Hoe kom jij tot die aanname?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:51 schreef Ontopic het volgende:
Het probleem is dan dat niemand het meer doet en we dus een gebrek aan ervaring bij de gynaecologen zullen krijgen.
Het cursief gedrukte stukje is dus wat het uit maakt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:57 schreef Yorrit het volgende:
maar het is al een gyneacologische operatie.. dus wat maken die paar extra vingers dr in nou eigenlijk uit?
ben het er wel mee eens dat het eerst gevraagd moet worden..
Die maken in principe ook niets uit. Maar het gaat juist om het feit dat het gewoonweg niet gevraagd wordt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:57 schreef Yorrit het volgende:
maar het is al een gyneacologische operatie.. dus wat maken die paar extra vingers dr in nou eigenlijk uit?
dat is ook helemaal niet het probleemquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:57 schreef Yorrit het volgende:
ben het er wel mee eens dat het eerst gevraagd moet worden..
Als je reacties leest in de topics hier over zie je dat het merendeel van de vrouwen geen probleem heeft met het onderzoek.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:57 schreef bonke het volgende:
als zoiets van tevoren word gevraagd zegt waarschijnlijk 99 % van de patienten nee
Ik vind het echt niet kunnen. In een ziekenhuis ben je overgeleverd aan de medici. Je legt je lot in hun handen. Dit schaadt die vertrouwensband veel te veel.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:52 schreef Yorrit het volgende:
mwoa, tis niet netjes.
maar zo erg is het ook weer niet
ziekenhuizen weten dat je toch wel terugkomt als het nodig is.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:59 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet kunnen. In een ziekenhuis ben je overgeleverd aan de medici. Je legt je lot in hun handen. Dit schaadt die vertrouwensband veel te veel.
Daarom vind ik het ook zo fout.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ziekenhuizen weten dat je toch wel terugkomt als het nodig is.
Ja dāt is het!!! Of een stapje erger tis gewoon machtsmisbruik!!!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is ook helemaal niet het probleem
het probleem is het ontbreken van de communicatie, en dus de misbruik van het vertrouwen
Onzin.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:03 schreef bonke het volgende:
op het forum wel ja maar in de praktijk zal dat waarschijnlijk anders liggen
Als mensen hier wél ja op zouden zeggen zouden ze het wel vragen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe kom jij tot die aanname?
Alleen al in dit topic blijkt het merendeel van de vrouwen, mits gevraagd, niets tegen dit soort studieonderzoeken te hebben.
Zo moet het uiteraard niet gevraagd worden. Ik geloof dat er ergens anders in het topic een voorbeeld staat van hoe het wel kan.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:06 schreef Aventura het volgende:
Hoewel ik denk dat als een arts zegt: "mevrouw, terwijl u verdoofd bent komen er 6 studenten u even toucheren", dat er dan veel mensen zouden weigeren. En daar is de wetenschap niet bij gebaat.
Ik vrees dat vanwege diezelfde aanname die in feite nergens anders op gebaseerd is dan speculatie artsen ook niet durven om toestemming te vragen terwijl het zoveel beter zou zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:20 schreef Ontopic het volgende:
[..]
Als mensen hier wél ja op zouden zeggen zouden ze het wel vragen.
Ik denk alleen niet dat veel mensen voor ze onder narcose gaan toestemming geven voor zoiets.
Ik denk eerder, zoals hier ook al eerder geopperd is, dat het gewoonweg zo gegroeid is. Vanuit vroeger, toen het merendeel van de patiënten inderdaad niet mondig was.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:20 schreef Ontopic het volgende:
Als mensen hier wél ja op zouden zeggen zouden ze het wel vragen.
Ik denk alleen niet dat veel mensen voor ze onder narcose gaan toestemming geven voor zoiets.
Waarschijnlijk uit gemakzucht.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:24 schreef bonke het volgende:
[..]
waarom doen ze het dan op deze manier en niet gewoon vragen ?
Als dat het geval is zouden ze eens een proef moeten draaien in een wat kleiner ziekenhuis en als dat aanslaat landelijk invoeren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk eerder, zoals hier ook al eerder geopperd is, dat het gewoonweg zo gegroeid is. Vanuit vroeger, toen het merendeel van de patiënten inderdaad niet mondig was.
Waarschijnlijk zijn er ook ziekenhuizen/artsen die het gewoon netjes vragen, en werkt dat ook gewoon.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:26 schreef Ontopic het volgende:
[..]
Als dat het geval is zouden ze eens een proef moeten draaien in een wat kleiner ziekenhuis en als dat aanslaat landelijk invoeren.
meer waarschijnlijk is dus dat er gewoon te weinig mensen toestemmen met dat soort praktijkenquote:
Drogreden.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:35 schreef bonke het volgende:
[..]
meer waarschijnlijk is dus dat er gewoon te weinig mensen toestemmen met dat soort praktijken
wel heel makkelijk he.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je reacties leest in de topics hier over zie je dat het merendeel van de vrouwen geen probleem heeft met het onderzoek.
Hoeveel mannen zal er een probleem hebben met een ongevraagde anale onderzoek.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je reacties leest in de topics hier over zie je dat het merendeel van de vrouwen geen probleem heeft met het onderzoek.
Theoretisch gezien is dit gewoon verkrachting. Zonder toestemming het lichaam binnendringen is verkrachting, het feit dat de patiënt knock out is doet daar niks aan af anders zal elke GHB verkrachting ook niet meer tellen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:51 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
We zitten hier echt niet op Amerikaanse praktijken te wachten....
En geloof me, de patiënt is tegenwoordig mondig genoeg... Maar over dit soort dingen moet simpelweg niet zo moeilijk gedaan worden. Als deze studente niet het waandenkbeeld had gehad dat er van 'verkrachting' sprake is, had niemand hier zich druk over gemaakt.
Niet alle, maar ik zie niet in waarom degenen die zeggen er geen problemen mee te hebben dit niet uit oprechtheid zouden zeggen. Heb jij redenen om dat wel aan te nemen? Ik heb zelf tot nu toe alle keren dat het gevraagd werd toestemming verleend om studenten te laten kijken/dingen doen (al zijn dat totaal andere behandelingen dan waar de OP over gaat), met als enige uitzondering een psychologisch onderzoek. In het geval dat in de OP geschetst wordt zou ik ook mijn toestemming verlenen als dat gevraagd wordt. Als ik er naderhand achter zou komen dat het gebeurd is zonder mij te vragen zou ik de arts die dat zo bedacht had aanpakken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:37 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
wel heel makkelijk he.
eerst op forum gaan zeiken hoe belachelijk het is en dat ze het moeten vragen en je dan wel mee zou werken ...
Tot je in het ziekenhuis komt, vraagt de arts of zijn assistent, een puisterige student van 26, ook ff aan je doos mag frunniken.
ja, alle vrouwen zeggen dan nog ja![]()
Nee, mij lijkt er geen goede reden aanwezig. Ik denk wel dat dit simpelweg de reden is, omdat een arts niet de confrontatie aan wil gaan of dergelijke vragen durft te stellen.quote:
Ik denk dat dat vergelijkbaar is inderdaad. Zou jij in dat geval niet willen dat een arts dat van te voren vraagt of je daarmee akkoord bent?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:41 schreef Monus het volgende:
[..]
Hoeveel mannen zal er een probleem hebben met een ongevraagde anale onderzoek.
ik denk eerder aanranding zonder sexmotief...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:41 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Theoretisch gezien is dit gewoon verkrachting. Zonder toestemming het lichaam binnendringen is verkrachting, het feit dat de patiënt knock out is doet daar niks aan af anders zal elke GHB verkrachting ook niet meer tellen.
dus als ik een meisje drogeer zodat ze bewusteloos raakt (dronken voer dus), en ik neuk haar vervolgens plat, dan is dat niet erg omdat zij er achteraf toch niets van gemerkt heb wat ik met haar gedaan heb toen ze bewusteloos was?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als niemand toestemming geeft wordt het nooit geleerd.Je kunt het niet eens erg vinden, want tenzij het je niet verteld wordt merk je het niet eens.
![]()
nouja je hebt er niet met toestemming gedrogeerd. tijdens een operatie wordt je wel met toestemming gedrogeerdquote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:45 schreef electricity het volgende:
[..]
dus als ik een meisje drogeer zodat ze bewusteloos raakt (dronken voer dus), en ik neuk haar vervolgens plat, dan is dat niet erg omdat zij er achteraf toch niets van gemerkt heb wat ik met haar gedaan heb toen ze bewusteloos was?
Nee, verkrachting is het "seksueel binnendringen van het lichaam". Dat is hier niet het geval, vandaar dat de studente ook zegt dat het geen verkrachting is, maar wel zo voelt. Ik zou me ook behoorlijk genaaid voelen als ik zou weten dat er iemand ongevraagd in me heeft gezeten. Waarom denk je dat die wet er is, om toestemming te vragen? Baas in eigen doos, weet je...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:41 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Theoretisch gezien is dit gewoon verkrachting. Zonder toestemming het lichaam binnendringen is verkrachting, het feit dat de patiënt knock out is doet daar niks aan af anders zal elke GHB verkrachting ook niet meer tellen.
Ik zal het niet eens willen wanneer men het mij vraagt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vergelijkbaar is inderdaad. Zou jij in dat geval niet willen dat een arts dat van te voren vraagt of je daarmee akkoord bent?
Je kan ook om toestemming vragen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:33 schreef D-FENS het volgende:
Een aanzienlijk deel van de medische kennis die dagelijks gebruikt wordt is afkomstig van de experimenten van artsen als Dr. Mengele. Voor het verleggen van de medische grenzen moet je helaas soms ook ethische grenzen overgaan.
Met opleidingen is dat niet veel anders. Oefenen heeft tenslotte alleen zin als de oefening lijkt op de praktijk. Of willen we straks allemaal behandeld worden door artsen die geen flauw idee hebben hoe alles in elkaar steekt?
Kortom een vrouw in haar kruis graaien als zij daarvoor geen toestemming geeft is minimaal aanranding.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:08 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik zal het niet eens willen wanneer men het mij vraagt.
Bedoel je nu dat je liever hebt dat het stiekem gebeurd dan dat het gevraagd wordt en je "nee" zegt, of bedoel je dat je zelfs het idee dat een arts het van plan is al te erg vindt?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:08 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik zal het niet eens willen wanneer men het mij vraagt.
nee dat was denk ik die zaak van die gynacoloog die vrouwen had geneukt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:11 schreef MouseOver het volgende:
Ik weet trouwens bijna zeker dat ik dit een jaar of 2 geleden al eens in de krant heb zien staan.. herkent niemand anders het?
Ik bedoel dat ik er nooit toestemming voor zal geven.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat je liever hebt dat het stiekem gebeurd dan dat het gevraagd wordt en je "nee" zegt, of bedoel je dat je zelfs het idee dat een arts het van plan is al te erg vindt?
Wat imo ook je recht is/moet zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:28 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik er nooit toestemming voor zal geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |