Het zal vast niet iets nieuws zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:47 schreef Slarioux het volgende:
Dat gebeurt toch al jaren? Het was altijd publiek geheim onder medici dacht ik.
maakt dat het acceptabeler dat het al jaren gebeurdquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:47 schreef Slarioux het volgende:
Dat gebeurt toch al jaren? Het was altijd publiek geheim onder medici dacht ik.
Op basis van welke overeenkomst neem jij deel aan het fietsverkeer?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:04 schreef thabit het volgende:
Dit is net zo schandalig als rijlessen. Ik heb als fietsende verkeersdeelnemer ook geen toestemming gegeven dat er lesauto's bij mij in de buurt mogen rijden, en toch doen ze het.
wat een vergelijkingquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:04 schreef thabit het volgende:
Dit is net zo schandalig als rijlessen. Ik heb als fietsende verkeersdeelnemer ook geen toestemming gegeven dat er lesauto's bij mij in de buurt mogen rijden, en toch doen ze het.
Wat een vergelijking ...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:04 schreef thabit het volgende:
Dus als ik met een meid ga zuipen en zij valt bewusteloos neer, dan maar ik haar neuken?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:47 schreef Yorrit het volgende:
[..]
nouja je hebt er niet met toestemming gedrogeerd. tijdens een operatie wordt je wel met toestemming gedrogeerd
maar ik begrijp wat je bedoelt
je logica ....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Nou ja, ik word wel gebruikt als oefenobject voor die rijles.
wat een offtopic geleuterquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:18 schreef thabit het volgende:
Ik heb liever dat iemand in m'n aars wroet terwijl ik onder verdoving ben en er dus niks van merk dan dat iemand tijdens z'n rijles eventjes getoetst wordt op z'n vaardigheid met het risico dat-ie mij overhoop rijdt.
medische ethiek wat jij daar neerzet? het is een hoop onzin.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:31 schreef Scheepschroef het volgende:
Laat ik eens even wat ehiek hier op los laten, en dan in de wetenschappelijke zin;
Toen het nog niet bekend was.
Worden mensen er slechter van?: De patienten niet, want achteraf merken die er niks van. De doctoren wel, want die moeten het stiekem doen.
Worden mensen er beter van?: Ja, de co-assistenten doen ervaring op waarmee ze later mensen kunnen helpen.
Het ervaring op doen is echter een duidelijk zwaarwegender factor.
Nu het bekend is worden mensen er wel slechter van want ze weten het, bovendien is het vertrouwen nu zoek. In de praktijk zal bijna niemand toestemmen om dit te laten gebeuren, daarom juist gebeurde het stiekem zodat de studenten wel ervaring op konden doen. Kortom, hiervoor was het niet een heerlijke situatie maar in feite wel een goede. Hierna zijn er alleen maar verliezers. Kortom, deze studente had beter moeten weten en haar mond moeten houden.
Geneeskundestudentes zijn dan over het algemeen ook wel hele domme dozen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:31 schreef Scheepschroef het volgende:
Kortom, deze studente had beter moeten weten en haar mond moeten houden.
Dus jij vind het goed dat studenten ongevraagd in mensen mogen te friemelen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:31 schreef Scheepschroef het volgende:
Laat ik eens even wat ehiek hier op los laten, en dan in de wetenschappelijke zin;
Toen het nog niet bekend was.
Worden mensen er slechter van?: De patienten niet, want achteraf merken die er niks van. De doctoren wel, want die moeten het stiekem doen.
Worden mensen er beter van?: Ja, de co-assistenten doen ervaring op waarmee ze later mensen kunnen helpen.
Het ervaring op doen is echter een duidelijk zwaarwegender factor.
Nu het bekend is worden mensen er wel slechter van want ze weten het, bovendien is het vertrouwen nu zoek. In de praktijk zal bijna niemand toestemmen om dit te laten gebeuren, daarom juist gebeurde het stiekem zodat de studenten wel ervaring op konden doen. Kortom, hiervoor was het niet een heerlijke situatie maar in feite wel een goede. Hierna zijn er alleen maar verliezers. Kortom, deze studente had beter moeten weten en haar mond moeten houden.
ga eens filosofie studeren, en kom dan nog maar een keer terug.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:31 schreef Scheepschroef het volgende:
Onderzoek door studenten heeft geen toegevoegde waarde voor de patient.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef 1ofthefew het volgende:
trouwens in de eed staat ook dat ze zich op de best mogelijke manier moeten inzetten voor patient en dat ze een beroepsgeheim hebben.
onderzoek op een patient is dus goed voor de patient, dus hij overtreed zijn eed niet ...
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:42 schreef 1ofthefew het volgende:
trouwens in de eed staat ook dat ze zich op de best mogelijke manier moeten inzetten voor patient en dat ze een beroepsgeheim hebben.
onderzoek op een patient is dus goed voor de patient, dus hij overtreed zijn eed niet ...
Oh, jij drukt het wat netter uit.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onderzoek door studenten heeft geen toegevoegde waarde voor de patient.
Jij zou liever geopereerd worden door iemand die helemaal nog nooit geoefend heeft?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, dat zegt ze.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Jij zou liever geopereerd worden door iemand die helemaal nog nooit geoefend heeft?
daarbij kun je je vraagtekens zetten als je groepjes studenten laat voelen terwijl de patient onder narcose is en hier niet van op de hoogte wordt gesteld... zeker als het puur educatie is en de patient dus - zoals in topic titel - als proefpop wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lezen. Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Verder heb ik in de regel geen bezwaar tegen aanwezigheid/behandeling van/door studenten wanneer het gevraagd wordt. Daarnaast worden operaties voor een groot deel uitgevoerd door chirurgen in opleiding. Degene die zich aan jou voorstelt als de chirurg kun je eerder zien als een manager.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Jij zou liever geopereerd worden door iemand die helemaal nog nooit geoefend heeft?
Je man gaat vreemd en zegt het niet dus is het goed. Ik schiet iemand neer en niemand komt er achter dat ik het was dus is het goed.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:14 schreef Bob. het volgende:
Ik vind dit eigenlijk niet zoon probleem.. Als mij vantevoren werd gevraagd of ik het oke vond dat mensen op me oefenen zou ik waarschijnlijk nee zeggen, ik vind het geen prettig idee. En dat terwijl ik weet dat het niet schadelijk is, het enige wat ik vervelend vind is het idee van een aantal mensen aan me zitten, als je dat idee dus weg neemt, door het me simpelweg niet te vertellenWat is er dan nog mis mee?
Dat komt bijna nooit voor. Een lesauto die een ernstig ongeluk veroorzaakt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:18 schreef thabit het volgende:
Ik heb liever dat iemand in m'n aars wroet terwijl ik onder verdoving ben en er dus niks van merk dan dat iemand tijdens z'n rijles eventjes getoetst wordt op z'n vaardigheid met het risico dat-ie mij overhoop rijdt.
de analogie is ook slecht gekozen. niet op ingaan vink. zinloze discussie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:48 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat komt bijna nooit voor. Een lesauto die een ernstig ongeluk veroorzaakt.
Komt het dan wel vaak voor dat een student het edele gestel van een patient sloopt?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:48 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat komt bijna nooit voor. Een lesauto die een ernstig ongeluk veroorzaakt.
en jij bent representatief voor alle vrouwen/patienten/vrouwen met een afwijking daaronderquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lezen. Het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Verder heb ik in de regel geen bezwaar tegen aanwezigheid/behandeling van/door studenten wanneer het gevraagd wordt. Daarnaast worden operaties voor een groot deel uitgevoerd door chirurgen in opleiding. Degene die zich aan jou voorstelt als de chirurg kun je eerder zien als een manager.
Vast niet, maar ik ben vast ook niet de enige.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:55 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
en jij bent representatief voor alle vrouwen/patienten/vrouwen met een afwijking daaronder
eerlijk zijn is ten alle tijde belangrijk idd. ookal kan de arts het nog zo onschuldig vinden. het gaat niet om zijn beleving, maar om de beleving van de patient. die wil gewoon eerlijk behandeld worden ipv dat er tegen hem gelogen wordt, of dat er dingen verzwegen worden. de waarheid is immers de hele waarheid, en niet alleen hetgeen de patient vraagt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:46 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Je man gaat vreemd en zegt het niet dus is het goed. Ik schiet iemand neer en niemand komt er achter dat ik het was dus is het goed.
Nee, maar er is ook nog zoiets als lichamelijke integriteit. Mensen vinden het sowieso al niet leuk als je je vinger in hun kont blijkt te stoppen tijdens narcose, ongevraagd, om op te testen. Dus daar gaat je vergelijking met rijles al mank.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Komt het dan wel vaak voor dat een student het edele gestel van een patient sloopt?
goed discussie-argumentquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vast niet, maar ik ben vast ook niet de enige.
Juist helemaal mee eensquote:Er zeggen heus voldoende mensen 'ja', als je het vraagt. En al stemden er onvoldoende mensen in, er is geen excuus voor ongewenst een lichaam binnendringen.
Dat ze niet representatief zou zijn is ook geen reden om maar zonder toestemming in iemand te wroeten.quote:
ik probeer een oorzaak te zoeken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jouw uit de lucht gegrepen conclusies, dat zijn pas argumenten.
Dan kun je net zo goed wachten op mensen die het wél willen. Dat lijkt me wel zo netjes.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:17 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik probeer een oorzaak te zoeken.
Als je logisch nadenkt doen ze die onderzoeken onder narcose omdat het een goed leermoment is voor leerlingen. ongevraagd, maar je moet het toch leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |