Dat klinkt als muziek in de oren voor de mannen die GHB bij meisjes in de drank doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als ik er niks van merk, vind ik het geen verkrachting. Het zou voor mij iig niet voelen als verkrachting. Ik weet het niet eens. Wat niet weet, wat niet deert.
ja iedereen heeft 30 vaginale ziektes en afwijkingenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:41 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ja want zo'n vagina is toch alleen maar het zoveelste lichaamsdeel? Dus kunnen ze dat net zo goed op elkaar oefenen als bijvoorbeeld bloedprikken in je arm.
voor jou voelt het niet zo.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als ik er niks van merk, vind ik het geen verkrachting. Het zou voor mij iig niet voelen als verkrachting. Ik weet het niet eens. Wat niet weet, wat niet deert.
Jawel, dan was er hetzelfde probleem. Ongeoorloofd gebruiken van mensen voor medische doeleinden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:36 schreef 1ofthefew het volgende:
waar hebben we het nu eigenlijk over?
als iemands blinde darm word verwijderd en er zijn 5 studenten die mee mogen kijken en voelen dan was er geen probleem.
Luister, een mevrouw die voor een gyneacologische operatie de OC wordt ingereden heeft zich over de meeste schaamte allang heengezet hoorquote:nu is het een vagina en opeens is het erg! ja voor sommige mensen is dat intiem en die snappen niet hoe men zomaar ook studenten bij die operatie kan betrekken zonder toestemming.
redeneer dan ook even vanuit de arts die zoiets misschien niet als schaamteobject ziet.
Ze doen wél rare experimenten: ze oefenen in wetsovertreding en het stellen van medische doelen boven de wet.quote:daarnaast doen ze geen rare experimenten maar is het puur voor educatie van toekomstige artsen en we willen toch allemaal een goede arts...?
wat verwacht jij dan, ooit agenda van medici gezien. die lui hebben geen tijd om met iedereen ellenlange gesprekken te voeren. ja en soms zitten er eikels tussen die lomp zijn maar meestal zijn het aardige mensen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
en dat is jammer.
ik moet met enige regelmaat met bewoners mee naar het ziekenhuis, en ze kunnen zich echt nooit even inleven ozo.
het zijn gewoon objecten voor mijn gevoel, geen mensen met beperkingen meer.
Ik sta voor de klas. En toch zie ik mijn 'kinderen' als individuele personen. Zij zijn niet verworden tot slechts 'leerlingen'.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
en dat is jammer.
ik moet met enige regelmaat met bewoners mee naar het ziekenhuis, en ze kunnen zich echt nooit even inleven ozo.
het zijn gewoon objecten voor mijn gevoel, geen mensen met beperkingen meer.
Misschien.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Misschien heb ik minder integriteit dan sommige anderen.
ze hoeven niet mijn levensverhaal aan te horen, maar het besef dat een geheel spastisch persoon die al zijn hele leven in een rolstoel zit, misschien níét op een krukje kan zitten, kom op zeg, denk eens naquote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
wat verwacht jij dan, ooit agenda van medici gezien. die lui hebben geen tijd om met iedereen ellenlange gesprekken te voeren. ja en soms zitten er eikels tussen die lomp zijn maar meestal zijn het aardige mensen.
je voert echt verkeerde argumenten aan. een arts heeft gewoon de wettelijke plicht om een patient goed voor te lichten. daarbij zoveel werk moet het niet zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
wat verwacht jij dan, ooit agenda van medici gezien. die lui hebben geen tijd om met iedereen ellenlange gesprekken te voeren. ja en soms zitten er eikels tussen die lomp zijn maar meestal zijn het aardige mensen.
of gewoon niet met je afwijking aan je vagina naar de arts gaan aangezien het toch potentiele verkrachters zijn he.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
voor jou voelt het niet zo.
maar voor mij en vele anderen met mij wel.
wat niet weet wat niet deert inderdaad, maar het doet niets af aan het feit dat het gebeurd is. er is iemand ongevraagd gepenetreerd. en dat is toch verkrachting.
en wat betreft dat wat niet weet wat niet deert, dat vind ik een hele foute en enge denkwijze.
er waren ook wel eens berichten overmannen die vrouwen in hun slaap hebben verkracht. dat is toch hetzelfde?
ja, met hun lul.
maar het gaat om penetratie zonder wederzijdse instemming.
het maakt mij geen reet uit dat anderen dat misschien niets doet, maar ik vind dat dat dus vreselijk.
Dat is in belevingswereld iets anders omdat je daardoor zwanger kunt worden of een ziekte kunt oplopen. Was dat niet het geval en zou ik er niets van weten, dan ben ik dus niet verkracht in mijn ogen. Neemt niet weg dat die gast een sicko is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
voor jou voelt het niet zo.
maar voor mij en vele anderen met mij wel.
wat niet weet wat niet deert inderdaad, maar het doet niets af aan het feit dat het gebeurd is. er is iemand ongevraagd gepenetreerd. en dat is toch verkrachting.
en wat betreft dat wat niet weet wat niet deert, dat vind ik een hele foute en enge denkwijze.
er waren ook wel eens berichten overmannen die vrouwen in hun slaap hebben verkracht. dat is toch hetzelfde?
ja, met hun lul.
Ik zeg toch niet dat jij dat niet mag vinden? Maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben om toestemming te verlenen voor zoiets. Maar dan is het dus niet meer zonder toestemming.quote:maar het gaat om penetratie zonder wederzijdse instemming.
het maakt mij geen reet uit dat anderen dat misschien niets doet, maar ik vind dat dat dus vreselijk.
weet je hoe mensen soms zeuren. ik zou doodmoe worden van al die domme leken die niks snappen maar wel een grote bek hebben, doe het dan zelf of zo!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ze hoeven niet mijn levensverhaal aan te horen, maar het besef dat een geheel spastisch persoon die al zijn hele leven in een rolstoel zit, misschien níét op een krukje kan zitten, kom op zeg, denk eens na
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |