abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34563776
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:17 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Firefox trekt zich echt geen fuck aan van rechtermuisknop beveiligingen:
http://upload3.putfile.com/videos/2617353296.avi
tank jou
Opera ook niet maar ik verwachte dat het wmv was
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34564044
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet

bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!

het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
wow vet gaaf Rio toch?
nu die heli nog wel vet gaaf gedaan ja
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  zondag 29 januari 2006 @ 10:33:04 #73
35325 shi
elegance in simplicity
pi_34573128
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet

bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!

het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
cool
zo modeleer ik meestal voor mijn werk, aleen wij spelen vals tegenwoordig. maar voor die tijd was deze shader voor maya een uitkomst

http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/2985.html
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_34575728
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:28 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

lijkt me een leuk effect maar ik kan em niet bekijken @ linux mss een .avitje op putfile.com? (niet als media dan)
ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IE

"fout tijdens het downloaden van codec.."

[ Bericht 11% gewijzigd door Eastwood op 29-01-2006 12:39:14 ]
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_34580112
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:28 schreef Eastwood het volgende:

[..]

ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IE

"fout tijdens het downloaden van codec.."
hmm geen idee welk codec hij gebruikt heeft maar misschien even nemo codec pack installeren?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34580810

mooi stukje design van een vriend van me
pi_34583486
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:28 schreef Eastwood het volgende:

[..]

ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IE

"fout tijdens het downloaden van codec.."
ow, het is Xvid de tegenhanger van DivX (en het omgekeerde qua naam ). Je kan hem hier halen.

Over dat filmpje. Ik zie opeens dat ik een best domme fout heb gemaakt: ik heb de 'achtergrond' op een plane gestopt, maar die staat rechtop, vlak achter de berg met het beeld. Hij had juist op de grond moeten liggen want nu lijkt het inderdaad alsof de achtergrond op een wand is geprojecteerd
Maar ik ga er mee verder en ook de heli ga ik meenemen in het volgende testfilmpje.

Hier staat trouwens een echte mooie uitwerking van die 2,5d techniek! (check het filmpje in de OP) Alhoewel die gozer ook heeeel goed met 2d spul is!
pi_34603852
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:56 schreef Misanthropist het volgende:
[afbeelding]
mooi stukje design van een vriend van me
whehe dies wel funny
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:16 schreef menesis het volgende:
[..blaat..]
Hier staat trouwens een echte mooie uitwerking van die 2,5d techniek! (check het filmpje in de OP) Alhoewel die gozer ook heeeel goed met 2d spul is!
wow da's vet mooi werk van die kerel
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34604923
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:33 schreef shi het volgende:

[..]

cool
zo modeleer ik meestal voor mijn werk, aleen wij spelen vals tegenwoordig. maar voor die tijd was deze shader voor maya een uitkomst

http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/2985.html
Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberen
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_34605202
ik gebruik sketchup

ideaal omdat het makkelijk te leren is, en een mooie bibiliotheek heeft. toch geeft het prof resultaten. het wordt dan ook in veel ontwerp bureaus gebruikt

http://www.sketchup.com/

een demo kun je op deze website downloaden
pi_34605984
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:59 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberen
Bedoel je nu mijn filmpje? Dat kan met 3d max zonder plugins gewoon. Het enige wat je moet doen is de foto als materiaal op een object doen en dan de modifier ' camera map' gebruiken.
pi_34606170
tvp
Calm down, please!
pi_34609949
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:05 schreef menesis het volgende:

[..]

Bedoel je nu mijn filmpje? Dat kan met 3d max zonder plugins gewoon. Het enige wat je moet doen is de foto als materiaal op een object doen en dan de modifier ' camera map' gebruiken.
ok, bedankt.
En dat filmpje van die vriend van je, is dat ook met 3d max gedaan of niet?
Weet het al, antwoord staat op die site
Software: Photoshop, Combustion, XSI
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_34611823
cool, wat zijn nu echt mooie, makkelijke en goeie programma's om een 3d tekening te maken. Zie er wel af en toe wat staan. maarja jullie spreken waarschijnlijk uit ervaring, dus dan krijg je de beste antwoorden:O....!
pi_34612046
Goeie programma's:
-Blender (het is zelfs gratis)
-3D studio max: het is samen met Maya toch wel het meest gebruikte programma. Blur studios werkt alleen maar met 3d max en je zou voor de grap eens op die site moeten kijken, dan weet je meteen wat er allemaal mee kan Het schijnt ook het makkelijkste te leren te zijn en zowiezo zijn er bákken met tutorials voor 3dmax (zonder tutorials kom je nergens!)
-Maya (is wat moeilijker te leren geloof ik)
En cinema 4D wordt ook steeds vaker gebruikt. Ik heb ook met een vroege versie daarvan gewerkt maar ik vond het toen niets.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:45:46 #86
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_34615207
Mijn aller eerste model in 3ds max


Heel blij met het resultaat alleen liggen mijn ambities wat te hoog...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_34615447
Volgens mij bestaat er niet zoiets als ambities die te hoog liggen Nice job!

Dit is mijn laatste creatie:



let niet op de datum op het vat ... die klopt nog niet in de render

[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 30-01-2006 17:35:20 ]
Calm down, please!
pi_34615476
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Mijn aller eerste model in 3ds max
[afbeelding]

Heel blij met het resultaat alleen liggen mijn ambities wat te hoog...
ik dacht al wat ligt er daar op die kast
mja jou ambities dus

verders is ie wel tof hoor
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  maandag 30 januari 2006 @ 16:27:31 #89
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_34616540
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als ambities die te hoog liggen Nice job!

Dit is mijn laatste creatie:

[afbeelding]

let niet op de datum op het vat ... die klopt nog niet in de render
Voor het heden liggen ze te hoog omdat ze gehinderd worden door een gebrek aan kennis en tijd om erin te steken.
Ik wil zoveel maken in 3ds (maw aan inspiratie geen gebrek) maar weet te weinig van 3ds om het te realiseren.
Zeer frustrerend als je zoveel ideeën hebt maar je kan ze niet uitvoeren.

Ach jah, zo blijf ik bezig.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_34616621
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als ambities die te hoog liggen Nice job!

Dit is mijn laatste creatie:

[afbeelding]

let niet op de datum op het vat ... die klopt nog niet in de render
Not Found
The requested URL /temp/fok/«O»preview.jpg was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34617337
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:00 schreef menesis het volgende:
Goeie programma's:
-Blender (het is zelfs gratis)
-3D studio max: het is samen met Maya toch wel het meest gebruikte programma. Blur studios werkt alleen maar met 3d max en je zou voor de grap eens op die site moeten kijken, dan weet je meteen wat er allemaal mee kan Het schijnt ook het makkelijkste te leren te zijn en zowiezo zijn er bákken met tutorials voor 3dmax (zonder tutorials kom je nergens!)
-Maya (is wat moeilijker te leren geloof ik)
En cinema 4D wordt ook steeds vaker gebruikt. Ik heb ook met een vroege versie daarvan gewerkt maar ik vond het toen niets.
thanx, zal vanavond eens ff wat gaan proberen.. en dan ga ik ook actief 3d tekenen
pi_34618683
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:30 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Not Found
The requested URL /temp/fok/«O»preview.jpg was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

opgelost, als het goed is fenks
Calm down, please!
  maandag 30 januari 2006 @ 17:38:44 #93
35325 shi
elegance in simplicity
pi_34618780
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:59 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberen
het is geen programma, maar het is een camera map shader voor mentalray onder autodesk maya
alhoewel ze in het voorbeeld wel realviz magemoddeler gebruiken voor het bepalen van de cameraposities. maar onder 3dmax werkt dit een stuk makkelijkeromdat je in max zelf zonder externe software de camerapositie kan terugberekenen aan de hand van een model.
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:28:31 #94
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_34622454
Alweer een tijdje geleden gemaakt met roomarranger.
http://www.roomarranger.com/



Hij bestaat uit 377 objecten (vierkantjes/balletjes/stangetjes/driehoekjes), ongeveer één dag werk.

[ Bericht 20% gewijzigd door Pinobot op 30-01-2006 19:53:52 ]
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_34622648
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

opgelost, als het goed is fenks
hij's cool
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  maandag 30 januari 2006 @ 19:34:14 #96
35325 shi
elegance in simplicity
pi_34622658
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef Pinobot het volgende:
Alweer een tijdje geleden gemaakt met roomarranger.
http://www.roomarranger.com/

[afbeelding]
leuk man
ze hebben hem ook al tussen de galery staan, serieus leuk
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_34622667
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef Pinobot het volgende:
Alweer een tijdje geleden gemaakt met roomarranger.
http://www.roomarranger.com/

[afbeelding]
geinig
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34623440
Nouja dan moet ik ook maar eens wat showen:


*klik op de afbeelding voor duidelijkere weergave
pi_34623777
zo mijn laatste creatie



(als je er op klikt zie je em anti-aliassed en ja hij is transparant png )
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34623802
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Nouja dan moet ik ook maar eens wat showen:

[afbeelding]
*klik op de afbeelding voor duidelijkere weergave
nice done
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34624560
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Nouja dan moet ik ook maar eens wat showen:

[afbeelding]
*klik op de afbeelding voor duidelijkere weergave
whehehe gaaf man!

doet me sterk denken aan Dire Straights: Money for Nothing - cllip (op z'n Homer's, ofcoz)
Calm down, please!
pi_34684820
stiekeme kick zijn er geen tekenaars meer?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34685500
Ik doe meer animatie... maar ik wil best een filmpje ergens posten
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_34686125
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik gebruik sketchup

ideaal omdat het makkelijk te leren is, en een mooie bibiliotheek heeft. toch geeft het prof resultaten. het wordt dan ook in veel ontwerp bureaus gebruikt

http://www.sketchup.com/

een demo kun je op deze website downloaden
ik gebruik het ook doe jij toevallig ook bouwkunde
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34689524
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik gebruik het ook doe jij toevallig ook bouwkunde
nee , mijn vriend heeft wel bouwkunde gedaan , en bij hem op het bureau gebruiken ze het nu ook.

grappig is dat ik het al jaren gebruik .. en ze daarna op het bureau er ook enthousiast over zijn geworden.. maar arkey asd blijft het hoofdprogramma wat ze gebruiken
pi_34704330
zo ik heb nog een poging gedaan (die een beetje mislukte)



ik snap niet waarom de kleuren er zo errm... simpel uitzien? geen kleurverloop maar een harde lijn? is dit logisch?

EDIT: hoge-kwaliteitsversie hier: http://www.deviantart.com/view/28500997/

[ Bericht 18% gewijzigd door JapyDooge op 02-02-2006 02:43:43 ]
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  donderdag 2 februari 2006 @ 03:21:49 #107
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_34704811


een hele simpele en mijn allereerste (en laatste ) uitgewerkte en fatsoendelijke 3d tekening

"te diep in het glaasje kijken"

met foto geprojecteerd op de bodem van het glas ..heeft een lang leven gehad als zeer effectieve minimalistische wallpaper

overigens gemaakt met lightwave
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_34704823
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 03:21 schreef coz het volgende:
[[url=http://xs66.xs.to/pics/06054/glaasje.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

een hele simpele en mijn allereerste (en laatste ) uitgewerkte en fatsoendelijke 3d tekening

"te diep in het glaasje kijken"

met foto geprojecteerd op de bodem van het glas ..heeft een lang leven gehad als zeer effectieve minimalistische wallpaper

overigens gemaakt met lightwave
whehe dies wel nice tipje: anti aliassing en het glas is wat dun maar verder toppie
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34706370
Ik zou wel graag 3D willen tekenen, maar ik heb geeen idee waar ik moet beginnen. Welke programma's e.d.

Wat kunnen jullie mij aanraden
pi_34706914
Ik zou zeggen 3D Max ... omdat
daarbij zeer doeltreffende tutorials zitten,
er veel tutorials voor online te vinden zijn,
onnoemlijk veel plug-ins ervoor te krijgen zijn,
veel mensen er mee werken,
de mogelijkheden eindeloos zijn.

PS.: m'n postertje (met muzieketende plant) is af

Calm down, please!
pi_34707170
wow die plant
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34708741
vette plant inderdaad..
pi_34708850
dank
Calm down, please!
  donderdag 2 februari 2006 @ 21:12:19 #114
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_34723197
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:52 schreef fokME2 het volgende:
Ik zou wel graag 3D willen tekenen, maar ik heb geeen idee waar ik moet beginnen. Welke programma's e.d.

Wat kunnen jullie mij aanraden
eerst beginnen met 2d en begin dan eens met het concept 3d alvorens te beginnen met het beoefenen ervan .. klinkt heel flauw , en het is niet persoonlijk bedoeld en niet om het een of ander .. maar

de verschillende 3d programma's hebben allemaal een andere interface .. allemaal andere voor/nadelen versus elkander .. en allemaal maken ze 3d tekeningen
(technisch zou het theoretisch mogelijk moeten zijn imho om een nagenoeg exacte tekening te maken door verschillende programma's)

daarnaast kan je het simpel doen en moeilijk doen

simpel voorbeeld een poppetje kun je vanaf een rechthoek uithakken in 3d .. een digitale versie van beeldhouwen .. je kan ook een ruwe vorm maken en steeds strakker en afgewerkter de details doen .. je kan ook eerst een skelet maken , die bekleden met weefsel en spieren en dan een lap huid eroverheen drukken

wil je gewoon eens spelen met 3d , wil je professioneel worden, of gewoon de basis leren en verder gaan ?

wat is dan de basis , geen idee .. ben zelf in het diepe gesprongen
een aantal vrienden zijn af en toe druk met 3d , en na een tijd over hun schouders kijken lijkt het wel tof om er zelf eens mee te spelen

oh en waarom ik zeg , begin eens met 2d .. er zijn natuurlijk tig basisprincipes in de 2 en 3d wereld en in de tekenwereld die vaak terugkomen .. noem eens wat, uhm van (voor,boven,zij)aanzicht tot gradients.. nouja laat ik het anders zeggen : als je een brief wilt schrijven begin je ook niet met de vraag of je het in word of in openoffice moet doen .. begin eens met letters , woorden. zinsopbouw en leestekens .. dan hoe men normaal een brief schrijft en dan hoe dit het best/makkelijkst te doen is in een programma

bottom line , ken je mensen waarbij je een tijd over hun schouders kan meekijken hoe zij 3d tekenen , en soms een vraag tussendoor mag stellen

oh , mooi beknopt .. wat is 3d tekenen

[ Bericht 4% gewijzigd door coz op 02-02-2006 21:18:11 ]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_34730613

Ben maar weer eens begonnen met max, oud werkje aan het afmaken, body lijkt nog nergens op
pi_34735405
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 21:12 schreef coz het volgende:

[..]

eerst beginnen met 2d en begin dan eens met het concept 3d alvorens te beginnen met het beoefenen ervan .. klinkt heel flauw , en het is niet persoonlijk bedoeld en niet om het een of ander .. maar

de verschillende 3d programma's hebben allemaal een andere interface .. allemaal andere voor/nadelen versus elkander .. en allemaal maken ze 3d tekeningen
(technisch zou het theoretisch mogelijk moeten zijn imho om een nagenoeg exacte tekening te maken door verschillende programma's)

daarnaast kan je het simpel doen en moeilijk doen

simpel voorbeeld een poppetje kun je vanaf een rechthoek uithakken in 3d .. een digitale versie van beeldhouwen .. je kan ook een ruwe vorm maken en steeds strakker en afgewerkter de details doen .. je kan ook eerst een skelet maken , die bekleden met weefsel en spieren en dan een lap huid eroverheen drukken

wil je gewoon eens spelen met 3d , wil je professioneel worden, of gewoon de basis leren en verder gaan ?

wat is dan de basis , geen idee .. ben zelf in het diepe gesprongen
een aantal vrienden zijn af en toe druk met 3d , en na een tijd over hun schouders kijken lijkt het wel tof om er zelf eens mee te spelen

oh en waarom ik zeg , begin eens met 2d .. er zijn natuurlijk tig basisprincipes in de 2 en 3d wereld en in de tekenwereld die vaak terugkomen .. noem eens wat, uhm van (voor,boven,zij)aanzicht tot gradients.. nouja laat ik het anders zeggen : als je een brief wilt schrijven begin je ook niet met de vraag of je het in word of in openoffice moet doen .. begin eens met letters , woorden. zinsopbouw en leestekens .. dan hoe men normaal een brief schrijft en dan hoe dit het best/makkelijkst te doen is in een programma

bottom line , ken je mensen waarbij je een tijd over hun schouders kan meekijken hoe zij 3d tekenen , en soms een vraag tussendoor mag stellen

oh , mooi beknopt .. wat is 3d tekenen
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma's werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen ). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma's uit.
pi_34742186
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef menesis het volgende:

[..]

Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma\'s werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen ). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma\'s uit.
Ik kan ook echt niet normaal in 2D tekenen (op papier). Een tekening van mij is vergelijkbaar met een tekening gemaakt door iemand uit groep 4. ja, dit is serieus zo
pi_34755087
Ik kwam bij een vriend een cd'tje tegen met "Poser 6".
IK heb dat maar geinstalleerd maar kan nou niet zeggen dat het echt een geweldig programma is. Om nou mensen te gaan maken in een computer programma Voel me net meneer de rechercheur. Iemand positieve ervaringen mee?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_34755359
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Eastwood het volgende:
Ik kwam bij een vriend een cd\'tje tegen met \"Poser 6\".
IK heb dat maar geinstalleerd maar kan nou niet zeggen dat het echt een geweldig programma is. Om nou mensen te gaan maken in een computer programma Voel me net meneer de rechercheur. Iemand positieve ervaringen mee?
Ikke en zeer positieve ervaringen zelfs

De standaard models van poser zijn redelijk maar zoek eens op www.daz3d.com/
De modellen daar (zoals Victoria V3) zijn echt masterlijk!!! Exporteren naar bijv. .obj format en importeren in Bryce of 3D Max. OF modellen in bijv. Max en importeren naar Poser (custom chars).
Calm down, please!
pi_34755529
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ikke en zeer positieve ervaringen zelfs

De standaard models van poser zijn redelijk maar zoek eens op www.daz3d.com/
De modellen daar (zoals Victoria V3) zijn echt masterlijk!!! Exporteren naar bijv. .obj format en importeren in Bryce of 3D Max. OF modellen in bijv. Max en importeren naar Poser (custom chars).
aaa mooi dus jij zegt dat het zeker de moeite waart is om verder in te verdiepen? Wat zijn jouw ervaringen met de gebruiksvriendelijkheid van het programma?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_34797671
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Eastwood het volgende:

[..]

aaa mooi dus jij zegt dat het zeker de moeite waart is om verder in te verdiepen? Wat zijn jouw ervaringen met de gebruiksvriendelijkheid van het programma?
Gebruikersvriendelijkheid valt een beetje tegen. Je merkt al snel dat het niet zomaar een tooltje is maar een redelijk geavanceerd programma. Er zijn echter wel vrij veel tutorials en add-ons te vinden op het net dus met een beetje inspanning heb je al snel leuke resultaten. Het is GEEN programma voor mensen met een hekel aan tutorials.

De mogelijkheden zijn echter eindeloos wanneer je het onder de knie hebt. Zo eindeloos dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet (bijna elk kootje en spiertje van een gedetailleerd model zijn afzonderlijk te beïnvloeden).

Poser heeft veel presets. Elk model wat je download (bijv. van Daz3D) komt met een standaard set uitdrukkingen en poses. Niet alle poses zijn compatibel met elk ander model.

dit filmpje is bijv. van een amateur (met Poser 4!) http://video.google.com/videoplay?docid=800527472952377580&q=poser

Tegenwoordig zijn er zoveel plugins (zoals lay-over speech waarbij de mond van een model tekst volgt op maat van een sample)
Calm down, please!
pi_34799743
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:21 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[verhaal][/verhaal]
thnx, ik hang er tussen in. Sta open voor de hulp van tutorials, maar voel me zeker niet gebonden om elke stap exact op te volgen. Naar mijn ervaring de manier van het snelst leren. Maar bedankt, ik ga eens wat tuts zoeken
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_34802976
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34803891
een boompje!

en een oudje:

(klik!)
pi_34805476
nice zo ver ben ik nog lang niet
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34808760
Ik zit er nog aan te denken om een soort filmpje van dat boompje te maken. Zo'n versnelde weergave van de 4 seizoenen zeg maar. Alleen moet ik FF zien hoe ik die blaadjes het best kan laten wegwaaien en laten groeien....... (iets met particles denk ik )
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:25:27 #128
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_34816518
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef menesis het volgende:

[..]

Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma\'s werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen ). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma\'s uit.
ik las de eerste paar keer over het woordje niet heen
dat bedoelde ik dus juist voor de paar overeenkomende dingen .. profiel , kleurgebruik , compositie .
maargoed .. het was ook maar een los gesproken postje .. kan zelf niet goed 2d , noch isometrisch noch 3d tekenen ...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_34843472
wipje

EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34848871
srry voor de gele kikker daarom hierbij een verder wipje van TinyPic



EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_35138529
dood?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_35140489


moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
pi_35140813
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]

moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Dies wel nice Doet me aan zo'n rollercoastertycoon treintje denken
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_35142821
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]

moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Booleans to the rescue!

geinig man
Calm down, please!
pi_35145400
hee vet, Blender is er ook voor de Mac. Die ga ik thuis even downloaden
pi_35151239
Ik weet niet in hoeverre de fokkers op tweakers in het 3d topic kijken, maar ik post het hier ook maar:

ik wilde al een tijd de onderwater lichteffecten van finding nemo namaken. Ik probeerde het eerst de hele tijd met een spotlight met een geanimeerde projector map (dus dan is het een soort beamer) maar dat gaf nooit het gewenste resultaat.
Nu ben ik sinds kort begonnen met mental ray en meteen heb ik het water probleem weten op te lossen

Naar mijn idee komt dit vrij precies overeen met het water uit finding nemo!

klik hier voor een filmpje (divX 6)
(rendertijd dik een uur en dan te bedenken dat volumelight nog uit staat!)
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:19:18 #137
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_35151561
ik had gister nog een topic geopend over een programmaatje: Sketchup.
Had dit topic niet eens gezien
sketchup
Kan je ook wel geinige dingen mee. Heel makkelijk programma is het
klein voorbeeldje:
Signature.
pi_35151687
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:19 schreef eer-ik het volgende:
ik had gister nog een topic geopend over een programmaatje: Sketchup.
Had dit topic niet eens gezien
sketchup
Kan je ook wel geinige dingen mee. Heel makkelijk programma is het
klein voorbeeldje:
[afbeelding]
Grappig, eens proberen Doet me denken aan een programma a-la Davilex Tuinontwerper (de stijl van renderen)
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:09 schreef menesis het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de fokkers op tweakers in het 3d topic kijken, maar ik post het hier ook maar:

ik wilde al een tijd de onderwater lichteffecten van finding nemo namaken. Ik probeerde het eerst de hele tijd met een spotlight met een geanimeerde projector map (dus dan is het een soort beamer) maar dat gaf nooit het gewenste resultaat.
Nu ben ik sinds kort begonnen met mental ray en meteen heb ik het water probleem weten op te lossen
[afbeelding]
Naar mijn idee komt dit vrij precies overeen met het water uit finding nemo!

klik hier voor een filmpje (divX 6)
(rendertijd dik een uur en dan te bedenken dat volumelight nog uit staat!)
Wow nice! Lijkt er idd op!
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:10:44 #139
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_35155282
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:35 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

lol ja resizen ergens mee? (Jasc Animation Shop ofzo?)

iemand een idee hoe je zoiets makkelijk maakt?
[afbeelding]
wat ik nu doe is 1 paal tekenen, dmv 2 blokjes op invert de schuine hoekjes eraf halen en een latje erachter, daarna iedere paal kopieren mss is het wel de snelste manier hoor of?
je kan de paaltjes ook door array laten genereren
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_35155807
of 'snapshot'
(dan laat je 1 paatlje over een line bewegen, vervolgens kies je snapshot en dan kun je aangeven om de hoveel frames hij een snapshot moet maken en dan zie je een rij paaltjes op je getekende lijn.)

Kun je met array dan ook makkelijk een rij paaltjes in een kronkel neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')