opzich wel interessant dus, heb hier alleen geen linux bak staanquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:45 schreef Skinkie het volgende:
Het is open source, heeft verschillende renders en draait net als Maya onder Linux. Ik heb niet meer nodig
niet echt vergelijkbaar met max dusquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:46 schreef JapyDooge het volgende:
even voor de duidelijkheid: er is ook een windowsversie
blender is wel nice en met een simpele tutorial heb je het in een uurtje of twee wel door
toch wel hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:49 schreef idiotforaliving het volgende:
[..]
niet echt vergelijkbaar met max dus
nicequote:
nooit mee gewerktquote:Op zaterdag 28 januari 2006 03:15 schreef Skinkie het volgende:
In Blender is de IPO editor ook best leuk
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:36 schreef Omkron het volgende:
Voor een animatie moeten je modellen(of de camera) bewegen. Messiah is zo'n programma waarin je dat erg goed kunt doen. Heeft iemand hier ervaring mee? De berichten waren volgens mij nogal lovend.. maar ik heb me er nog niet in verdiept.
projectmessiah.com <- hier staan video demo's/tutorials van het programma
Blender is verbazingwekkend complex voor opensource software!![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
lol jaquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:31 schreef Jump het volgende:
[..]
[afbeelding]
Spijtig dat die te breed is voor avatar
lijkt me een leuk effect maar ik kan em niet bekijken @ linuxquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet
bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!
het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
waarom uit twee blokjes??quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:35 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol jaresizen ergens mee? (Jasc Animation Shop ofzo?)
iemand een idee hoe je zoiets makkelijk maakt?
[afbeelding]
wat ik nu doe is 1 paal tekenen, dmv 2 blokjes op invert de schuine hoekjes eraf halen en een latje erachter, daarna iedere paal kopierenmss is het wel de snelste manier hoor
of?
hmm ja eens proberenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:30 schreef shi het volgende:
[..]
waarom uit twee blokjes??
okay ik gebruik geen max, maar ik zal helaas wel moetten over een tijdjegezien alias is overgenomen door autodesk, maarokay
als je nou gewoon een blokje in langwerpig scaled, deze door de lenngte loopsplit en dan nog eenkeer in de breete loopsplit, dan de vertices van de middelste horizontale tij omhoog verplaatst tot op de hoogte van waar je de punt wilt hebben en dan de bovenste verticed naar het midden toe scaled?
en dan een latje erachter
of snap ik nu de vraag niet
Firefox trekt zich echt geen fuck aan van rechtermuisknop beveiligingen:quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:28 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lijkt me een leuk effect maar ik kan em niet bekijken @ linuxmss een .avitje op putfile.com? (niet als media dan)
tank jouquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Firefox trekt zich echt geen fuck aan van rechtermuisknop beveiligingen:
http://upload3.putfile.com/videos/2617353296.avi
wow vet gaafquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet
bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!
het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
coolquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet
bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!
het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IEquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:28 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lijkt me een leuk effect maar ik kan em niet bekijken @ linuxmss een .avitje op putfile.com? (niet als media dan)
hmm geen idee welk codec hij gebruikt heeft maar misschien even nemo codec pack installeren?quote:Op zondag 29 januari 2006 12:28 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IE
"fout tijdens het downloaden van codec.."![]()
ow, het is Xvid de tegenhanger van DivX (en het omgekeerde qua naamquote:Op zondag 29 januari 2006 12:28 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IE
"fout tijdens het downloaden van codec.."![]()
whehe dies wel funnyquote:Op zondag 29 januari 2006 14:56 schreef Misanthropist het volgende:
[afbeelding]
mooi stukje design van een vriend van me
wow da's vet mooi werk van die kerelquote:Op zondag 29 januari 2006 16:16 schreef menesis het volgende:
[..blaat..]
Hier staat trouwens een echte mooie uitwerking van die 2,5d techniek! (check het filmpje in de OP) Alhoewel die gozer ook heeeel goed met 2d spul is!
Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberenquote:Op zondag 29 januari 2006 10:33 schreef shi het volgende:
[..]
cool
zo modeleer ik meestal voor mijn werk, aleen wij spelen vals tegenwoordig. maar voor die tijd was deze shader voor maya een uitkomst
http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/2985.html
Bedoel je nu mijn filmpje? Dat kan met 3d max zonder plugins gewoon. Het enige wat je moet doen is de foto als materiaal op een object doen en dan de modifier ' camera map' gebruiken.quote:Op maandag 30 januari 2006 08:59 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberen![]()
ok, bedankt.quote:Op maandag 30 januari 2006 10:05 schreef menesis het volgende:
[..]
Bedoel je nu mijn filmpje? Dat kan met 3d max zonder plugins gewoon. Het enige wat je moet doen is de foto als materiaal op een object doen en dan de modifier ' camera map' gebruiken.
ik dacht alquote:Op maandag 30 januari 2006 15:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Mijn aller eerste model in 3ds max
[afbeelding]
Heel blij met het resultaat alleen liggen mijn ambities wat te hoog...
Voor het heden liggen ze te hoog omdat ze gehinderd worden door een gebrek aan kennis en tijd om erin te steken.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als ambities die te hoog liggenNice job!
Dit is mijn laatste creatie:
[afbeelding]
let niet op de datum op het vat ... die klopt nog niet in de render
Not Foundquote:Op maandag 30 januari 2006 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als ambities die te hoog liggenNice job!
Dit is mijn laatste creatie:
[afbeelding]
let niet op de datum op het vat ... die klopt nog niet in de render
thanx, zal vanavond eens ff wat gaan proberen.. en dan ga ik ook actief 3d tekenenquote:Op maandag 30 januari 2006 14:00 schreef menesis het volgende:
Goeie programma's:
-Blender (het is zelfs gratis)
-3D studio max: het is samen met Maya toch wel het meest gebruikte programma. Blur studios werkt alleen maar met 3d max en je zou voor de grap eens op die site moeten kijken, dan weet je meteen wat er allemaal mee kanHet schijnt ook het makkelijkste te leren te zijn en zowiezo zijn er bákken met tutorials voor 3dmax (zonder tutorials kom je nergens!)
-Maya (is wat moeilijker te leren geloof ik)
En cinema 4D wordt ook steeds vaker gebruikt. Ik heb ook met een vroege versie daarvan gewerkt maar ik vond het toen niets.
opgelost, als het goed isquote:Op maandag 30 januari 2006 16:30 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Not Found
The requested URL /temp/fok/«O»preview.jpg was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
het is geen programma, maar het is een camera map shader voor mentalray onder autodesk mayaquote:Op maandag 30 januari 2006 08:59 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberen![]()
hij's coolquote:Op maandag 30 januari 2006 17:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
opgelost, als het goed isfenks
leuk manquote:Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef Pinobot het volgende:
Alweer een tijdje geleden gemaakt met roomarranger.
http://www.roomarranger.com/
[afbeelding]
geinigquote:Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef Pinobot het volgende:
Alweer een tijdje geleden gemaakt met roomarranger.
http://www.roomarranger.com/
[afbeelding]
nice donequote:Op maandag 30 januari 2006 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Nouja dan moet ik ook maar eens wat showen:
[afbeelding]
*klik op de afbeelding voor duidelijkere weergave
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |