Als de Fransen hun overige (2) wedstrijden winnen plaatsen ze zich gewoon.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:04 schreef trepper het volgende:
Ik denk dat we liever in deze positie zitten dan in de positie van Frankrijk op het moment.
Het scorend vermogen is sowieso echt dramatisch onder Van Basten en da's ook het bewijs dat er qua tactiek voorin iets niet klopt... Maar goed, echt iedereen ziet dat behalve dat duo op de bankquote:Op zondag 14 oktober 2007 10:32 schreef thewishmaster het volgende:
Het is gewoon bedroevend om te zien dat Nederland in deze groep in 9 wedstrijden pas 11 keer heeft gescoord. Desondanks moet het toch mogelijk zijn om 7 punten in drie wedstrijden te halen, eventueel kun je dan uit tegen Wit-Rusland nog gelijk spelen.
Er is ook nog niet veel aan de hand, het blijft alleen ongelofelijk frustrerend om naar een Nederlands Elftal te moeten kijken wat veel beter kan maar door tactisch onbenul en een gebrek aan anticipatievermogen van de bondscoach(es) chronisch onder de maat presteert....quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:40 schreef thewishmaster het volgende:
Ik denk wel dat Ippon gelijk heeft dat er nog niet zoveel aan de hand is. Ik zie Bulgarije ook niet direct 6 punten halen in die twee wedstrijden tegen Albanië en Roemenië.
Als ik het spelersmateriaal zie (met name middenveld en aanval), dan begrijp ik inderdaad ook niet dat het Nederlands elftal in deze groep niet gewoon bovenaan staat. Het erge is nog dat van Basten op deze manier na het EK waarschijnlijk naar mijn favoriete club Ajax komt, dan ben ik na al die jaren nog niet van hem verlostquote:Op zondag 14 oktober 2007 10:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is ook nog niet veel aan de hand, het blijft alleen ongelofelijk frustrerend om naar een Nederlands Elftal te moeten kijken wat veel beter kan maar door tactisch onbenul en een gebrek aan anticipatievermogen van de bondscoach(es) chronisch onder de maat presteert....
Als je kijkt naar het aantal spelers in Oranje die bij de absolute topclubs in Europa spelen, dan is het echt onbegrijpelijk:quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als ik het spelersmateriaal zie (met name middenveld en aanval), dan begrijp ik inderdaad ook niet dat het Nederlands elftal in deze groep niet gewoon bovenaan staat.
Ah, jij pleit voor Drenthe in Oranje begrijp ik?quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:34 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het aantal spelers in Oranje die bij de absolute topclubs in Europa spelen, dan is het echt onbegrijpelijk:
- ManUnited (1x)
- Liverpool (2x)
- Arsenal (1x)
- Real Madrid (3x)
- AC Milan (1x)
Acht spelers (eigenlijk 10 want 1 speelt bij Bayern maar wordt niet opgeroepen en 1 die bij Hamburg onder zijn niveau speelt) maar liefst. Met 1 vinger in de neus had Oranje dik bovenaan moeten staan.
Ja hoor. Nederland moet met zijn vingers in de neus alle wedstrijden winnen. Pfff, wordt een beetje moe van dit soort onzin. Geen enkel land wint gemakkelijk zijn wedstrijden maar Nederland met een aardig team (absoluut geen topteam zoals de meeste willen doen geloven) moet maar even alles makkelijk winnen. Als Nederland zich plaatst (waar het naar uit ziet) hebben ze het gewoon goed gedaan (al is het spel niet om over naar huis te schrijven).quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:34 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het aantal spelers in Oranje die bij de absolute topclubs in Europa spelen, dan is het echt onbegrijpelijk:
- ManUnited (1x)
- Liverpool (2x)
- Arsenal (1x)
- Real Madrid (3x)
- AC Milan (1x)
Acht spelers (eigenlijk 10 want 1 speelt bij Bayern maar wordt niet opgeroepen en 1 die bij Hamburg onder zijn niveau speelt) maar liefst. Met 1 vinger in de neus had Oranje dik bovenaan moeten staan.
Robben/Van Nistelrooij/Sneijder, zijn er 3 dacht ik.quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, jij pleit voor Drenthe in Oranje begrijp ik?
En hoeveel daarvan zijn verdedigers...?quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:34 schreef Ippon het volgende:
[..]
- ManUnited (1x)
- Liverpool (2x)
- Arsenal (1x)
- Real Madrid (3x)
- AC Milan (1x)
Die tellen niet mee volgens de meesten. Het is makkelijker te brullen over de 5 spitsen (waar je er maar 1 of 2 kunt opstellen) en over de 6 middenvelders (allemaal aanvallend ingesteld). Het is duidelijk. Verdedigend gezien is Oranje gewoon een middelmatig team. En als je verdediging middelmatig dan kun je geen topteam zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:39 schreef Doc het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan zijn verdedigers...?
Nee ... Real Madrid = 3 Nederlanders = Sneijder, Van Nistelrooij en Robben.quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, jij pleit voor Drenthe in Oranje begrijp ik?
Toch krijgt Nederland maar weinig doelpunten tegen. Het is juist de aanval waar het aan schort.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Die tellen niet mee volgens de meesten. Het is makkelijker te brullen over de 5 spitsen (waar je er maar 1 of 2 kunt opstellen) en over de 6 middenvelders (allemaal aanvallend ingesteld). Het is duidelijk. Verdedigend gezien is Oranje gewoon een middelmatig team. En als je verdediging middelmatig dan kun je geen topteam zijn.
Dat is dus de opvallende tegenstelling, verdedigend zijn we middelmaat maar we krijgen weinig goals tegen en aanvallend zijn we wereldklasse in potentie maar we scoren niet....quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:42 schreef Ippon het volgende:
[..]
Toch krijgt Nederland maar weinig doelpunten tegen. Het is juist de aanval waar het aan schort.
Aanval is ook afhankelijk van het blok achterin. Er komt geen back aan de achterlijn, sowieso geen dreiging van achteruit. Daarom is het veel te statisch en creeer je geen man meer situatie. Daarom begrijp ik het selecteren van Emanuelson wel. Is verdedigend zwak maar voegt aanvallend wel iets toe (alhoewel hij momenteel niet in zijn beste vorm is).quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:42 schreef Ippon het volgende:
[..]
Toch krijgt Nederland maar weinig doelpunten tegen. Het is juist de aanval waar het aan schort.
Idd, dat risicoloze geschuif achterin helpt de aanval niet. Verder is wel schrijnend zichtbaar hoe weinig creatief vermogen Nederland heeft, zeker als van Persie en Sneijder niet meedoen. Dan kun je nog zo'n goede afmakers hebben, ze moeten wel in stelling worden gebracht. Van mij had gisteren trouwens Babel mogen starten ipv Robben.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Aanval is ook afhankelijk van het blok achterin. Er komt geen back aan de achterlijn, sowieso geen dreiging van achteruit. Daarom is het veel te statisch en creeer je geen man meer situatie. Daarom begrijp ik het selecteren van Emanuelson wel. Is verdedigend zwak maar voegt aanvallend wel iets toe (alhoewel hij momenteel niet in zijn beste vorm is).
Zekers, maar daarom zou Oranje weer 'simpel' moeten gaan voetballen .... dus 4-4-2.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:56 schreef Mark het volgende:
[..]
Verder is wel schrijnend zichtbaar hoe weinig creatief vermogen Nederland heeft, zeker als van Persie en Sneijder niet meedoen. Dan kun je nog zo'n goede afmakers hebben, ze moeten wel in stelling worden gebracht.
Wat is jouw opstelling dan met 4-4-2 ?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Zekers, maar daarom zou Oranje weer 'simpel' moeten gaan voetballen .... dus 4-4-2.
En Albanië mist vervolgens nog een penalty.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:34 schreef borisz het volgende:
Berbatov maakt er 1-1 van.
Sukkelsquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:36 schreef Pool het volgende:
[..]
En Albanië mist vervolgens nog een penalty.![]()
Hij kon niet meer op dat been lopen na de wedstrijd dus lijkt me welquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:40 schreef jmac het volgende:
Is de blessure van van persie ernstig?
luxemburg is lastig hoor..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:12 schreef BonJovi het volgende:
Moet te doen zijn
Dat hoop ik ook, alleen Italië heeft aan een gelijkspel genoeg in Glasgow, ik zie ze dat wel doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:50 schreef Paaskonijn het volgende:
1. Zwitserland
2. Oostenrijk
3. Duitsland
4. Griekenland
5. Roemenië
6. Polen
7. Portugal
8. Frankrijk
9. ItaliëSchotland
10. Noorwegen
11. Tsjechië
12. Kroatië
13. Rusland
14. Zweden
15. Spanje
16. Nederland
Ik zie een poule van Nederland met Noorwegen, Polen en Oostenrijk of Griekenland wel zitten.quote:International Football Results 1872-present - www.world-results.net
2007-10-17 - UEFA Coefficients
Following tonight's interesting qualification matches here are the latest coefficients:
1. Croatia - 2.50
2. Netherlands - 2.50
3. Sweden - 2.35
4. Romania - 2.32
5. Germany - 2.30
6. Italy - 2.30
7. England - 2.29
8. Czech Republic - 2.27
9. Portugal - 2.21
10. Poland - 2.18
11. France - 2.14
12. Spain - 2.10
13. Greece - 2.09
14. Russia - 2.00
15. Serbia - 1.91
16. Norway - 1.90
17. Turkey - 1.86
18. Ukraine - 1.86
19. Switzerland* - 1.80
20. Denmark - 1.77
21. Scotland - 1.76
22. Israel - 1.75
23. Bulgaria - 1.70
24. Slovakia - 1.64
25. Ireland - 1.57
26. Finland - 1.50
27. Austria* - 1.50
28. Bosnia and Herzegovina - 1.38
29. Northern Ireland - 1.30
30. Hungary - 1.30
31. Belgium - 1.23
32. Slovenia - 1.10
33. Albania - 1.09
34. Latvia - 1.09
35. Wales - 1.05
36. Lithuania - 1.00
37. Estonia - 0.91
38. Macedonia - 0.91
39. Cyprus - 0.90
40. Georgia - 0.87
41. Belarus - 0.85
42. Armenia - 0.73
43. Moldova - 0.67
44. Liechtenstein - 0.65
45. Iceland - 0.57
46. Azerbaijan - 0.40
47. Malta - 0.40
48. Kazakhstan - 0.33
49. Andorra - 0.23
50. Luxembourg - 0.13
51. Faroe Islands - 0.05
52. San Marino - 0.00
53. Montenegro - 0.00
Following Germany's thrashing at home to the Czech Republic, the new leader is Croatia by virtue of having the better qualification record in the current campaign than the Netherlands. Romania have also made a big move upwards. If we assume the current likely qualifiers for the 2008 European Championship, here's the seedings:
Austria
Croatia
Greece
Switzerland
Germany
Netherlands
Romania
Sweden
Czech Republic
Italy
Poland
Portugal