abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:49:05 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34519765
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:47 schreef Slarioux het volgende:
Dat gebeurt toch al jaren? Het was altijd publiek geheim onder medici dacht ik.
Het zal vast niet iets nieuws zijn inderdaad.
pi_34519804
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:47 schreef Slarioux het volgende:
Dat gebeurt toch al jaren? Het was altijd publiek geheim onder medici dacht ik.
maakt dat het acceptabeler dat het al jaren gebeurd
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34520326
Dit is net zo schandalig als rijlessen. Ik heb als fietsende verkeersdeelnemer ook geen toestemming gegeven dat er lesauto's bij mij in de buurt mogen rijden, en toch doen ze het.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:05:04 #219
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34520370
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:04 schreef thabit het volgende:
Dit is net zo schandalig als rijlessen. Ik heb als fietsende verkeersdeelnemer ook geen toestemming gegeven dat er lesauto's bij mij in de buurt mogen rijden, en toch doen ze het.
Op basis van welke overeenkomst neem jij deel aan het fietsverkeer?
pi_34520453
quote:
wat een vergelijking

pi_34520455
quote:
Wat een vergelijking ...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:07:26 #222
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34520464
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:47 schreef Yorrit het volgende:

[..]

nouja je hebt er niet met toestemming gedrogeerd. tijdens een operatie wordt je wel met toestemming gedrogeerd
maar ik begrijp wat je bedoelt
Dus als ik met een meid ga zuipen en zij valt bewusteloos neer, dan maar ik haar neuken?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34520590
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:07 schreef Aarde het volgende:

[..]

wat een vergelijking
Nou ja, ik word wel gebruikt als oefenobject voor die rijles.
pi_34520643
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:11 schreef thabit het volgende:

[..]

Nou ja, ik word wel gebruikt als oefenobject voor die rijles.
je logica ....

pi_34520727
Ik vind dit eigenlijk niet zoon probleem.. Als mij vantevoren werd gevraagd of ik het oke vond dat mensen op me oefenen zou ik waarschijnlijk nee zeggen, ik vind het geen prettig idee. En dat terwijl ik weet dat het niet schadelijk is, het enige wat ik vervelend vind is het idee van een aantal mensen aan me zitten, als je dat idee dus weg neemt, door het me simpelweg niet te vertellen Wat is er dan nog mis mee?
pi_34520855
Ik heb liever dat iemand in m'n aars wroet terwijl ik onder verdoving ben en er dus niks van merk dan dat iemand tijdens z'n rijles eventjes getoetst wordt op z'n vaardigheid met het risico dat-ie mij overhoop rijdt.
pi_34520897
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:18 schreef thabit het volgende:
Ik heb liever dat iemand in m'n aars wroet terwijl ik onder verdoving ben en er dus niks van merk dan dat iemand tijdens z'n rijles eventjes getoetst wordt op z'n vaardigheid met het risico dat-ie mij overhoop rijdt.
wat een offtopic geleuter

modjes doe uw werk

mooooooooooooood power

pi_34521390
Laat ik eens even wat ehiek hier op los laten, en dan in de wetenschappelijke zin;

Toen het nog niet bekend was.

Worden mensen er slechter van?: De patienten niet, want achteraf merken die er niks van. De doctoren wel, want die moeten het stiekem doen.
Worden mensen er beter van?: Ja, de co-assistenten doen ervaring op waarmee ze later mensen kunnen helpen.

Het ervaring op doen is echter een duidelijk zwaarwegender factor.

Nu het bekend is worden mensen er wel slechter van want ze weten het, bovendien is het vertrouwen nu zoek. In de praktijk zal bijna niemand toestemmen om dit te laten gebeuren, daarom juist gebeurde het stiekem zodat de studenten wel ervaring op konden doen. Kortom, hiervoor was het niet een heerlijke situatie maar in feite wel een goede. Hierna zijn er alleen maar verliezers. Kortom, deze studente had beter moeten weten en haar mond moeten houden.
pi_34521472
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:31 schreef Scheepschroef het volgende:
Laat ik eens even wat ehiek hier op los laten, en dan in de wetenschappelijke zin;

Worden mensen er slechter van?: De patienten niet, want achteraf merken die er niks van. De doctoren wel, want die moeten het stiekem doen.
Worden mensen er beter van?: Ja, de co-assistenten doen ervaring op waarmee ze later mensen kunnen helpen.

Nu het bekend is worden mensen er wel slechter van want ze weten het, bovendien is het vertrouwen nu zoek. In de praktijk zal bijna niemand toestemmen om dit te laten gebeuren, daarom juist gebeurde het stiekem zodat de studenten wel ervaring op konden doen. Kortom, hiervoor was het niet een heerlijke situatie maar in feite wel een goede. Hierna zijn er alleen maar verliezers. Kortom, deze studente had beter moeten weten en haar mond moeten houden.
medische ethiek wat jij daar neerzet? het is een hoop onzin.

pi_34521554
quote:
Kortom, deze studente had beter moeten weten en haar mond moeten houden.
Geneeskundestudentes zijn dan over het algemeen ook wel hele domme dozen.
pi_34521780
Nou ik moet er niet aan denken...
Ben tenslotte geen oefenpop
Het van te voren vragen is wel zo netjes, dan ligt het bij jou of je ermee instemt of niet

Nu vind ik het weinig respect hebben voor de persoon zelf
Wat al eerder iemand aangaf in deze topic..laten ze lekker op elkaar oefenen
Salsa Española
pi_34521792
quote:

Dus jij vind het goed dat studenten ongevraagd in mensen mogen te friemelen? Ten eerste worden er in ieder geval de studenten er minder van, lees de op maar. Vele studenten zitten er nogal mee.

Volgens jou logica mag jij mijn zus bespieden als ze aan het douchen is. En als mijn buurman jou door het raam ziet kijken, zeg jij: "Buurman van MrBean, het is jouw schuld, want als jij het niet aan het licht had gebracht was er niks gebeurd"

Kortom: deze studente is moedig bezig.
pi_34521841
quote:
ga eens filosofie studeren, en kom dan nog maar een keer terug.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:42:43 #234
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34521842
trouwens in de eed staat ook dat ze zich op de best mogelijke manier moeten inzetten voor patient en dat ze een beroepsgeheim hebben.

onderzoek op een patient is dus goed voor de patient, dus hij overtreed zijn eed niet ...
De wereld is op hol geslagen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:43:19 #235
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34521859
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef 1ofthefew het volgende:
trouwens in de eed staat ook dat ze zich op de best mogelijke manier moeten inzetten voor patient en dat ze een beroepsgeheim hebben.

onderzoek op een patient is dus goed voor de patient, dus hij overtreed zijn eed niet ...
Onderzoek door studenten heeft geen toegevoegde waarde voor de patient.
pi_34521872
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef 1ofthefew het volgende:

4 studenten aan je poes laten snuffelen is goed voor de patient?
pi_34521895
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oh, jij drukt het wat netter uit.
pi_34521907
quote:

[..]

Jij zou liever geopereerd worden door iemand die helemaal nog nooit geoefend heeft?
pi_34521934
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Jij zou liever geopereerd worden door iemand die helemaal nog nooit geoefend heeft?
Ja, inderdaad, dat zegt ze.

Ze kunnen ook oefenen op mensen waar ze wél toestemming voor hebben.
pi_34521960
quote:

[..]

daarbij kun je je vraagtekens zetten als je groepjes studenten laat voelen terwijl de patient onder narcose is en hier niet van op de hoogte wordt gesteld... zeker als het puur educatie is en de patient dus - zoals in topic titel - als proefpop wordt gebruikt.

vrijdag 27 januari 2006 @ 16:46:20 #241
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34521968
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Lezen. Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Verder heb ik in de regel geen bezwaar tegen aanwezigheid/behandeling van/door studenten wanneer het gevraagd wordt. Daarnaast worden operaties voor een groot deel uitgevoerd door chirurgen in opleiding. Degene die zich aan jou voorstelt als de chirurg kun je eerder zien als een manager.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:46:58 #242
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34522000
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:14 schreef Bob. het volgende:
Ik vind dit eigenlijk niet zoon probleem.. Als mij vantevoren werd gevraagd of ik het oke vond dat mensen op me oefenen zou ik waarschijnlijk nee zeggen, ik vind het geen prettig idee. En dat terwijl ik weet dat het niet schadelijk is, het enige wat ik vervelend vind is het idee van een aantal mensen aan me zitten, als je dat idee dus weg neemt, door het me simpelweg niet te vertellen Wat is er dan nog mis mee?
Je man gaat vreemd en zegt het niet dus is het goed. Ik schiet iemand neer en niemand komt er achter dat ik het was dus is het goed.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34522054
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:18 schreef thabit het volgende:
Dat komt bijna nooit voor. Een lesauto die een ernstig ongeluk veroorzaakt.
pi_34522119
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:48 schreef MrBean het volgende:

[..]

de analogie is ook slecht gekozen. niet op ingaan vink. zinloze discussie.

pi_34522271
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:48 schreef MrBean het volgende:

[..]

Komt het dan wel vaak voor dat een student het edele gestel van een patient sloopt?
pi_34522278
Erg dat zoiets gebeurt zeg .
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:55:05 #247
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34522340
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Lezen. Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Verder heb ik in de regel geen bezwaar tegen aanwezigheid/behandeling van/door studenten wanneer het gevraagd wordt. Daarnaast worden operaties voor een groot deel uitgevoerd door chirurgen in opleiding. Degene die zich aan jou voorstelt als de chirurg kun je eerder zien als een manager.
en jij bent representatief voor alle vrouwen/patienten/vrouwen met een afwijking daaronder
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:56:50 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34522435
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:55 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

en jij bent representatief voor alle vrouwen/patienten/vrouwen met een afwijking daaronder
Vast niet, maar ik ben vast ook niet de enige.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:02:21 #249
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_34522641
Wat een naar bericht .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_34522654
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:46 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je man gaat vreemd en zegt het niet dus is het goed. Ik schiet iemand neer en niemand komt er achter dat ik het was dus is het goed.
eerlijk zijn is ten alle tijde belangrijk idd. ookal kan de arts het nog zo onschuldig vinden. het gaat niet om zijn beleving, maar om de beleving van de patient. die wil gewoon eerlijk behandeld worden ipv dat er tegen hem gelogen wordt, of dat er dingen verzwegen worden. de waarheid is immers de hele waarheid, en niet alleen hetgeen de patient vraagt.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_34522810
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:53 schreef thabit het volgende:

[..]

Komt het dan wel vaak voor dat een student het edele gestel van een patient sloopt?
Nee, maar er is ook nog zoiets als lichamelijke integriteit. Mensen vinden het sowieso al niet leuk als je je vinger in hun kont blijkt te stoppen tijdens narcose, ongevraagd, om op te testen. Dus daar gaat je vergelijking met rijles al mank.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:11:15 #252
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34522968
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vast niet, maar ik ben vast ook niet de enige.
goed discussie-argument
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:12:24 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34523011
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:11 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

goed discussie-argument
Jouw uit de lucht gegrepen conclusies, dat zijn pas argumenten.
pi_34523111
quote:
Er zeggen heus voldoende mensen 'ja', als je het vraagt. En al stemden er onvoldoende mensen in, er is geen excuus voor ongewenst een lichaam binnendringen.
Juist helemaal mee eens
Mijn huisarts flikte dus ook zo'n geintje bij een vemoedelijke blindedarm ontsteking....
Zonder even in te lichten wat er ging gebeuren.
Later in het ziekenhuis namen ze netjes de moeite het eers even uit te leggen (ok was te laat)
Maar na opname dus ook gevraagd of arts in opleiding onderzoek mocht verrichten.
En waarom niet?

Maar zonder toestemming een licjhaam binnendringen.

Och de patient is bewusteloos....dus mag het? of moet het zijn Ach het slachtoffer is bewusteloos dus stop ik "hem" er maare even in
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34523135
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:11 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

goed discussie-argument
Dat ze niet representatief zou zijn is ook geen reden om maar zonder toestemming in iemand te wroeten.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:17:13 #256
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34523197
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jouw uit de lucht gegrepen conclusies, dat zijn pas argumenten.
ik probeer een oorzaak te zoeken.
Als je logisch nadenkt doen ze die onderzoeken onder narcose omdat het een goed leermoment is voor leerlingen. ongevraagd, maar je moet het toch leren.

jij en anderen doen net alsof ze patienten met opzet onder narcose brengen om een of ander sexueel ritueel uit te voeren ...
pi_34523320
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:17 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik probeer een oorzaak te zoeken.
Als je logisch nadenkt doen ze die onderzoeken onder narcose omdat het een goed leermoment is voor leerlingen. ongevraagd, maar je moet het toch leren.
Dan kun je net zo goed wachten op mensen die het wél willen. Dat lijkt me wel zo netjes.
pi_34523360
Je merkt er gelukkig niets van.
*Klik als je durf* Niet klikken als je snel bang bent!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')