Tennis, atletiek en wielrennen staan wel nét iets hoger aangeschreven dan tafeltennis en hockey gok ik zo.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:30 schreef thewishmaster het volgende:
Ik zou trouwens alle WK's hockey, tafeltennis enz willen inruilen voor een wereldtitel van het Nederlandse voetbalelftal, dus die successen in het wielrennen en tennis doen voor mij niet ter zake.
Als ik alle wereldtitels en andere successen van Nederland in vergelijkbare B-sporten moet gaan opnoemen lukt me dat niet in drie regels.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:30 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ja. Op de talrijke wereldtitels en klassiekers van Museeuw, Boonen en Van Petegem, de Masters- en Grand Slam - zeges van Henin-Hardenne en Clijsters, de Fed Cup - zege en de gouden judo-periode na natuurlijk.
Ik zou best één zege van Justine Henin-Hardenne in willen ruilen voor een wereldtitel in het voetbal, maar niet louter voor een WK-deelname. Een Grand Slam - zege is me meer waard dan een doodgewone deelname aan een WK.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:34 schreef thewishmaster het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen, de titels uit alle sporten buiten het voetbal mogen worden ingewisseld voor een wereldtitel van het Nederlands voetbalelftal. Je moet hier ook altijd alles letterlijk omschrijven.
Dat denk ik niet, er zijn immers meer goede voetballanden dan goede damestennissers.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:37 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik zou best één zege van Justine Henin-Hardenne in willen ruilen voor een wereldtitel in het voetbal, maar niet louter voor een WK-deelname. Een Grand Slam - zege is me meer waard dan een doodgewone deelname aan een WK.
Tennis, atletiek, wielrennen... B-sporten.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als ik alle wereldtitels en andere successen van Nederland in vergelijkbare B-sporten moet gaan opnoemen lukt me dat niet in drie regels.![]()
Hoe dan ook, kijk eens naar het aantal medailles dat Nederland gemiddeld bij een olympische spelen behaalt en vergelijk dat eens met België. Spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:39 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Tennis, atletiek, wielrennen... B-sporten.![]()
True. Maar als tennis, wielrennen en atletiek B-sporten zijn, hoe ga je hockey, roeien en badminton dan noemen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, kijk eens naar het aantal medailles dat nederland gemiddeld bij een olympische spelen behaalt en vergelijk dat eens met België. Spreekt boekdelen.![]()
En nou weer on topic.
Die 3-1 betekent alleen maar dat België er nog een geduchte concurrent heeft bijgekregen, wat het puntverlies tegen Kazachstan nog zuurder maakt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:52 schreef Heero87 het volgende:
Servië wint met 1-0 tegen Azerbeidzjan, doelpunt twintig minuten voor tijd.
En Finland gaat 1-3 winnen bij het Polen van Beenhakker. Verrassend, maar een gunstig resultaat voor de Belgen.
Op 16 augustus heeft Belgie thuis 0-0 gespeeld tegen Kazachstan.quote:Op zondag 3 september 2006 11:46 schreef koningdavid het volgende:
Hebben de Belgen eigenlijk al gespeeld?
Oh ja, das waar ook. Thanksquote:Op zondag 3 september 2006 11:47 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Op 16 augustus heeft Belgie thuis 0-0 gespeeld tegen Kazachstan.
Het betekent inderdaad dat er een concurrent bij hebt, maar dat is net positief imo. Hoe meer concurrenten, hoe meer onderling puntenverlies.quote:Op zondag 3 september 2006 11:44 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die 3-1 betekent alleen maar dat België er nog een geduchte concurrent heeft bijgekregen, wat het puntverlies tegen Kazachstan nog zuurder maakt.
Als Polen deze wedstrijd niet wint haken ze zeker af, maar we kunnen toch wel aannemen dat België de komende wedstrijd gaat winnen.quote:Op zondag 3 september 2006 13:38 schreef Radegast het volgende:
Polen en Belgie haken komende wedstrijd al serieus af voor plaatsing.
Hier nemen wij niks meer aan hoorquote:Op zondag 3 september 2006 15:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als Polen deze wedstrijd niet wint haken ze zeker af, maar we kunnen toch wel aannemen dat België de komende wedstrijd gaat winnen.
Onze helden roepen nu al dat Armenie beter is dan Kazachstan. En als je op verplaatsing moet tegen een ploeg die beter is dan een ploeg waar je thuis tegen gelijkspeelt.... dan zit eenquote:Op zondag 3 september 2006 15:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik zie ons daar mooi met 2-0 verliezen eigenlijk ...![]()
quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, kijk eens naar het aantal medailles dat Nederland gemiddeld bij een olympische spelen behaalt en vergelijk dat eens met België. Spreekt boekdelen.![]()
En nou weer on topic.
Wie was "Mack the Knife"?quote:Op zondag 3 september 2006 19:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In 2001 was dat toch de match die het ontslag van "Mack the Knife" betekende ?
Georges Leekens.quote:Op zondag 3 september 2006 19:36 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Wie was "Mack the Knife"?![]()
Die bijnaam had ik nog niet gehoord...
Aha.quote:Op zondag 3 september 2006 19:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Georges Leekens.
Maar dat was al in 1999, inderdaad na de 3-4 tegen Finland. In 2001 was Waseige al bondscoach.
King George was toch echt nog wel onze bondscoach op Euro 2000 hoor ... ? (dus dat moet dan toch wel in 2001 geweest zijn, en toen nam Waseige over ?)quote:Op zondag 3 september 2006 19:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Georges Leekens.
Maar dat was al in 1999, inderdaad na de 3-4 tegen Finland. In 2001 was Waseige al bondscoach.
Blijkbaar toch niet, in 2000 huppelden we al als een konijn op ons eigen plein ...quote:Op zondag 3 september 2006 19:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
King George was toch echt nog wel onze bondscoach op Euro 2000 hoor ... ? (dus dat moet dan toch wel in 2001 geweest zijn, en toen nam Waseige over ?)
Lijkt me wel mooi om te zien die wedstrijd. "Goal voor België! Het complete uitvak gaat uit zijn dak"quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Duivels hebben één supporter mee
De Rode Duivels hebben welgeteld één supporter mee naar Armenië. Ludo Rollenberg uit Hemiksem bij Antwerpen is al 15 jaar een vaste klant op de buitenlandse reizen. Deze reis kostte hem 1070 euro. Per jaar spendeert hij zo'n 5.000 euro aan reizen met de nationale ploeg. De laatste reis die hij miste, was in 2002 bij de eerste vriendschappelijke interland onder Aimé Anthuenis in Polen waar de Duivels 1-1 gelijkspeelden.
Overigens zal Rollenberg morgen in het Republicanstadion in de hoofdstad Jerevan op niet al te veel gezelschap van Armeense toeschouwers moeten rekenen. De toegangsprijs is 3355 Armeense Dram of vijf euro en dat is veel te duur voor de gemiddelde Armeniër. De helft van de bevolking leeft onder de armoedegrens. Veel arme Armeniërs moeten rondkomen met een maandinkomen van 12600 Dram of iets meer dan 16,5 euro. (LVDW/JUG)
Laten we vooral realistisch blijvenquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:25 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Lijkt me wel mooi om te zien die wedstrijd. "Goal voor België! Het complete uitvak gaat uit zijn dak"
Ik leeft met jullie meequote:Op dinsdag 5 september 2006 13:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Laten we vooral realistisch blijven![]()
Zo is het ook. Dat Tom Boonen de Ronde van Vlaanderen niet moest winnen, daar liggen we hier wakker van, maar de Rode Duivels ?quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is in Belgie ook niet echt een issue als de Rode Duivels het niet goed doen. Ach, leuk als ze winnen en als ze eens ergens ver raken, zie je hier en daar een vlagje hangen, maar eigenlijk ligt niemand er echt wakker van.
quote:België heeft één supporter in Armenië
Zoals u al kon lezen op Voetbalkrant.com zal het stadion morgen in Armenië een desolate indruk geven. Zo zijn er maar 5.000 van de 20.000 tickets verkocht. Voor België komt er welgeteld één supporter naar Armenië. Ludo Rollenberg is een vaste klant bij de uitwedstrijden van de Rode Duivels en spendeert jaarlijks zo’n 5.000 euro aan de verplaatsingen met de Rode Duivels.
Hij volgt de Duivels nu al ongeveer vijftien jaar. Voor de trip naar Armenië betaalde de Antwerpenaar 1.070 euro. De laatste wedstrijd die hij miste was die in Polen enkele jaren terug, de eerste wedstrijd onder Aimé Anthuenis. Die wedstrijd eindigde op 1-1.
Bron: Voetbalkrant.com
Geen zin om te scrollenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
[EK 2008 Kwalificatiegroep A]: België heeft het zwaar
Inderdaad. Ik denk dat als de Rode Duivels morgen verliezen, er meer Belgen voor hun televisie zitten te lachen dan dat ze vloeken en tieren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is in Belgie ook niet echt een issue als de Rode Duivels het niet goed doen. Ach, leuk als ze winnen en als ze eens ergens ver raken, zie je hier en daar een vlagje hangen, maar eigenlijk ligt niemand er echt wakker van.
Nu goed, als ik het zo bekijk...quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ze zorgen al voor de eerste excuses op voorhand :
"EEN RUWE VLAKTE MET STROEF GRAS"
De Belgen hebben in Armenië kennis ge-
maakt met het veld waar ze woensdag op
spelen. In het stadion van Jerevan be-
leefden ze volgens Radio 1-journalist
Peter Vandenbempt "hun eerste schrik".
Vandenbempt: "Het veld is een ruwe
vlakte met stroef gras, hard, vol met
hobbels en putten die half gevuld zijn
met een soort steengruis. Rond het ter-
rein ligt een atletiekpiste in goed
ouderwets en weinig buigzaam asfalt."
In de grote tijden van Goethals en Thys lieten ze zelf zelfs bijna nog de boer langskomen om het veld nog even met de traktor te bewerken als ze tegen sterkere ploegen moesten spelen ...quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:17 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nu goed, als ik het zo bekijk...
[afbeelding]
Goh, wat een passie hebben onze zuiderburen toch. Volgens mij lopen ze alleen warm voor bier, bier en nog eens bier.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:14 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik denk dat als de Rode Duivels morgen verliezen, er meer Belgen voor hun televisie zitten te lachen dan dat ze vloeken en tieren.
ik zeg niet dat ze gaan winnen, maar 2 goals krijgen ze zeker niet binnen. Als ze punten verspelen zal het eerder 0-0 zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:05 schreef Ippon het volgende:
Armenie-Belgie: 2-2. Ik zie het zwakke Belgie weer niet winnen. Finland zal ook een te grote opgave zijn voor de rode duivels.
je onderschat dit zwaar. Indien Belgie naar een tornooi gaat wordt er zwaar meegeleefd. Cafes stampvol. Belgie - Rusland op WK 02 op cafe gekeken, indien belgie won 2 gratis vaten, ganse cafe zat afgeladen vol in de voormiddag voor de match. Indien belgie goede resultaten haalt wordt er zeker en vast serieus meegeleefd. Genoeg vb uit het verleden.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze zullen vanavond ook wel allemaal hun landje in het café supporten, wnat er is welgeteld één supporter naar Armenië afgereisd.quote:Op woensdag 6 september 2006 02:35 schreef BramKVO het volgende:
[..]
je onderschat dit zwaar. Indien Belgie naar een tornooi gaat wordt er zwaar meegeleefd. Cafes stampvol. Belgie - Rusland op WK 02 op cafe gekeken, indien belgie won 2 gratis vaten, ganse cafe zat afgeladen vol in de voormiddag voor de match. Indien belgie goede resultaten haalt wordt er zeker en vast serieus meegeleefd. Genoeg vb uit het verleden.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 2. Serbia 1 1 0 0 1 - 0 3 3. Belgium 1 0 1 0 0 - 0 1 4. Kazakhstan 1 0 1 0 0 - 0 1 5. Armenia 0 0 0 0 0 - 0 0 6. Portugal 0 0 0 0 0 - 0 0 7. Azerbaijan 1 0 0 1 0 - 1 0 8. Poland 1 0 0 1 1 - 3 0 |
Ze zijn ondertussen al met z'n zessen!quote:Op woensdag 6 september 2006 09:03 schreef spurs het volgende:
[..]
Ze zullen vanavond ook wel allemaal hun landje in het café supporten, wnat er is welgeteld één supporter naar Armenië afgereisd.
Dat komt omdat Nederland VERPLICHT is goed te spelen, winnen alleen is niet genoeg. Zijj staan immers 6e op de FIFA ranking. Voor de beschamend laag geklasseerde Belgen is elke overwinning meegenomen, die mogen nu alleen dromen van goed spelen.quote:Op woensdag 6 september 2006 02:33 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze gaan winnen, maar 2 goals krijgen ze zeker niet binnen. Als ze punten verspelen zal het eerder 0-0 zijn.
Achja, als ik de reacties lees was NL tegen Luxemburg zeker niet beter dan Belgie tegen Kazachstan, maarja ze winnen uiteindelijk wel.
En wat verandert die interessante uitleg aan het punt van BramKVO?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:52 schreef Ippon het volgende:
[..]
Dat komt omdat Nederland VERPLICHT is goed te spelen, winnen alleen is niet genoeg. Zijj staan immers 6e op de FIFA ranking. Voor de beschamend laag geklasseerde Belgen is elke overwinning meegenomen, die mogen nu alleen dromen van goed spelen.
Ik zeg alleen maar dat dit verschillen in verwachtingen zijn. Als Belgie ook zoo met 1-0 had gewonnen van Luxemburg zouden de Belgen opgetogen zijn.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:11 schreef Heero87 het volgende:
[..]
En wat verandert die interessante uitleg aan het punt van BramKVO?
Denk je dat echt?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat dit verschillen in verwachtingen zijn. Als Belgie ook zoo met 1-0 had gewonnen van Luxemburg zouden de Belgen opgetogen zijn.
Ik denk dat "opgelucht" eerder het juiste woord zou zijn.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat dit verschillen in verwachtingen zijn. Als Belgie ook zoo met 1-0 had gewonnen van Luxemburg zouden de Belgen opgetogen zijn.
Euh ja ..... opgelucht.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:20 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ik denk dat "opgelucht" eerder het juiste woord zou zijn.![]()
Als je zwak speelt en 1-0 wint ben je altijd opgelucht. Veel Nederlanders zullen na de wedstrijd tegen Luxemburg ook opgelucht zijn geweest. Terecht ook. Maar opgelucht wil niet zeggen blij. Als België 1-0 had gewonnen van Kazachstan, hadden de krantenkritieken net zo goed heel scherp geweest.quote:
Toen België daar in maart met 0-2 ging winnen in de debuutinterland van Vandereycken werd hij nochtans aardig afgemaakt in de pers ....quote:Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef Ippon het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee zeggen? Dat Belgie Nederland heeft voorbijgestreefd in de vaart der volkeren?quote:Op woensdag 6 september 2006 16:08 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Als je zwak speelt en 1-0 wint ben je altijd opgelucht. Veel Nederlanders zullen na de wedstrijd tegen Luxemburg ook opgelucht zijn geweest. Terecht ook. Maar opgelucht wil niet zeggen blij. Als België 1-0 had gewonnen van Kazachstan, hadden de krantenkritieken net zo goed heel scherp geweest.
Wat BramKVO zegt, klopt trouwens. Ik heb beide wedstrijden gezien (België - Kazachstan en Luxemburg - Nederland) en qua spelbeeld was er nauwelijks verschil. Ik zou zelfs durven zeggen dat de Belgen net iets 'beter' speelden (het laatste kwartier kregen ze toch kansen bij de vleet), maar dat telt niet in voetbal natuurlijk.
Als jij dat daaruit concludeert, tja...quote:Op woensdag 6 september 2006 18:16 schreef Ippon het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee zeggen? Dat Belgie Nederland heeft voorbijgestreefd in de vaart der volkeren?![]()
Toch best dat we scorende spitsen zoals Vandenbergh in de selectie hebben.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:36 schreef Heero87 het volgende:
Jongens, jongens, wat een kansen. Het had al lang 0-1 moeten zijn.
En Armenie komt steeds meer in de match ...quote:Op woensdag 6 september 2006 19:23 schreef Heero87 het volgende:
Ondertussen is het niveau alweer flink gezakt. 0-1 nog steeds, nog een 25 minuten.
Voel je het ook aankomen?quote:Op woensdag 6 september 2006 19:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En Armenie komt steeds meer in de match ...![]()
Nu maar 's wat laten zien tegen minder zwakke tegenstanders als Portugal, Servie, Finland en Polen ......quote:Op woensdag 6 september 2006 19:52 schreef Clourhide het volgende:
Afgelopen. 0-1 voor België.
Commentaar op Sporza Radio: "Maar het belangrijkste weet u al, namelijk dat de Belgen tóch gewonnen hebben in Armenië..."![]()
Naja, laten we maar gewoon hopen dat het het vertrouwen van de spelers wat heeft opgekrikt.![]()
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 2. Serbia 2 1 1 0 2 - 1 4 3. Belgium 2 1 1 0 1 - 0 4 4. Kazakhstan 2 0 2 0 1 - 1 2 5. Portugal 1 0 1 0 1 - 1 1 6. Azerbaijan 2 0 1 1 1 - 2 1 7. Poland 2 0 1 1 2 - 4 1 8. Armenia 1 0 0 1 0 - 1 0 |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |